Kuka kuuluu palstan ehdottomaan älylliseen eliitti

Mensalenkkari

in?

Ketkä täällä kuuluvat ehdottomaan älylliseen eliittiin. Eli äö jotain yli 150 tms

104

1274

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älykyys_ösamäärä

      äö ei tarkoita mitään.

      • Mensa vissiin mittaa aikalailla samantyyppistä älykkyyttä kuin armeijan palikkatesti, jossa pärjäsin mainiosti.

        Olen ennenkin kertonut palstalla mensaan kuuluvan kaverini bileistä, jossa noin puolet oli mensan jäseniä. Epäilemättä älykkäitä, mutta turhautuneita ja aivan helvetin ihmissuhdetaidottomia ihmisiä.

        Summa summarum: Älykkyys toki tarkoittaa jotain, mutta ei välttämättä auta elämässä.


      • summantai

        Jopa taas päädyit ihan vitun omaperäiseen ja kenenkään koskaan ennen kuulemattomaan johtopäätökseen.

        Kannattaisiko oikeasti päivittää pää vuoteen 2016?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Mensa vissiin mittaa aikalailla samantyyppistä älykkyyttä kuin armeijan palikkatesti, jossa pärjäsin mainiosti.

        Olen ennenkin kertonut palstalla mensaan kuuluvan kaverini bileistä, jossa noin puolet oli mensan jäseniä. Epäilemättä älykkäitä, mutta turhautuneita ja aivan helvetin ihmissuhdetaidottomia ihmisiä.

        Summa summarum: Älykkyys toki tarkoittaa jotain, mutta ei välttämättä auta elämässä.

        Turha sinun idiootin on mistään älykkyydestä puhua yhtään mitään. Olet 15 vuotta kirjoitellut palstalle vaikka väität seurustelevasi jonkun kusipäisen vinosilmän kanssa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Mensa vissiin mittaa aikalailla samantyyppistä älykkyyttä kuin armeijan palikkatesti, jossa pärjäsin mainiosti.

        Olen ennenkin kertonut palstalla mensaan kuuluvan kaverini bileistä, jossa noin puolet oli mensan jäseniä. Epäilemättä älykkäitä, mutta turhautuneita ja aivan helvetin ihmissuhdetaidottomia ihmisiä.

        Summa summarum: Älykkyys toki tarkoittaa jotain, mutta ei välttämättä auta elämässä.

        Mä jouduin niiden testien takia muutan kerran puhutteluun ;DD.....tai noh, neuvotteluun, kolmannen asteen kuulustelun kera... ;P

        Muuten olen samaa mieltä, enkä itsekään tiedä mitä kaikkea älykkyyttä mensan testeistä mitataan......mahtaako olla sosiaalista yms.?


      • Haise_amis
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Mensa vissiin mittaa aikalailla samantyyppistä älykkyyttä kuin armeijan palikkatesti, jossa pärjäsin mainiosti.

        Olen ennenkin kertonut palstalla mensaan kuuluvan kaverini bileistä, jossa noin puolet oli mensan jäseniä. Epäilemättä älykkäitä, mutta turhautuneita ja aivan helvetin ihmissuhdetaidottomia ihmisiä.

        Summa summarum: Älykkyys toki tarkoittaa jotain, mutta ei välttämättä auta elämässä.

        Hah hah! Duunarikuski märkäpaita amis, scoretti testissä 85 ja inisee kateellisena. "No ainakin mä oon niinku sosiaalisesti älykäs ja saanu niinku pillua kuminukelta."


      • matupoika

        LOLZ!!


      • älykkyys_ösamäärä

        äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo
        Ei äö
        Älykkyysosamäärä eli lyhennettynä ÄO


      • Riiiiiiii
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Mensa vissiin mittaa aikalailla samantyyppistä älykkyyttä kuin armeijan palikkatesti, jossa pärjäsin mainiosti.

        Olen ennenkin kertonut palstalla mensaan kuuluvan kaverini bileistä, jossa noin puolet oli mensan jäseniä. Epäilemättä älykkäitä, mutta turhautuneita ja aivan helvetin ihmissuhdetaidottomia ihmisiä.

        Summa summarum: Älykkyys toki tarkoittaa jotain, mutta ei välttämättä auta elämässä.

        Minäkin tunnen paljon hyvin älykkäitä (äö-perustein), tosin suurimman osan pintapuolisesti. Hyvin heterogeenistä porukkaa, myös koulutukseltaan. Osa on sosiaalisesti taidottomia ja käytännön ongelmien ratkaisukykyyn kykenemättömiä (voi kun tietäisitte), osa taviksia - määre kattaa kaiken mahdollisen ja sitten tavallista fiksumman oloisia (mitä se sitten onkaan). Useita 125 -jengiläisiä tunnen myös. Livenä on vaikea määritellä se ero, mikä on yliälykkään ihmisen ja "tavallisen" vähän fiksumman henkilön välillä. Nämä avaruudellset ja matemaattiset lahjat kun eivät avaudu hlökohtaisessa kontaktissa.
        Töiden kautta olen ollut tekemisissä myös kognitiivisesti rajoittuneiden ihmisten kanssa, jotka siis tuskin testeissä loistaisivat. Jotkut heistä ovat niin sosiaalisesti lahjakkaita, että heidän kanssaan on ilo vaihtaa ajatuksia. Toiset taas, no...


      • Ihanko_tosi
        älykkyys_ösamäärä kirjoitti:

        äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo äo
        Ei äö
        Älykkyysosamäärä eli lyhennettynä ÄO

        No sulla tuo 150:n raja ylittyi kirkkaasti. Mahdut ihan kevyesti sen alta.


    • Eipä tuo raja ole enää kuin 131. Oli aiemmin korkeampi.

      • Äädämi11111

        Raja on sama kuin ennenkin, yläpäästä pääsee sisään 2%. Testin keskihajontaa on vain alennettu.


      • Äädämi11111 kirjoitti:

        Raja on sama kuin ennenkin, yläpäästä pääsee sisään 2%. Testin keskihajontaa on vain alennettu.

        Kiinnitin muutamia vuosia sitten huomiota, että esim. Pohjois Amerikan Mensaan pääsee huomattavan paljon pienemmällä tuloksella, kuin Suomen. Jäi mieleeni.


      • idiootin_katse
        Äädämi11111 kirjoitti:

        Raja on sama kuin ennenkin, yläpäästä pääsee sisään 2%. Testin keskihajontaa on vain alennettu.

        Kuinka monta prosenttia pääsee alapäästä sisään?


      • Älykkö2
        idiootin_katse kirjoitti:

        Kuinka monta prosenttia pääsee alapäästä sisään?

        Veikkaisin että ihmiskunnasta 99% pääsee sisään sieltä alapäästä :D


      • idiootin_katse
        Älykkö2 kirjoitti:

        Veikkaisin että ihmiskunnasta 99% pääsee sisään sieltä alapäästä :D

        Saako se 99% tyydytyksen siitä?


    • asioistatietävätaho

      Minä kuulun.

      • olensamaamieltä

        Kannatan!


    • lasketaankositä

      Eliitistä en tiedä, mutta nimimerkit outsider1 ja Hämärän_rajoilta ainakin kuuluvat älyllisiin elätteihin.

      • juurikin elätteihin...Mitä tekee sellaisella älyllä joka ei opasta ihmistä elämässä tuottaviin ratkaisuihin?
        Opiskellaan jonninjoutavaa paskaa ja sitten kun on todettu se minkä toiset tiesivät jo alunalkaenkin, haetaan ammattikouluun ja valmistumisen jälkeen todetaan, et kukaan ei ota töihin nelikymppistä ikityötöntä, työkokemuksetonta älykästä pummia ja peräkamarinpoikaa. Kyllä laittaisin pari kysymysmerkkiä näiden herrojen älyn perään.??


      • CamelBoots kirjoitti:

        juurikin elätteihin...Mitä tekee sellaisella älyllä joka ei opasta ihmistä elämässä tuottaviin ratkaisuihin?
        Opiskellaan jonninjoutavaa paskaa ja sitten kun on todettu se minkä toiset tiesivät jo alunalkaenkin, haetaan ammattikouluun ja valmistumisen jälkeen todetaan, et kukaan ei ota töihin nelikymppistä ikityötöntä, työkokemuksetonta älykästä pummia ja peräkamarinpoikaa. Kyllä laittaisin pari kysymysmerkkiä näiden herrojen älyn perään.??

        Juuri tuon takia en lähtisikään mihinkään ammattikoulutukseen, vaikka työkkäri on patistanut. Valmistuessa olisi samalla viivalla 19-vuotiaan amisviiksen kanssa. Jos lähden vielä opiskelemaan, niin kyllä sen täytyy yliopisto olla.


      • Hämärän_rajoilta
        CamelBoots kirjoitti:

        juurikin elätteihin...Mitä tekee sellaisella älyllä joka ei opasta ihmistä elämässä tuottaviin ratkaisuihin?
        Opiskellaan jonninjoutavaa paskaa ja sitten kun on todettu se minkä toiset tiesivät jo alunalkaenkin, haetaan ammattikouluun ja valmistumisen jälkeen todetaan, et kukaan ei ota töihin nelikymppistä ikityötöntä, työkokemuksetonta älykästä pummia ja peräkamarinpoikaa. Kyllä laittaisin pari kysymysmerkkiä näiden herrojen älyn perään.??

        No, ainakin se on hyvä tietää, että tästä eteenpäin mikä tahansa valinta on yhtä väärä, joten eipähän ainakaan tarvitse ottaa turhia paineita (ja tähän passiivis-aggressiivinen hymiö, jos sellaisia harrastaisin)!


      • outsider1 kirjoitti:

        Juuri tuon takia en lähtisikään mihinkään ammattikoulutukseen, vaikka työkkäri on patistanut. Valmistuessa olisi samalla viivalla 19-vuotiaan amisviiksen kanssa. Jos lähden vielä opiskelemaan, niin kyllä sen täytyy yliopisto olla.

        Sinun kannattaa ehdottomasti elää kuolemaan asti toisten rahoilla ja kirjoitella ajan kuluksi sinkkupalstalle.


      • jannepelkonen
        outsider1 kirjoitti:

        Juuri tuon takia en lähtisikään mihinkään ammattikoulutukseen, vaikka työkkäri on patistanut. Valmistuessa olisi samalla viivalla 19-vuotiaan amisviiksen kanssa. Jos lähden vielä opiskelemaan, niin kyllä sen täytyy yliopisto olla.

        AAMEN!! Yliopisto ruless!


      • Ikis__M
        outsider1 kirjoitti:

        Juuri tuon takia en lähtisikään mihinkään ammattikoulutukseen, vaikka työkkäri on patistanut. Valmistuessa olisi samalla viivalla 19-vuotiaan amisviiksen kanssa. Jos lähden vielä opiskelemaan, niin kyllä sen täytyy yliopisto olla.

        "Juuri tuon takia en lähtisikään mihinkään ammattikoulutukseen, vaikka työkkäri on patistanut. Valmistuessa olisi samalla viivalla 19-vuotiaan amisviiksen kanssa. Jos lähden vielä opiskelemaan, niin kyllä sen täytyy yliopisto olla."

        Juuri tuon takia pitäisi yhteiskunnan vakavasti harkita sosiaalitukien jäädyttämistä omasta mielestään suoriteportaan töihin liian viisailta oppineilta. Ehkäpä ne "alemman tason" työt sitten kelpaisi kun niiden tekemisellä olisi suoraan vaikutusta toimeentuloon.

        Sitten vielä neuvoksi ettet olisi ihan samalla viivalla 19v. amisviiksen kanssa, olisihan sinulla aina se jo saavutettu oppiarvo jolla voisit kahvipöydässä amisviiksille aina vähän kehaista. Jos nykytilassa jatkat käy niin että amisviiksi menee ohitse ja kovaa, sillä on aikanaan työn kautta tulleen vaurastumisen seurauksena kaikenlaista tarpeellista ja tarpetonta omaisuutta kun sinulla taas edelleenkin on se sama tuulenhuuhtoma hienoperse kuin nytkin.


      • En tarkoittanut, että olisin liian hieno noihin hommiin, vaan että työllistyminen ei olisi kovinkaan todennäköistä. Ei ole tutkintoa, sillä jätin opinnot kesken, mutta vaikka olisikin, niin eipä siitä tosiaan paljon hyötyä olisi jossain "työnnä lankkua sahaan" -tyyppisessä ammattikouluhommassa.


      • Ikis__M
        outsider1 kirjoitti:

        En tarkoittanut, että olisin liian hieno noihin hommiin, vaan että työllistyminen ei olisi kovinkaan todennäköistä. Ei ole tutkintoa, sillä jätin opinnot kesken, mutta vaikka olisikin, niin eipä siitä tosiaan paljon hyötyä olisi jossain "työnnä lankkua sahaan" -tyyppisessä ammattikouluhommassa.

        Kieltämättä työllistyminen on vaikeaa kun jo muutenkin suorittavat työt vain vähenee ja tekijöitä tuuppaa tänne jatkuvasti lisää mutta olisi se edes jonkinlainen papru jostain parempi kuin ei mitään ja työkokemus mistä tahansa ohittaa semmoisenkin. Ehkä sinun kannattaisi yrittää järkkäillä jotain oppisopimusjuttua tms. kun kieltämättä jossain amis-linjalla suurin osa ajasta menisi aika hukkaan eikä takaa kuitenkaan mitään varmaa. Pidä myös mieli avoimena johonkin yritysjuttuihinkin, niihin aika hyvin tuetaan ja autetaan alkuun jos vaan keksit jonkun semmoisen jolla voisi oikeastikin elättää itsensä.


    • korkeasti.koulutettu

      minä olen korkeasti koulutettu insinööri olen insinööri viisas ja älykäs en voinut jutella koulussa kenenkään kanssa ei siellä osaa kukaan puhua sivistyneesti akateemisesti luokka kaverit kysyi opettajat kysyi miksi en puhu heille mitään mikä minä korkeasti koulutettu olen vastaamaan alempi arvoisille no luokkakavereistani puolet luki diplomi-insinööriksi ja loput tohtoriksi ja kaikki on huippu viroissa johtajina minä työtön olen korkeasti koulutettu jumalasta seuraava jumalakin on tyhmempi kuin minä olen kaikkein viisain

    • HuomattuKauansitten

      Täällä ei ole mitään älyllistä, varsinkaan eliittiä. Idiootteja täynnä koko palsta.

      • Onneksi saimme sinunlaiselta älyköltä tarpeellisen ja palstan tasoa kohottavan kommentin.


      • Machiavelli
        super-atm kirjoitti:

        Onneksi saimme sinunlaiselta älyköltä tarpeellisen ja palstan tasoa kohottavan kommentin.

        Sinulta taas niitä ei heru koskaan. Aina samaa katkeraa, latteaa paskaa.


      • Machiavelli kirjoitti:

        Sinulta taas niitä ei heru koskaan. Aina samaa katkeraa, latteaa paskaa.

        Samat terveiset sinulle. Kirjautumattomana arvostelet, mutta et itse osallistu keskusteluihin ikinä.


    • idiootin_katse

      Kumisaapas666 ainakin.

    • helmiä.sioille

      Ilman muuta Ex----PUA, Naisaisalooseri, Super atm ja miksei myös ikis siinä samalla... :D

      • ihannainenenenen

        Entäpä helmiä.sioille? :)


      • helmiä.siolle
        ihannainenenenen kirjoitti:

        Entäpä helmiä.sioille? :)

        helmiä.sioille on tyhmä kuin saapas.


      • genio.menthos
        helmiä.siolle kirjoitti:

        helmiä.sioille on tyhmä kuin saapas.

        oikean vai vasemman?


      • Koo_niin_kuin_KONDOOMI
        genio.menthos kirjoitti:

        oikean vai vasemman?

        Keskijalan saapas!


      • idiootin_katse
        Koo_niin_kuin_KONDOOMI kirjoitti:

        Keskijalan saapas!

        Nahkaa, kumia vai lateksia?


    • Hc-ätmelillä on kyllä hyvää läppää, jota ei tyhmä osaisi heittää.. on noita muitakin, joita en muista. Kyllä expuakin on jotaìn muuta kuin tavallinen huutaja.

      Vaikea joskus erottaa viisaus älykkyydestä

      • Viisaus on elämänkokemusta ja luettua tietoa.

        Älykkyyttä on enimmäkseen kyky oppia uusia asioita, ratkaista ongelmia ja sopeutua tilanteisiin. Myös sosiaalinen älykkyys liittyy läheisesti tähän.


      • PohPuhPih

        Älykäs selviää ongelmista joihin viisas ei joudu.


      • Älykkö2
        super-atm kirjoitti:

        Viisaus on elämänkokemusta ja luettua tietoa.

        Älykkyyttä on enimmäkseen kyky oppia uusia asioita, ratkaista ongelmia ja sopeutua tilanteisiin. Myös sosiaalinen älykkyys liittyy läheisesti tähän.

        Hienoa, osuvasti sanottu :D


      • Ex------------PUA

        Kiitos. :)


    • genio.menthos

      genio.mäntä

    • Rajaton.älykkö

      Mun älykkyyteni ylittää kaikki rajat!! Kuuluu rajatiedon piiriin...

    • Noh_terävää_huippua

      Pnit kovan rajan pohjiksi.

    • EOEOE

      Erkki-täti lienee ainoa oikeasti älykäs palstalla.

    • valitettavasti mun äö on jotain 110 toisinaan 85..useimmiten jotain siltä väliltä..toivottavasti en ole eliittiä

    • Älykkö2

      Ei mensan testit kerro koko totuutta ihmisten älykkyydestä, ne perustuu yleensä matemaattisiin kuvioihin!
      Onko mensan testeissä otettu huomioon tunne-älykkyyttä esim.
      Ihminen on monen tekijän summa.
      Esim. henkisyyttä siellä ei edes pystytä testaamaa, koska mensa ei ymmärrä henkisyyden ominaisuuksia ollenkaan ilmeisesti.Näin ollen mensan testit ovat palikka testejä :D
      Mitä itse olen tehnyt Tiede lehden testejä, niin niissä yleensä just palikoidaan , lasketaan, ynnätään, kierretään. Tosi tylsää! :(

      • Äädämi1111

        Palikat ja laskeminen nimenomaan mittaavat sitä oikeaa älykkyyttä. Voi voi, jos ei oikein suju, mutta älä sure, kyllä sitä yhteiskunta tarvitsee myös ns. suorittavan työn tekijöitä, ainakin kunnes me oikeasti älykkäät saamme kehitettyä tekoälyn sille tasolle, että teidät voidaan syrjäyttää.

        Henkisyys, tunneäly, sosiaalinen älykkyys ynnä muu sydämmmmmmmmmen sivistys ovat täyttä huuhaata, niillä sekä Raamattua ja horoskooppeja lukemalla sopii tyhmien lohduttaa itseään.


      • Älykkö2
        Äädämi1111 kirjoitti:

        Palikat ja laskeminen nimenomaan mittaavat sitä oikeaa älykkyyttä. Voi voi, jos ei oikein suju, mutta älä sure, kyllä sitä yhteiskunta tarvitsee myös ns. suorittavan työn tekijöitä, ainakin kunnes me oikeasti älykkäät saamme kehitettyä tekoälyn sille tasolle, että teidät voidaan syrjäyttää.

        Henkisyys, tunneäly, sosiaalinen älykkyys ynnä muu sydämmmmmmmmmen sivistys ovat täyttä huuhaata, niillä sekä Raamattua ja horoskooppeja lukemalla sopii tyhmien lohduttaa itseään.

        Voi, voi sua älypäätä :D
        Sinutkin veijari on aivopesty uskomuksilla, joihin sokeasti luotat!
        Uskomuksista vapaa ihminen pystyisi käyttämään omaa sisäistä älykkyyttään paremmin hyödyksi, mutta meidän uskomusjärjestelmä sekä kasvatus estää sen.
        Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 %aivokapasiteetistaan.
        Siihen älykkyyteen meillä on vielä pitkä matka ja siihen älykkyyteen kuuluu sellaisia ominaisuuksia jollaisia et edes pysty käsittelemään.
        Sinullekin tekisi sydämmen tervehdyttämiseksi parempaa ajatella myötätuntoisesti, hellyydellä, rakkaudella toisista ihmisistä.
        Kaikista älykkäin paikka on ihmisen sydänmessä, koska sydän on niin älykäs ja se tietää totuuden, vain totuus on suurinta älykkyyttä!!!
        Jokainen etsii omaa totuuttaan täällä kuitenkin loppujenlopuksi :D
        Eläköön sydänmen viisaus!!!


      • Älykkö2 kirjoitti:

        Voi, voi sua älypäätä :D
        Sinutkin veijari on aivopesty uskomuksilla, joihin sokeasti luotat!
        Uskomuksista vapaa ihminen pystyisi käyttämään omaa sisäistä älykkyyttään paremmin hyödyksi, mutta meidän uskomusjärjestelmä sekä kasvatus estää sen.
        Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 %aivokapasiteetistaan.
        Siihen älykkyyteen meillä on vielä pitkä matka ja siihen älykkyyteen kuuluu sellaisia ominaisuuksia jollaisia et edes pysty käsittelemään.
        Sinullekin tekisi sydämmen tervehdyttämiseksi parempaa ajatella myötätuntoisesti, hellyydellä, rakkaudella toisista ihmisistä.
        Kaikista älykkäin paikka on ihmisen sydänmessä, koska sydän on niin älykäs ja se tietää totuuden, vain totuus on suurinta älykkyyttä!!!
        Jokainen etsii omaa totuuttaan täällä kuitenkin loppujenlopuksi :D
        Eläköön sydänmen viisaus!!!

        "Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 % aivokapasiteetistaan."

        Miten tuo mitataan? Ja miksi evoluutio olisi luonut noin paljon ylimääräistä aivokapasiteettia? Jospa 90%-95% on varattu tisseille, perseille ja muulle sellaisella - ihan kuin internetin liikenteestä ja maailman kovalevyistäkin. Niin no, naisten aivot voi olla eri juttu.


      • Älykkö2
        scrg kirjoitti:

        "Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 % aivokapasiteetistaan."

        Miten tuo mitataan? Ja miksi evoluutio olisi luonut noin paljon ylimääräistä aivokapasiteettia? Jospa 90%-95% on varattu tisseille, perseille ja muulle sellaisella - ihan kuin internetin liikenteestä ja maailman kovalevyistäkin. Niin no, naisten aivot voi olla eri juttu.

        "Ja miksi evoluutio olisi luonut noin paljon ylimääräistä aivokapasiteettia? "
        Koska me vaelletaan ikuisuudessa ja me opitaan hitaasti elämää .
        Tissi, perse juttuihin en viitsi laskeutua tasollesi!
        Älyttömän kivaa päivää sulle!


      • Ikis__M
        Älykkö2 kirjoitti:

        Voi, voi sua älypäätä :D
        Sinutkin veijari on aivopesty uskomuksilla, joihin sokeasti luotat!
        Uskomuksista vapaa ihminen pystyisi käyttämään omaa sisäistä älykkyyttään paremmin hyödyksi, mutta meidän uskomusjärjestelmä sekä kasvatus estää sen.
        Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 %aivokapasiteetistaan.
        Siihen älykkyyteen meillä on vielä pitkä matka ja siihen älykkyyteen kuuluu sellaisia ominaisuuksia jollaisia et edes pysty käsittelemään.
        Sinullekin tekisi sydämmen tervehdyttämiseksi parempaa ajatella myötätuntoisesti, hellyydellä, rakkaudella toisista ihmisistä.
        Kaikista älykkäin paikka on ihmisen sydänmessä, koska sydän on niin älykäs ja se tietää totuuden, vain totuus on suurinta älykkyyttä!!!
        Jokainen etsii omaa totuuttaan täällä kuitenkin loppujenlopuksi :D
        Eläköön sydänmen viisaus!!!

        "Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 %aivokapasiteetistaan."

        Vieläkö tosiaan löytyy ihmisiä jotka uskoo tuohon paskapuheeeseen? Joku jossain kai on keksinyt hatusta heittää lukeman ja sitä sitten papukaijan toistellaan vailla mitään tietoa asiasta, älykästä:

        https://www.google.fi/#q=aivokapasiteetti myyytt

        Kai tuo liittyy jotenkin siihen että ihmiset haluaa uskoa olevansa parempia kuin ovatkaan mutta ei ne oikeasti ole, jos keltä tahansa napataan 90% aivoista pois niin kasviksi se menee vaikka kuinka otettaisiin sitä "käyttämötöntä" osaa.


      • Älykkö2
        Ikis__M kirjoitti:

        "Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 %aivokapasiteetistaan."

        Vieläkö tosiaan löytyy ihmisiä jotka uskoo tuohon paskapuheeeseen? Joku jossain kai on keksinyt hatusta heittää lukeman ja sitä sitten papukaijan toistellaan vailla mitään tietoa asiasta, älykästä:

        https://www.google.fi/#q=aivokapasiteetti myyytt

        Kai tuo liittyy jotenkin siihen että ihmiset haluaa uskoa olevansa parempia kuin ovatkaan mutta ei ne oikeasti ole, jos keltä tahansa napataan 90% aivoista pois niin kasviksi se menee vaikka kuinka otettaisiin sitä "käyttämötöntä" osaa.

        En lue tutkimuksia, koska minä saan tietoa muualtkin! On olemassa myös henkistä tietoa johon kaikki eivät usko, vain pieni osa ihmisistä pääsee sellaisen tiedon piiriin.
        Itse asiassa en tiedä mihin tutkimukseen tuo 5-10 % perustuu. Mutta olen siihen törmännyt monesti lehtien sivuilla.Sekin lienee ehkä uskomus!
        Ihmisellä on matelijan aivot :D " Tutki jos huvitta ja jos löydät tietoa?
        Tuskin sinäkään et tiedä älykkyydestä senkään vertaa kuin tuo tutkimus.
        Luola miehet söivät kroktiilia ja se suurensi heidän aivoja, tiedä sitten oliko siitä enemmän haittaa vaiko hyötyä.
        Jostain olen myös kuullut että isopäiset olisivat älykkäämpiä.
        Aivoja on hyvä käyttää esim. ristikkoja täyttämällä pysyy vireystaso korkealla.
        Ja analysointi on myös hyväksi, jos se ei ole liiallista.


      • Ikis__M
        Älykkö2 kirjoitti:

        En lue tutkimuksia, koska minä saan tietoa muualtkin! On olemassa myös henkistä tietoa johon kaikki eivät usko, vain pieni osa ihmisistä pääsee sellaisen tiedon piiriin.
        Itse asiassa en tiedä mihin tutkimukseen tuo 5-10 % perustuu. Mutta olen siihen törmännyt monesti lehtien sivuilla.Sekin lienee ehkä uskomus!
        Ihmisellä on matelijan aivot :D " Tutki jos huvitta ja jos löydät tietoa?
        Tuskin sinäkään et tiedä älykkyydestä senkään vertaa kuin tuo tutkimus.
        Luola miehet söivät kroktiilia ja se suurensi heidän aivoja, tiedä sitten oliko siitä enemmän haittaa vaiko hyötyä.
        Jostain olen myös kuullut että isopäiset olisivat älykkäämpiä.
        Aivoja on hyvä käyttää esim. ristikkoja täyttämällä pysyy vireystaso korkealla.
        Ja analysointi on myös hyväksi, jos se ei ole liiallista.

        Juurikin erilaiset kultit mielellään viljelee tuota kymmenen prosentin myyttiä jotta sillä voi perustella niiden omia lennokkaita teorioita piilossa olevista henkisistä kyvyistä ja sitä kautta rahastaa herkkäuskoisia:

        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kymmenen_prosentin_myytti.html


      • Älykkö2
        Ikis__M kirjoitti:

        Juurikin erilaiset kultit mielellään viljelee tuota kymmenen prosentin myyttiä jotta sillä voi perustella niiden omia lennokkaita teorioita piilossa olevista henkisistä kyvyistä ja sitä kautta rahastaa herkkäuskoisia:

        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kymmenen_prosentin_myytti.html

        Skepsis porukat yrittävät nimenomaan estää ihmisiä uskomasta TÄRKEÄÄN tietoon! He haluavat, että ihmiset eläisivät pimennossa.
        Heille kaikki henkimaailman tieto on kauhistus jonka he pyrkivät keinolla millä kumoamaan.
        Meitä henkisiä ihmisiä ei kuitenkaan pystytä vaientamaan, me teemme hiljaista työtä ihmiskunnan hyväksi sydämmellä!
        Vielä koittaa Valon aika ihmiskunnalle! Tai se on jo täällä meissä monissa valoihmisissä.


      • Ikis__M
        Älykkö2 kirjoitti:

        Skepsis porukat yrittävät nimenomaan estää ihmisiä uskomasta TÄRKEÄÄN tietoon! He haluavat, että ihmiset eläisivät pimennossa.
        Heille kaikki henkimaailman tieto on kauhistus jonka he pyrkivät keinolla millä kumoamaan.
        Meitä henkisiä ihmisiä ei kuitenkaan pystytä vaientamaan, me teemme hiljaista työtä ihmiskunnan hyväksi sydämmellä!
        Vielä koittaa Valon aika ihmiskunnalle! Tai se on jo täällä meissä monissa valoihmisissä.

        Onhan se ihan hienoa jos saat lohtua ja voimaa tuosta valon aika -ajatuksesta mutta valitettavasti vain kun seurataan päättäjien touhuja ei ole koittamassa muu kuin pimeä keskiaika koko euroopalle.


      • Älykkö2
        Ikis__M kirjoitti:

        Onhan se ihan hienoa jos saat lohtua ja voimaa tuosta valon aika -ajatuksesta mutta valitettavasti vain kun seurataan päättäjien touhuja ei ole koittamassa muu kuin pimeä keskiaika koko euroopalle.

        Kaikilla asioilla on tarkoituksensa.
        Maailmamme perustuu hyvään ja pahaan ihan oleellisesti.
        Vaakakuppi näyttää kumpi voittaa.
        Vaikka nyt näyttää pahalta ja uutisista tulee vain pimeyttä, niin tapahtuu kokoajan hyviä asioita maailmassamne kuitenkin. Niistä ei kohista niin paljon kuin huonoista asioista. Ei kannata vaipua synkkyyteen ja vaikka pahat aja olisivat tulossa, niin aina on valoa näkyvissä :D
        Huomenna on uusi päivä !
        Tämän hetkinen tilanne maailmassa pelottaa monia ihmisiä, mutta pelolle ei anneta sijaa.


      • Älykkö2 kirjoitti:

        Skepsis porukat yrittävät nimenomaan estää ihmisiä uskomasta TÄRKEÄÄN tietoon! He haluavat, että ihmiset eläisivät pimennossa.
        Heille kaikki henkimaailman tieto on kauhistus jonka he pyrkivät keinolla millä kumoamaan.
        Meitä henkisiä ihmisiä ei kuitenkaan pystytä vaientamaan, me teemme hiljaista työtä ihmiskunnan hyväksi sydämmellä!
        Vielä koittaa Valon aika ihmiskunnalle! Tai se on jo täällä meissä monissa valoihmisissä.

        Ahaa tämä kommentti selittikin kaiken XD


      • Älykkö2
        BEM kirjoitti:

        Ahaa tämä kommentti selittikin kaiken XD

        Oli aika paljastaa totuus :P
        Hyvä vai huono sinun näkökulmasta???


      • Äädämi1111 kirjoitti:

        Palikat ja laskeminen nimenomaan mittaavat sitä oikeaa älykkyyttä. Voi voi, jos ei oikein suju, mutta älä sure, kyllä sitä yhteiskunta tarvitsee myös ns. suorittavan työn tekijöitä, ainakin kunnes me oikeasti älykkäät saamme kehitettyä tekoälyn sille tasolle, että teidät voidaan syrjäyttää.

        Henkisyys, tunneäly, sosiaalinen älykkyys ynnä muu sydämmmmmmmmmen sivistys ovat täyttä huuhaata, niillä sekä Raamattua ja horoskooppeja lukemalla sopii tyhmien lohduttaa itseään.

        "Henkisyys, tunneäly, sosiaalinen älykkyys ynnä muu sydämmmmmmmmmen sivistys ovat täyttä huuhaata, niillä sekä Raamattua ja horoskooppeja lukemalla sopii tyhmien lohduttaa itseään."

        Kommenttisi kertoo sinusta kaiken, eli sen mitä sinusta puuttuu, eikä ole annettu syntymän soppajonossa......


      • Älykkö2 kirjoitti:

        En lue tutkimuksia, koska minä saan tietoa muualtkin! On olemassa myös henkistä tietoa johon kaikki eivät usko, vain pieni osa ihmisistä pääsee sellaisen tiedon piiriin.
        Itse asiassa en tiedä mihin tutkimukseen tuo 5-10 % perustuu. Mutta olen siihen törmännyt monesti lehtien sivuilla.Sekin lienee ehkä uskomus!
        Ihmisellä on matelijan aivot :D " Tutki jos huvitta ja jos löydät tietoa?
        Tuskin sinäkään et tiedä älykkyydestä senkään vertaa kuin tuo tutkimus.
        Luola miehet söivät kroktiilia ja se suurensi heidän aivoja, tiedä sitten oliko siitä enemmän haittaa vaiko hyötyä.
        Jostain olen myös kuullut että isopäiset olisivat älykkäämpiä.
        Aivoja on hyvä käyttää esim. ristikkoja täyttämällä pysyy vireystaso korkealla.
        Ja analysointi on myös hyväksi, jos se ei ole liiallista.

        "Ihmisellä on matelijan aivot"

        Juuh....ainakin joillakin......"Seksi, Ruoka & Uni"... ;P


      • sepsis.ry
        Älykkö2 kirjoitti:

        Skepsis porukat yrittävät nimenomaan estää ihmisiä uskomasta TÄRKEÄÄN tietoon! He haluavat, että ihmiset eläisivät pimennossa.
        Heille kaikki henkimaailman tieto on kauhistus jonka he pyrkivät keinolla millä kumoamaan.
        Meitä henkisiä ihmisiä ei kuitenkaan pystytä vaientamaan, me teemme hiljaista työtä ihmiskunnan hyväksi sydämmellä!
        Vielä koittaa Valon aika ihmiskunnalle! Tai se on jo täällä meissä monissa valoihmisissä.

        Skepsis on ihan pellejärjestö, ne ovat skeptisiä vain valtavirrasta poikkeaville asioille, auktoriteettien teoriat ja tarinat ne nielevät täysin kritiikittömästi. Todellinen skeptikko epäilee kaikkia teorioita, joita ei ole aukottomasti todistettu, kuten esim. naurettava virallinen 911-tarina.


      • Älykkö2
        MGTOW kirjoitti:

        "Ihmisellä on matelijan aivot"

        Juuh....ainakin joillakin......"Seksi, Ruoka & Uni"... ;P

        Heh, älä muuta viserrä :D
        Mitä sitä muuta ihminen kaipaa?
        Kalastus on kaikista mahtavinta elämässä, siinä sielu lepää... ihanaa saada kalaa..: D
        Oletko kala, metsämiehiä?


      • Älykkö2 kirjoitti:

        Heh, älä muuta viserrä :D
        Mitä sitä muuta ihminen kaipaa?
        Kalastus on kaikista mahtavinta elämässä, siinä sielu lepää... ihanaa saada kalaa..: D
        Oletko kala, metsämiehiä?

        Jeps, yksilö voi testata tai hänet voi testata eräällä yleisellä aineella, kuinka "lisko" yksilö on kysymyksessä..... ;P......toimii luultavasti suurimpaan osaan, eli piilossa oleva "lisko" näyttäytyy sitä voimakkaammin, mitä enemmän on "liskon" DNA:ta..... ;D

        Luonnosta tykkään juu, mutta sen hän sinä jo tiestitkiiiii.... ;P


      • Älykkö2
        MGTOW kirjoitti:

        Jeps, yksilö voi testata tai hänet voi testata eräällä yleisellä aineella, kuinka "lisko" yksilö on kysymyksessä..... ;P......toimii luultavasti suurimpaan osaan, eli piilossa oleva "lisko" näyttäytyy sitä voimakkaammin, mitä enemmän on "liskon" DNA:ta..... ;D

        Luonnosta tykkään juu, mutta sen hän sinä jo tiestitkiiiii.... ;P

        Jaa, mitenköhön tuo pitäisi ymmärtää? hmm... " lisko" ;p
        No, tiesinhän minä sen :D
        Kuhan kysyin.


      • Älykkö2 kirjoitti:

        Jaa, mitenköhön tuo pitäisi ymmärtää? hmm... " lisko" ;p
        No, tiesinhän minä sen :D
        Kuhan kysyin.

        Katsoo miten yksilö käyttäytyy alkoholin vaikutuksen alaisena.......jotkut tosin osaavat piilotella enemmän tai vähemmän "suomujaan"..... ;P


      • haiseejavaikeroi
        scrg kirjoitti:

        "Ihmiskunta osaa käyttää ainoataan 5 % -10 % aivokapasiteetistaan."

        Miten tuo mitataan? Ja miksi evoluutio olisi luonut noin paljon ylimääräistä aivokapasiteettia? Jospa 90%-95% on varattu tisseille, perseille ja muulle sellaisella - ihan kuin internetin liikenteestä ja maailman kovalevyistäkin. Niin no, naisten aivot voi olla eri juttu.

        Vanhoilla naisilla haisee kusi pahalle ja pitää juoda vettä paljon ettei, pääse kuivumaan ja tule nestehukka. Pissa haisee vanhoilla ämmillä ja varsinkin aamuisin. Kattele vain nuorempia ittelesi.


    • Mitäpä sillä älyllä tekee, jos ei sitä osaa hyväkseen käyttää. :)

      • 190322

        Minä kun sitä haaskaankin älyä trollaamalla sinkkupalstalle just niin paljon kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(


      • Älykkö2
        190322 kirjoitti:

        Minä kun sitä haaskaankin älyä trollaamalla sinkkupalstalle just niin paljon kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(

        Täällä oppii myös väittelemään aggresiivisesti ja inhottavasti :(
        Siihen ei paljon älyä tarvita!!!
        Myötätunnon puute satuttaa itseä ja muita kuitenkin.
        Ole hyvä itseäsi kohtaan :D


      • 122032
        Älykkö2 kirjoitti:

        Täällä oppii myös väittelemään aggresiivisesti ja inhottavasti :(
        Siihen ei paljon älyä tarvita!!!
        Myötätunnon puute satuttaa itseä ja muita kuitenkin.
        Ole hyvä itseäsi kohtaan :D

        "Ole hyvä itseäsi kohtaan"
        Minä kun sitä olenkin just niin huono itseäni kohtaan kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(


      • Älykkö2
        122032 kirjoitti:

        "Ole hyvä itseäsi kohtaan"
        Minä kun sitä olenkin just niin huono itseäni kohtaan kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(

        Kulje rauhassa, rauhattomasti miten vain haluat, sieltä se löytyy mitä etsit?
        Jokainen tietää,itse mikä on itselle sopivaa.


      • 190322 kirjoitti:

        Minä kun sitä haaskaankin älyä trollaamalla sinkkupalstalle just niin paljon kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(

        Selvä homma. :)

        Nyt minä tiedän ja asia on mulle ok.


      • 061016
        sönkkö kirjoitti:

        Selvä homma. :)

        Nyt minä tiedän ja asia on mulle ok.

        Roger! >:(


    • Jos käyttäis 100% niin varmaan aivot ylikuumenis aika nopee. Toi 5-10% on se mitä yhdellä hetkellä käyttää.

      • 070916

        Minä kun sitä käytänkin aivoista just niin monta prosenttia kuin haluan, että tiedä säkin se! >:(


      • Älykkö2

        Nimenomaan, niinkuin Elokuvassa Kristallikallon valtakunnassa tapahtuu, aivot joutuvat liian koville suuresta tietomäärästä.
        Liika tieto voi sairastuttaa myöskin, esim loppuunpalaminen on yleistä ainakin kun tietokoneet tulivat suomeen, niin moni koki loppuunpalamisen.


      • erkki-täti
        Älykkö2 kirjoitti:

        Nimenomaan, niinkuin Elokuvassa Kristallikallon valtakunnassa tapahtuu, aivot joutuvat liian koville suuresta tietomäärästä.
        Liika tieto voi sairastuttaa myöskin, esim loppuunpalaminen on yleistä ainakin kun tietokoneet tulivat suomeen, niin moni koki loppuunpalamisen.

        Meinaatko, että tietokoneiden mukana tuli ylimääräistä tietoa ihmisten kallon sisälle kovin paljon ja yhtäkkiä?

        Toki kaikenlaista ärsykettä ja informaatiota saa joka puolelta nykyään. Annostusta ja altistumista pitää osata rajata, eli suorittaa valintoja elämässään.

        Liika tieto ei aiheuta mitään uupumusta, syyt ovat muualla. Googlaa lisää jos kiinnostaa, minä en jaksa asiaa selittää juuri nyt.

        Peppi Pitkätossu sanoi aikoinaan, että liika oppi nujertaa reippaimmankin. Kun ei oikein pärjännyt koulussa...


      • Älykkö2
        erkki-täti kirjoitti:

        Meinaatko, että tietokoneiden mukana tuli ylimääräistä tietoa ihmisten kallon sisälle kovin paljon ja yhtäkkiä?

        Toki kaikenlaista ärsykettä ja informaatiota saa joka puolelta nykyään. Annostusta ja altistumista pitää osata rajata, eli suorittaa valintoja elämässään.

        Liika tieto ei aiheuta mitään uupumusta, syyt ovat muualla. Googlaa lisää jos kiinnostaa, minä en jaksa asiaa selittää juuri nyt.

        Peppi Pitkätossu sanoi aikoinaan, että liika oppi nujertaa reippaimmankin. Kun ei oikein pärjännyt koulussa...

        Kiitos, terävä ja mielenkiintoinen mielipide! En lue tutkimuksia, koska minulla on paljon tietoa omakohtaisesti ja paljon elämänkokemusta vastoinkäymisissäni.
        Joten luotan omaan päättelykykyyni ja omiin arvioihin, näkemyksiin, koska toisella ihmisellä voi olla hienan erinlainen kokemustuntuma.
        Ymmärrän mitä ajat takaa, syy esim. uupumukseen toki pitää sisällään sisäisiä traumoja tai millaisen kasvatuksen on saanut ja siutä syntynyt proplematiikka.
        Peppiä on minussakin :D


    • Älykkö2

      Itse aloittajan kysymykseen voisin vastata, että minulle on nuorempana tehty palikka testi ja osoittauduin teknisesti älykkääksi :D
      Tekniselle alalle suuntauduinkin sit.
      Mutta jos itse arvioisin älykkyyttäni, niin omaan tunneälyä, analysointiälyä, ihmisuhdeälyä, sydänmen viisautta ja olen sosiaalisesti taitava keskustelija.

      • idiootin_katse

        "olen sosiaalisesti taitava keskustelija"
        Miten taitava olet keskustelemaan epäsosiaalisesti?


      • Älykkö2
        idiootin_katse kirjoitti:

        "olen sosiaalisesti taitava keskustelija"
        Miten taitava olet keskustelemaan epäsosiaalisesti?

        Turpiin on tullut :(


      • idiootin_katse
        Älykkö2 kirjoitti:

        Turpiin on tullut :(

        No voi vittu. :(
        Mä olen muuten psykososiaalisesti taitava keskustelija.


      • Älykkö2
        idiootin_katse kirjoitti:

        No voi vittu. :(
        Mä olen muuten psykososiaalisesti taitava keskustelija.

        Voi vittu, meissä on jotain samaa... :D
        Hyvää yötä!


      • idiootin_katse
        Älykkö2 kirjoitti:

        Voi vittu, meissä on jotain samaa... :D
        Hyvää yötä!

        Yötä? Jo noin aikaisin? Niin no jotkut ihmiset käy tietysti töissäkin... 8/


    • spörjeg

      Hvor höy iq har han/hun som startet denne siden???

    • 4plus4

      Joku ylempänä jo mainitsikin expuan ja naisasialooserin. Nämä kaksi ovat ehdotonta eliittiä, sen lisäksi löytyy hieman alempana 2-4 muuta palstalaista, tämän jälkeen tuleekin jo paljon tyhjää

      • 4plus12

        Siellä se palstan pahin disinformaattori-paskanjauhaja nosteleekin itseään alustalle :D


      • Älykkö2
        4plus12 kirjoitti:

        Siellä se palstan pahin disinformaattori-paskanjauhaja nosteleekin itseään alustalle :D

        Onko täällä älykkyysraati pystyssä täh?


      • kurpparaivohälytys
        4plus12 kirjoitti:

        Siellä se palstan pahin disinformaattori-paskanjauhaja nosteleekin itseään alustalle :D

        Osui ja upposi? :D


    • palstan.nainen

      Teoriamies on mielestäni älykäs.

    • Poxmorf

      Luulen että monia ärsyttää se että sellaiset kuin ExPua ja Naisasialuuseri nostetaan täällä ykköstykeiksi syystä että he ovat niin vahvasti heidän kanssaan eri mieltä. Ei ole tietty mukavaa jos nämä kaksi em. palstalaista ensin lyyttäävät näkemyksesi ja sen päälle heidät vielä nostetaan ykköskastiin. En väitä että nämä kaksi olisivat aina oikeassa mutta he perustelevat näkemyksensä älykkäästi ja analyyttisesti.

      • Luolamadonna

        Ai siis mitkä näkemykset?

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Ai siis mitkä näkemykset?

        (Hihitystä)

        Perusteltu todellisuuskäsite fiktiivisenä ilmiönä fragmentaalisessa maailmankuvassa on jo itsessään farssi.

        (Naurua)


      • Ex------------PUA

        Kiitos (objektiivisuudesta). :)


    • Luolamadonna

      Sana "näkemys" on siinä mielessä hauska, että se kuvastaa pohjimmiltaan yksilön suhdetta ympäristöönsä.

      Ei sellaisen perustelussa ole mitään järkeä.

      (Hihitystä)

      • KaruFakta

        Luolamadonna on tyypillinen idiootti joka yrittää esiintyä fiksuna googlaamalla muutaman sivistyssanan ja (yli)käyttämällä niitä erittäin epäonnistuneesti. Säälittävää toimintaa potenssiin muutama miljoona.


      • Luolamadonna

        Mjoo

        Yleensä mä en käytä sivistysanoja, koska kesken keskustelun näyttää hieman dorkalta alkaa guugeloimaan täyteaineita juhlapullaan.

        Sivistyssanoissa on myös kautensa kullakin.

        (Reps)


      • o-v-o
        KaruFakta kirjoitti:

        Luolamadonna on tyypillinen idiootti joka yrittää esiintyä fiksuna googlaamalla muutaman sivistyssanan ja (yli)käyttämällä niitä erittäin epäonnistuneesti. Säälittävää toimintaa potenssiin muutama miljoona.

        kadehtimista toisen lahjoille... ?


    • Ex------------PUA

      Hyviä ystäviäni yhdistää jokaista se, että he ovat verrattomia väittelijöitä, voittamattomia keskustelijoita ja erittäin älykkäitä jokainen.

      • surullinenätmi

        Ja he kaikki kärsivät läsnäolostasi. Tahrasit suosikkinaisemme ihalullasi häntä kohtaan ja hän lähti. Oletko nyt onnellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      201
      5220
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      125
      3209
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2445
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2384
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2002
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1576
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1531
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1413
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1101
    Aihe