Suomalaisten viljelijöiden maataloustuet julkaistiin ja niistä voi hyvin päätellä, etteivät viljelijät köyhiä ole. Melkoinen osa isoista tilallisista on miljonäärejä.
Maataloustuet: Eivät viljelijät köyhiä ole
13
68
Vastaukset
- luuletvaan
Ei ne miljonääritkään pysty tuottamaan niillä tiloillaan ilman maataloustukea, ei se tuki sinne tiloille tai niille miljonääreille jää, se menee ruuan halpuuttamiseen, että köyhätkin voi syödä halpaa ruokaa.
Tämä maataloustuki systeemi on nyt tälläinen, kun kaikissa maissa tuetaan maataloutta, on Suomessakin pakko maksaa maataloustukia, että pystytään tuottamaan ruokaa.
Ei tavallinen viljelijä ole miljonääri, velkaa on pankkeihin ja jos sähkölaskutkin jää maksamatta, ettei ole rahaa, niin siitä voi päätellä jo aika paljon.- iuytgf
Melkoinen osa isoista tilallisista on miljonäärejä.
- kuustatipahtaneita
Kolhooseilla on monta jakajaakin moniomistuksia . Yksityiset tarvii tukia navettojen ylläpitoon lämmityksiin hygieniaan lannotteisiin säilöntään teurastamoille kuljetuksiin sähköön vesiin tiemaksuihin jätemaksuihin . Ennenkuin se ruoka saapuu kauppaan hyllyihin siinä on itseasiassa vuoden työurakka kylvöineen karjankasvatuksineen kuljetuksineen kauppiaat ja myyjät MYÖS MYYJÄT SAA siitä elatuksensa kylmäkalusteet maksaa ja äverot sekä kiinteistökulut myymälävuokrat ja muiden sähköt. Että OLLAANPAS NYT IHAN KILTISTI TOTELLAAN EIKÄ NARISTA .Maanviljelijät joutuu maksaan palkkaa karjanhoitajille ja teurastamoille täällä kukaan mitään ilmaiseksi tee tai saa . Ahkerasti kun tekee työtä saa leipää. Maksaa paljon traktorien naftat öljyt korjaukset työvehkeet niihin . Ihan tyhmiltä vaikutatte jotenkin.
- parempilaatua
Parempi pitää leivän hinta normaalina niin tulee kaikille palkkaa ja laatu pysyy parempana etteivät ihan puunkuorta leipänä myy.
- Muutenihanväärässä
Juuu, sillä lailla olet oikeahkossa, että Suomessa ei ole köyhiä olemassakaan. Joten ei siis maanviljelijöissäkään.
- Variantti
Kaikkea paskaa..Maataloutta ajetaan alas ja kovaa..ihan älytöntä...kohta kaikki ostetaan ulkomailta, siis suomalainen euro menee rajan ulkopuolelle sen sijaan, että jäisi kotimaahan. Eihän nyt kuluttajakaan vpoi olla niin apina, ettei ymmärrä mitä eroa on sillä, että ostaa ulkomaista vs kotimaista talousmielessa, eihän? Ostamalla ulkomaista varat valuvat ulkomaille ja kotimaista ostamalla pysyvät täällä ja vielä parempi on, jos EU vielä tukee rahan pysymistä suomessa. Itse ainakin ostan kotimaista ruokaa, vaikka maksaisi vähän enemmän, työllistänpähän sillä naapurin Jussia, enkä Fritziä, Jorgea tai Pavelia. Jos kaikki Suomalaiset tekis samoin, niin varmaan työllistäisimme 10000 viljelijää ja karjatilallista emnemmän...
- Pieniolisikaunista
Sääli pudottaa sinut maan pinnalle, mutta kyllä apinoita on joukossamme aikamoinen lauma. He eivät no. ajattele mihin raha menee tai jää, vaan ainoastaan mitä vähemmän omasta pussista häviää, sitä paree.
Sama apinalauma ei tajua miten pienellä korvauksella alkutuottaja tekee isoa ja arvokasta työtään, jotta tässä maassa pysyisi leivän ja särpimen tuotanto omissa käsissä eikä niitä tarvitsisi haalia ympäri maailmaa. Aikamoinen riskikin näinä aikoina monessa mielessä, saattaisimme yht'äkkiä olla ilman jokapäiväistä leipäämme jos olisimme vain tuonnin varassa.
- rellexi
Miksi suoramyynnissä on puolet kalliimmat hinnat kuin kaupoissa.
- tuetalas
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/luomuyrittäjä-kimmo-tiilikaiselle-ei-yhtään-maataloustukea-1.141582
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maataloustuet-jarruttavat-tilojen-kehitystä-1.136226
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=maataloustuki määrä
http://www.talouselama.fi/tebatti/suomessa-on-maailman-korkeimmat-maataloustuet-3435446
http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/maataloudelle-500-miljoonan-euron-kriisipaketti?_101_INSTANCE_3wyslLo1Z0ni_groupId=1410837
Noilla tukirahoilla tuotettaisiin ruokaa paremman ilmastonmaissa niin paljon ettei kenenkään tarvitsisi nähdä nälkää. - Maalaisjussi
On se kumma, että tuhannet tilat lopettavat maatalouden joka vuosi, jos niin rikkaita ovat. On se kumma...
- Maalaistytöntyllerö
Sanopa jussi muuta. Se on se peruskateus joka ihmisissä jyllää ja toiseksi asioista tietämisen vähyys. Jyväjemmareita haukkuvat kateina eniten ne, jotka vähiten aiheesta tietävät ja ymmärtävät.
- nvnvnvhghgjf
Maatiloja pitää saada 30 000 vähemmäksi kun 10 000 tilaa tekee tuotannosta 70%:tia
- takastavalmiinattt
Kaikki tuet tulosidonnaisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243