Syön Panacodia kroonisiin kipuihin ja olen syönyt jo useamman vuoden, välillä ollut jaksoja jolloin en ole käyttänyt. Nyt mulla on mennyt kolmessa päivässä n.80 kpl.
Maksavaurio on siis varma? Pari viikkoa sitten otetut labrat olivat hyvät ja mitään poikkeavaa ei ollut. Mutta nyt olen sen tainnut lopullisesti tuhota...
Niiiin huolissaan
31
471
Vastaukset
- eikukaanjoopajoo
Eli 40g parasetamolia? Kolmessa päivässä 13g/päivä.
Nyt vauhilla sairaalaan siitä!!!
Tuossa on ihan kuoleman mahdollisuus. Olosi voi olla jopa suht normaali ja silti vaurio on tapahtunut/ etenee koko ajan. - oiketa_lääkkeet
Ei maksasi todennäköisesti ole p**na mutta lopeta niiden panacodien popsiminen, eivät auta. Pyydä lääkäriltä muuta jos kipuja on. Panacodi on yksi niitä lääkkeitä, joiden teho vähenee/loppuu jos syö koko ajan. Itsellä tosin eivät alunpitäenkään ole auttaneet mihinkään...
- niiinpä
Miten oot ees päätyny siihen tilanteeseen, että oot niin noin paljon syönyt. Miksi? Ite joskus väärinkäyttäny lääkkeitä ja silti tuo on aivan älytön määrä..
- NiiiinHuolissaan
Söin eri liuskoista ja kivut olleet todella kovat ja en yksinkertaisesti ajatellut asiaa, kunnes tänään kauheus valkeni. Olen menossa kipupolille, jotta nämä saadaan hallintaan. IKINÄ ei ole näin käynyt, ei koskaan näiden vuosien aikana, kunnes nyt.
Pitäisikö sairaalaan mennä, kuten ekassa kommentissa oli? Tosin sitten taas veikattiin, ettei se olisi vielä mennyt... Verikokeet ja ultra (tsekattiin sisuskalut) pari viikkoa sitten, olivat normaalit tulokset. - eikukaanjoopajoo
No tuota soitappa myrkytystietokeskukseen ja kysy neuvoa.
- niiinpä
Ootko ollu niin kuoseissa sitten että et oo tajunnu montako oot ottanu? Tuskin sun maksa on mennyt oon joskus ottanu itsemurhatarkotuksessa about 100kpl valdoxania (mikä on masennuslääke), eikä käyny kuinkaan.
- Hidas_kuolema
Parasetamoli on aivan erilainen maksatoksisuudessaan. Moni muu lääke menee maksasta läpi ongelmitta mutta parasetamoli vaurioittaa hitaasti. Vaarallisisnta on se että vaurioituminen ei näy heti, vasta kuukausien kuluttua alkaa iho ja silmät kellastumaan kun maksa hiipuu hiljalleen.
- NiiiiinHuolissaan
Mun kivut ovat olleet ja on niin hirveät, että en käsitä kuinka niitä napsin noin holtittomasti :( Se ei tapoihini kuulu. Vointini on muuten ihan normaali (lukuunottamatta kipua johon niitä käytän). Luin myös, että 150 mg/painokilo on vielä "ei tappava määrä".
Jos mä tästä selviän, niin IKINÄ en tätä virhettä tule tekemään!!!- Siirto_tarvitaan
Parasetamoli ei "tapa", se vain tuhoaa maksan ja tarvitaan maksansiirto hengen pitimiksi.
Noin suuri määrä kodeiinia sekoittaa jo päänkin totaalisesti, joten ei ihme että sekopäissäsi otit vaan lisää.
- niiinpä
Kannattaisko pyytää lääkäriä vaihtamaan tuo lääke, jos ei pienemmillä annoksilla meinaa auttaa? Kyllä sä selviät. Kyllä luulis, että jos meinaa henki lähteä niin tulis edes jotain oireita.
- Älähätäileldldldl
Parasetamoli on tosi maksatoksinen lääke isompina annoksina. Paljonkohan maksimi on, oiskohan jtn.4g.....pvä.Ite vahingossa vedin kerran panacodiöverit ja seurauksena ei onneksi muuta kuin hilpeä uninen olo. No huh mitä määriä oot vetäny yli suositusten. Ole onnellinen että arvot kunnossa. Käy ottamassa uudet arvot... Jos ongelma akuutti soittasin myrkytystietokeskukseen, jos joku enää vaivaasi tässä hädässä auttaa.Nyt oikiasti vähennät terveytesi kannalta!! Kivut on parempi ku hengenvaara. Joku muu keino pitäs löytyä kipuihin. Jos olosi on ok, älä huolehdi liiloja. Maksa-arvpt kannattaa ottaa ja varo kaikkea maksaa kuormittavaa lähiaikoina.
- Se_on_menoa
Myrkytyskeskus ei auta enää kun lääkkeiden otosta on useampi tunti/päivä. Lääkkeet on jo imeytyneet ja vauriot muhimassa.
Jos aloitus oli tosi eikä jokin trolli, maksaa ei pelasta enää kuin siirto.
- Maksasi_sanoo_POKS
No ainakin krooniset kivut tulevat hellittämään. Teille viihdekäyttäjille ei maksoja siirrrellä.
- Hiijkoki
Viihdekäyttäjät/narkomaanit erottelevat sen parasetamolin siitä pois liuottamalla pillerit veteen, laittamalla hetkeksi jääkaappiin ja laskemalla nesteen kahvinsuodattimen läpi. Nesteeseen jää enimmäkseen pelkkä kodeiini. Näin kun olisit älynnyt edes toimia.. No juu ja toisekseen olisit voinut huonolla tuurilla kuolla siihen kodeiiniinkin. Toivon sinulle parasta. Mene lääkäriin nyt.
- NiiiinHuolissaan
Niin... Kun en syö niitä viihdekäyttöön ja olenkin menossa kipupolille, kun nämä eivät auta. Olen saanut asiallisia vastauksia ja kiitos niistä :) Mutta kuinka yllättävää, että "narkki" kommentti vedettiin mukaan...
Kun sinä narkiksi mollaava tietäisit kipujen aiheuttajan ja saisit nämä edes päiväksi... Vannon että ääni muuttuisi kellossa! Verikokeet ja ultra olivat hyvät, ennen tätä pirun säätämistä ja toivon nyt, etten ole pilannut sisuksiani lopullisesti! - eikukaanjoopajoo
Olet joko trolli tai idiootti. Parasetamolin tekemä maksavaurio ei välttämättä oireile heti. Siinä menee muutamia päiviä vauriolla edetä. Eli olet hyvinkin voinut saada jo maksavaurion joka etenee koko ajan lisää, etkä sitä tunne. Vastalääke siihen alkaa olla hyödytön, kun 12 tuntia mennyt parasetamolin ottamisesta. 6h jälkeen alkaa sen teho jo heiketä reilusti.
Toivottavasti et herää parin päivänpäästä kutisevaan ihoon ja keltaisiin silmiin. - NiiinHuolissaan
Mielelläni olisin eka sun vaihtoehdoista, mut olen jälkimmäinen.
- NiiinHuolissaan
Nyt kaipaisin oikeasti asiallisen ja tietoon perustuvan vastauksen. Täällä on nyt puhuttu, että odota pari päivää, niin kuolema tulee ja yksi veikannut kuukautta.
Sairaalaan on myöhäistä enään mennä, mutta onko mulla nyt varma kuolema edessä ja olenko tuon maksani ylipäätään tuhonnut lopullisesti?
Tämä asia ei jätä mua rauhaan ja olen ihan huolesta sekaisin.. Minä kannatan luontaislääkkeitä.
- NiiinHuolissaan
Mut nyt apua kysymykseeni, kiitos. Voisiko joku ystävällisesti ja asiallisesti jeesata?
- RAL
Eikös noille kivuille pitäisi etsiä syy? Onko mitään järkeä turruttaa vaan hermosto vuodesta toiseen lääkkeillä?
- NiiinHuolissaan
Niille on syy ja olen aiemmin kirjoittanut, että olen menossa kipupolille.
Mutta nyt ihan oikeasti tarvitsen vastauksen viimeisimpään kysymykseeni, en mitään muuta. Kiitos :)- Kerro_lääkärille
Koska menet kipupolille, kerro siellä tuosta rajusta yliannoksestasi. Lääkäri määrää maksan seurantaan ja tarvittaviin labrakokeisiin. Vasta sillä tavalla voidaan varmasti selvittää tuhoutuuko maksasi vai toipuuko se edes osittain. Ihminen selviää hengissä vaikka vain osa maksasta toimisi.
- Hcvyyvbu
Ei ole myöhäistä mennä
lääkäriin. Maksansiirto voidaan tehdä vaikka joltakin kuolleelta syyrialaiselta ja mitä nopeammin lääkärit osaavat alkaa maksaleukkausta valmistelemaan sitä todennäköisemmin selviät julmimmalta kivulta mitä maa päällään kantaa. Soita siis lääkäriin ja sano syöneesi 80 pilleriä.. - Sairhoit
Pakko olla trolli. Koska itsestään huolissaan oleva ihminen olidi jo ottanut yhteyttä sairaalaan, eikä lässyttäisi täällä palstalla kipupolista.
- Tkeskuksessa
Tosi-ihmiset tosin tarkistavat verenpaineensa ihan mittarilla.
- Belam
Höpöhöpö sun maksalle käyny välttämättä mitään, vaikka ootki rääkänny ittiäs todenteolla. Juo paljon vettä, varo alkoholia, lääkkeitä,maksaa rääkkääviä juttuja. On sitä ihmiset selvinny yliannostuksistaki. Ja mene lääkäriin äläkä täällä kysele. Joku maksa-arvoseuranta vois olla tarpeen. Jos iskee kutina, kellertävät silmänvalkuaiset, iho, kipuja vattassa,pistävä tunne maksan kohalla nii sit on huoli.Yliannostustapauksissa sun ois ekana päivänä mennä lääkäriin asap nii asia ois voitu hoitaa ja sanoa sinun kivuista!! Mut vaikuttaa että oot tainnu hiljallee hilata annoksesi ylemmäs ja ylemmäs. Ei panacodinoviisi kestä tollasta määrää lääkettä, sulla on korkea toleranssi. Itte ottanu kerran poikaystävältä yhen ja siitäki tuli jo hiukan pöhnä olo. Turvallisempia tapoja hoitaa kipu on kuin panacodin mättäminen. Se ei selvästikää sulla toimi. koitahan jaksella, kipu ei oo kivaa. Tsemppiä!
- Eri_asia
Yliannos jotain lääkettä on eri asia kuin maksatoksisen lääkkeen yliannostus. Jos selviää hengissä jonkin lääkkeen yliannoksesta, ei jää mitään jälkioireita. Mutta maksatoksisuus tappaa maksasoluja pysyvästi, kuten tässä tapauksessa parasetamoli tai vaikkapa jonkun myrkkysienen syönti.
- NiiinHuolissaan
Tämä kirjoitus nyt ei vaan ollut trolli. Kaikki on ainakin päällisin puolin ok. Pientä pistävää kipua on oikealla puolella, lähellä napaa. Mutta sitä nyt ollut ennenkin.. Kipupolille menen ensi kuun alussa.
- NiiinHuolissaan
Hei!
Sain eilen tietää labrat ja maksa-arvot olivat kunnossa. Selvisin säikähdyksellä.- Selvisit_toistaiseksi
Milloin otetaan seuraavat labrat (tarvitaan seurantaa)?
Jos osakin maksasta säilyi toimintakunnossa, arvot voi olla normaalit. Jos maksa olisi tuhoutunut kokonaan, olisit huomannut sen jo kellastuessasi ja kivuista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847