Laihdutukseni masentaa siskoani

ahdistaaaa

Olen tse ollut ylipainoinen koko elämäni ja sisko on ollut ihan normaalipainoinen. Lihavuudestani minulle iski masennus ja oli pakko alkaa laihduttaman. Aloin syömään terveellisemmin ja pienempiä annoksia. Siskoni jostain syystä ei hyväksy tätä ja kokoajan olisi syöttämässä minua enemmän ja enemmän. Hän ihan suuttui minulle siitä koska "nirsoilen ruoan kanssa". Hn ihmettelee miksi haluan laihtua. Koska olen ylipanoinen!! Sanoin sille niin. Ja tiedän että siskoni itsekin yrittää laihduttaa. Miksi hän minulle alkaa jäkättämään laihdutuksesta ja siitä ettei minun tarvitsisi laihduttaa samalla kun hän itse tekee sitä samaa! Lihottaisi itsensä samaan kuntoon kuin minä niin katsotaan miltä se tuntuu. Luin salaa hänen päiväkirjaansa (tiedän, ole inhottava)mutta, se oli täynnä kaikkea sellaista että pitäisiköhän tappaa itsensä. Ärsyttää kun(sisko) ei syö enää mitään. (Sisko) laihtuu minun ohi. Olen pullukka. Tuollaista hän kirjoitelee. Ärsyttää ja tekisi mieli sanoa päin naamaa, että kukahan se läski on? Onko sisko niin itserakas ja yrittää olla parempi kaikkia? Onhan se kauheaa jos läski sisko laihduttaa.. En viitsi sanoa mitään, koska ilmeisesti tämä laihdutusinnostus vaivaa siskoani paljon... Mitä voisin tehdä ettei se masennu?

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiootodellistatuo

      oho.
      siskosi kirjoittaa päiväkirjaansa, että pitäisikö hänen tappaa itsensä,
      ja sinä pohdit täällä vain sitä, että siskosi laihtuu enemmän kuin sinä ja miksi se tuputtaa sinulle koko ajan ruokaa.

      Sinuna huolehtisin aivan muista asioista kuin siitä kumpi teistä laihtuu nopeammin tai enemmän.

    • oppeliini1

      Tiedät että siskosi on ajatellut itsemurhaa, se on paljon vakavampi asia kuin laihdutus!
      Et kuitenkaan voi viitata hänelle siitä, päiväkirjansa on hänelle salaisin viestitysväline vain hänen ajatustensa kanssa, kenenkään ei pitäisi tietää siitä.

      Mitähän jos lähtisit siskosi kanssa yhdessä lenkille ja yhdessä suunnittelemaan terveellisempiä aterioita. Kysy häneltä ehdotuksia sokerittomiin ja jauhottomiin jälkiruokiin (vihje : hedelmät).
      Googeloikaa eri kasvis ja kalaaterioita joita on helppo yhdessä valmistaa! On sadottain superhelppoja ja halpoja ruokia jotka voi väsätä 15minuutissa!

      Te yhdessä vedätte pidemmän korren, sen sijaan että käyttäisitte aikaa epäsovun ja kilpailun kehittämiseen!

    • järkevääei

      Siskollasi on huono itsetunto ja kokee kateutta, kun ei voikaan enää ole "parempi" kuin sinä hoikkuudessa. Voi sanoa että hänellä menee huonosti jos hänen ainoa pärjäämiskeinonsa on olla sinua hoikempi. Jostain syystä sisko kokee olevansa sinua huonompi ja kilpailee kanssasi.

      Oli väärin lukea päiväkirjaa, mutta voithan sinä kysyä häneltä että mikä masentaa. Jos saisit hänet sanomaan että sinun laihtumisesi harmittaa niin ehkä se helpottaisi. Ei ole mitään järkeä kateudessa. Se perustuu huonoon itsetuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe