Lyhyelle ja paksulle vaatteita?

atalatal

Olen 162 pitkä ja painan noin 78 kiloa. Normikaupoissa myytävät,vyötäröltä sopivat vaatteet on lahkeista ja hihoista hirmuisesti liian pitkiä.

En jaksa enää leikellä,kaventaa ja lyhentää kohta yhtään vaatetta,alkaa olla mitta täynnä jatkuvaa kotiompelurumbaa!
Eikä se edes onnistu kotikonstein mm core tms vedenpitäviin matskuihin...

Haluan vaatetta sitten retkeilyyn,vapaa-aikaan,töihin tai ihan mihin vaan niin hihapituutta on liikaa ja lahjepituutta on liikaa. Monissa hameissakin helmapituutta on liikaa.Retkeilyvaatteissa varsinkin housujen polvimuotoilut tippuu aikas alas.

Tykkään salsatyylisistä,leveistä hameista. Kapeita hameita mulla ei nähdä,ikinä!

Tykkään värikkäästä IndianBazar-tyylistä.

Mutta IndianBazaaritkin myy nykyään pääosin laiheliineille.....

11

968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atlatl

      Ja sekin vielä... Että kun löytää kerrankin vyötäröltä sopivat housut niin yleensä reisistä ja muutenkin jaloista on liian väljät...

    • BMIyli30

      Sama ongelma, enkä ole löytänyt vastausta. Olen lyhyt päärynä.
      En käy ostoksilla kuin pakosta, enkä siltikään koskaan löydä sopivia vaatteita. Ei auta mennä pienten naisten vaatekauppaan, eikä XL-kokoa valitsemaan, koska käsiä ei saa mahtumaan hihoihin, jos vaikka vaate vatsan ympäri menisikin.
      Jos on alhaalta sopiva, niin sitten en ole tarpeeksi rintava kyseiseen vaatteeseen.

      Olen turhaan odottanut muotinäytöksiin meidän mallisia naisia. XL-mallit eivät ole päärynöitä, tai paksujalkaisia. Useimiten he ovat samaa pitkää vartalotyyppiä kaikki.

    • rinkilä

      Pullukan pitää katsoa kapeimmasta housumallista sopivat myös farkuista. minihameet usein 50 cm pitkiä ne yltävät minulla polveen .Olen tällä tavalla löytänyt itselleni vaateita.

    • h_l_l

      Ole onnellinen jos saat niitä edes ompelemalla värkättyä mieleiseksi. Itse taas olen 173 cm ja painan 64, eli en ole ylipainoinen niin vyörätöltä ei meinaa sopia silti mikään vaate. Trikoo/tunika-linjalle en lähde, siitä tietysti löytyisi vaatetta mutta haluan hyvin istuvia vaatteita. Lahkeiden ja hihojen mitat aina liian lyhyitä. Niitäpä ei pahemmin ommella pidemmiksi.. Totta kai jotain ryysyä aina löytyy kun kiertää 20 kauppaa mutta onko ne sitten oman tyylisiä ja mieluisia (ja hinta...) niin voi vain kysyä, no ei ole.

      Kummallista kun mallitkin on mua pidempiä niin silti vaatteita ei tehdä 170 naisille. Hmp, pitänee muuttaa Hollantiin, siellä on pitkiä naisia.

    • h_i_l

      Indian bazaar myy tosiaan laihoille - ja lyhyille : (

      Että eipä tarvitse sinne mennä kuin korkeintaan koruja tai laukkuja katsomaan.

      • h_i_l

        Lainaan itseäni. Lisäksi jos joskus Indian basaarista sattuisi joku paitis löytymään, se ei mahdu millään hartioista. Vaikken tosiaan ole mikään bodari. Sama ongelma nykypaitiksissa muuallakin, kaikki tuntuu olevan jotain XXS kokoista makkaran kuorta. Hmp, pitäisikö minunkin ostaa ompelukone ja opetella vaatteiden teko ja ostaa kankaat, niin tulisi sellaisia kuin haluaisi? Tai sitten ei :) kun muistaa koulun kässän tunnit.


      • Jaamakkalike

        No,Indiabazaar Ei myy lyhyille! Itselleni hameet ja housut tahtoo olla siellä aina liian pitkiä,kuten missä tahansa muuallakin....


    • housumanta

      Olen myös ajatellut ompelemista .kävin katselemassa kaavoja ja kankaita .Ei löytynyt kankaita mistä ommella jotain,kaavoista ei löytynyt kelvollisia housun kaavoja jotain outoja juttuja siis ei mitään.Ainut kangaskauppa on jätti rätti voitte kuvitella mitä sen oloisessa kaupassa on. Ei auta kuin jatkaa valmiavaateiden ostoa ja miten niistä saisi helpolla muokattua jotain kelvollista.

    • Heräsinajattelemaantätä
    • Löytänyt
    • kuckelq

      Vastasin jo aiemmin toisaalla:, kai teille on tuttu tuo D20-sarja vaatemitoissa? Mallit tarkoitettu 156-164 cm pitkille ja tanakoille vartalomalleille. Mitoitus löytyy ainakin ruotsalaisnettikaupoista Cellbes, Ellos (ja Åshild). Esimerkkinä mitoista:
      http://www.cellbes.fi/asiakaspalvelu-yrityksesta-kokotaulukko-6234
      http://www.ellos.fi/g/CustomerSupport/measurementsLady?menuId=1432bc31-4f9f-4744-b80d-3cb2e0ea3f19
      https://www.ashild.fi/asiakaspalvelu/mittataulukot/
      Keskutelua käyty täällä aiemminkin:
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14281561/lyhyen-ja-tanakan-vaatteet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      285
      3023
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      216
      1921
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1241
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1178
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      841
    Aihe