Osaako joku tulkita hammaslääkärien merkintöjä? Mitä tarkoittaa esim. merkintä ex d. 18 (numero on tietenkin hampaan numero, mutta muut)?
Hammaslääkärin merkinnät
SiljaM
3
3843
Vastaukset
- numerosarjat
Tuosta tulee mieleen se miten nyt toisessa EU-maassa tehdyt laajat hoidot saa osin korvatuksi Suomessa, sillä ko. maan hoitokoodisto ei vastaa suomalaista sellaista. Vain kohteiden, eli hampaiden numerot on tunnistettavissa, sekä hoito / pvm. Itse hoidot ovat ilmaistut pelkillä numerosarjoilla.
Tokihan KELAn korvaukset ovat tämän vuoden alusta alkaen todella minimaaliset, jos oikein muistan niin vain 15% KELAn tarifeista. - Umppu1
Ex d. 18 tarkoittaa oikeanpuoleisen yläviisaudenhampaan poistoa.
- tässä_
Extractio dentis 18 = oikean yläviisaudenhampaan hampaanpoisto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️861819Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1451278YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621100- 62966
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan78902Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli84840Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029826Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.126819Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817- 57810