Ruokakauppojen aukiolo pyhäisin!

On todella hyvä, että ruokakaupat ovat näin pääsiäisenä nykyisin auki. On siis asioita, joita joudutaan perinteisestikin luopumaan ja nykyaikaistamaan ajanmukaiseksija huomioida ihmisten erilaiset tarpeet. On tultava ihmisille käsitys että ruokakaupasta ei tarvitse kärrätä kärrykaupalla "2 viikon ruokia" muutaman hassun pyhäpäivän takia ja kaikki on erittäin hyvin porrastettu palvelemaan juuri meitä kuluttajia ja ostovoimaa. Ihmisten ei tule luultavammin enää kärrätä ostoskärryjä täyteen elintarvikkeita vaan voi vaikka näin pitkäperjantaina käydä tekemässä ostokset aivan vapaasti. Uudistus on hyvä, vaikka se on vasta kokeilu!

Toki tässä ajatellaan, että se on epäkohta, että kaikilta perheellisiltä riistetään yhteinen aika perheensä kanssa, mutta pitää myöskin muistaa että kaupan myyjän yms. homma on myöskin ihmisen henkilökohtainen valinta. Ei voida olettaa myöskään että kaikki olisivat perheellisiä tai perheettömiä. Kaikilla pitää olla tarpeeksi vapaata ja riittävästi aikaa perheelleen ja muille ihmisille.
Näistä työvuoroista mahdollisesti sovitaan paikallisesti, mitä kukin tekee. Työnantajat eivät saa painostaa työntekijää missään nimessä tekemään esim. pääsiäisenä töitä. On olemassa varmaan opiskelijoita, jotka ilomielin tekevät duunia esim. pääsiäisenä ylimääräisen hillon perässä!

Teen nykyisin itse duunia ma-pe klo 8-16, mutta on ollut niitäkin kertoja kun olen ollut ihan yövuorossa Nokialla juhannuksena tai aamuvuorossa vappuna. Ei se ollut lopulta varmaan keneltäkään pois, vaikka siitä purnattiinkin. Se on tosin valtiolta pois, kunnei ihminen tee duunia silloin kun sille on sellainen määrätty. Työnantajat eivät katso hyvällä sellaista työntekijää, joka koittaa purnata jatkuvasti duuneista tai kuvittelee olevansa jossakin erityisessä asemassa.

Kaikille ei pääsiäinen merkitse samaa kuin "uskonnollinen vapaa". Minulle se on VAIN vapaa niiden muiden vapaiden joukossa, jotka eivät ole uskonnollisia tai ovat uskonnollisia. Vapaan määrittelee ns. työehtosopimukset. Joidenkin mielestä siis uskonnolliset ihmiset ovat jossakin erityisasemassa, että ansaitsevat vapaansa mutta tällöin muut eivät? Eriarvoistaminen on myöskin asia, jota tapahtuu Suomessa jatkuvasti ja siitä tuli eroon.

Voisin olla pääsiäisenä vaikka töissä, mutta työnantaja estää eikä töissä kenenkään tule olla ilmaiseksi!?

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
        Sinkut
        324
        1846
      2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
        Ikävä
        75
        1294
      3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
        Ikävä
        83
        1287
      4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
        Maailman menoa
        134
        1157
      5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
        Ikävä
        80
        967
      6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
        Ikävä
        85
        891
      7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
        Ikävä
        48
        843
      8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
        Maailman menoa
        118
        814
      9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
        Ikävä
        48
        790
      10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
        Ikävä
        60
        746
      Aihe