Hiusten voidepesusta kokemuksia?

kuivahilseileväpäänahka

Itse olen joskus vuosien varrella käyttänyt voiteita hiusten pesussa. Hiuspohjani on kuiva ja osittain atooppinen, enkä ole koskaan hilseilystä eroon päässyt. Taas olen apteekkiin menossa ja mietin, mitä voidetta kannattaisi nyt kokeilla. Humektania olen joskus kokeillut ja olisiko se ollut AqualanL mitä myös olen käyttänyt. Katsoin nuo apteekin suositukset: http://www.perusvoide.fi/valintaopas.html

Itselläni on aika pitkät hiukset, joten voi olla vähän vaikeaa voide saada pois huuhtomalla pelkällä vedellä.

Onko kokemuksia, onko hiuspohja ollut parempana voiteella pestessä?

11

7503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atop2016

      Itselläni epäsiisti lopputulos rasvapesuilla. Samoin kuivasampoot tekevät hilseisen näköisen lopputuloksen. Atoopikko olen itsekin, vaikka hiukset rasvoittuvat, ja päänahka hilseillyt melkein koko elämän. Nyt keski-iässä päänahka näyttää siistiltä. Käytän mahdollisimman lyhyen tuoteselosteen luomuja tuotteita hiusten pesussa. Huomasin myös, että pesin hiusrajan huonosti, eli sen alueen pesua olen tehostanut. Olen saanut harvennettua hiuspesut x 2/vko. Siinä varmaan suurin kiitos. Ei erityisemmin hilseile, eikä kutise lainkaan, edes likaisena.

      On ihan mahdollista, että olet altistunut joillekin kemikaaleille, kun hiuksista ei saa koskaan sampoota kokonaan pois. Monella atoopikolla lienee piileviä kosmetiikka-allergioita. Eli koeta harventaa pesuja ja miedontaa pesuaineita. En oikein usko voidepesuun, etenkin jos hiuksilla on taipumus rasvoittua kuivasta päänahasta huolimatta. Ihotautilääkärilläkin voi käydä. Jossain tapauksessa kortisonilinimentistä saattaa olla hyötyä.

      Alla paras hilsehoitoaine, jota itse olen kokeillut. Toimi niin hyvin, että tuote ennätti mennä pahaksi, ennenkuin sain sen käytettyä loppuun.

      http://www.ekolo.fi/tuote/hilseenhoitoaine/8018968020130/

      • kuivahilseileväpäänahka

        Kiitos vastauksesta. Täytyypä kokeilla tuota suosittelemaasi hilsehoitoainetta.

        Kun olen lukenut eri asiantuntijoiden tai sitten niiden joilla on omaa kokemusta asiasta - kirjoituksia, niin toisten mielestä hiukset pitää pestä usein ja toisten mielestä harvoin. Itse pesen hiukset 2-3 päivän välein tarpeen mukaan. Jonkin verran esiintyy hiuspohjan kutinaa. Kuivaa hilsettä on varmaan jatkuvasti. Pidän nykyisin hiukset kiinni sen vuoksi, ettei niitä tarfvitse kammata päivän mittaan, koska on inhottavaa jos hilsettä varisee olkapäille. Lyhyet hiukset olisivat käytännöllisempi ratkaisu, mutta rahakukkaro ei pidä jatkuvasta kampaajalla ravaamisesta.


    • rasvathaan

      Minä aloitin muutama viikko sitten pesemään humektanilla hiukset. Orionin sivuilla sanotaan "humektan pesee likaisemmatkin hiukset" ja kyllä se minusta toimii. Tällä hetkellä olen huomannut toimivimmaksi tavaksi pestä kerran viikossa shampoolla ja muutoin humektanilla. Itsellä ohuet yli olkapään pituiset hiukset. Käytän vain vähän hiuslakkaa päivittäin ja ne ovat yleensä töissä kiinni. Hiukset näyttävät tuuheammilta eivätkä ole niin kärsineet nykyisin. Humektanilla pestessä pitää olla huolellinen ja käydä myös hiusten pituudet läpi, etteivät ne jää tahmaiseksi. Koko pää pitää muistaa käydä läpi ja antaa hieman kosteusvoiteen myös vaikuttaa. Pumppupullo on hyvin kätevä. Joskus laitan humektania kahdesti jos hiukset tuntuvat oikein likaiselta. Humektan on myös oma luottovoiteeni, rasvaisen ihon päivävoide ja sillä voi myös pestä kasvot illalla.

    • Itsellä.toiminut

      Aqualan L perusvoide korvaa shampoot ja saippuat

      Sain koko vartalon ihon ja hiuspohjan kuivumisen ja kutinan kuriin kun aloin shampoiden ja suihkusaippuoiden tilalla käyttää pesussa hiuksille ja koko vartalolle pesuvoiteena Aqualan L perusvoidetta. Onhan se hieman kalliimpaa kuin suihkusaippuat ja shampoot mutta kun iho pysyy sileänä eikä hiuspohja tai intiimialueet kutise ja kuivu niin kannattaa. Muuta vartalon ja hiusten pesuainetta ei enää tarvitse ja se ihon kosteutusvoidekin on samassa.

      Orion Aqualan L perusvoiteen-pesuvoiteen tuoteseloste:

      Aqua
      caprylic/capric triglyceride
      isopropyl palmitate
      glyceryl stearate
      glycerin
      cetyl alcohol
      PEG-30 stearate
      ceteareth-20
      ethylhexylglycerin
      phenoxyethanol

      Onko tuossa jotain mahdollisesti haitallista jos Aqualan L perusvoidetta käyttää koko vartalon ja hiuspohjan voidepesuun säännöllisesti, ja sitä varmasti joutuu hieman myös silmiin kuten vartalonpesuaineita ja shampoita nyt yleensäkin?

      Tuote soveltuu muuten voidepesuun erittäin hyvin, ei jätä rasvaista oloa vartaloon tai hiuksiin, kosteuttaa kuivaa ihoa ja hiuspohjaa, vähentää ihon ryppyisyyttä verrattuna normaaleihin vartalonpesuaineisiin, ei aiheuta kutinaa. Tähän mennessä paras vartalonpesuaine ja vartalon perusvoide.

      • voidekoukku

        Säännöllisessä käytössä varmastikin jää voidekoukkuun, eli iho tottuu jatkuvaan voiteluun ja ihon luontainen rasvantuotanto heikkenee.
        Aqualan-pesua voi kerran tai pari kokeilla mutta ei kannata ryhtyä jatkuvasti pesemään aqualanilla.


      • Anonyymi
        voidekoukku kirjoitti:

        Säännöllisessä käytössä varmastikin jää voidekoukkuun, eli iho tottuu jatkuvaan voiteluun ja ihon luontainen rasvantuotanto heikkenee.
        Aqualan-pesua voi kerran tai pari kokeilla mutta ei kannata ryhtyä jatkuvasti pesemään aqualanilla.

        Mikä ihmeen voidekoukku? Eihän voide edes jää iholle, vaan se huuhdellaan pois pesun jälkeen.


    • Anonyymi

      Olen pessyt pari kuukautta pelkällä vedellä, sopii minulle ja hiukset tuntuvat paksummilta eikä liukkailta luiruilta.

    • Anonyymi

      Vähän epäileväinen hoitovoiteella hiusten pesusta ehkä voisi kokeilla lyhyisiin hiuksiin mutta jos pitkät, en vaikka koulun terveydenhoitaja neuvoi.

    • Anonyymi

      Minulla on tosi kuivat hiukset. Nyt käytän joka toinen viikko aqvalan l: ää ja joka toinen viikko xz:n öljy hoitoa. Samalla tavalla, levitän päänahkaan ja hiuksiin ja annan olla parikymmentä minuuttia. Huuhtelen hiukset ennen saunaan menoa ja vielä uudelleen saunan jälkeen.
      Nyt hiukseni ovat terveen näköiset ja taipuvat kauniisti. Minulla on paksut hiukset ja polkkatukka.
      Kannattaa kokeilla, mikä toimii omilla hiuksilla parhaiten.
      Terveisin Eija

    • Anonyymi

      voikohan semmosella avalon perusvoiteellakin tai muulla💆‍♀️🧖‍♀️?

      • Anonyymi

        testata vaan.käsien pesussa on se ja se toinen tai muu perusvoide oikein usein niin kun tutullakin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2921
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2204
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1047
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe