Olemme olleet mieheni kanssa kihloissa nyt kolme vuotta ja rakastamme toisiamme. Ongelmana on enemmänkin paikkakunta kuin mikään muu. Asuimme pohjoisessa molemmat silloin kun tapasimme. Mies on sieltä kotoisin ja itse olin paikkakunnalla opiskelemassa. Vuosi sitten muutimme yhdessä keski-suomeen.. Minä etelän tyttönä viihdyn täällä ja kaupunki elämä on ok, mies taas vihaa tätä ja haluaa takaisin pohjoiseen..
Olen umpikujassa koko asian kanssa.. Välillä tuntuu, että joudun miettimään että haittaako mua enemmän mahdollinen "pakkomuutto" pohjoiseen sitten joskus vai se, ettei mies anna mun itse valita.. Saattaisi olla, että jos valitsisin itse ja hän antaisi mulle vapauden päättää asioista myös - ottaisin pohjoisen. Nyt lähinnä lyö vastaan sekin, että mies on päättänyt kaiken jo itse: Sitten kun koulut loppuu, niin takaisin pohjoiseen..
Ongelmana on myös se, että omat kaverini, perhe on etelässä.. Tuntuu pahalta kun en voi täysin luottaa, että pysyykö suhteemme kasassa vai hajoaako se etäisyyksien ja mieltymysten mukaan.
Miten te tekisitte? Miten tästä saisi järkevää ilman tappelua?
Ongelmana missä paikkakunnalla asuttais..
3
139
Vastaukset
- myösetelästää
ööp no voin kertoa että saat kyllä helposti ystäviä pohjoisesta, täällä mukavia ihmisiä. Perhe..no siihen taas ei auta kuin luona käyminen, eli sitten kyttäät halpoja lentoja ,junalippuja. Kaikki tämä jos haluat olla miehesi kanssa, erohan tuossa muuten tulee..
- mekkk
Kavereita kyllä saa mutta saako töitä mitä ei tuolla pohjoisuomessa välttämättä ole. Itsekkin nuoruudeessa asunut noin 10000 asukkaan pikkukylässä ja en viihtynyt ollenkaan ja jo teini-iässä kattelin että tuota 3 tietä jhonkin suuntaan ja mieluummin etelään. Olen asunut jo vuodesta -87 pääkaupunkiseudulla ja pois en muuta kun kaikki jutut on täällä ja niin nuoruuden kavereita näekee muutaman kerrna vuodessa. Siellä missä nuoruuteni vietin ei ole yhtään mitään ja naapurit tietää asioista ihan liikaa mutta isossa kaupungissa saa olla ihna rauhassa juoruilta tai sitten niitä ei kuule.
- mekkk
Menet siine mistä töitä saat ja mies seuraa jos haluaa ja miehesi taitta olla aika juntti kun ei sopeudu uuteen paikkakuntaan ja haikailee kotipuoleen. Siellä asuttaan mistä töitä saadaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418