Kolesteroli

Epäuskoinen

Onko kolesteroli vaarallista. Miksi vaikka kolesteroli on 9 ei ole sepelvaltimotautia ja toisilla on vaikka on vain viisi tai vähemmän on sepelvaltimotauti

19

2328

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänjahuonontaistelu

      "Hyvä kolesteroli" hoitaa toistaiseksi sen "pahan kolesterolin" veke sun kropasta, siks sulle ei vielä ole kehittynyt mitään tukkeumia tms. Aikaa myöden kehon kaikenlainen toimintakyky hidastuu ja jos jatkaa samaa elämäntapaa kaiken ikää, tuksin säästyy niiltä kaikkein tyypillisimmiltä kansantaudeiltakaan. Googlaa lisää tietoa. Aika typerää odottaa vaan oireita, koska sittenhän se on jo vähä myöhästä....

    • sepelvaltimotauti
    • eilllllla

      On minullakin kokonaiskolestroli 7,7 josta LDL 5,89
      Kieltäydyn lääkityksestä kun olen kuullut niin monilta ne sivuhaitat.
      Kolestrolilääkitys voi olla haitaksi maksalle. Eikä statiinien syönti ole hyväksi.
      Mutta jos olet saannut sairauskohtauksen ja lääkäri määrä kolestrolit niin sitten on jo pakko niitä syödä. Eihän ihminen ole luotu popsimaan tabletteja.

      • Anonyymi

        E-kirjaimella alkava lääke, ei varsinainen kolestrolilääke, mutta sitoo rasvaa.

        1,5 vuotta söin, menin verikokeeseen kaikki arvot huippuluokkaa kolestrolin osalta.

        Halpa, pieni valkoinen tabletti.


    • ihanomavalintasion

      Korkea kolesteroli on lääketeollisuuden keksintö. Alzheimer tauti on lisääntynyt koko sen ajan, kun kolesterolilääkkeitä on pakkosyötetty ihmisille. On tapauksia, missä lääkärit ovat soittaneet potilaille, että heidän on pakko syödä kolesterolilääkkeitä. Norjalaiset lääkärit tekivät tutkimuksen 55 000 kuolleelle 30 vuoden ajalta. Niillä, joilla kolesteroli oli tasolla 5-9, elivät kauemmin kuin alle 5 mmol/l kolesteroli. 95 % Suomen lääkäreistä on tässä asiassa väärässä, ja he tappavat ihmisiä kolesterolilääkityksellä.

    • Pillerit_purkissa

      "On minullakin kokonaiskolestroli 7,7 josta LDL 5,89
      Kieltäydyn lääkityksestä kun olen kuullut niin monilta ne sivuhaitat.
      Kolestrolilääkitys voi olla haitaksi maksalle. Eikä statiinien syönti ole hyväksi"

      minulla on kokonaiskolesteroli 7 ja LDL 6 (mycare testi tehty kotona) ja olen täysin samaa mieltä - lääkityksestä ei hyödy kuin lääketeollisuus. Parempi selvittää asiat itse ja kiinnittää samalla huomiota miten elää!

      • Anonyymi

        Naurattaa vähän nuo sivuhaitat kolestooli lääkkeistä XD anteeksi nyt vaan. Minulla on todellu familiaalinen hyperkolesterolemia kun olin 10v (olen nyt 24) olen siitä asti syönyt lääkkeitä. eikä mitään ole tullut.

        Elämän tavoilla voi hyvinkin paljon vaikuittaa arvoihin siinä olet oikessa, mutta tässäkin sairaudessa on sekin puoli vaikka kuinka terveellisesti elät, liikut, syöt terveellisesti ja kaikkea muutakin niin ne ei välttämättä toimi.


    • MuttaMuttinen
      • Anonyymi

        Kaikenkarvaisia joulupukkitarinoita. Kuka sellaiseen uskoo? Ei mitään todistusarvoa jonkun omatekoisista luvuista.


    • kerrankaikki

      Olen 67v. mummu. Nyt kolesteroolini on 3,3 TAYS 15.4.2016.
      Elämäni aikana minulle tietoon tulleena 6,2 5,2 4,5. Tuolle 'laskulle' ei ole selitystä, olen huomattavan ylipainoinen nyt, nuorena vähän lihosin synnytysten välissä.
      Olen huomannut itsessäni rasvaisen himon, himottaa todella epäterveellinen ruoka.. ;)

      Syön paljon leipää eli elän kahvilla ja voileivällä, mutta ostan rasian levitettä jos se lopuu seuraavan vasta seuraavassa kuussa. Leikkeleet kokolihaa ja 2-3 % rasvaa munia silliä... Olen maidonvalkuais allerginen.
      Ei sepelvaltimotautia, sokerit alle 6.
      Olen se joka ei sovi normeihin. Verenpaine 120/130 ja 78/86
      http://www.sydan.fi/terveys-ja-hyvinvointi/verenpaine#verenpainearvot
      Olen ollut tarkailussa alhaisen verenpaineen vuoksi 3kk, päädyimme ettei lääkitä koska en muista syödä lääkettä...
      Kukaan ei elä ikuisesti, eikä tämän verran jo maailmaa nähneenä edes tahtoisi elää.
      Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus päättää itse elämänsä pituudesta. Kannatan siis Eutanasiaa ihmisen itse päätöksellä alaikäraja voisi olla 70 vuotta.

      • rakastaa-lääkkeitä

        Sinun ravinto on täysin väärä.
        Leipä pois ja mutkin viljatuotteet. Ne sisältää paljon sokeria.
        Rasvaa pitää olla reilusti ja sitä oikeata, jos haluaa elää loppu vuodet terveenä.
        Mitä tulee kolesteroliin, niin se tosiaan on lääketehtaiden pars business mielenterveyslääkkeiden ohella.
        Itse erehdyin vuona 2008 ottamaan perhelääkärin kehotuksesta kolesteroli lääkkeitä. Kärsin vieläkin tästä vuoden kestävästä lääkityksestä muun muassa, että varpaitani palelee aina. Perhelääkärini myönsi sen johtuvan satiineista.
        Nykyisin minun kolesteroli huitelee jossain 7-8 mmol/l:n tienoilla.
        Olen terve ihminen, joka osaksi johtuu minun VHH ruokavaliostani.
        Tämän vuoksi kauppaan ruokavaliotani muillekin. Monet ei halua luopua sokerista ja toiset taas rakastaa lääkkeitä.


    • Kymppinen

      Sokeri jäykistää valtimot jotka sitten voivat vaurioitua ja siihen muodostuu kalkki paikka. K2-vitamiini saattaa liottaa niitä pois ei statiinit

    • Anonyymi

      Se, että on korkeat kolesteroliarvot, ei tarkoita sitä, että olisi jo sepelvaltimotauti, vaan että on iso riski sairastua siihen.

    • Anonyymi

      Kolestroli lääkitys siitä ollaan kahta mieltä.

    • Anonyymi

      Kenelle kolesteroli on vaarallista ja kenelle ei, en tiedä. Mutta sen tiedän kokemuksesta, että korkea kolesteroli kääntyy laskuun, kun aamuisin tyhjään vatsaan nauttii vähintään ruokalusikallisen luomuoliiviöljyä. Tämä on tullut nähdyksi jo useamman kohdalla.

      Halpa lääke, eikä aiheuta minkään tason kudosvaurioita lihaksissa kuten statiinit tekevät. Kannattaa kokeilla.

      En usko, että lääketeollisuudessa ilahdutaan, mutta monille tuo ylläoleva tieto tuo ilon.

    • Anonyymi

      Lue vaikkapa Leinon Utriaisen kirjoittama omakohtainen kokemus statiinien vaarallisuudesta.
      Kirjan nimi taisi olla Suuri kolesterolihuijaus.

    • Anonyymi

      kolesterolin saa alas syömällä eri tavalla. Kauraleseistä tehty puuro pudottaa kolesterolia tehokkaasti.

      • Anonyymi

        olen samaa mieltä. Olen alkanut syömään terveellisesti. Tänään teen siitä poikkeuksen. Paistan sika-nauta jauhelihaa lanttupataan. Silloin en syö muuta rasvaa. Ei sokeria, vaan makeutusainetta. Hyvin vähän kuorittua jauhoa. Liikuntaa. Mittasin aamulla verenpaineen. Se oli 113. Päivällä se on ainakin 130


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe