Lehtien parisuhde yms. jutut

Väsynyt75

Mieheni lukee paljon netistä parisuhteeseen ja ihmisen käyttäytymiseen liittyviä juttuja. Näiden juttujen myötä hän riidellessä on leimannut minut narsistiksi, kontrollifriikiksi ja välillä olin jopa psykopaatti mutta sellaiseksi en ole kuulemma tarpeeksi älykäs. Uusin jankutus on että vähättälen kaikki hänen tekemisensä ja sanomiset. Sitä ennen kaikki puheeni oli nalkutusta ja manipulointia, jotta saisin hänet tekemään asiat minun toivomalla tavalla. Kaikista mieluisin kuitenkin näistä hänen netistä lukemistaanjutuista on se että olen narsisti. Olen jo alkanut ajattelemaan että niin sitten taidan olla kun hän kerran niin sanoo. Olen jo väsynyt näihin nimittelyihin enkä jaksa enää juurikan reagoida hänen puheisiinsa.
Onko muiden parisuhteessa olevien pariskuntien miehillä tapana lukea näitä juttuja ja riidellessä sitten analysoida omaa parisuhdetta ja puolisoa niiden perusteella?

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokkeluutta-avuttomuutta

      Miehen logiikka ohjaa hakemaan selityksiä kumppanin käytökseen netistä.... Mielenkiintoista.
      Ilmeisesti hän ei koe muuten pärjäävänsä riitatilanteessa, eikä ymmärrä sinun asennettasi, joten kipasee lukemassa muiden kuvailuja vastaavanlaisista tilanteista ja vetää siitä sitten johtopäätökset ja antaa sinulle diagnoosin. Ihan loogista, mutta kuulostaisi olevan kysysymys myös jonkinlaisesta valtataistelusta.
      Hullu olet jos uskot sen miksi hän sinut kiukuspäissään diagnosoi. Sen sijaan voisit tarkastella hieman syvällisemmällä asenteella niitä kyseisiä tilanteita, joista riitaa syntyy ja joissa mies provosoituu niin, että alkaa nimittellä sinua.
      Mistä ne riidat yleensä alkaa/juontuu, miksi ne etenevät aina samaa rataa, mitä voisi tehdä toisin, ettei itsekin vain auttaisi riidan eskaloitumista, miten riidat päättyvät, jne. Niitä voi miettiä, sillä riitaan on aina kaksi syyllistä.

    • Mietin samaa kuin ensimmäinen kommentoija, eli mies ei todellakaan ole sisäistänyt lukemaansa vaan pyrkii pätemään hienoilla sanoilla. Toisaalta onhan se hienoa, että miehesi edes yrittää sivistää itseään ja hän käyttää muitakin kuin huora, lehmä ym riidellessänne... Ja kannattaa käydä tosiaan lukasemassa. Mikään nimittäin ei ole ärsyttävämpää riidellessä kuin: "voih niin kun mä olen narsisti niin aina satutan muita ja olen kauhea jne"

    • hohhoijaaaaaaaa

      Tuossa on kyllä nyt jotakin muuta takana tai sitten kontrollifriikkinarsisti.

    • Hei nimimerkki, Väsynyt75

      En yhtään ihmettele, että tuollainen tapa, joka miehelläsi on, väsyttää ja harmittaa. Ilmeisesti olet kertonut hänelle, kuinka väsyttävää tuo hänen erityinen tapansa on. Jotain asialle kannattaa yrittää tehdä, onhan tuo epämukavaa kuulla tuollaisia diagnooseja itsestään. Mietin samaa, jota joku toinenkin ehdotti; pohdi mistä riidat alkaa ja kuinka sinä voisit niiden aikana käyttäytyä, toimia uudella tavalla. Kun tilanteessa tapahtuu jonkinlainen muutos, se vaikuttaa, koko systeemi voi muuttua. Älä provosoidu, älä mene mukaan vanhaan kuvioon. Toinen mieleeni nouseva asia on, että jos menisitte yhdessä juttelemaan ulkopuolisen ihmisen kanssa; perheneuvojalle tai perhetyöntekijän luokse. Sano miehellesi, että sinä tarvitset sitä ja toivo vahvasti, että hän lähtee mukaan. Ellei lähde, voit mennä yksin ja sekin auttaa, ainakin sinua.

      Tsemppiä ja kevätiloakin,
      Pirkko-pappi

    • ruuvarivaan

      Kyllä, tiedän tällaisia tapauksia jotka lukevat netistä viisauksia ja kuvittelevat että tietävät sen jälkeen kaikesta kaiken parhaiten.

      Ensikerralla sanot hänelle että lähdetäänkö tapaamaan oikeaa ammattilaista, joka osaa diagnosoida nämä jutut. Sitten järkkäät sen parisuhdeterapeutin tai psykologin ajan. Mikäli miehesi ottaa haasteen vastaan, voi joutua myös ruotimaan omaa suhtautumistaan maailmaan joten tekee ihan hyvää hänellekkin.

    • oikea_syy_esiin

      minä taas miettisin
      a) miksi ja
      b) mistä te riitelette?
      c) riitelettekö te aina samasta asiasta?
      d) vai onko tosiaan asioita joita mies ei mielestäsi osaa tehdä koskaan oikein, vai keksiikö hän omasta päästään näitä riidan aiheita?

      Annan vinkin, itse olen absolutisti ja inhosin miehen saunaoluen juomista, koska hän joi aina 2-3 olutta peräjälkeen. 25 vuotta, siis oikeesti 25 vuotta!!! nalkutin joka viikko, että justhan sinä joit yhden keppanan, onko se pakko ottaa heti toinen!
      Sitten yksi päivä vaan päätin, että juokoon niin monta kuin haluaa. Ei ole tarvinnut nalkuttaa siitä asiasta, tehköön oman mielensä mukaan aikuinen ihminen.

      Toinen asia mistä nalkutin, oli se kun mies tyhjensi astianpesukoneen ja laittoi kaikki tavarat minun mielestä vääriin paikkoihin. Muutaman vuoden päästä tajusin, että sehän on loppujen lopuksi yks hailee missä mikin tavara on. Jos en löydä jotain, niin otan tilalle jonkun toisen, ei minun tarvitse joka kerta siitä miehelle huomauttaa, että TAAS olit laittanut paistinlastan väärään laatikkoon!!!

    • naurettavaa------

      Kertomasi perusteella mies ei vaikuta ihan penaalin terävimmältä kynältä.

    • Mustis.yms.pipipäät

      Taitaa olla miessukukunnan lempipuuhaa siitä huolimatta lukeeko mediaa tai ylipäätään yhtään mitään vai ei. 'Oma' nainen pidetään sillä lailla ruodussa ja herran nuhteessa ettei se vain luule liikoja itsestään ja kuvittele että joku muukin olisi kiinnostunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe