Nainen on miehelle statusta - ja rasite.

ÖLfdksölfdsfdsfd

Auto, Akka, Asunto, Ansiot.

Miehet kilpailevat tuhoisasti keskenään, tuhoisasti ennenkaikkea itsensä kantilta.

Mielestäni paras vertaus miehen kannalta on verrata autoa ja akkaa keskenään; monet miehet hankkivat molemmat samankaltaisista syistä ja samalla tekniikallakin - ja samoilla lopputuloksilla. Molemmat kustantavat - rahassa ja vaivassa. Molemmissa arvostetaan samoja asioita, ei käytännöllisyyttä - vaan ulkonäköä ja omistuksen tuomaa statusta.

Sattumaa ei ole että näitä tuotteita myydään ristiin, automessuilla poseeraa nuoria naisia vähissä vaatteissa, myyntitarkoituksissa. Aika vitun paljon tätä kulttuuria on rakennettu juuri auto-nainen assosiaatiolle.

Emotionaaliset yksinkertaistetut tarpeet, miehekkyys. Sensijaan että luetaan tätä paskaa jostain ns. miesten cosmopolitanista... ei helvetti, lukekaapa sitä BMW:n esittelykatalogia. Siinä teille miehinen Cosmo.

Ja naiset peesaavat koska statusta hekin haluavat - ja tätä maailmassamme edustaa raha ja omistus - auto ja kello ranteessa. Onko ihme että ihmissuhteet ja kulttuurin ihmissuhdekäsitys kuivuu kasaan, pervertoituu? Kysymys ei ole enää ihmissuhteista, vaan hyödykevertailusta ja vieläpä asioissa jotka ovat täysin toissijaisia mielen ja sosiaalisen kontekstin kannalta?

Hyvät herrat ja rouvat, me elämme ja ilmennämme niinsanottua kusipääkulttuuria. Yhteisöllisesti toimitaan kusipääkulttuurin tavoilla ja maneereilla. Arvomme ovat kusipäisiä.

Auto on todellisuudessa kallis ja usein myös turha lelu, josta saattaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Siinä ei kromikapselit paljoa auta kun tuulilasissa on taas sakkolappu (eikö ollut parkkipaikkaa? Ostappa se autopaikka, 480e/kk.). Jos naiset ovat kulttuurillisesti autostatuksessa niin eikö silloin naiset ole turhake, rasite ja menoerä?

Auton perimmäinen funktio on siirtyä paikasta a paikkaan b sujuvasti ja turvallisesti. Mikä on naisen perimmäinen funktio, ja ajaako nykynaiseus tuota funktiota? - jos ei aja, vaan kyseessä on statushyödyke - niin eikö tämä tarkoita että kannattaa "muuttaa keskustaan" ja luopua niistä asioista jotka luovat elämälle turhia rasitteita ja turhia menoeriä?

16

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emmesta

sä olet niin perusteellisesti pihalla. taidat olla raukka vasta elämäsi alussa, no kyllä se elämä opettaa.

• shortlife

Tolla asenteella et elä näkemään 40-vuotispäiviäsi.

• Heh, meillä se onkin sitten mennyt varsin mallikkaasti. Minä olen ostanut molemmat meidän automme eli olen vaikuttanut siihen millaisella autolla mies ajaa. Sen sijaan mies on kyllä itse valinnut millaisen akan on ottanut ja muistankin siitä sanoa, jos joskus edes yrittää motkottaa minusta. :)

Että itse sinä olet akkasi valinnut. Huonomminkin olisit voinut valita. Ja vastineeksi saan hymyn ja hiljaisuuden, näinhän se on loppukaneetein. ;)

• Fsdlöflsdösdfsdf

Tässä ei ollut kyse auton ostamisesta, vaan kulttuurista joka tuotteistaa ihmisiä. Tässä maailmanajassa naiset ovat kuluttajia ja miehet tuotteita, kirjoitukseni on kritiikkiä ennenkaikkea miehiä ja heidän arvomaailmallisia asioitaan kohtaan ennemmin kuin naisen asettamista objektiksi (naisen objektiominaisuudet ovat muuten se minkä takana naiset yleensäkin valtaansa lisäävät).

Kirjoitukseni on tajunnanvirtaa, pelkkää jääpadon ryskettä jolla ei ole mitään muuta tehtävää kuin raivata tietä uusille ajatuksille ja havaintopositiolle, asettaa rooleja uudelle kantille.

• Fsdlöflsdösdfsdf kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse auton ostamisesta, vaan kulttuurista joka tuotteistaa ihmisiä. Tässä maailmanajassa naiset ovat kuluttajia ja miehet tuotteita, kirjoitukseni on kritiikkiä ennenkaikkea miehiä ja heidän arvomaailmallisia asioitaan kohtaan ennemmin kuin naisen asettamista objektiksi (naisen objektiominaisuudet ovat muuten se minkä takana naiset yleensäkin valtaansa lisäävät).

Kirjoitukseni on tajunnanvirtaa, pelkkää jääpadon ryskettä jolla ei ole mitään muuta tehtävää kuin raivata tietä uusille ajatuksille ja havaintopositiolle, asettaa rooleja uudelle kantille.

Niin ja minä yritin sanoa, että olenko vienyt mieheltä miehekkyyden, kun ei saa edes omaa autoaan valita? :)

Akan sentään sai valita.

Vihje, mieheni ei vittujakaan veisaa mimmoisella autolla ajaa, kunhan sillä pisteestä toiseen pääsee. Ts. autot ja akat ei tätä miestä hallitse. Ei ulkonäkö, vaan käytännöllisyys. :)

Olenhan käytännöllinen akkakin kaiken lisäksi.

• On tässäkin jotain hyvää pohdintaa, vaikka jotkut taas yrittävät hiljentääkin, myös tämän pohdinnan häpäisyllä/mitätöinnillä, syystä tai toisesta.......mutta se kertoo vain heistä itsestään jotain, ei mistään muusta....

Riippuen ihan yksilöistä, eli kuinka paljon pitää paikkansa.......eikä sillä ole mitään väliä mikä on "ns. normaalia ja normi"......jos ei tunnu omalta, niin aina voi valita leikkinsä itse, eikä lähteä leikkiin, jossa on vain hävittävää.....

• 876

Hiljentää = olla toista mieltä / toimia muulla kuin aloittajan esimerkin tavalla.
        Häpäisy/hiljentäminen/mitätöinti = eivät toimi noin, eivät ole koskaan toimineet noin, eivät ole koskaan kenenkään havainneet toimivan noin.
        Kertoo heistä itsestään... = häpäisy, hiljentämis ja mitätöinti yritys. Pyrkiä tarkoituksenmukaisesti vähättelemään ja arvostelemaan toisia. Vihjaileva hyökkäys jossa toinen olla jotakin huonompi ja mitättömämpi. Osoittaa halveksuntaa.

• 876 kirjoitti:

Hiljentää = olla toista mieltä / toimia muulla kuin aloittajan esimerkin tavalla.
        Häpäisy/hiljentäminen/mitätöinti = eivät toimi noin, eivät ole koskaan toimineet noin, eivät ole koskaan kenenkään havainneet toimivan noin.
        Kertoo heistä itsestään... = häpäisy, hiljentämis ja mitätöinti yritys. Pyrkiä tarkoituksenmukaisesti vähättelemään ja arvostelemaan toisia. Vihjaileva hyökkäys jossa toinen olla jotakin huonompi ja mitättömämpi. Osoittaa halveksuntaa.

Minä sentään ymmärrän ja tajuan, sekä myös tuon sen ilmi, etteivät kaikki.....lueppas kaksi ensimmäistä kommenttia...

1, "sä olet niin perusteellisesti pihalla. taidat olla raukka vasta elämäsi alussa, no kyllä se elämä opettaa."

2, "Tolla asenteella et elä näkemään 40-vuotispäiviäsi."

Ja minun vastineeni...."Riippuen ihan yksilöistä, eli kuinka paljon pitää paikkansa.......eikä sillä ole mitään väliä mikä on "ns. normaalia ja normi"......jos ei tunnu omalta, niin aina voi valita leikkinsä itse, eikä lähteä leikkiin, jossa on vain hävittävää....."

Jaaaaaaa sitten taaaaaas sinun...."Kertoo heistä itsestään... = häpäisy, hiljentämis ja mitätöinti yritys. Pyrkiä tarkoituksenmukaisesti vähättelemään ja arvostelemaan toisia. Vihjaileva hyökkäys jossa toinen olla jotakin huonompi ja mitättömämpi. Osoittaa halveksuntaa."

Joopa joo..........palkokasvi vierii ja vierii ja vierii.... ;P

• 876
        MGTOW kirjoitti:

Minä sentään ymmärrän ja tajuan, sekä myös tuon sen ilmi, etteivät kaikki.....lueppas kaksi ensimmäistä kommenttia...

1, "sä olet niin perusteellisesti pihalla. taidat olla raukka vasta elämäsi alussa, no kyllä se elämä opettaa."

2, "Tolla asenteella et elä näkemään 40-vuotispäiviäsi."

Ja minun vastineeni...."Riippuen ihan yksilöistä, eli kuinka paljon pitää paikkansa.......eikä sillä ole mitään väliä mikä on "ns. normaalia ja normi"......jos ei tunnu omalta, niin aina voi valita leikkinsä itse, eikä lähteä leikkiin, jossa on vain hävittävää....."

Jaaaaaaa sitten taaaaaas sinun...."Kertoo heistä itsestään... = häpäisy, hiljentämis ja mitätöinti yritys. Pyrkiä tarkoituksenmukaisesti vähättelemään ja arvostelemaan toisia. Vihjaileva hyökkäys jossa toinen olla jotakin huonompi ja mitättömämpi. Osoittaa halveksuntaa."

Joopa joo..........palkokasvi vierii ja vierii ja vierii.... ;P

Minä sentään ymmärrän... = Vastapuolen häpäisy yritys. Vetoomus, ettei muut/toinen ymmärrä.

1. Perustellusti pihalla oleminen... = Henkilön tulkinta, näkemys ja olettamus ero. Tuntea sääliä ja kokea toinen nuoreksi kasvavaksi aikuiseksi omakohtaiseen elämänkokemukseen ja tulkintaan. Vetoamus, ettei hänellä ja hänen maailmassaan asiat mene aloittajan tavalla.

2. Ei elä nähdäkseen... = Tuhlata elämänsä resurssit. Kehittää aivoinfarktia, verenpaine/sepelvaltimotautia. Saada sydänkohtaus.

Minun vastineeni... = yrittävät hiljentääkin / myös tämän pohdinnan häpäisyllä/mitätöinnillä......mutta se kertoo vain heistä itsestään jotain, ei mistään muusta... = aka minun vastineeni.

Palkokasvi = Kun ei kykene / salli / kestä muiden kommentteja. Halu johdatella ja häpäistä muut keskustelijat, heidän viestinsä sanoma, arvo verrattuna kokonaisantiin aloittajan viestistä.

• 876 kirjoitti:

Minä sentään ymmärrän... = Vastapuolen häpäisy yritys. Vetoomus, ettei muut/toinen ymmärrä.

1. Perustellusti pihalla oleminen... = Henkilön tulkinta, näkemys ja olettamus ero. Tuntea sääliä ja kokea toinen nuoreksi kasvavaksi aikuiseksi omakohtaiseen elämänkokemukseen ja tulkintaan. Vetoamus, ettei hänellä ja hänen maailmassaan asiat mene aloittajan tavalla.

2. Ei elä nähdäkseen... = Tuhlata elämänsä resurssit. Kehittää aivoinfarktia, verenpaine/sepelvaltimotautia. Saada sydänkohtaus.

Minun vastineeni... = yrittävät hiljentääkin / myös tämän pohdinnan häpäisyllä/mitätöinnillä......mutta se kertoo vain heistä itsestään jotain, ei mistään muusta... = aka minun vastineeni.

Palkokasvi = Kun ei kykene / salli / kestä muiden kommentteja. Halu johdatella ja häpäistä muut keskustelijat, heidän viestinsä sanoma, arvo verrattuna kokonaisantiin aloittajan viestistä.

Mäkin tykkään niin susta, mut just sen takia meidän on pidettävä etäisyyttä toisiimme, ettei jompaan kumpaan sattuisi liikaa tämä meidän tuhoon tuomittu suhde......

Hyvästi jää....toivon paljon onnea, iloa ja rakkautta sun elämään......ja kaikin puolin paremman miehen.....

https://www.youtube.com/watch?v=p_cdXNWD1VY

• Luolamadonna

Mjaa

Me miehet ollaan luonteeltamme kilpailuhenkisiä. Kokonaisuuden kannalta tämä on äärimmäisen tärkeä asia. Ellei tärkein.

Eivät naiset ja autot siinä ole mikään palkinto, vaan he/ne painivat vain eri sarjoissa.

(Hihitystä)

• leasing-sopimus

autosta ehkä saa vaihdossa jotakin mutta naisesta ei eikä kukaan ota naista edes vaihdossa niin siitä tulee rasite rasitteen perään siksi naisen kannattaa hankkia leasing sopimuksella max aika 24kk mutta 12kk on pitkä aika ja voi vaihtaa parempaan ja tuoreempaan se leasingissa huono kun liikaa ei saa polkea naista jos vaikka sopimuksen jälkeen vuokra vara naiseksi tai joku onneton hommaa itselleen omaksi niin liike voi päästä siitä eroon tai hyötyä vielä mut 5v päästä on ongelma tapaus sitä ei halua kukaan kun uudempaakin on tarjolla ja viattomia vielä ja vanha 30v vanhan autonkin voi saada kuntoon jos hyvin pidetty mutta vanhempaa naista ei saa kuntoon

• Minusta kannaa molemmista maksaa juuri sen verran kuin niistä on iloa ja hyötyä. Ei eurokaan enempää, ettei katkeruus nosta päätään. Tosin jos se kallis citymaasturi parkkiruudussa tai Luis Vuittonin laukun kanssa keikistelevä nainen aiheuttaa iloa ja riemua, niin miksi suotta ikäävääkään pitämään.

Minusta perimmäinen syy on miesten keskinäinen kilpailu ja ilman sitä olisimme jo tyytyväisinä kuolleet sukupuuttoon.

• TappiTappiTappi

Tosi ansiokas kirjoitus ja en tiedä miksi pari viestiä oli niin katkeroitunutta shaibaa sitä vastaan! Tällaista se kulttuuri aika pahasti on nyt tällä hetkellä!

Ehkä vastarintaa aiheutti massiivinen hyökkäys SEKÄ naisten että miesten tasapäisyyskulttuuria vastaan ja sen ruotiminen!

• 9plus1

Tuossa on pointtia. Nainen voi olla kaunis statustuote ja varmasti monelle onkin.
      Joillekin se 500 fb-kaveriakin ovat näyte siitä kuinka erinomaisia ovat kun on näin laajat sosiaaliset piirit ja suosiota...

Autosta en luovu - säästää aikaa, mahdollistaa paikat ja tarjoaa vapautta, vaikkei halpa olekaan pitää.

• Elokuvien sankarihahmot ovat usein leskiä. Eli yksinäisiä miehiä, ilman "naisrasitetta", mutta ilman omaa syytään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19647
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6640
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6296
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6075
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5929
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      101
      5821
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5235
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      4950
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4290
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      3900
    Aihe