http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/kohtuusiemailu_ei_olekaan_terveellista
se siitä.
taas oli adventistit oikeassa
13
<50
Vastaukset
Nimimerkki äläuskotiedelehtiä, uskoitko tuon jutun, joka oli Tiede-lehdessä?
- äläuskotiedelehtiä
En usko Tiede-lehteä missään asiassa enää. Mutta sen uskon, että alkoholi on AINA pahasta.
äläuskotiedelehtiä kirjoitti:
En usko Tiede-lehteä missään asiassa enää. Mutta sen uskon, että alkoholi on AINA pahasta.
Eihän ole aina pahasta.
Tuo uutinen kertoi, että kohtuukäytöstä ei ole joidenkin lupaamia hyötyjä, mutta eipä kohtuukäytöllä ole haittojakaan.
Alkoholin liikakäytöllä on haittoja, kuten on vaikkapa veden liiallisella nauttimisellakin. Siihenkin voi kuolla.- äläuskotiedelehtiä
Alkoholi on aina pahasta. Ei pisaraakaan.
Minun järkeni on aina sanonut näin. Mitä alkoholissa olisi sellaista millä eläisi ja millä vointi olisi parempi pidempään? Ei mitään sellaista ole alkoholissa.
Flavonoidit ja antioksidantit mitä kuuluu punaiseen väriin kasvikunnasta saa muualta.
Itse käytän tomaattisosessa sellaisenaan 0,5 dl pyrin muistamaan päivittäin. Siinä on sitä punaisen kasvikunnan andioksidanttia pommina.
Hapankaan ei tee pahaa jos on hiukan happamuutta, sillä hapan silloin tekee emäksisyyttä.
Minä olen löytänyt yhden ainoan sellaisen asian missä alkoholista voisi yhtenä kerta-annoksena olla hyötyä: > jos on oikein lihava niin kuin sika, eikä pääse liikkumaan yhtään, niin vuodepotilaalle verenkiertoon 4 cl alkoholia ei ole verenkierron kannalta pahaksi. Muuta ikävää siitä voi sitten kertyä, vie esim. tehoa muulta lääkitykseltä.
Ihmisen tervehtymisen ehto tahtoo olla että antaa keholle mahdollisuuden, ettei kaada myrkkyjä kurkusta alas.
Minä en kaatunut alkoholiin koskaan elämässäni, minä kaaduin naisista jollakin tavalla johtuviin asioihin aina poikkeuksetta.
Ihanaa oli rakastua, ja ihanaa oli joskus hetken olla kännissä, mutta lysti loppuu.-
Mutta jokainen alkoholisti on ottanut ensimmäisensä hienosto etusormi ja pikkuililli pitkällä lasissa, ja on sitten mennyt työura, on mennyt terveys, on mennyt perhe, on mennyt firma, on mennyt omaisuus, jne, jne...
Ei tätä kukaan tilaa tilatessaan ensimmäisensä. Nuoret jotka kaupungilla viettävät viikonloput kekkulissa eivät tiedä mitä tilaavat kun totuttelevat alkoholiin. Omia kavereitani ei tusinan verran nähnyt 50- vuotispäiviään alkoholin seurauksina.
>>> Ehdoton raittius on ainoa oikea raittius-alkoholikasvatus. Alkoholi ja tupakka on yhteiskunnan syöpä. Tupakointi on onneksi vähentynyt, ja vähenee. Minusta keskikalja pitäisi saada jollakin tavalla tiskin alle nk. tupakka maitokaupoissa. Musta kontti, jossa kyljessä pääkallon kuva ja poikkiluut, ja munalukko, voisi olla ratkaisu, nk. tupakka piilossa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- taustaako.tapahtuneelle
" Omia kavereitani ei tusinan verran nähnyt 50- vuotispäiviään "
Kova irtiotto muuten ahdistavasta körtti/VL-kulttuurista? taustaako.tapahtuneelle kirjoitti:
" Omia kavereitani ei tusinan verran nähnyt 50- vuotispäiviään "
Kova irtiotto muuten ahdistavasta körtti/VL-kulttuurista?Olen pian kuusikymmentä vuotta nähnyt mualimaa.
Hyviä ystäviä on ollut elämässä monenlaisia, paitsi homoseksuaaliseen suhteeseen perustuvia ystäviä ei ole ollut koskaan elämässäni, eikä sellaisesta edes keskusteltu minun ja ystävieni välillä koskaan sanaakaan. Kaverit oli kavereita, ei sperman lennättäjiä. Minä kavereille kaveri. Perseestä ei keskustelua sanaakaan koskaan minun ja ystävieni välillä ollut. Yhä neitsytperse jag, ja niin hyvä.
Kännissä on oltu, ja muitakin paheita, mutta hengellisiä ystäviä en koskana onnistunut hankkimaan itselleni uskostani huolimatta.
Erilaisia aikakausia siis ollut elämässä.
Ryyppykaverit olivat ne parhaat kaverit aina, mutta toki murrosiässä ja varhaisnuoruudessa oli muutakin hyvää tosi ystävyyttä ja kaveruutta kuin lasin ympärillä. Naisia/ tyttöjäkin mahtui aina kaveripiiriini ystäväpiiriini, ja joidenkin kanssa kuljuin kondomeja, joidenkin kanssa ei kulunut-.
Niin kuin eräs tumma mies samoi uskoon tultuaan; "Ne ryyppykaverit oli ne parhaat kaverit aina." Niin minä sanon paljolti samaa.
Jouduin hyviä ystävyyksiä keskeyttämäänkin juomisen vuoksi, sillä en voinut juoda jatkuvasti, kun en halunnut rapajuopoksi koskaan.
Tein paljon töitä, ja koulutin itseäni 1980 luvulla 2,5 kpl Markkinointi-Instituutin yliopistokursseista koostuvilla tutkinnolla paljon ja vaativan työn ohessa, mm.
Juoksulenkillä kävin välillä. Vaikka minulla ei ole yliopistotutkintoa, olen lukenut elämässäni noin 200 opintopistettä yliopistokursseja. (kandidaattitutkinto on 180 op) -Myynnin koulutus, kaupallinen perustutkinto, ja julkisen johtamisen hallintotieteen alan opiskelua, ko. liittyviä yleisopintoja jokunen kurssi.
Minun ryyppykaverit pysyivät aina hengissä kuitenkin. Ne alkoholin seurauksena menehtyneet olivat hyviä ystäviä, ei vain samalla luokalla koulussa esim. -mutta jonakin muuna aikana kuin juomisen aikana hyviä ystäviä hetken elämässä.
Alkoholin käyttöön kuuluu aina riskejä.
Jos joku ihmetteli miksi en enää voinut tavata hyviä ystäviäni, niin syy on yksinkertainen; En voinut juoda aina elämässä. Pidin jarrua päällä ajoissa, jos hetken annoinkin palaa kaljan kanssa, se päättyi aina omasta tahdostani taukoon ja raittiuteen.
Olen ikävöinyt parhaita ystäviäni, jotka eivät sitten jatkaneet ystävyyttä siksi etten voinut aina olla kännissä heidän kanssa.
Olen tämän maan lait kunnioittanut aina, mutta olen kännipäissäni koskenut auton rattiin, ja se on ainoa rikoksen tunnusmerkit täyttävä asia mitä minä olen elämässäni erehtynyt, vuonna 1986. (1986)
Nuoruuden sekoilut olivat maksimissaan 30- iässä ja ajoittuvat kaikki viimeistään 1980 lukuun, ja eivät täytä rikoksen tunnusmerkkejä. Kaikenlainen perseennuoleminenkin viimeistään 1980 luvun aikaa. Ei eilistä päivää vaikka jotkut kai tekivät parhaansa yrittääkseen sellaisia pian 60 vuotiaan ukon tekemiksi.
- Ei moralisoitavissa 1970-1980 luvut, -eikä juridista syyllisyyttä minulla ole mihinkään.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- Voihanvitalis
1Tim.5:23. Biblia. Älä silleen vettä juo, vaan nautitse jotakin viinaa sydämes tähden ja ettäs myös usein sairastat. 4Moos.15:7. Biblia. Ja viinaa juomauhriksi myös kolmas osa hinniä: sen sinun pitää uhraaman Herralle lepytyshajuksi.
- säälittävää
Väärin käännetty.
- Exap
säälittävää kirjoitti:
Väärin käännetty.
Onko tämäkin Snl 31 väärin käännetty:
"6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
7 Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."
Tai tämä saarnaajan 10 luvun kohta:
"19 Hauskuudeksi ateria laitetaan, ja viini ilahuttaa elämän; mutta raha kaiken hankkii." - enuskosinuakoskaan
Opettelisit faktat ennen kuin tiuskit. Vaan taitaa olla sulle mahdotonta, koska vihaat adventisteja.
- omalehmä
Miten niin taas?
- lueaikaisemmat
Siten niin taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1332686Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2562254Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?171383- 1151042
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar204993- 91970
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13882Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La52774Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50731Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.274716