Sain linkin tähän saarnaan ja kehoituksen katsoa sen, ja olin kyllä todella yllättynyt.
Missä on ihmeistä ja nauru voimasta huutava mies?
Olen hieman ymmälläni, enkä aivan hiemankaan.
En aivan joka sanaa kyennyt kääntämään, mutta en kuullut tässä muuta kuin julistusta ylösnousseesta Jeesuksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=81UTVZXizIQ
Onko Rodney Howard-Browne tehnyt parannuksen?
50
3191
Vastaukset
- HoseeHalapenjo
Ei ole. Vääntelee kirjoituksia.
N. 4:00 --> RHB osoittaa, ettei ymmärrä raamatullista oppia vanhurskaudesta. Hän väittää, että Jeesus ei peitä syntejämme, vaan ottaa ne tyystin pois ja että on väärin sanoa, että on vanhurskautettu syntinen. Vanhurskautuksemme tässä ajassa on lainopillinen, ei konkreettinen. Kristuksen vanhurskaus luetaan hyväksemme (inputed righteousness); se ei tule osaksi meitä (infused righteousness). Isä katsoo meitä Poikansa läpi ja kelpaamme Hänelle vain, koska olemme Hänessä ja Hän kelpaa Isälle. Itsessämme emme edelleenkään kelpaa, koska teemme edelleen jatkuvasti syntiä. Likaamme itsemme vain uudelleen. Lue psalmi 32.
N. 5:45 --> "Ei tarvitse kuin uskoa. Ei tarvitse kuin nöyrtyä Jumalan edessä ja sanoa, 'Herra, minä uskon'." Ai? Entä kääntyä pois synneistään, kuolla itselleen jne...?
6:54 --> Väittää, että kaatuminen on raamatullista.
9:30 --> Sekoilee. Niin voimallinen oli kuulemma kirkkaus ylösnousemuksessa, että KAIKKI Vanhan testamentin pyhät heräsivät kuolleista. Ei pidä paikkaansa. Jeesuksen kuollessa hautoja aukesi ja pyhiä heräsi kuolleista ja he menivät koteihinsa ja heidät tunnistettiin. Ihmiset saivat tuttujaan takaisin. Lue Matt. 27:51-53 Muka Aabraham, Iisak ja Jaakob nähtiin Jerusalemin kaduilla. Pyh.
10:24 --> "Koko Jerusalem tiesi, että Hän oli noussut kuolleista." Pyh. Hän näyttäytyi 40 päivän ajan n. 500 ihmiselle, mutta yleisesti esim. fariseukset ja hallitusmiehet olivat omia epäuskoisia ja paatuneita itsejään. Evankeliumi alkoi toden teolla levitä vasta helluntaina, kun Pyhä Henki alkoi voimallaan vaikuttaa. RHB maalaa kuvan jostakin uutissensaatiosta: "HÄN ELÄÄ!" kirjoittivat kaikki Jeruusshalaayimin sanomalehdet. Ei se nyt ihan niin kyllä mennyt.
N. 10:50 --> Perushelluntaikarismaattinen harhakäsitys siitä, että Pyhän Hengen kaste tarkoittaa, että alkaa puhua kielillä.
11:06 --> "Uskon, että Jeesus kävi näyttäytymässä Herodekselle ja Pilatukselle." Ihan totta nyt hei. Raamattu sanoo kelle hän näyttäytyi; tuolla on hyvä lista: http://christiananswers.net/dictionary/resurrectionofchrist.html Listasta käy ilmi, että Jeesus ilmestyi vain niille, jotka uskoivat Häneen.
11:40 --> "Tiesitkö, että sinun ja minun tehtäväni on mennä maailmassa ja todistaa Jeesuksen ylösnousseeksi monin vastaansanomattomin todistein?" Tarkoittaa ihmeitä ja merkkejä. Hän ei sitä suoraan sano vielä tässä, mutta kohdassa 12:30 hän vahvistaa, että siitä on kyse. Ne eivät ensinnäkään todista paatuneille syntisille mitään ja huijausta ne ovat muutenkin. Yksikään ihme ei koskaan saa yhtäkään syntistä uskomaan. Ainoastaan se, että Jumala Henkensä kautta muuttaa kivisydämen vastaanottavaiseksi lihasydämeksi, saa aikaan parannuksen, mielenmuutoksen ja uskon. Meitä ei ole kutsuttu tekemään hokkuspokkustemppuja, vaan julistamaan evankeliumia ja saamaan turpaamme siitä hyvästä - kuvainnollisesti tai konkreettisesti - koska raamatullinen evankeliumi loukkaa jumalattomia. Ainut todisteemme on Raamatun kaikkiriittävä ja luotettava sana. Meillä ei ole mitään muuta ja se riittää. RHB vääristää ylösnousemusvoiman luonteen; kyse ei ole voimasta, jonka avulla teemme taikatemppuja, vaan voimasta, joka tuo hengellisesti kuolleen syntisen iankaikkiseen elämään.
12:53 --> Rinnastaa tavalliset talliaiset Jeesukseen; "Jeesustakin syytettiin ihmeiden teosta paholaisen voimassa." Me emme ole mitään Jeesuksia! Valheellisten ihmeiden ja merkkien kanssa pelehtiminen todellakin on vihollisesta.
12:59 --> Väittää Jeesuksen sanoneen: "Jos minä ajan paholaisen voimalla riivaajia ulos, kenen voimalla te sitten teette niin?" Jeesus ei sanonut niin.
13:10 --> Syyttää niitä, jotka eivät mene hänen pelleilyihinsä mukaan ja arvostelevat häntä, siitä että he eivät usko ylösnousemusvoimaan ja siihen, "että se on kaikkien uskovien käytettävissä." Raamattu ei opeta sellaista. Pyhä Henki ei ole mikään "voima", joka "valjastetaan käyttöön".
13:26 --> Lainaa kiistanalaista Markuksen evankelumin loppua ja tekee siitä teologiaa. Juoko hän itse myrkkyä ja nostelee käsin käärmeitä?
13:54 --> "Tämä ylösnousemusvoima voi käyttää ihan tavallisia miehiä ja naisia." Nyt se onkin sitten se persoonaton voima, joka käyttää ihmisiä? Äsken se oli toisin päin. Voima piti ottaa käyttöön. Perusjargonia kylien, kaupunkien ja kansakuntien ravistelusta. Kuultu ennenkin nämä slangit.
14:04 --> "Uskon, että Jumala on herättämässä armeijan tässä hetkessä..." Lisää jargonia. Jumala on herätellyt sitä armeijaansa jo vuositolkulla. Uneliaalta vaikuttaa army edelleen. Hän käyttää jatkuvasti keinotekoista uskonto vs. usko -vastakkainasettelua.
En jaksa enää analysoida enempää ja viestin maksimipituuskin tulee vastaan. Tämä on ihan kamala saarna. Parannuksenteko RHB:n kohdalla näyttäisi siltä, että hän lakkaisi leikkimästä pastoria ja menisi vaikka pihvinpaistajaksi mäkkäriin.- UupunutKuormankantaja
KIITOS TÄSTÄ ANALYYSISTA (Herralle Jeesukselle ja Hänen palvelijalleen!)
- VAROITUS
UupunutKuormankantaja kirjoitti:
KIITOS TÄSTÄ ANALYYSISTA (Herralle Jeesukselle ja Hänen palvelijalleen!)
Älä kiittele, äläkä usko tuon hooseeHalapenjon vääriä opetuksia. Ne ovat ala-arvoisia. Jotku aivan uskontiensä alussa luulevat tuollain, mutta yleensä kasvavat ja hylkäävät tuollaiset luulot. HooseeHalapenjo luultavasti ei kehity ja siksi on aivan alkuasteen opissa, joka kaiken lisäksi väärityy täysin.
- BereastaPamahtaa
Minä myös kiitän HoseeHalapenjoa hänen näkemästään vaivasta ja osuvasta analyysistä.
Mielestäni RHB on vain tullut entistä kavalammaksi, esim. Suomessa käydessään hän oli selvästi siistinyt esitystään, mutta sama henki hänessä vaikutti kuin ennenkin, nimittäin eksyttävä Toronto-henki. Hän ei totisesti ole tehnyt parannusta, vaan tullut vain entistäkin pahemmaksi. - Anonyymi
En tiedä tuosta kirkosta saati opista joten siihen en kantaa ota, mutta särähti vähän korvaan tuo "hokkuspokkustemppu".
Jeesus itse sanoi : Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.
Jokainen joka väittää ettemme voisi parantaa sairaita, ajaa ulos riivaajia jne. puhuu Jeesuksen sanaa vastaan. Jeesus itse käski meidän tehdä niin, evankeliumin levittämisen lisäksi. Jeesus ei myöskään sano että tämä käsky mystisesti katoaa apostolien ajan jälkeen, vaikka se nykyään tuntuu olevan yleinen käsitys. Uskokaa te omiin teologioihinne jos haluatte, minä uskon siihen mitä Jeesus itse sanoi. Jumalan sana, Raamattu, on korkein auktoriteetti uskovan elämässä, ei mikään opinsuuntaus tai kirkon johtaja voi kumota sitä mitä Jeesus sanoi.
He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat.»
Vaikka tämä olisi jonkun mielestä kuinka kiistanalainen lause tahansa, on se silti luotettavampi kuin kenenkään omat teologiat.
Mitä tulee rahaan, jos jollain on motiivina materiaalisen hyödyn tavoittelu uskon kautta, silloin jo lähtökohta on aivan pielessä. Jeesus käski auttamaan köyhiä ja varoitti keräämästä aarteita maan päälle, samalla kuitenkin lupasi että Jumala pitää huolen välttämättömistä tarpeistamme. Rikastumista ei luvata. Ja jos ottaa huomioon köyhien määrän maailmassa, ei kukaan oikeasti toisesta välittävä pääse rikastumaan kun autettavia on niin paljon.
Kuitenkin on muistettava ettei riivaajien ulosajaminen ja parantaminen itsessään ketään pelasta:
Ei jokainen, joka sanoo minulle:
’Herra, Herra’, pääse taivasten valta-
kuntaan, vaan se, joka tekee minun
taivaallisen Isäni tahdon.
Monet sanovat minulle sinä päi-
vänä: ’Herra, Herra, emmekö me sinun
nimessäsi profetoineet, sinun nimessä-
si ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimes-
säsi tehneet paljon voimatekoja?’
Silloin minä vastaan heille: ’Minä
en ole koskaan tuntenut teitä. Menkää
pois minun luotani, te laittomuuden te-
kijät.’
Tärkeintä on rakkaus. Ilman sitä kaikki on turhaa. - Anonyymi
"N. 4:00 --> RHB osoittaa, ettei ymmärrä raamatullista oppia vanhurskaudesta. Hän väittää, että Jeesus ei peitä syntejämme, vaan ottaa ne tyystin pois ja että on väärin sanoa, että on vanhurskautettu syntinen. Vanhurskautuksemme tässä ajassa on lainopillinen, ei konkreettinen. Kristuksen vanhurskaus luetaan hyväksemme (inputed righteousness); se ei tule osaksi meitä (infused righteousness). Isä katsoo meitä Poikansa läpi ja kelpaamme Hänelle vain, koska olemme Hänessä ja Hän kelpaa Isälle. Itsessämme emme edelleenkään kelpaa, koska teemme edelleen jatkuvasti syntiä. Likaamme itsemme vain uudelleen. Lue psalmi 32."
Tämä on se monien luterilaisten (ja muidenkin) palvoma mantra, jonka edessä Jeesuksenkin on polvistuttava ja nöyrryttävä. Ikään kuin Roomalaiskirjeen 6. lukua ei olisi koskaan kirjoitettu.
Kirjoittajan palvomaa imputed/infused-kahtiajakoa samoin kuin kuvottavan jakomielitautista itsessäni/Kristuksessa-vastakohta-asettelua EI ESIINNY RAAMATUSSA.
Paavalin viesti on täysin kirkas ja selkeä: KOSKA me olemme KRISTUKSESSA, me kelpaamme täydellisesti Jumalalle "itsessämme", tällaisinamme. Mitään sisäistä tai muunlaista kahtiajakoa ei ole, KOSKA SE NAULITTIIN RISTIIN 2000 VUOTTA SITTEN.
Tuosta RHB:sta en lausu halaistua sanaa, nuo lavaleijonat hölmöilkööt omaan tahtiinsa täysin vapaasti.
http://articles.ochristian.com/article12819.shtml
- HoseeHalapenjo
Toivottavasti tämä analyysi auttaa ruotimaan jatkossakin näiden puoskareiden saarnoja. Turhauttaa kuunnella esim. joidenkin ystävieni selittävän, että kävivät kuuntelemassa Herzogia ja "ihan raamatullisesti saarnasi, en itse ainakaan siinä mitään virheitä kuullut." Kriittinen tarkastelu kyllä paljastaa sudenkuopat. Ei kannata pettää itseään luulemalla, että näiden tyyppien touhuissa joku muuttuu, tai että heiltä voi kuunnella "joitakin" saarnoja, kunhan älyää jättää ne "ääritapaukset" kuuntelematta. Pysykää vaan niin kaukana kuin pippuri kasvaa näistä eksyttäjistä. Myrkkyä ei kannata tieten tahtoen juoda.
- Kyynellisäyksin
Edelleen, KIITOS TÄSTÄKIN!
- HoseeHalapenjo
Ole hyvä.
- Todistaja
HoseeHalapenjo kirjoitit: >>Itsessämme emme edelleenkään kelpaa, koska teemme edelleen jatkuvasti syntiä. Likaamme itsemme vain uudelleen.<<
No ei se ihan noinkaan mene, sanottakoon tämä suoraan ja kiertelemättä.
Mietippä uudelleen asiaa vaikkapa Jeesuksen tunnettujen sanojen kautta:
Joh.5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
Siinä on melkoista vastaevidenssiä sinun teoriallesi jatkuvasta likaamisesta. Keskustellaan aiheesta mielellään rakentavasti ja rauhallisesti. I'm ready.
PS.
RHB:n harhaopillista habitusta kauhistelen nähdessäni vilauksenkaan siitä ;). Laihtunut oli mies sitten viime juutuubien tosi paljon. Mitenkähän röhönauru irtoaa noilla painoilla; onko höräys enää niin voimallinen kuin ennen..
https://www.youtube.com/watch?v=YXJ2hxbNCa4 - HoseeHalapenjo
Todistaja kirjoitti:
HoseeHalapenjo kirjoitit: >>Itsessämme emme edelleenkään kelpaa, koska teemme edelleen jatkuvasti syntiä. Likaamme itsemme vain uudelleen.<<
No ei se ihan noinkaan mene, sanottakoon tämä suoraan ja kiertelemättä.
Mietippä uudelleen asiaa vaikkapa Jeesuksen tunnettujen sanojen kautta:
Joh.5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."
8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee."
Siinä on melkoista vastaevidenssiä sinun teoriallesi jatkuvasta likaamisesta. Keskustellaan aiheesta mielellään rakentavasti ja rauhallisesti. I'm ready.
PS.
RHB:n harhaopillista habitusta kauhistelen nähdessäni vilauksenkaan siitä ;). Laihtunut oli mies sitten viime juutuubien tosi paljon. Mitenkähän röhönauru irtoaa noilla painoilla; onko höräys enää niin voimallinen kuin ennen..
https://www.youtube.com/watch?v=YXJ2hxbNCa4En tiedä, miksi Jeesus sanoi noin noille henkilöille. Alkukielestä saattaa paljastua joku nyanssi, joka auttaa ymmärtämään, mitä Jeesus tarkoitti. Sen tiedän, että Raamatussa on sellaisia kohtia, kuten 1. Joh. 1:8-10; jos väitän, ettei minussa ole syntiä, valehtelen.
Kun tarkastelen itseäni, huomaan jatkuvasti, etten pysty mitään elämässäni niin puhtaalla motivaatiolla tekemään, ettei siinä olisi yhtään syntiä. Myös Paavali kirjoittaa synnistä, joka hänessä asuu ja ettei hänessä asu mitään hyvää (Room. 7:17-18). Siksi roikun armon varassa ja luotan siihen, että Kristuksen tähden rikkomuksiani ei lueta minulle (Ps. 32:2).
Suurin käsky on: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. (Matt. 22:37)" Minä en pysty tuota käskyä pitämään sekuntiakaan. Rikon suurinta käskyä vastaan joka päivä.
Raamatun oma analogia synnille on alastomuus (1.Moos. 3:7-11). Se ei ole teko, vaan olemus. Syntinen teko taas on syntisestä olemuksesta lähtöisin. Jumala, tappamalla eläimen ja tekemällä siitä vaatteet Aatamille ja Eevalle heidän omien viikunanlehtitekeleidensä tilalle (omavanhurskaus), julisti ennakkoon Kristuksen sovitustyötä. Kristuksen sovitustyö on vaate, joka peittää alastomuuden. Alastomuus on vielä siellä vaatteen alla, kunnes saadaan ylösnousemusruumis, joka on täydellinen ja jossa ei ole syntiä, mutta tässä ajassa vaatteen tehtävä on peittää alastomuuden häpeä.
Kyllä, kun ihminen syntyy uudesti, jotakin todellakin muuttuu. Hän saa uuden sydämen, josta kumpuaa halu tehdä Jumalan tahto, vihata syntiä, tehdä siitä parannusta ja rakastaa muita ihmisiä, eritoten kanssauskovia. Mutta synnitöntä ei tule kenestäkään. - Todistaja
HoseeHalapenjo kirjoitti:
En tiedä, miksi Jeesus sanoi noin noille henkilöille. Alkukielestä saattaa paljastua joku nyanssi, joka auttaa ymmärtämään, mitä Jeesus tarkoitti. Sen tiedän, että Raamatussa on sellaisia kohtia, kuten 1. Joh. 1:8-10; jos väitän, ettei minussa ole syntiä, valehtelen.
Kun tarkastelen itseäni, huomaan jatkuvasti, etten pysty mitään elämässäni niin puhtaalla motivaatiolla tekemään, ettei siinä olisi yhtään syntiä. Myös Paavali kirjoittaa synnistä, joka hänessä asuu ja ettei hänessä asu mitään hyvää (Room. 7:17-18). Siksi roikun armon varassa ja luotan siihen, että Kristuksen tähden rikkomuksiani ei lueta minulle (Ps. 32:2).
Suurin käsky on: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. (Matt. 22:37)" Minä en pysty tuota käskyä pitämään sekuntiakaan. Rikon suurinta käskyä vastaan joka päivä.
Raamatun oma analogia synnille on alastomuus (1.Moos. 3:7-11). Se ei ole teko, vaan olemus. Syntinen teko taas on syntisestä olemuksesta lähtöisin. Jumala, tappamalla eläimen ja tekemällä siitä vaatteet Aatamille ja Eevalle heidän omien viikunanlehtitekeleidensä tilalle (omavanhurskaus), julisti ennakkoon Kristuksen sovitustyötä. Kristuksen sovitustyö on vaate, joka peittää alastomuuden. Alastomuus on vielä siellä vaatteen alla, kunnes saadaan ylösnousemusruumis, joka on täydellinen ja jossa ei ole syntiä, mutta tässä ajassa vaatteen tehtävä on peittää alastomuuden häpeä.
Kyllä, kun ihminen syntyy uudesti, jotakin todellakin muuttuu. Hän saa uuden sydämen, josta kumpuaa halu tehdä Jumalan tahto, vihata syntiä, tehdä siitä parannusta ja rakastaa muita ihmisiä, eritoten kanssauskovia. Mutta synnitöntä ei tule kenestäkään.Aloitan sinun viestisi loppulauseista, jotka voin osaltani täysin allekirjoittaa:
>>Kyllä, kun ihminen syntyy uudesti, jotakin todellakin muuttuu. Hän saa uuden sydämen, josta kumpuaa halu tehdä Jumalan tahto, vihata syntiä, tehdä siitä parannusta ja rakastaa muita ihmisiä, eritoten kanssauskovia. Mutta synnitöntä ei tule kenestäkään.<<
Syntiä meissä riittää, totta. Mutta jakakaamme synti kolmeen alueeseen.
1) tietoinen ja tahallinen synti, jolla rikotaan harkitusti Jumalan lakia.
2) tiedostamaton syntiteko, jonka Pyhä Henki todistaa meille synniksi.
3) meissä (meidän syntiruumiissamme) koko ajan asuva synti 1.Joh.1:8.
Asettelu ei välttämättä avaudu varsinkaan, jos aihepiiri ei tunnu keskeiseltä päivittäisen kilvoituksen saralla. Paavali tuskaili tasan tarkkaan tuon saman aihepiirin kanssa kirjoittaessaan Room. 7. luvun loppuosaa.
"Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää."
Room.6:6 "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;"
Pyhitys on syntiruumiin (kaiken tietoisen synnin) kukistamista Hänen armonsa ja sovitusuhrinsa kautta. Tahallista ja tietoista syntiä siis EI PIDÄ suostua tekemään, EI. Mutta jos me syntiin kuitenkin sorrumme, niin onhan meillä 1.Joh.2:1. Siinä on meille apu, jotta pääsemme jatkamaan kilvoitusta.
Meidän EI pidä turvautua niin sanotusti ristin juurella vain odottamaan, että kyllä ne kaikki synnit taas täällä poispyyhitään tyyliin Herra hoitaa homman.
Sellainen ristin juurella makoilu EI OLE evankeliumin sanoman mukaista. - HoseeHalapenjo
Todistaja kirjoitti:
Aloitan sinun viestisi loppulauseista, jotka voin osaltani täysin allekirjoittaa:
>>Kyllä, kun ihminen syntyy uudesti, jotakin todellakin muuttuu. Hän saa uuden sydämen, josta kumpuaa halu tehdä Jumalan tahto, vihata syntiä, tehdä siitä parannusta ja rakastaa muita ihmisiä, eritoten kanssauskovia. Mutta synnitöntä ei tule kenestäkään.<<
Asettelu ei välttämättä avaudu varsinkaan, jos aihepiiri ei tunnu keskeiseltä päivittäisen kilvoituksen saralla. Paavali tuskaili tasan tarkkaan tuon saman aihepiirin kanssa kirjoittaessaan Room. 7. luvun loppuosaa.
Room.6:6 "kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;"
Pyhitys on syntiruumiin (kaiken tietoisen synnin) kukistamista Hänen armonsa ja sovitusuhrinsa kautta. Tahallista ja tietoista syntiä siis EI PIDÄ suostua tekemään, EI. Mutta jos me syntiin kuitenkin sorrumme, niin onhan meillä 1.Joh.2:1. Siinä on meille apu, jotta pääsemme jatkamaan kilvoitusta.
Meidän EI pidä turvautua niin sanotusti ristin juurella vain odottamaan, että kyllä ne kaikki synnit taas täällä poispyyhitään tyyliin Herra hoitaa homman.
Sellainen ristin juurella makoilu EI OLE evankeliumin sanoman mukaista.Näkemykseni mukaan 3) on juuri, josta lähtöisin ovat 1) ja 2). Uskonkilvoituksen ja pyhän elämän tarpeellisuudesta olemme varmasti aika lailla samaa mieltä. Pyhä Henki vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, mitä tulee uskonkilvoitukseen ja pyhään elämään. Joka ei tee, tai edes tahdo, todistaa sillä, ettei ole Hengestä osallinen. Pyhästä Hengestä osaton ei ole pelastettu.
Ei sinun tarvitse olla huolissasi, en saarnaa mitään "armo peittää, tehdään syntiä vaan" -oppia. :) Ei sellainen ole Jumalasta. Mutta uskon vakaasti, ettemme saa pelastuksessa vanhusrkautta omaksemme, vaan lainaksi. Sen vanhurskauden omistaa Kristus ja sen vanhurskauden meriitti on yksin Hänen. Siten pääsemme Jumalan luo Jeesuksen "siivellä", Hänen ansioitaan hyödyntäen. - Todistaja
Näkemykseni mukaan 3) on juuri, josta lähtöisin ovat 1) ja 2). Uskonkilvoituksen ja pyhän elämän tarpeellisuudesta olemme varmasti aika lailla samaa mieltä. Pyhä Henki vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, mitä tulee uskonkilvoitukseen ja pyhään elämään. Joka ei tee, tai edes tahdo, todistaa sillä, ettei ole Hengestä osallinen. Pyhästä Hengestä osaton ei ole pelastettu.
Ei sinun tarvitse olla huolissasi, en saarnaa mitään "armo peittää, tehdään syntiä vaan" -oppia. :) Ei sellainen ole Jumalasta. Mutta uskon vakaasti, ettemme saa pelastuksessa vanhusrkautta omaksemme, vaan lainaksi. Sen vanhurskauden omistaa Kristus ja sen vanhurskauden meriitti on yksin Hänen. Siten pääsemme Jumalan luo Jeesuksen "siivellä", Hänen ansioitaan hyödyntäen.Niin, tärkeintä on se, että olemme ryhtyneet tietoiseen taisteluun kaikkea syntiä vastaan oman elämämme puitteissa. Toisten synneistä emme ole vastuussa, mutta oma kilvoittelumme kyllä varmasti joutuu 'luupin alle' viimeistään Kristuksen tuomioistuimen edessä.
"Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa." 2.Kor.5:10.
Hyvän tekemistä on se, että olemme kuuliaiset Kristuksen evankeliumille ja Jumalan käskyille. Pahan tekemistä on se, että olemme välinpitämättömiä suhteessamme syntiin ja lihastamme nouseviin himoihin.
Pelkästään Jeesuksen siipiveikkoina meillä ei ole varmuutta pelastuksesta. Meidän on juostava oikeasti kuin henkemme edestä kilparadalla, 1.Kor.9:24.
Lorvailijoille ja ristin luona 'viipyilijöille' ei ole luvassa mitään palkintoa. HoseeHalapenjo, huomaan silti, ettet ole ns. halvan armon miehiä. Hyvä! - PelastakTULESTATemmaten
Todistaja kirjoitti:
Aloitan sinun viestisi loppulauseista, jotka voin osaltani täysin allekirjoittaa:
Sellainen ristin juurella makoilu EI OLE evankeliumin sanoman mukaista.'Sellainen ristin juurella makoilu..'
Entä, pidätkö haudoilla likoilua (soak) suositeltavampana?
Herzogin David kyllä pitäisi, ainakin kirjansa mukaan 'hän sai voimallisimman KIRKKAUDEN (vainaja) Ruth Heflingin haudalta!
Kirkastuikohan Davidille siinä JEESUS, the anointedOne?
Benny Hinn sai kertomansa mukaan voitelunsa Aimee McPershonin (vainaa) kummulta, sekä Kathryn (vainaa)Kuhlmanin kummulta. Sieltä 'manttelikin' peräisin, jota Benny viskoo viskomasta päästyään.
Miten olis Rod.How.Brn laita, onko häneltä tiedossa 'hautavoiteluita'??
- pitäisi.irtisanoutua
Jos joku oikeasti tekee parannuksen, niin sellaisen julistajan pitäisi silloin julkisesti selväsanaisesti irtisanoutua niistä harhaopeistaan, joita on levittänyt.
Siis jos ja kun on julkisesti levittänyt harhaoppeja ja suoranaisia valheita.
Niin julkisesti myös pitäis jonkin aikaa selvästi ilmoittaa ne harhaopit joista on irtisanoutunut ja irtisanoutuu.
Muuten on ihan turhaa kuvitellakaan jonkun oikeasti tehneen parannusta ja luopuneen harhaopeistaan !
Eli turhaa on jonkun yksittäisen puheenkaan perusteella alkaa arvailemaan, sillä sitä ei tarvitse silloin arvailla, kun uskova tekee oikeasti parannuksen ja rehdisti tunnustaa syntinsä ja harhaoppinsa ja valheensa julkisesti ! - rhb
Rodney julistaa täyttä evankeliumia, hän on lukenut koko raamatun ja sisäistänyt sen sanoman ja opettaa sitä.
- VoitelutHautakummuilta
Ja River-seurakunnan pastoripariskunta kulkee rhb.n opeissa. Samoin seiskatv, piipposet, herzogit...kaikki, jotka 'menneet heidän perässään' vaikka JEESUS KIELSI.
- apuva.sinulle
VoitelutHautakummuilta kirjoitti:
Ja River-seurakunnan pastoripariskunta kulkee rhb.n opeissa. Samoin seiskatv, piipposet, herzogit...kaikki, jotka 'menneet heidän perässään' vaikka JEESUS KIELSI.
Mistä haudoista olet voimaa etsinyt? Etkö tiedä että se vainajahenki on oikeasti saatana demoni, sinua älykkäämpi, sinua pyörittää. Lopeta heti tai helvetti odottaa!!
- BereastaPamahtaa
nimim. Voiteluthautakummuilta on kaikkia mainitsemiaan tahoja vastaan, ei suinkaan niiden puolesta. Ymmärsit väärin. Huomaa viestin loppuosa.
- Anonyymi
Me monet muutkin olemme lukeneet raamatun läpi monta kertaa, ei se hänestä mitään erityistä !!!!!
- sdgfsdf
Ei ole. Rodney Howard-Browne on paholaisen kätyri. Katso tästä miten kavala mies hän on: https://youtu.be/yxZFQGQ25rU?t=36m53s
- LIKEARIVER
Täysin demonista menoa, katsoin n5min...hän mantrasi lopuksi lausetta "like a river"...
HALOO?
- rhb
Drs. Rodney & Adonica Howard-Browne
infoinfo
12.4.2016 3:48
FINLAND ABLAZE
8/1/2016 - 8/5/2016
Drs. Rodney & Adonica Howard-Browne
Helsinki Hockey Arena
Helsinki
Finland
358 - (0)9 - 31544710
Click here for additional information
Click here to pre-register
Monday 7:00 PM
Tuesday 10:00 AM, 7:00 PM
Wednesday 10:00 AM, 7:00 PM
Thursday 10:00 AM, 7:00 PM
Friday 10:00 AM, 7:00 PM - viisaus
Eihän RHB koskaan ole väärässä ollutkaan, katsos hän on vain täyttynyt Pyhällä Hengellä. Sitä uudestisyntynyt mutta Hengellä täyttymätön ihminen ymmärrä.
Löytyi 1 jae Raamattu 1933/38 tekstistä.
Ap. t. 19:2
Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".- HoseeHalapenjo
Näkemyksesi Pyhän Hengen osallisuudesta ei ole raamatullinen. Ensinnäkin sovellat väärin ja teet normatiivisesti kaikki uskovia koskevaksi ajanjakson, joka oli hyvin erityislaatuinen. Jeesus oli vasta poistunut maailmasta ja Pyhän Hengen saamisen lupaus oli täyttynyt vasta juutalaisten kohdalla. Noiden kohdalla, jotka lainaamassasi kohdassa mainitaan, oli tultava todistetuksi heidänkin osallisuutensa Pyhään Henkeen, että seurakunta uskoisi, että myös tuolle ihmisryhmälle kuului Pyhän Hengen lahja, eikä vain juutalaisille.
Toiseksi teet teologiaa käyttämällä kerronnallista tekstiä (narratiivia), vaikka Raamatussa on myös opettavaa (didaktista) tekstiä, joka ilmaisee tarkemmin syitä, seurauksia ja lainalaisuuksia. Tällainen teksti on esimerkisi Room. 8:9: "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Kolmanneksi käytät väärin termiä "täyttyä Pyhällä Hengellä." Pyhällä Hengellä täyttyminen on jotakin, mitä voi itse edesauttaa (Ef. 5:18-20), mutta myös Jumala, ainakin Apostolien teoissa, täytti erityisiä ihmisiä erityisissä tilanteissa, esim. "Pietari täynnä Pyhää Henkeä" ja "Stefanus täynnä Pyhää Hengeä..." Lainaamassasi raamatunkohdassa mainitut eivät olleet vielä edes saaneet Pyhää Henkeä, eivätkä siten voineet olle myöskään täyttyneitä Pyhällä Hengellä.
Neljänneksi annat ymmärtää, että on mahdollista olla uskossa, mutta ei osallinen Pyhästä Hengestä. Jokainen uskova on osallinen Pyhästä Hengestä siten, että Pyhä Henki asuu hänessä. Se on Pyhän Hengen lahja, joka on tarkoitettu jokaiselle. Pyhän Hengen kaste on sama asia, mikä käy ilmi esim. Apt. 2:38 ja Apt. 10:45. Jokainen uskova on kastettu Pyhällä Hengellä Kristuksen ruumiin jäseneksi (1.Kor. 12:13). Lainaamassasi raamatunkohdassa mainitut henkilöt ovat poikkeustapaus, sillä he elivät lupauksen täyttymisen aikaa ja heidän kohdallaan lupaus täyttyi näin. Nykykristityn kohdalla lupaus täyttyy uudestisyntymän yhteydessä. - viisaus
Näkemyksesi Pyhän Hengen osallisuudesta ei ole raamatullinen. Ensinnäkin sovellat väärin ja teet normatiivisesti kaikki uskovia koskevaksi ajanjakson, joka oli hyvin erityislaatuinen. Jeesus oli vasta poistunut maailmasta ja Pyhän Hengen saamisen lupaus oli täyttynyt vasta juutalaisten kohdalla. Noiden kohdalla, jotka lainaamassasi kohdassa mainitaan, oli tultava todistetuksi heidänkin osallisuutensa Pyhään Henkeen, että seurakunta uskoisi, että myös tuolle ihmisryhmälle kuului Pyhän Hengen lahja, eikä vain juutalaisille.
Toiseksi teet teologiaa käyttämällä kerronnallista tekstiä (narratiivia), vaikka Raamatussa on myös opettavaa (didaktista) tekstiä, joka ilmaisee tarkemmin syitä, seurauksia ja lainalaisuuksia. Tällainen teksti on esimerkisi Room. 8:9: "Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Kolmanneksi käytät väärin termiä "täyttyä Pyhällä Hengellä." Pyhällä Hengellä täyttyminen on jotakin, mitä voi itse edesauttaa (Ef. 5:18-20), mutta myös Jumala, ainakin Apostolien teoissa, täytti erityisiä ihmisiä erityisissä tilanteissa, esim. "Pietari täynnä Pyhää Henkeä" ja "Stefanus täynnä Pyhää Hengeä..." Lainaamassasi raamatunkohdassa mainitut eivät olleet vielä edes saaneet Pyhää Henkeä, eivätkä siten voineet olle myöskään täyttyneitä Pyhällä Hengellä.
Neljänneksi annat ymmärtää, että on mahdollista olla uskossa, mutta ei osallinen Pyhästä Hengestä. Jokainen uskova on osallinen Pyhästä Hengestä siten, että Pyhä Henki asuu hänessä. Se on Pyhän Hengen lahja, joka on tarkoitettu jokaiselle. Pyhän Hengen kaste on sama asia, mikä käy ilmi esim. Apt. 2:38 ja Apt. 10:45. Jokainen uskova on kastettu Pyhällä Hengellä Kristuksen ruumiin jäseneksi (1.Kor. 12:13). Lainaamassasi raamatunkohdassa mainitut henkilöt ovat poikkeustapaus, sillä he elivät lupauksen täyttymisen aikaa ja heidän kohdallaan lupaus täyttyi näin. Nykykristityn kohdalla lupaus täyttyy uudestisyntymän yhteydessä.Uskossa voi olla vaikka ei olisi täyttynyt Pyhällä Hengellä. Pyhä Henki tulee uskovaan kun ihminen tekee tai tulee uskonratkaisuun, mutta Pyhän Hengen kaste on erillinen tapahtuma, joka täydellistää jumalasuhteen. Jatkossa ihmisen on annettava kokonaan itsensä Jumalalle täytymällä jatkuvasti Pyhällä Hengellä kielillä puhuen ja rukoillen.
Moni luterilainen uskova luulee täyttyneensä Pyhällä Hengellä, kun on tullut uskoon. Jopa muotojumaliset luulee olevansa henkeä täynnä! Jeesuskin oli uskossa koko ajan, mutta täyttyi sitten Pyhällä Hengellä ja alkoi toimia julistaen Jumalan valtakuntaa todistaen ihmeillä ja merkeillä. - SanatSuoraanSulattimesta
kertakaikkiaan! KIITOSTA PUKKAA!
Tätä lisää..lisää, lauma saisi syödäkseen Sanan väärentämätöntä maitoa! Myös nim. Todistaja, kiitos osallistumisesta! Päihitätte rhb.t, leivosHeidit, Dherzogit ja Bennyt.
Eikö Ojares kutsuisi avoimeen paneeliin? JOS on Totuuden palvelija, ehkäpä? Mutta ulostulee niin paljon moskaa...ettette ehkä menisikään;) - SanatSuoraanSulattimesta
..edellinen texti hoseealapenjolle.
- viisaus
Jatkoa. Siksi Pyhällä Hengellä täytymättömät eivät ymmärrä täyttyneitä karismaatikkoja koska he eivät ole itse täyttyneet, sen ymmärtää paremmin vain jos on sen itse kokenut. Sitten nämä täyttymättömät alkavat penseinä monesti kapinoimaan (kristityn foorumilaiset) ja paatuvat sitten kirjain kuolettaa kristityiksi ja heidän uskonsa valuu tyhjiin. Paavali painottaa tätä Pyhällä Hengellä täyttymistä, koska ilman sitä pyhitystä ei nähdä Jumalaa eikä päästä taivaaseen perille.
- SananVastaista
Pyh.
Hebr 10:10 (Rk38)
JEESUS TEKI SEN, VERIUHRI RIITTÄÄ kuuliaisuus Sanalle. Siihen pyrkiminen! Kuinka voi edes pyrkiä, jos (rodhengessä) tarvii vaan nauraa kuin kuollakseen?
HERÄTYS. - jaikalismi
Opetat nyt jaikalismiä !
Eli väität uskovien joukossa olevan kahden kastin uskovia !
Siis jos ja kun väität, että uudestisyntynyt ei ole vielä Hengellä täytetty, vaan vaaditaan joku erillinen Hengellä täyttymis kokemus sen lisäksi, niin silloin sinulla on Seurakunnassa 2 KASTIA eli kasti jako !
Jossa on alempi kasti joka siis on uudestisyntynyt, mutta ei Hengellä täytetty.
Sitten on se ylempi kasti ELI PAREMMAT USKOVAT, johon kuuluvat uudestisyntyneet ja sitten jonkun erillisen täyttymis tapauksen hetken kokeneet.
Näin ei Raamattu opeta todellakaan, vaikka Jaikali niin opettaakin ja moni muukin herätysliike uskova.
Raamatun mukaan Seurakunnassa ei ole eriarvoisuutta, vaikka te oppinne kautta niin väitättekin, kun ette vielä tunne kyllin kirjoituksia.
"HoseeHalapenjo" yritti asiaa sinulle oikein selvittää ja selittää, mutta sinä ohitit vain sen Totuuden !
Siis apostolien toiminnan alkuvaiheessa oli paljon Jeesukseen uskovia, joilla ei vielä ollut Pyhää Henkeä, kun Henkeä ei vuodatettu kuin vasta Jeesuksen ylösnouseemuksen jälkeen.
Siis oli monia eri tasoisia tosi uskovia, joilta puuttui Henki, koska he eivät vielä tienneet Hengen vuodatuksesta mitään, kun se oli uusi asia.
Eli monet niistä jotka uskoivat Jeesukseen ja jotka opetuslapset ennen Jeesuksen kuolemaa kastoivat Jeesuksen nimeen, olivat yhä ilman Pyhää Henkeä, ja apostolien yksi pää tehtävä oli kiertää heidät läpi ja kätten päälle panon kautta hekin saivat sitten Hengen.
Siis vaikka nuo olivat elävässä uskossa Jeesukseen, niin Henkeä ei vuodatettu suoraan, vaan apostolit tutkivat sen, kuka on uskossa ja jos ja kun Jumala yhtyi apostolien näkemykseen niin kätten päälle panon kautta he vasta saivat silloin Pyhän Hengen !
Nyt sen Hengen vuodatuksen jälkeen esim. pakanoilla uudestisyntyvän Jeesus heti kastoi Hengellä, kuten Korneliuksen tapauksessa kävi.
Joten tuo Raamatunkohta selittyy kokonais ilmoituksen kautta ja avulla !
Ap. t. 19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".
3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella".
4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen".
5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
Jos ei ymmärretä sitä, että jokaisen uudestisyntyneen Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, ja se siis tarkoittaa sitä, että se uskova täytetään Pyhällä Hengellä, niin tutkitaan vanhan liiton kuvia ja varjoja !
Siis kun ilmestysmaja se nahka päällysteinen telttamaja siis, joka on siis kuva uskovasta oli rakennettu, ja sitten Jumalan Henki tuli siihen majaan, niin Henki täytti sen majan !
ihan samoin Henki tullessaan ihmiseen eli nykyiseen Jumalan temppeliin, samoin täyttää sen temppelin !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Jumala ei lisäksi jaa Henkeään mitalla !!!
Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
Se tarkoittaa sitä, että ihmisellä joko on KOKO Henki tai ei ole Henkeä, eli emme saa uudestisyntymässämme siinä Jeesuksen Hengellä kastamis tilanteessa vain osaa Hengestä esim. kuin 0,3 lasillista ensin, ja loput 0,7 myöhemmin, vaan me saamme KOKO Hengen ja siten olemme jo Hengellä täytettyjä sen Jeesuksen suorittaman Hengellä kastamisen kautta !
Eli tuollainen osa Hengestä oppi on ihan vääristynyt, sillä Raamattu sanoo, että meille on lahjoitettu Kristuksessa eli Pyhän Hengen kautta KAIKKI, mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan !
2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
Eli uudestisyntyneessä uskovassa on Hengen asumisen kautta JO KAIKKI !
Suomen kieli ilmeisesti tekee tepposet, eli moni on luullut, että saamme vain osan Hengestä uudestisyntymässä, ja sitten myöhemmin Hengellä täyttymisessä loput/lisää !
Mutta niin ei ole sillä Jumala ei jaa Henkeä mitalla, eikä meillä voi millään olla vain osaa Pyhästä Hengestä, vaan se on sitten KOKONAAN !
Hengellä täyttymisessä, johon Sana kehoittaa ja josta voimme nauttia yhä uudestaan ja uudestaan, on käytännössä puhe siitä, että Pyhä Henki joka meissä on, pääsee vain VOIMALLISEMMIN vaikuttamaan meissä !
- viisaus
Pystykö sinä superihminen (ilmeisesti joku teologi, tuli uskossa maalta lopetti teologisessa Helsingissä) olemaan omassa voimassasi kuuliainen sanalle ja Jumalalle? Eikö lahjavanhurskaus Pyhän Hengen voimassa, kun luottaa Jesuksen sovitusuhriin kelpaa sinulle? Ei omilla hyvillä teoilla voi yhtään pelastustaan auttaa. Ei epäraamatulliset malkki kf opit pelasta sinua ressukkaa...
- UudestisyntymisenIHME
En toki, minäkään omassa voimassani pärjää, enkä teoillani yritäkään mitään saavuttaa. Nimittäin, Herralle kelpaavat 'teot' ovatkin Hänen omiaan -minussa. Koska uskoontullessani minuun tuli Jumalan Pyhä Henki...en ole teologiaa koskaan 'nähnytkään', tiedän, että teologit eivät kaikki ole edes uskoSSA! Pyhä Henki täyttää aina 'tyhjetessä', mutta siihen en RHBa enkä muitakaan newagesekotuksia tarvitse..Täytyy valvoa, ettei rynni väärien käsien alle vierasta tulta saamaan.
- DoctorT
RHB on mies, jolle ei Jumalan Armo ja Anteeksiantamus ole ollut voimassa enää vuosikausiin!!
Hän on pimeydessä ja sen lähettiläs. Lukekaa hänen historiansa!- hevonen.puhuu
Konitohtori on nykyään konituomari?!
Eikös se Jumala tuomitse sanan mukaan??
Mistä se aivopieru tohtorilla lähtee lobotomiatasoisena?
- viisaus
Eihän RHB koskaan ole väärässä ollutkaan, katsos hän on vain täyttynyt Pyhällä Hengellä. Sitä uudestisyntynyt mutta Hengellä täyttymätön ihminen ymmärrä.
Löytyi 1 jae Raamattu 1933/38 tekstistä.
Ap. t. 19:2
Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".- RHB.LEIKKII.TULELLA
Tuolla ylempänä on linkki, joka kannattaa katsoa! Onko tuo mies (täynnä Pyhää Henkeä)???
EI todellakaan, vaan täynnä Pahaa henkeä. Hän ei myöskään opeta mitään, hän on siinä kuin mikäkin demoni, Jumalan Pyhyyttä häpäisevää käyttäytymistä..Eikö JEESUS jo sammuttaisi tota hirveyttä? KOVA kuritus suomen usk
- DoctorT
RHB:ssa totetuu se, minkä tuomion Sana antaa hänenkaltaiselleen totuudesta vieraantuneelle ja toisen hengen alaiselle ja toisen evankeliumin levittäjälle.
Näin se vaan on!
Hänen seuraajillaan on aivan sama kohtalo. Niin RHBlle kuin heillekin Herra kerran toteaa perusteluista huolimatta: Menkään pois, minä en tunne teitä!
Tällainen on Totuudellinen Sana ja sitä kunnioitan ja siihen nojaan, Amen!- KTS--
Persläpiseurakuntalainen arvostelee toista persäläpiseurakuntalaista.
Pata kattilaa soimaa.
- hmjahas
Olen pannut merkille, että yleensä ne kaikki, jotka hyväksyvät jonkun harhaopin, hyväksyvät helposti kaikki muutkin harhat ja niiden levittäjät. Samat ihmiset kannattavat esim. David Herzogia, Bill Johnsonia, Rodney Howard Browneya, Heidi Bakeria, Heikki Hilvoa, Patrick Tiaista ym. ym. Ja samat ihmiset tuomitsevat kaikki ne, jotka em. opeista varoittavat. Mistä tämä kertoo?
- VihdoinSelkeästiSanottua
Totisesti, tämä tulisi katsoa!
- eikiitostätä
hmjahas kirjoitti:
Kaikkien tulisi katsella seuraava:
https://www.youtube.com/watch?v=DmoVXwdiK3sHerrantähden,miten kamalaa! Älkää nyt Steve Hillin puheita ottako kritiikittä vastaan,mieshän on aivan selvästi psyykkisesti sairas! Hän voi pauhata näönvuoksi rististä,mutta todellisuudessa uskonto on sekoittanut poloisen pään..sääliksi käy niitä,jotka uskovat ja seuravat tällaisten esimerkkiä ja ajatusmaailmaa,hohhoijjaa..
- arvioikaakaikki
HoseeHalapenjo, jaikalismi, UudestisyntymisenIHME ja Doctor T.
Kiitos selkeästä ja Raamattuun pohjautuvasta kirjoittamisesta.- totuus.on
Oma mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa
- KIELI.PIENI.JÄSEN
"Se mikä suun kautta tulee ulos, se saastuttaa ihmisen."
(terv. Jeesus tuhanten vuotten takaa) - Anonyymi
KIELI.PIENI.JÄSEN kirjoitti:
"Se mikä suun kautta tulee ulos, se saastuttaa ihmisen."
(terv. Jeesus tuhanten vuotten takaa)V. 2016 ei oikein ole voinut sanoa että terv tuhanten vuotten takaa kun ainakin Nasaretin Jeesuksen opetuksista ja sanomisista oli kulunut vasta YKSI täysi tuhat vuotta.
- Anonyymi
Kyllä Jeesus sanoi niin, että kenenkä voimalla sitten teidän lapset ajaa riivaajia ulos
- Anonyymi
Ei Howard ole helluntailainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.567795Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675891Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,615380Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515273Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1084612Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1072323Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e31196Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol41165Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa371016Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko43974