avoero ja yhteinen joustoluotto

hukassatäysin

Kertokaa miten toimia? Avoero tuli ja meillä on yhteinen joustoluotto. Nyt toinen osapuoli meinaa jättää osansa maksamatta. Lainaa lyhennetään yhdellä laskulla jonka olen itse maksanut ja toinen osapuoli laittaa puolet minulle tilille. Voiko hän jättää osuutensa tuosta noin vain maksamatta?

6

151

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekkk

      ET voi koska menee luottotiedot koska laina on yhteinen. Menkää pankkiin ja kummallekkin oma laina. Jos ei onnistu niin otat osituksessa lainaa vastaavan määrän enmmän omaisuudesta.

    • hukassatäysin

      Niin minä en ole luistamassa lainasta vaan toinen osapuoli. Ja tässä on kyseessä avoero joten ei mitään osituksia ole. Vain yhteinen laina.Toista osapuolta ei saa ottamaan omaa lainaa joten ei tässä oikein tiedä mitä tehdä

      • mekkk

        Jos ei onnistu omat lainat ja kun saat lainan maksettua niin sinun pitää laittaa perintään se avokkisi puoli lainasta niin saat omasi pois.


    • hoit_su

      Menet pankkiin ja selität asian juuri noin niinkuin viestissäsi sanoit. Kuvittelisin, en tietenkään tiedä, että voisit ottaa maksettavaksesi oman osuutesi ja mieheltäsi aletaan veloittaa loppuja. Mene pankkiin neuvottelemaan, eiköhän asia selviä.

    • vippivivuttaja

      Miksi se pankki neuvottelisi sen toisen osapuolen kanssa puolestasi ?

      Jos luotto on molenpien nimissä otettu niin kumpikin samalla takaa toisensa .

      Eli sinä maksat oman ja kumppanisi luotot jos toinen ei niitä syystä tai toisesta huolehdi , ja yrität itse periä niitä kumppaniltasi .

      Joustoluotot on yleensä pieniä alle 10k€ summia joten ei noihin kukaan

      kaadu . Maksat pois ja jatkat elämää .

    • mekkk

      Miksi ette ole alkujaa ottaneet kahta ei lainaan eli kummallekkin omat niin ei olisi tuollaisia huolia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe