Mitkä kotiaskareet ovat 'nihkeitä'/tuskaa?

Elikkä sinkkuina ollessanne, tai miksi ei parisuhteessakin, mitkä kotiaskareet ovat sellaisia joiden tekoa kartatte ja pitkitätte "ei nyt vielä jaksa"?

Itselläni tällaisia ovat ikkunoiden pesu, pölyjen pyyhkiminen kaappien ja hyllyjen päältä, sapuskanteko(yleensä teen sitten reippaammin kerralla).

27

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siivous.ei.nappaa

      siivous yleensäkkin mutta inhoan eniten tiskausta ja siivousta niihin tartun vasta kun pakko mieli tekisi kokata välillä mutta kun ajattelee tiskejä ja vaivaa ja aikaa niin valitseekin jotain pikaruokaa tai nopeasti ja helposti syötävää pyykin pesu muuten helppoa mutta kuivumaan laitto aikaa vievää samoin odotella 1,5 tuntia pesua senkin ajan voisi kuluttaa hummailemalla vaikka kaupungilla yms

      • Ainakin meillä pyykinpesukone on kylppärissä, joten ei sitä tarvitse vahtia. Vaikka sattuisi vesivahinko, niin kyllä lattiakaivo sen verran vetää. Eikä ne märät pyykit miksikään mene, vaikkei niitä heti ripustaisikaan kuivumaan.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Ainakin meillä pyykinpesukone on kylppärissä, joten ei sitä tarvitse vahtia. Vaikka sattuisi vesivahinko, niin kyllä lattiakaivo sen verran vetää. Eikä ne märät pyykit miksikään mene, vaikkei niitä heti ripustaisikaan kuivumaan.

        Lakanat tosin jää ryppyisiksi, mikäli niitä ei pesukoneesta nouki ajoissa.


      • pete_pjn kirjoitti:

        Lakanat tosin jää ryppyisiksi, mikäli niitä ei pesukoneesta nouki ajoissa.

        Onpas täällä siistiä väkeä. :-)

        Minusta ne oikenevat, kun nukkuu niissä yhden yön.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Onpas täällä siistiä väkeä. :-)

        Minusta ne oikenevat, kun nukkuu niissä yhden yön.

        :P

        Miun mieleen ei oikene. Tosin osa tuosta 'hohdosta' tulee siitä puhtauden tuoksusta jonka silittäminen jättää lakanoihin. Samoin itse silittämisessä se vesihöyryn ja puhtaan lakanan tuoksu, joka tuo sellaisen seesteisen fiiliksen, on syy miksi tuosta silittämisestä tykkään.


      • pete_pjn kirjoitti:

        :P

        Miun mieleen ei oikene. Tosin osa tuosta 'hohdosta' tulee siitä puhtauden tuoksusta jonka silittäminen jättää lakanoihin. Samoin itse silittämisessä se vesihöyryn ja puhtaan lakanan tuoksu, joka tuo sellaisen seesteisen fiiliksen, on syy miksi tuosta silittämisestä tykkään.

        No eihän siinä sitten mitään, jos hommasta pitää.


      • jos.kummiskin
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Ainakin meillä pyykinpesukone on kylppärissä, joten ei sitä tarvitse vahtia. Vaikka sattuisi vesivahinko, niin kyllä lattiakaivo sen verran vetää. Eikä ne märät pyykit miksikään mene, vaikkei niitä heti ripustaisikaan kuivumaan.

        niin on mutta kun päällä ja lähteekin johonkin niin tulee ajatus jos syttyykin palamaan ja kysytään missä oli pesijä joo en aina heti laita kuivumaan mutta ei se kivaa touhua ole ja jos menet pesun aikana vaikka saunaan niin kyllä saunassa miettii syttyykö tulipalo tai vesivahinko itse mietin ennemmin tulipaloa jos tuleekin oikosulku tai jotain niin omaa tuntoa kalvaa ja eikä viitsi ottaa riskiä


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Onpas täällä siistiä väkeä. :-)

        Minusta ne oikenevat, kun nukkuu niissä yhden yön.

        "Minusta ne oikenevat, kun nukkuu niissä yhden yön."
        Tai vastaavasti rypistyvät :D


    • Tiskaaminen, koitankin tehdä ne nopeasti, ettei pääse liikaa kertymään, jolloin vielä inhottavampaa :) Eräs poikkikseni aina tiskasi meillä ollessaan. Ihmettelin miksi. Sanoi, ettei tee sitä siksi, että tiskaamisesta tykkäisi, vaan siksi, ettei minun sitten tarvitse... Oli ehkä romanttisinta ikinä :)
      Pölyt pyyhin aina maratonpuheluiden aikana.

      • Vaikka meillä on aina ollut tiskikone, tiskaamme molemmat käsin heti, kun astiaa ei enää tarvita. Todella epäekologista, mutta onpahan puhdas tiskipöytä.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Vaikka meillä on aina ollut tiskikone, tiskaamme molemmat käsin heti, kun astiaa ei enää tarvita. Todella epäekologista, mutta onpahan puhdas tiskipöytä.

        Mie taas tykkään tiskailla astiat käsin ja imuroiti, pyykkäys sekä silitys ovat myös asioita joita tulee tehtyä mielellään.


      • Tiskikoneeni kun lopetti sopimuksemme, en nähnyt tarpeelliseksi hommata uutta, yhden hengen talouteen. Mikä ketuttaa aina leipomispäivinä :)


      • pete_pjn kirjoitti:

        Mie taas tykkään tiskailla astiat käsin ja imuroiti, pyykkäys sekä silitys ovat myös asioita joita tulee tehtyä mielellään.

        Onneksi silittää tarvitsee todella harvoin. Lähes kaikki kauluspaitani on itsestään siliävää kangasta. Vähän kalliita, mutta todella käteviä.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Onneksi silittää tarvitsee todella harvoin. Lähes kaikki kauluspaitani on itsestään siliävää kangasta. Vähän kalliita, mutta todella käteviä.

        Mie taas silitän lakanat ja muut, joten silitettävää riittää vähän enemmän.


      • pete_pjn kirjoitti:

        Mie taas silitän lakanat ja muut, joten silitettävää riittää vähän enemmän.

        Systeri valitti joskus, että lakanoiden silitys vie niin paljon aikaa. Kysyin siltä, että miksi ne pitää silittää. No siksi, kun hänen miehensä haluaa. Minä väitin, ettei se edes huomaa, onko ne silitetty. Systeri yllytettynä kokeili ja eihän se äijä mitään huomannutkaan. Ei ainakaan sanonut. Etenkin jos käyttää puuvillasatiinisia lakanoita.


      • En tiennyt, että lakanat pitää silittää 😱


    • Olen aina inhonnut eniten imuroitia. Onneksi Rouva Ratikka hoitaa sen homman. Minä voin sitten vaikka pestä pyykkiä, vaihtaa lakanat, käydä kaupassa, tehdä ruokaa jne.

    • parikymmppinen

      Yleinen siivous. En tykkää roudata tavaroita paikoiltaan ja takaisin että pystyn imuroimaan sohvien pöytien ym takaa.
      Tiskaus ei niinkään ja ruokaakin teen mielelläni.

    • siivoaminen.tökkii

      Olette niin siistin kuuloisia minun silmissä. Mulla on usein aika luova kaaos täällä. Harrastan enemmänkin paniikkisiivousta, kun tiedän, että joku on tulossa käymään tms. Silloin mulla on kyllä siistiä. Jos tosi nopealla varoitusajalla joku tulee niin hallitsen todella pikaisenkin siivouksen. Olen vaan hirveän laiska siivoamaan itselleni. Likaisia tiskejä kertyy, vaikka omistan astianpesukoneen, roskat ei välttämättä kulkeudu kaikki roskiin, lehtiä ja mainoksia kertyy, en jaksa imuroida, vaatteet päätyy pyörimään kasoiksi lattialle, eikä tuu kyllä lakanoitakaan silitettyä. Saan aika nopeasti epäjärjestyksen aikaiseksi vaikka olen just siivonnut kämpän katosta lattiaan. Pitäisi varmaan petrata. Ei ois jotain vinkkejä antaa miten saisin pidettyä perussiivon paremmin yllä? Sisustusta jaksan miettiä ja vaihdella järjestystäkin välillä, mutta eipä siitä hirveästi iloa ole, jos melkein koko ajan on kuitenkin sotkuista.

      • marttakerho.ohjeistaa

        Tee joka päivä vähän.

        Voit miettiä vaikka valmiiksi viikonpäivät, jolloin siivoat tietyn osan kodista.

        Tiskien ja roskien suhteen otat vain kylmästi rutiinit käyttöön.


      • Olen saman alan harrastaja "paniikki siivooja"mutta sitten on pakollisten, siivous pesukoneen pyöritys lasten pahis jälkien siivous ja tiskaus ruoka( pakollinen) vaippojen vaihto.

        Normaalisti siivosin aiemmin ja juoksin pihalle lasten kanssa ettei tarvitse siivota jatkuvasti. Nykyään juoksen kaaosta karkuun. En ole päässyt vielä niskan päälle kun on niin paljon karsittavaa kun pienempää muutettiin.


      • Mutta kirjaimellisesti oma vikani kun valvon liian pitkään.


      • Puuttuu se jännitys elämästä😍 ja ystävät


    • Siivoaminen, kaikki muut menee jotenkuten. Olen aatellut siivouspalvelun ostamista, mutta tuntuvat olevan turhan suppeita työnkuvaltaan.

    • En tykkää ruuanlaitosta. Muut kotityöt on mukavampia, mutta eivät siltikään erityisen mukavia. Harmi, että nykyajan robotti-imurit eivät ole vielä niin hyviä, että sellaiseen viitsisi sijoittaa. Onneksi sentään tiskikone hoitaa tiskit, kauhulla muistelen aikoja, kun piti käsin tiskata... Hrrrr. Tuntuu, että aina on jotain niin paljon mielekkäämpää hommaa kuin kotiaskareet, kuten esimerkiksi tämä palstailu, niin koti onkin sitten usein pienessä kaaoksessa.

    • beethooven

      Roskien vieminen tietenkin työllistää kun niissä on toisinaan mukana vielä vähäsen sitä korjausjätettäkin?

    • en.tykkää

      Jääkaapin peseminen. Äärimmäisen tylsää väkertämistä hyllyjen ja purnukoiden kanssa. Eikä siinä edes näe oikein työn tulosta kun jääkaappi tulee tietenkin pidettyä aina aika puhtaana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      171
      2932
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2335
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      45
      2243
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      129
      1570
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1360
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      129
      1336
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      251
      1275
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1213
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1164
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      97
      1148
    Aihe