Itse olen joskus vuosien varrella käyttänyt voiteita hiusten pesussa. Hiuspohjani on kuiva ja osittain atooppinen, enkä ole koskaan hilseilystä eroon päässyt. Taas olen apteekkiin menossa ja mietin, mitä voidetta kannattaisi nyt kokeilla. Humektania olen joskus kokeillut ja olisiko se ollut AqualanL mitä myös olen käyttänyt. Katsoin nuo apteekin suositukset: http://www.perusvoide.fi/valintaopas.html
Itselläni on aika pitkät hiukset, joten voi olla vähän vaikeaa voide saada pois huuhtomalla pelkällä vedellä.
Onko kokemuksia, onko hiuspohja ollut parempana voiteella pestessä?
Hiusten voidepesusta kokemuksia?
11
8866
Vastaukset
- atop2016
Itselläni epäsiisti lopputulos rasvapesuilla. Samoin kuivasampoot tekevät hilseisen näköisen lopputuloksen. Atoopikko olen itsekin, vaikka hiukset rasvoittuvat, ja päänahka hilseillyt melkein koko elämän. Nyt keski-iässä päänahka näyttää siistiltä. Käytän mahdollisimman lyhyen tuoteselosteen luomuja tuotteita hiusten pesussa. Huomasin myös, että pesin hiusrajan huonosti, eli sen alueen pesua olen tehostanut. Olen saanut harvennettua hiuspesut x 2/vko. Siinä varmaan suurin kiitos. Ei erityisemmin hilseile, eikä kutise lainkaan, edes likaisena.
On ihan mahdollista, että olet altistunut joillekin kemikaaleille, kun hiuksista ei saa koskaan sampoota kokonaan pois. Monella atoopikolla lienee piileviä kosmetiikka-allergioita. Eli koeta harventaa pesuja ja miedontaa pesuaineita. En oikein usko voidepesuun, etenkin jos hiuksilla on taipumus rasvoittua kuivasta päänahasta huolimatta. Ihotautilääkärilläkin voi käydä. Jossain tapauksessa kortisonilinimentistä saattaa olla hyötyä.
Alla paras hilsehoitoaine, jota itse olen kokeillut. Toimi niin hyvin, että tuote ennätti mennä pahaksi, ennenkuin sain sen käytettyä loppuun.
http://www.ekolo.fi/tuote/hilseenhoitoaine/8018968020130/- kuivahilseileväpäänahka
Kiitos vastauksesta. Täytyypä kokeilla tuota suosittelemaasi hilsehoitoainetta.
Kun olen lukenut eri asiantuntijoiden tai sitten niiden joilla on omaa kokemusta asiasta - kirjoituksia, niin toisten mielestä hiukset pitää pestä usein ja toisten mielestä harvoin. Itse pesen hiukset 2-3 päivän välein tarpeen mukaan. Jonkin verran esiintyy hiuspohjan kutinaa. Kuivaa hilsettä on varmaan jatkuvasti. Pidän nykyisin hiukset kiinni sen vuoksi, ettei niitä tarfvitse kammata päivän mittaan, koska on inhottavaa jos hilsettä varisee olkapäille. Lyhyet hiukset olisivat käytännöllisempi ratkaisu, mutta rahakukkaro ei pidä jatkuvasta kampaajalla ravaamisesta.
- rasvathaan
Minä aloitin muutama viikko sitten pesemään humektanilla hiukset. Orionin sivuilla sanotaan "humektan pesee likaisemmatkin hiukset" ja kyllä se minusta toimii. Tällä hetkellä olen huomannut toimivimmaksi tavaksi pestä kerran viikossa shampoolla ja muutoin humektanilla. Itsellä ohuet yli olkapään pituiset hiukset. Käytän vain vähän hiuslakkaa päivittäin ja ne ovat yleensä töissä kiinni. Hiukset näyttävät tuuheammilta eivätkä ole niin kärsineet nykyisin. Humektanilla pestessä pitää olla huolellinen ja käydä myös hiusten pituudet läpi, etteivät ne jää tahmaiseksi. Koko pää pitää muistaa käydä läpi ja antaa hieman kosteusvoiteen myös vaikuttaa. Pumppupullo on hyvin kätevä. Joskus laitan humektania kahdesti jos hiukset tuntuvat oikein likaiselta. Humektan on myös oma luottovoiteeni, rasvaisen ihon päivävoide ja sillä voi myös pestä kasvot illalla.
- Itsellä.toiminut
Aqualan L perusvoide korvaa shampoot ja saippuat
Sain koko vartalon ihon ja hiuspohjan kuivumisen ja kutinan kuriin kun aloin shampoiden ja suihkusaippuoiden tilalla käyttää pesussa hiuksille ja koko vartalolle pesuvoiteena Aqualan L perusvoidetta. Onhan se hieman kalliimpaa kuin suihkusaippuat ja shampoot mutta kun iho pysyy sileänä eikä hiuspohja tai intiimialueet kutise ja kuivu niin kannattaa. Muuta vartalon ja hiusten pesuainetta ei enää tarvitse ja se ihon kosteutusvoidekin on samassa.
Orion Aqualan L perusvoiteen-pesuvoiteen tuoteseloste:
Aqua
caprylic/capric triglyceride
isopropyl palmitate
glyceryl stearate
glycerin
cetyl alcohol
PEG-30 stearate
ceteareth-20
ethylhexylglycerin
phenoxyethanol
Onko tuossa jotain mahdollisesti haitallista jos Aqualan L perusvoidetta käyttää koko vartalon ja hiuspohjan voidepesuun säännöllisesti, ja sitä varmasti joutuu hieman myös silmiin kuten vartalonpesuaineita ja shampoita nyt yleensäkin?
Tuote soveltuu muuten voidepesuun erittäin hyvin, ei jätä rasvaista oloa vartaloon tai hiuksiin, kosteuttaa kuivaa ihoa ja hiuspohjaa, vähentää ihon ryppyisyyttä verrattuna normaaleihin vartalonpesuaineisiin, ei aiheuta kutinaa. Tähän mennessä paras vartalonpesuaine ja vartalon perusvoide.- voidekoukku
Säännöllisessä käytössä varmastikin jää voidekoukkuun, eli iho tottuu jatkuvaan voiteluun ja ihon luontainen rasvantuotanto heikkenee.
Aqualan-pesua voi kerran tai pari kokeilla mutta ei kannata ryhtyä jatkuvasti pesemään aqualanilla. - Anonyymi
voidekoukku kirjoitti:
Säännöllisessä käytössä varmastikin jää voidekoukkuun, eli iho tottuu jatkuvaan voiteluun ja ihon luontainen rasvantuotanto heikkenee.
Aqualan-pesua voi kerran tai pari kokeilla mutta ei kannata ryhtyä jatkuvasti pesemään aqualanilla.Mikä ihmeen voidekoukku? Eihän voide edes jää iholle, vaan se huuhdellaan pois pesun jälkeen.
- Anonyymi
Olen pessyt pari kuukautta pelkällä vedellä, sopii minulle ja hiukset tuntuvat paksummilta eikä liukkailta luiruilta.
- Anonyymi
Vähän epäileväinen hoitovoiteella hiusten pesusta ehkä voisi kokeilla lyhyisiin hiuksiin mutta jos pitkät, en vaikka koulun terveydenhoitaja neuvoi.
- Anonyymi
Minulla on tosi kuivat hiukset. Nyt käytän joka toinen viikko aqvalan l: ää ja joka toinen viikko xz:n öljy hoitoa. Samalla tavalla, levitän päänahkaan ja hiuksiin ja annan olla parikymmentä minuuttia. Huuhtelen hiukset ennen saunaan menoa ja vielä uudelleen saunan jälkeen.
Nyt hiukseni ovat terveen näköiset ja taipuvat kauniisti. Minulla on paksut hiukset ja polkkatukka.
Kannattaa kokeilla, mikä toimii omilla hiuksilla parhaiten.
Terveisin Eija - Anonyymi
voikohan semmosella avalon perusvoiteellakin tai muulla💆♀️🧖♀️?
- Anonyymi
testata vaan.käsien pesussa on se ja se toinen tai muu perusvoide oikein usein niin kun tutullakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394523Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.5643429Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732171Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o121734- 961596
MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis351558TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1611261OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301108- 2241041
- 70976