Paastoillen

pallo42

Paino oli eilen 86,8 kg. Olen 160cm pitkä. Tänään eka 500 kcal päivä. Painotavoite(aion juoda kupin kahvia ja syödä vähän)tänään 85,7 kg.

12

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normipainoinen

      Painossa on se erityinen piirre, että mikä nopeasti tulee, lähtee hitaasti. Et pysty kuluttamaan kiloa rasvaa päivässä, etenkin kun paasto laittaa elimistösi säästöliekille. Et saa proteiineja, eli syöt omia lihaksiasi, mikä vähentää energiankulutusta ennestään. Kun lopetat paaston, todennäköisesti sorrut ahmimaan, ja lihot entistä suuremmaksi palloksi.

      En ole karppauksen suuri kannattaja, mutta se olisi paastoa parempi vaihtoehto. Jos olet höttöhiilariaddikti, niin silloin välttäisit juuri sitä mitä pitää, mutta saisit mahasi täyteen. Vähähiilihydraattinen dieetti ei parhaimmillaan tarkoita samaa kuin liha-pekoni-muna-silava-dieetti, vaan sisältää myös vihanneksia, joista saat suojaravinteita.

      Lue William Leith: Pohjaton nälkä - syöpön tunnustuksia. Kirja on tekijän oma matka lihavuuden alkulähteille. Hän kokeili vähähiilihydraattiset dieetit - ja niillä myös laihtui, mutta toipumisen avain oli terapia. Kannattaa oikeasti lainata ko. kirja kirjastosta. Omasta mielestäni se on paras lihavuudesta kirjoitettu. Kirja paljastaa lihavuuden syyt ja toipumisen edellytykset.

      • pallo42

        Minusta on todella ikävää että kun kerron päätöksestäni sinä alat vetämään mattoa jalkojen alta suosittelemalla karppausta.
        Minä en usko siihen tai se on liian hidasta!

        Mikä pakko mun on olla kaikkien kanssa samaa mieltä?

        Jos nyt teitä uskoisin niin alkaisin hulluna pyöräilemään ja syömään kasviksia ja no hiilareille..

        Minua ei huvita sellainen-ja sekös sua suututtaa.

        Minulla ei ole valtaa teidän elämään, en voi pakottaa ymmärtämään mutta sama se on toisin päin: teillä ei ole valtaa minun elämään.

        En ole edistynyt ollenkaan. Pieni kiitos siitä teille.

        Kilttinä ihmisenä yritin ymmärtää koska kieltämättä teidän juttunne on ihan viisaita ja voisin niinkin tehdä...vaan se ei tunnu omalta jutulta.

        Tuon aloitustekstin jälkeen menkkani meni sekaisin koska olen jo niin vanha. Lääkärit tarkistivat onko kyse syövästä.

        Se oli stressaavaa.

        Samana päivänä, kun vuoto alkoi paras ystäväni kuoli. Poliisit syyttävät hänen miestään kuolemantuottamuksesta.

        Minusta hän on syytön. Kävin poliisilaitoksella -olen jutussa todistaja.

        Siihen jäi paastoilit ja kaikki.

        Laihduttamiseen tulee keskittyä ja vähän miettiä mitä syö ja miten liikkuu. Minulla meni ajatukset täysin solmuun ja tarrauduin lohtusyömiseen mistä johtuu mun ylipaino.

        Lihoin 90 kiloon asti.

        Se oli 9.4 kun painoin sen verran. Nyt olen pudottanut tämän aloituksen lähtolukemiin, tai ainakin melkein:87,0 kg.

        Aion toteuttaa tämän paaston.

        Täällä on eräs veku niminen karppauksen mainostaja. Yp poistaa aina hänen kirjoituksensa.

        Ne kun ei käsittele paastoa lainkaan vaan karppausta. Pieni vihje sinulle.

        Olen laskenut että 500kalorin nälkäkuurilla pudotan vähintään 5 kg 25 päivässä.

        20 kiloa sadassa päivässä.

        17.7 minun pitäisi painaa 70 kg joka on ensimmäinen välitavoiteeni. Olen silloin puolessa välissä matkaa.

        Äläkä yritä enempää peloitella: vuotoni ei johtunut 500 kalorin paastosta, sen tiedän varmaksi.

        Syöpää minusta ei löytynyt.

        -Kun olen saavuttanut 70 kg rajan muutan nälkäkuurini liikkumiseksi, 1200 kalorin paastoksi ja silloin voin alkaa vasta soveltamaan neuvojasi.

        Kiitos.


    • xxkkk

      Ei kannata,päivässä 2000 kal vähähiilihydraattista ruokaa ja pyöräilyä 2,5 tuntia joka päivä toimii.Paino laskee itsestään 2-3 kg kk.Itse en aikaisemmin laihtunut ollenkaan vaikka liikuin 4-5 tuntia päivässä kun ruokavalioni oli väärä.

      Nälkädieteillä laihtuu lihasmassakin ja se tulee lyhyessä ajassa läskinä takaisin.Itsekkin olen muutaman kerran kokeillut ja aina on niin käynyt.

      Ruokavalion muutokset täytyy olla pysyvät jos haluaa painon pysyvän samassa,jos palaa entiseen niin lihoo kaiken takaisin jos vielä lopettaa liikkumisen.

      Laihtumisen jälkeen kannattaa suunnitella herkuttelutkin huolella.Pienempiä määriä ja useimmin toimii.Kasvisruokaannokset jossa lihaakin saa aina olla isoja,niistä ei liho.

      http://www.anttiheikkila.com/blogi/easy_diet_vaarallinen_hype/ jutussa kaikki on totta

    • sekysyväveku121

      pallo42

      Ja mitä syöt kun et paastoa????

      • xxkkk

        Lihomisen ongelma ei ratkea nopeilla laihdutuksilla.Ensin pitää suunnitella sellainen ruokailuohjelma mistä ei ainakaan liho.Opetella tekemään itse hyviä perusruokia jotka on oikeasti hyvänmakuisia.Jos ei osaa itse tehdä ruokaa niin syö sitten lihottavaa roskaruokaa pitsoja yms.

        Hyviä laihdutusruokia on esim kaalipata ja siihen porsaan ulkofilepihvi.Voi tehdä erillaisia kasvispaistoksia kasvikset paloitellaan paistetaan lisätään suola ja mausteet.Siihen lihaa.Niitä voi tehdä kaupan pakaste wokeistakin.Peruna on laihduttajalle herkutteluruokaa mutta sitäkin voi käyttää jonkin verran.

        Kasvista ja juuresta 400 g päivässä ja hedelmiä 1 kg viljatuote 150g liha 150g Iltanaposteluun kuivattuja karpaloita,taatelia,pähkinöitä,vihreää teetä,1rk rasvatonta maitorahkaa hunaja.Vain kahviin maitoa

        Pitää tasaisesti samat kalorit joka päivä.Laihdutuksenkin aikana pitää vähän herkutella pienillä määrillä 2-3kertaa viikossa

        Vyötärön ympärysmitan mittaus antaa luotettavimman laihdutustuloksen.Se tehdään kangasmittanauhalla paksuimmasta kohdasta.1cm viikossa on hyvä tulos.Jos tulos on pienempi niin lisää vähän liikuntaa ja pienentää vähän kalorimäärää.


      • pallo42
        xxkkk kirjoitti:

        Lihomisen ongelma ei ratkea nopeilla laihdutuksilla.Ensin pitää suunnitella sellainen ruokailuohjelma mistä ei ainakaan liho.Opetella tekemään itse hyviä perusruokia jotka on oikeasti hyvänmakuisia.Jos ei osaa itse tehdä ruokaa niin syö sitten lihottavaa roskaruokaa pitsoja yms.

        Hyviä laihdutusruokia on esim kaalipata ja siihen porsaan ulkofilepihvi.Voi tehdä erillaisia kasvispaistoksia kasvikset paloitellaan paistetaan lisätään suola ja mausteet.Siihen lihaa.Niitä voi tehdä kaupan pakaste wokeistakin.Peruna on laihduttajalle herkutteluruokaa mutta sitäkin voi käyttää jonkin verran.

        Kasvista ja juuresta 400 g päivässä ja hedelmiä 1 kg viljatuote 150g liha 150g Iltanaposteluun kuivattuja karpaloita,taatelia,pähkinöitä,vihreää teetä,1rk rasvatonta maitorahkaa hunaja.Vain kahviin maitoa

        Pitää tasaisesti samat kalorit joka päivä.Laihdutuksenkin aikana pitää vähän herkutella pienillä määrillä 2-3kertaa viikossa

        Vyötärön ympärysmitan mittaus antaa luotettavimman laihdutustuloksen.Se tehdään kangasmittanauhalla paksuimmasta kohdasta.1cm viikossa on hyvä tulos.Jos tulos on pienempi niin lisää vähän liikuntaa ja pienentää vähän kalorimäärää.

        Mulla on paasto ja sä kirjoitat mulle herkkuruokareseptejä. Vasrsinkin tuo kasvispata tuntuu siltä.
        Ihan hyviä ruokaohjeita, muttei vielä ajankohtaisia. Vai miksi sinä haluat että lopetan paaston?


      • xxkkk

        http://www.hs.fi/radiotelevisio/a1422938341503 TÄSSÄ SANOTAAN OIKEIN Tässäkin sanotaan että puolesta kilosta kiloon on oikea vauhti.Ihminen on 75%vettä nopeissa laihtumisissa katoaa vain nesteet,ja ne tulevat nopeasti takaisin.Itsekkin olen ollut ennen jojolaihduttaja.Tekee vain pieniä ja suuria pysyviä muutoksia ruokailuun jotain täytyy jättää kokonaankin pois ja joitakin vähentää 80% liikkuu mahdollisimman paljon päivittäin niin laihtuu varmasti.

        Monissakin tv ohjelmissa laihdutetaan kahdessa kuukaudessa 18 kg,mutta se EI OLE TOTTA.Pitemmällä aikavälillä kaikki tulevat korkojen kera takaisin.Olen nyt onnistunut suunnittelemaan itselleni sellaisen ruokaohjelman että paino pysyy samassa,ja sillä myös laihtuukin.Herkullisilla ruuilla voi laihtua ei siis tarvitse syödä mitään salatteja.Olen ottanut mallia bodareitten lihasmasaa lisäävistä dieteistä mitä olen sitten muovaillut itselleni sopivaksi.Kun lihasmassa lisääntyy niin laihtuminen ei näy vaakalukemassa.Jo tunnin pyöräily kuluttaa yhden ison kasvisaterian jossa on iso herkullinen pihvi yht 500 kal.Itse pyöräilen nykyään joka päivä vähintään 2,5 tuntia joka päivä.


    • asiaan_perehtynyt

      Liikunta on erinomainen painonhallinnassa, mutta ei laihduttamisessa. Oikean VHH:n ruokavalion yhteydessä liikunta pelaa erinomaisesti.
      Lenkkeily kuitenkin lisää nälän tunnetta, joka usein korvataan hiilihydraateilla (sokerilla) Samoin palautusjuomat sisältää paljon sokeria. Sokeri nostaa insuliinin tuotantoa. Insuliini lisää edelleen näläntunnetta tai heikottavaa oloa.
      Energia pitää ottaa rasvasta. Se on ihmisen käyttämää luonnollista energiaa.
      Ihminen ei tarvitse sokeria mihinkään tarkoitukseen. Sokeri vain sairastuttaa.

      • pallo42

        Sokeri ei terveelle ihmiselle, joilla insuliinintuotanto pelaa normaalisti, ole vaarallista. Ainoastaan hampaat siitä kärsii.
        Ylipaino on riski diabetekseen sairastumiselle. Minullakin sokeriarvo on ollut jo kauan normaalin ylärajoilla ja ylipainoa siis on.


    • omakokemus

      "Paastosin" kerran. Olin kipeä noin viikon. Kurkussa limaa eli vaikea niellä mitään kun sattuu. Muutenkin oli huono olo ja rupesi oksettamaan vaikka olin vasta teetä juonut.
      Painohan siinä laski kun ei mikään maittanut (165cm, 60.5kg --> 58kg). Mutta heti kun parannuin ja rupesin syömään normaalin kohtuullisesti, paino nousi takaisin siihen 60kg. Jos siis paastoat vain laihduttamisen takia, ei kannata. Joudut paastoilemaan elämäsi loppuun saakka. Parempi vaihtoehto on ehkä hieman vähentää kcal:eja, jos syöt paljon rasvaa, mutta muuten syödä tavallisesti ja monipuolisesti ja lisää liikuntaa arkirutiiniin, vaikna joogaa ja lenkkeilyä jos punttisali ei kiinnosta.

      • pallo42

        Tällaisena läskinä ei punttis todellakaan kiinnosta. Jooga kuluttaa kaloreita vähän, eihän siinä liikuta juuri ollenkaan, aj minä haluan laihtua, en mietiskellä.
        Sinä puhut rasvaa vastaan, täysin ristiin tuon toisen kirjoittajan kanssa. Mutta tässä olen samaa mieltä sinun kanssasi.

        "Jos siis paastoat laihduttamisen takia ei kannata"kirjoitit. Olipa lannistava viesti. Totta kai minä paastoan että laihtuisin, ja uskon jopa että laihdun, muuten en tähän ryhtyisikään...

        Katsotaan tulevaisuudessa kumpi on oikeassa.


    • Sirkkkuliini

      Laihdut paljon helpommin ja nopeammin, jos syöt masusi täyteen kasviksia ja vältät ruokia, joissa on paljon hiilareita. Jos syöt 500 kaloria päivässä, elimistösi menee säästöliekille eikä paino putoa viikon kuluttua juuri mitään ja olet väsynyt ja ärtyisä. Olen itse monesti pudottanut painoa tavallasi, mutta kilot tulevat pikana takaisin. Viimeksi laihdutin jättämällä hiilarit vähemmälle ja syömällä kasviksia. Ei ollut nälkä, olo oli hyvä, energiaakin enemmän. Jännä juttu, alkuun vaati kuitenkin paljon enemmän tahdonvoimaa syödä oikein ja kohtuullisesti kuin olla mehupaastolla. Nyt kolmen vuoden kokemuksella kuitenkin havainnut näin keski-ikäisenä ainoaksi keinoksi pysyä normaalipainossa ja hyvinvoivana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe