Uskonto sekoittaa pään!!!

iloinen_naurajaaa

Uskonto sekoittaa pään ja tekee uhristaan kuolaavan aivo-orjan, joka uskoo sairaisiin valheisiin ja harhakuvitelmiin.

Uskonto tekee ihmisestä omaan ajatteluun kykenemättömän sätkynuken.

Onko uskovaisella toivoa tervehtymisestä?

Kyllä on. Hänestä voi sinnikkäällä ponnistelulla ja kovalla aivotyöllä tulla ateisti. Silloin hän on viimeinkin VAPAA!!!

21

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hulipuli

      Kannabis on sotkenut sinun pään ja suomi24.

      • iloinen_naurajaa

        Minun pääni raksuttaa joka arkipäivä töissä armottoman loogisesti kun teen vaativaa työtäni monimutkaisten tietojärjestelmien parissa. Pääni ei siis ole sekaisin.

        Viikonloppuisin saatan kyllä polttaa hatsit vesipiipusta, mutta silloinkaan pääni ei ole sekaisin, vaan mieleni on VAPAA.

        Silloin kun juon VIINAA, niin olen hetkellisesti sekaisin. En muuten.


      • eivoiymmärtäätuollaista

        Sinulla ei ole elämää. Sekaisin sinä olet ja pahasti.


      • iloinen_naurajaa
        eivoiymmärtäätuollaista kirjoitti:

        Sinulla ei ole elämää. Sekaisin sinä olet ja pahasti.

        Ei ole elämää? Oma asunto on maksettu 12 vuoden kuluttua. Hyvä työpaikka löytyy ja vierellä mukava vaimo. Seitsemän sähkökitaraa, kasa pedaaleita ja vahvistimia. 600-700 CD-levyä. Hyvä kokoelma harvinaisia pop- ja rock-vinyyleitä. Hyvä kokoelma Aku Ankkoja.

        Hamppupuska kasvamassa 400w spna-valaisimen alla.

        Olen oikein tyytyväinen elämääni.

        En ole lainkaan sekaisin, vaan VAPAA! :-):-):-)


      • ihan.ihme.jengiä
        eivoiymmärtäätuollaista kirjoitti:

        Sinulla ei ole elämää. Sekaisin sinä olet ja pahasti.

        Hänellähän on antoisa elämä ja hän on sanojensa mukaan VAPAA. Mitä vielä marmatat? Vai oletko kade?


      • näinsevainon
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Ei ole elämää? Oma asunto on maksettu 12 vuoden kuluttua. Hyvä työpaikka löytyy ja vierellä mukava vaimo. Seitsemän sähkökitaraa, kasa pedaaleita ja vahvistimia. 600-700 CD-levyä. Hyvä kokoelma harvinaisia pop- ja rock-vinyyleitä. Hyvä kokoelma Aku Ankkoja.

        Hamppupuska kasvamassa 400w spna-valaisimen alla.

        Olen oikein tyytyväinen elämääni.

        En ole lainkaan sekaisin, vaan VAPAA! :-):-):-)

        Sinulla ei ole elämää.


      • iloinen_naurajaa
        näinsevainon kirjoitti:

        Sinulla ei ole elämää.

        Olet vain kateellinen kusipää.


    • aikasekopääjuttu

      Niinhän se sekoittaakin.
      Ja Jumalan tahtomia asioita tulkiten tuntuu joskus vähän siltä että ihmisen elämä on vain pelkkä Jumalan koe.
      Ja eräs pointti onkin, että miksi ihminen ylipäänsä on maailmaan syntynyt ja maailmaan laitettu, jos on parempi olla jossain muualla.
      Syntynyt maailmaan mutta vain toivoakseen että pääsee täältä pois takaisin Herran luo Taivaaseen.
      Syntynyt maailmaan, jota ei saa rakastaa enempää kuin sen luojaa.
      Mutta mitäkö kaikkea voi rakastaa rakastamatta liikaa maailmaa.
      Eihän tällaisen ajattelu ja päähänsä ohjelmoiminen ehkä tee muuta ku hulluutta tai masentavuutta tai nyrpivyyttä, tai jotain sellasta.
      Helpompi kuolla kuin miettiä liikaa ja masentaa itsensä tuollasella.
      Mutta ilmeisesti, jos on totta, ja jos on uskottavaa, niin Jeesuksesta tehtiin Kristus, meidän Vapahtaja, kun ristiinnaulittiin ja tapettiin kaikkien ihmisten syntisyyden tähden mitä todennäköisimmin arvellen ja kai suorastaan tietäen, että no, ihminenhän väistämättä ON Jumalan tahdon näkökulmasta katsoen syntinen, jolla on heikkouksia ja huonoja ja pahoja taipumuksia, ja joka jollain tavalla kai myös maailmaakin ja sitä mitä siellä on kai sitten liikaa rakastaa ja palvoo, ja joka ei ehkä voi täysin ilman jotakin vastustettavaa tai lisättävää välttämättä hyvällä mielellä sanoa edes että "Armo olkoon kaikkien osa" ja jotenkin niin edelleen.
      Ja joka ei mitenkään omin voimin voi olla synnitön, ja joka kai ei omin voimin ehkä myöskään voi olla rakastamatta maailmaa tai jotain maailmassa aivan liikaa, tai jotain semmosta.
      No en tiedä, mutta yksi syntisyyttä mittaava asia voi olla esimerkiksi just tuo että voitko hyvällä mielellä sanoa Raamatun lauseen "Armo olkoon kaikkien osa". Tuleeko edes mieleen ketään vihamiestä tai muuten ärsyttävää ja vituttavaa tyyppiä vaikka juurikin lausuessasi sen, ja toivotko armon olevan hänenkin osansa, ja niin edelleen. Mutta ei tuokaan ihan ainoa sellanen juttu Raamatusta tai koko kristinuskosta.
      Mutta arvelenpa, että ihminen on suurinpiirtein vähintäänkin niin syntinen että ei edes pysty olemaan Jumalan tai paholaisen shakkilaudalla edes yhden ruudun alueella vaan ruutujen välinkin päällä. (sori hassu vertauskuva)
      Mutta yhteenvedoksi ehkä voi vetäistä että on helpompi vaan vaikkapa kuolla kuin olla Jumalan mieluinen, jotenkas Jeesus tekee ihmisestä hyväksytyn jos tekee ja siten saakin kai sitte elää hyvällä mielellä syntisyydestä ja maailmankin rakastamisesta huolimatta, ja nimenomaan siks että Jumalan on sanottu rakastavan ihmisiä niin että tahtoo heidän sydämet ja sielut ihan väkisin ja syntisyydestä huolimatta ja nii edelleen.
      Mutta oli mite oli niin joku sano myös että ei se Jumalakaan kai välttämättä tahdo niin orjallisia kenestäkään etteikö myös vähän haastaisi Häntä.
      Mutta edelleenkään en ota varmaa kantaa Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloon.
      Ja sori jos olin tässä ajattelussa hieman seko ja höyrypäinen ja zombimainen ja muutenkin ristiriitainen mutta spekuloiva tai jotain sellasta, mutta just nyt on myöhä ja väsyttää ja kiitos ja heippa.

      • iloinen_naurajaa

        Voin helpottaa oloasi kertomalla, että todennäköisesti jokin Jeesus-niminen juutalainen radikaali sekopää todella eli noin 2000 vuotta sitten. Hän sekoili liikaa ja nakutettiin ristille roikkumaan. Kitui siellä aikansa, kuoli, mätäni paskaksi ja maatui mullaksi. Ei koskaan "noussut ylös".

        Vanhan Testamentin sadistinen sekopää Jahve/Jehova taas on puhdasta mielikuvitusta. Sellaista ei ole koskaan ollut olemassa.


      • näinsevainon

        Sinulla ei ole elämää. Tyhjyyttä vain.


    • Taivastukku

      Hyvä merkki! olet jäännyt haaviin ja mitä enemmän vihaat kristinuskoa sen enemmän se saa sinua valtaansa. Olet koukussa. Niin kuin Paavalille kävi damaskoksen tiellä, koska niin vihasi Jeesusta ja kristinuskoa. Sinun tapauksessa ei auta olla kuin rehellinen ja antaa sijaa oikeaan ratkaisuun elämäsi puolesta. Jumala kutsuu sinua rauhaan ja lepoon Kristuksessa. Kaikki se loanheitto ja viha ja tällä palstalla oleminen vetää sinua vain syvemmälle, etkä rauhaa saa. Koska Hän suurempana käy sinua päin. Jeesus on tie totuus ja elämä.

      • Niin... "ihminen on vihansa vanki"...

        Paavali farisealaisena oli "lain orja" josta Jeesus hänet vapautti ! Paavali luuli tekevänsä oikein kun vainosi alkuseurakuntaa koska ymmärsi asiat väärin !


      • iloinen_naurajaa

        Olen vihannut kristinuskoa jo yli 30 vuotta eikä se ole saanut minua ollenkaan valtaansa. Päinvastoin olen irtautunut täysin Raamatun lapsellisista ja typeristä saduista. :-):-):-)


      • advariveli

        Ristillä tapahtuva ilmoitus on äärimmäinen, koska siinä kohtaavat toisensa kaksi äärimmäisyyttä: ihmisen käsittämätön pahuus ja Jumalan rajaton rakkaus. Risti paljastaa meille Jumalan, joka antoi oman Poikansa surmattavaksi. Mikä uhri! Miten hän olisi voinnut paremmin ilmoittaa rakkautensa? Raamatun keskus on todellakin Jeesus Kristus. Hän on kosmisen draaman keskuksessa. Pian hänen voittonsa Golgatalla saavuttaa huippunsa kaiken pahuuden hävittämisessä. Ihmisen ja Jumalan välinen yhteys palautetaan silloin ennalleen. Sanoma Jumalan rakkaudesta joka ilmeni erityisesti Kristuksen uhrikuolemassa Golgatalla, on koko maailmankaikkeuden suurin totuus. Se on myös koko Raamatun keskeisin sisältö. Sen vuoksi kaikkia Raamatun päätotuuksia on tutkittava tästä näkökulmasta. Siunausta kaikille.


      • iloinen_naurajaa
        advariveli kirjoitti:

        Ristillä tapahtuva ilmoitus on äärimmäinen, koska siinä kohtaavat toisensa kaksi äärimmäisyyttä: ihmisen käsittämätön pahuus ja Jumalan rajaton rakkaus. Risti paljastaa meille Jumalan, joka antoi oman Poikansa surmattavaksi. Mikä uhri! Miten hän olisi voinnut paremmin ilmoittaa rakkautensa? Raamatun keskus on todellakin Jeesus Kristus. Hän on kosmisen draaman keskuksessa. Pian hänen voittonsa Golgatalla saavuttaa huippunsa kaiken pahuuden hävittämisessä. Ihmisen ja Jumalan välinen yhteys palautetaan silloin ennalleen. Sanoma Jumalan rakkaudesta joka ilmeni erityisesti Kristuksen uhrikuolemassa Golgatalla, on koko maailmankaikkeuden suurin totuus. Se on myös koko Raamatun keskeisin sisältö. Sen vuoksi kaikkia Raamatun päätotuuksia on tutkittava tästä näkökulmasta. Siunausta kaikille.

        > Miten hän olisi voinnut paremmin ilmoittaa rakkautensa?

        Olet melkoinen sekopää ellet todellakaan keksi parempia vaihtoehtoja! :-):-):-) Voi vittu mikä tolvana!


      • voevoevoevoe
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Olen vihannut kristinuskoa jo yli 30 vuotta eikä se ole saanut minua ollenkaan valtaansa. Päinvastoin olen irtautunut täysin Raamatun lapsellisista ja typeristä saduista. :-):-):-)

        Sinussa on sitten ollut yli 30 vuotta riivaaja. Ilmankos olet tuollainen.


      • näin.näen
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Olen vihannut kristinuskoa jo yli 30 vuotta eikä se ole saanut minua ollenkaan valtaansa. Päinvastoin olen irtautunut täysin Raamatun lapsellisista ja typeristä saduista. :-):-):-)

        Valitettavasti sinä olet sidottu kristinuskoon loppuelämäksesi, siitä todistavat kirjoituksesi. Vapaa et tule olemaan koskaan, ellei Jumalan armo erityisesti sinua kohtaa.


      • iloinen_naurajaa
        voevoevoevoe kirjoitti:

        Sinussa on sitten ollut yli 30 vuotta riivaaja. Ilmankos olet tuollainen.

        Riivaajia ei ole olemassa. Riivattuja ei ole olemassa.


      • iloinen_naurajaa
        näin.näen kirjoitti:

        Valitettavasti sinä olet sidottu kristinuskoon loppuelämäksesi, siitä todistavat kirjoituksesi. Vapaa et tule olemaan koskaan, ellei Jumalan armo erityisesti sinua kohtaa.

        En ole "sidottu" kristinuskoon. Vihaan kyllä kristinuskoa, mutta niin vihaan muitakin uskontoja. Olen todellakin VAPAA!!!


      • on.ja.siellä.luonasi
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Riivaajia ei ole olemassa. Riivattuja ei ole olemassa.

        Mietipä tuota riivaaja sanaa. Sinuakin riivaa usko ja uskonto. Eli erinomainen sana riivatusta. Kun tarpeeksi riivaa sinua, niin se näkyy riivaavan eritoten korvienvälissä, kun piiputtelet kannabista.
        Tuon kannabis- on kansainvälisen rikollisuuden ja rahanpesun riivaamaa rikollisporukkaakin ja se eritoten kanssa riiivaaa sinua.
        Rahanpesua ym. pelipaikkoja ja tyttökauppoja on kannabisporukan bisneksissä ja sekin on riivaajien porukkatyötä.
        Nämä naisuhrit tietävät mikä riivaa. Ja kyllä sinunkin on tuo sana otettava järkevään tarkasteluun ja kas, löydät riivaajan sisältäsi.

        Tuo on karu totuus riivaajastasi ja se saa sinut kaikennäköisiin kirjoituksiinkin ja päättyy riijamalliseen hekotteluunkin hahah. malliin.
        Tarkastelepa viestejäsi, niin huomaat, ellei riivaaja sisälläsi vedä silmiäsi ristiin, silloin ei kaikkea hoksaa. Asia muuttuu ymmärryspuolella hieman bushmannilaiseksi näköalaksi. "ei ymmärrä".


      • iloinen_naurajaa
        on.ja.siellä.luonasi kirjoitti:

        Mietipä tuota riivaaja sanaa. Sinuakin riivaa usko ja uskonto. Eli erinomainen sana riivatusta. Kun tarpeeksi riivaa sinua, niin se näkyy riivaavan eritoten korvienvälissä, kun piiputtelet kannabista.
        Tuon kannabis- on kansainvälisen rikollisuuden ja rahanpesun riivaamaa rikollisporukkaakin ja se eritoten kanssa riiivaaa sinua.
        Rahanpesua ym. pelipaikkoja ja tyttökauppoja on kannabisporukan bisneksissä ja sekin on riivaajien porukkatyötä.
        Nämä naisuhrit tietävät mikä riivaa. Ja kyllä sinunkin on tuo sana otettava järkevään tarkasteluun ja kas, löydät riivaajan sisältäsi.

        Tuo on karu totuus riivaajastasi ja se saa sinut kaikennäköisiin kirjoituksiinkin ja päättyy riijamalliseen hekotteluunkin hahah. malliin.
        Tarkastelepa viestejäsi, niin huomaat, ellei riivaaja sisälläsi vedä silmiäsi ristiin, silloin ei kaikkea hoksaa. Asia muuttuu ymmärryspuolella hieman bushmannilaiseksi näköalaksi. "ei ymmärrä".

        Olet pelkkä sekopää. Minä kasvatan kannabikseni itse ja kloonaan kasvia pistokkaasta. Tähän ei liity mitään rikollisuutta. Muut juttusi ovat niin sairaita ja sekavia, että neuvon sinua hakeutumaan psykiatriseen hoitoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe