Onko kenelläkään ollut ongelmia kíerukan kanssa? Kertokaa.
Mirena hormonikierukka
11
2475
Vastaukset
- Ellu
Mulle laitettiin Mirena-kierukka viikkoa ennen joulua. Olen myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia, kuinka kauan muilla on jatkunut vuoto laiton jälkeen. Itselläni alkoi 23.12. vuoto ja jatkuu edelleen. Kierukka laitettiin juuri vuotohäiriöiden korjaamiseksi, ei ehkäisyksi.
- minulla
Itsellä ollut Mirenan noin vuoden päivät ja olen tosi tyytyväinen. Laiton jälkeen eka kuukausi kyllä oli melkein yhtämittaista vuotoa/tiputtelua. Sitten kuukautiset vähenivät ja harvenivat lähes kokonaan pois.Kivaa juttu!
- kerroppa se
minulla kirjoitti:
Itsellä ollut Mirenan noin vuoden päivät ja olen tosi tyytyväinen. Laiton jälkeen eka kuukausi kyllä oli melkein yhtämittaista vuotoa/tiputtelua. Sitten kuukautiset vähenivät ja harvenivat lähes kokonaan pois.Kivaa juttu!
vaikuttaako tämä mirena maksa-arvoihin? Oletko kuullut että se olisi vähähormonisempi kuin pillerit?
- tyytyväinen
kerroppa se kirjoitti:
vaikuttaako tämä mirena maksa-arvoihin? Oletko kuullut että se olisi vähähormonisempi kuin pillerit?
Kierukan ja pillereiden sisältämät hormonimäärät ovat täysin erilaisia. Nieleskellyt pillerit vaikuttavat koko kroppaan, kierukan sisältämä hormonipitoisuus on puolestaan niin pieni, että se vaikuttaa vain kohdun ympäristöön.
Myös minulle on laitettu Mirena hoitamaan muutoin "terveisiä teurastamolta" -tyyppistä vaivaa. Menkat eivät koskaan ole jääneet kokonaan pois, mutta vuoto on vähentynyt huomattavasti. Itselläni on asennuksen jälkeen kulunut noin puolisen vuotta tilanteen normalisoitumiseen, alkuvaiheessa tiputtelua ja vuotoa on säännöllisen epäsäännöllisesti.
suosittelen lämpimästi, asennus ei ole kivuliasta, poistoa ei edes huomaa.. - Ellu
minulla kirjoitti:
Rauhoittavaa kuulla, että kokemukset ovat olleet positiivisia. Täytyy toivoa, että kuuluisi siihen "kastiin", joilla vuoto vähenee tuntuvasti. Itse olen n. 20 vuotta kärsinyt vuotohäiriöistä, joten toivon, että nyt alkaisivat paremmat ajat. Myöskään minulla ei kierukan asettaminen sattunut yhtään, otin kyllä kipulääkityksen ennen laittoa.
- tyytyväinen:)
tyytyväinen kirjoitti:
Kierukan ja pillereiden sisältämät hormonimäärät ovat täysin erilaisia. Nieleskellyt pillerit vaikuttavat koko kroppaan, kierukan sisältämä hormonipitoisuus on puolestaan niin pieni, että se vaikuttaa vain kohdun ympäristöön.
Myös minulle on laitettu Mirena hoitamaan muutoin "terveisiä teurastamolta" -tyyppistä vaivaa. Menkat eivät koskaan ole jääneet kokonaan pois, mutta vuoto on vähentynyt huomattavasti. Itselläni on asennuksen jälkeen kulunut noin puolisen vuotta tilanteen normalisoitumiseen, alkuvaiheessa tiputtelua ja vuotoa on säännöllisen epäsäännöllisesti.
suosittelen lämpimästi, asennus ei ole kivuliasta, poistoa ei edes huomaa..Tuohon asentamiseen haluaisin kommentoida... ettei kukaan sitten järkyty... Mulla sattui se aivan älyttömästi. Hyvä kun pystyin lähtemään kävelemään asennuksen jälkeen. Tuntui kuin sisuskaluja olisi yritetty repiä ulos... Kai toi on tapauskohtaista...
En mielelläni toista kertaa mene...
Tosin kun kivut laski, siitä on ollut tosi paljon hyötyä :) - toinen tyytyväinen
tyytyväinen:) kirjoitti:
Tuohon asentamiseen haluaisin kommentoida... ettei kukaan sitten järkyty... Mulla sattui se aivan älyttömästi. Hyvä kun pystyin lähtemään kävelemään asennuksen jälkeen. Tuntui kuin sisuskaluja olisi yritetty repiä ulos... Kai toi on tapauskohtaista...
En mielelläni toista kertaa mene...
Tosin kun kivut laski, siitä on ollut tosi paljon hyötyä :)Ensimmäisen synnytyksen jälkeinen asennus nipisti pikkuisen. Toisen synnytyksen jälkeen en edes huomannut koko hommaa. Lääkäri vaan sanoi, et voisit kyllä jo nousta siitä pöydältä.
Paljon on luonnollisesti kiinni siitä kuinka jännittää tapahtumaa. Jos pystyy saamaan itsensä ihan rennoksi, tuskin se hirveästi sattuu, jos asentaja vaan ei ole kämmäri. Onnea matkaan kaikille asennusta miettineille!
- TiHu
Otin kohta kaksi vuotta sitten Mirenan ja parhaillaan harkitsen sen pois ottamista. Alussa oli tiputtelua mutta n. puolen vuoden päästä vuoto loppui kokonaan. Kierukan laitosta n. 4 kk päästä iski yllättäen akne. Iho on ollut aiemmin hyvä ja nyt ihan kuin murrosikäisellä (hermo menee)jonka kaveritkin on huomanneet/huomautelleet. Viime kesänä hieman helpotti mutta nyt on taas pahentunut. Kahdella tutullani on käynyt aivan samoin.
Nyt lisäksi on alkanut vaivaamaan haluttomuus sekä kuivuus. Kävin gynen luona lokakuussa ja hän totesi myös paikkojen olevan liian kuivat joka hankaloittaa seksiä ja sen seurauksena tulee esim haavaumia yms.
Plussa puolia on ollut käytön helppous ja runsaiden kuukautisten loppuminen, mutta valitettavasti itselläni on miinus puolta enemmän.- tyytyväinen
Minkä ikäinen olet? Monella 3-kymppisellä alkaa uusi murrosikä, joka ei välttämättä liity mitenkään käytettyihin ehkäisykeinoihin, vaan on ihmisen luonnollinen hormonimuutos. Silloin tuloksena voi olla myös akne ennen niin kauniin ihon omanneille. Minäpä tunnen myös tämänkaltaisia tapauksia.
- pillerit/kierukka/akne
Kaikissa hormoonimuutoksissa saattaa iskeä akne.
Lopetin vähäksi aikaa pillerit ja akne iski rajuna. Mutta sain ihotautilääkäriltä lääkkeen, jolla koko akne loppui kuin seinään, tosin arvet ehti tulla. Nyt oon ottanu hormonikierukan pillereiden jälkeen ja kuulostelen, mitä tapahtuu. Mutta syöksyn kyllä heti hakemaan ne lääkkeet, jos rupee taas pukkaamaan näppyä.
Laitosta on nyt viikko ja mä vuodan! Tosi hyvää ehkäisyä ainakin tässä vaiheessa, kun ei verinen seksi innosta :(
- tyytyväinen:)
puolentoista vuoden kokemus. Kuukautiset vähenivät ja loppuivat kokonaan. Hyvä juttu!
Aknea ei ole aiheuttanut eikä limakalvot ole kuivuneet... Ainoat haita puolet (joista en voi varmasti sanoa johtuvatko ne juuri kierukasta) ovat pieni pyöristyminen ja rinojen kuppikoon kasvaminen B:stä C:hen....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819