Oletteko tehneet linnunpönttöjä? Nythän on meneillään miljoona linnunpönttöä-kampanja. Minä meinaan tuosta tehdä
http://aijaa.com/jpUpW0
Linnunpönttö
32
534
Vastaukset
- asioistatietävätaho
Siinä on hyvänkokoinen reikä. Vähän niinkuin nainen, paitsi että tuon kanssa ei tarvitse keskustella.
- entkoululainen
Koulussa olen tehnyt, ala-asteella
- HerraPorkkana
Joskus. Sen kummemmin en suunnitellut vaan tein pöntön omasta päästä.
- MielumminPuusta
Mahtaa olla kammottavan näköinen omasta päästä tehty pönttö. Nojoo tintti menee toisesta silmän reijästä sisään ja tulee toisesta ulos ja munat on suussa.
- LuontoSinkkuMies
Olen. Ilmoitin mökiltäkin 25 pönttöä. Putsasin talvella kaikki ja pari uuttakin väsäsin. On tiaisten ja kirjosiepon pönttöjä aina helmipöllön ja telkän pönttöihin saakka. Mut ei pönttömiehet kiinnosta naisia. On noloa tietää lintuja naisten mielestä. Jos jännämies sanoo "mitälie vitun variksia" kun puhutaan pöntöissä pesivistä niin naiset käy kuumina. Jos minä taas pystyn ulkonäöstä ja laulusta tunnistamaan liki kaikki suomen linnut niin naiset pitää sitä nössönä. Ilmankos ei ole naisia näkyny kun olen innokas luonto ihminen.
- vihatipunen
En. Mutta katselin juuri äsken ikkunasta, että pitäisi varmaan jotenkin fiksata noita paria pihan puissa olevaa pönttöä.
- vihatipunen
pujottelija kirjoitti:
Älä sitten putoa, jos kiipeilet
Ne on sen verran alhaalla, että en putoa korkealta. Mutta kiitos huolenpidosta :-).
- oksasaha12
Pöntöt on jees mut rekisterit ja tää kanpanjahomma on mediahössötystä. Eipä luonto oikeasti montaakaan ihmistä kiinnosta, lomalla lennetään aina pois ja metsä on vaan rahaksi muutettavaa asiaa. Katsokaa ympärillenne hyvät kansalaiset - ja peiliin.
- kameleonttientouhua
joo sopuleiden vouhotusta että saadaan taas päteä somessa ja kehua kaikille ketä ei edes kiinnosta tuollainen näytteleminen
- flowersreally
Musta toi on itse asiassa aika kätevää, voi jo työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa kysyä: "joko sä kuulut pönttörekisteriin?"
- rekistöröidytpöntöt
flowersreally kirjoitti:
Musta toi on itse asiassa aika kätevää, voi jo työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa kysyä: "joko sä kuulut pönttörekisteriin?"
joo tunnistaa heti ketä on oikea pönttö kyllä siinä some pönttöilyssä oikeastaan on joo hyvätkin puolensa kun tietää sitten valmiiksi kuinka pönttö kukakin on hyvin pohdittu taas sinulta kiitos vinkistä
Tottakai metsänomistaja muuttaa metsän rahaksi, ei puita sinne kannata lahoamaan jättää, tai joissain tapauksissa ehkä kannattaa
flowersreally kirjoitti:
Minä en vielä kuulu, pönttö on kyllä valmis
- mehtuumies
Minä jos kuka tiedän että luonto ei nyky naisia kiinnosta. Olen metsästävä ja kalastava metsuri eli niin ammatti kuin vapaa-aikakin liittyy suurelta osin luontoon. Mielelläni siellä arjet ja vapaat vietän mut harmi kuin kaikki naiset ovat nykyään niin luonnosta erkaantuneita. Olisinpa syntynyt tänne 150 vuotta sitten.
- metsästäjä.hyi.helvetti
mehtuumies kirjoitti:
Minä jos kuka tiedän että luonto ei nyky naisia kiinnosta. Olen metsästävä ja kalastava metsuri eli niin ammatti kuin vapaa-aikakin liittyy suurelta osin luontoon. Mielelläni siellä arjet ja vapaat vietän mut harmi kuin kaikki naiset ovat nykyään niin luonnosta erkaantuneita. Olisinpa syntynyt tänne 150 vuotta sitten.
Naiset kyllä pitävät luonnosta. Eivät kuitenkaan halua sellaisen miehen kosketusta, joka pystyy nylkemään ja ampumaan jäniksen (lue: söpön pupun).
- atännä
metsästäjä.hyi.helvetti kirjoitti:
Naiset kyllä pitävät luonnosta. Eivät kuitenkaan halua sellaisen miehen kosketusta, joka pystyy nylkemään ja ampumaan jäniksen (lue: söpön pupun).
Minä syön mieluummin itse metsästettyä lihaa kuin tehotuotettua. En kylläkään osaa metsästää, eikä minusta ehkä olisikaan tappamaan. Kun metsästetään omaan tarpeeseen, homma on ok. Valitettavasti metsästyksestä on tullut elitistinen harrastus ihmisille, jotka voisivat ostaa päivittäisen sisäfileensä lihatiskiltäkin.
Minä lämpenen maalaisjärkisille mettäläisille :) - metsästäjä.hyi.helvetti
atännä kirjoitti:
Minä syön mieluummin itse metsästettyä lihaa kuin tehotuotettua. En kylläkään osaa metsästää, eikä minusta ehkä olisikaan tappamaan. Kun metsästetään omaan tarpeeseen, homma on ok. Valitettavasti metsästyksestä on tullut elitistinen harrastus ihmisille, jotka voisivat ostaa päivittäisen sisäfileensä lihatiskiltäkin.
Minä lämpenen maalaisjärkisille mettäläisille :)Jos ajattelee tuolta kantilta, niin tavallaan hyväksyn metsästyksen. Täällä vaan metsästäjät ovat salakaataneet KAIKKI sudet (jotta metsästettävää löytyy enemmän.) Siitä teiniangsti. En ole tosiaankaan ainoa...
- mehtuumies
atännä kirjoitti:
Minä lämpenen maalaisjärkisille mettäläisille :)"Elitistinen harrastus" Puhu elitistisestä mielummin saksan metsästäjä piireissä. Suomessa harrastus on edelleen kaiken kansan ja jokaisen kansalaisen tavoitettavissa mistä kertoo 300 000 metsästyksen harrastajaa. Ei ole kyse siitä onko varaa ostaa vai valita sitten metsästys. Kyllä minulle työssä käyvänä on varaa ostaa sisäfilettä ja muitakin liharuokia mutta ei tarvitse ostaa. Saan kaiken lihan metsästä. Suurimmalta osin hirvi, valkohäntäpeura ja kauris täyttää minun pakastearkkua. Pienriista jänikset ja linnut ohessa.
- atännä
mehtuumies kirjoitti:
"Elitistinen harrastus" Puhu elitistisestä mielummin saksan metsästäjä piireissä. Suomessa harrastus on edelleen kaiken kansan ja jokaisen kansalaisen tavoitettavissa mistä kertoo 300 000 metsästyksen harrastajaa. Ei ole kyse siitä onko varaa ostaa vai valita sitten metsästys. Kyllä minulle työssä käyvänä on varaa ostaa sisäfilettä ja muitakin liharuokia mutta ei tarvitse ostaa. Saan kaiken lihan metsästä. Suurimmalta osin hirvi, valkohäntäpeura ja kauris täyttää minun pakastearkkua. Pienriista jänikset ja linnut ohessa.
En tunne ainuttakaan rutiköyhää metsästäjää, vaan kaikilla on riittävästi rahaa ja suhteita tai sitten omaa maata missä räiskiä. Ne oikeasti köyhät, joilla ei ole varaa ostaa lihaa joka viikko, eivät pääse metsästyseuroihin. Niihin on muutenkin vaikea päästä sisälle, jollei ole niitä hyväveli-suhteita tai omaa metsää. Siksi sanoin metsästysharrastusta elitistiseksi.
Olen vähän kade sun pakastearkun sisuksesta. - atännä
metsästäjä.hyi.helvetti kirjoitti:
Jos ajattelee tuolta kantilta, niin tavallaan hyväksyn metsästyksen. Täällä vaan metsästäjät ovat salakaataneet KAIKKI sudet (jotta metsästettävää löytyy enemmän.) Siitä teiniangsti. En ole tosiaankaan ainoa...
Jep, tiedän tuon. Minä en myöskään pidä esim. supikoirien tappamisesta.
- metsästäjä.hyi.helvetti
mehtuumies kirjoitti:
"Elitistinen harrastus" Puhu elitistisestä mielummin saksan metsästäjä piireissä. Suomessa harrastus on edelleen kaiken kansan ja jokaisen kansalaisen tavoitettavissa mistä kertoo 300 000 metsästyksen harrastajaa. Ei ole kyse siitä onko varaa ostaa vai valita sitten metsästys. Kyllä minulle työssä käyvänä on varaa ostaa sisäfilettä ja muitakin liharuokia mutta ei tarvitse ostaa. Saan kaiken lihan metsästä. Suurimmalta osin hirvi, valkohäntäpeura ja kauris täyttää minun pakastearkkua. Pienriista jänikset ja linnut ohessa.
Taatusti. TUO onkin ok. Kyllä ihmiset asiallisen metsästyksen aika hyvin hyväksyvät. Miksi ette antaneet susien olla rauhassa? Ainoastaan susien takia metsästäjät ovat helvetin vihattuja nykyään.
- r0b1nh00d
atännä kirjoitti:
En tunne ainuttakaan rutiköyhää metsästäjää, vaan kaikilla on riittävästi rahaa ja suhteita tai sitten omaa maata missä räiskiä. Ne oikeasti köyhät, joilla ei ole varaa ostaa lihaa joka viikko, eivät pääse metsästyseuroihin. Niihin on muutenkin vaikea päästä sisälle, jollei ole niitä hyväveli-suhteita tai omaa metsää. Siksi sanoin metsästysharrastusta elitistiseksi.
Olen vähän kade sun pakastearkun sisuksesta.Olen samaa mieltä ja metsästys saisikin olla ainakin jossain määrin jokamiehen oikeuden piirissä, eikä näin miten se nyt kokonaisuudessaan on.
- mehtuumies
atännä kirjoitti:
Olen vähän kade sun pakastearkun sisuksesta.Mutta minäpä tunnen. Esim lapissa metsästys on monen työttömän ja ehkäpä näinollen köyhän ainoa harrastus. Toisaalta metsästys harrastuksena maksaa. Jos ynnäisin vuodessa käyttämäni rahat mitä menee metsästykseen ajettuina kilometreinä, metsästyskorttina, seurojen jäsenmaksuina, hirvieläinten kaatomaksuina, panoksina, ampuma harjoitteluna, varusteina, riistan ruokinta menoina yms yms yms tulisi siitä huomattava summa mutta harrastusta kun ei mitata rahassa.
Mitä seuroihin pääsemiseen tulee niin tuossakin on meno muuttunut. Itse kuulun kahteen metsästysseuraan joista kumpaankin otettiin taas tänä vuonna uusia maattomia jäseniä. Huom: en itsekään omista maata kummassakaan seurassa. Olen maanomistaja toisaalla ja vuokrannut maani kolmannen seuran käyttöön mutta en itse taas kuulu kyseiseen seuraan vaikka sinne pääsisin helposti maanomistajana. Siellä on lähinnä muutama sellainen henkilö joiden touhuista en pidä. Siksi en myös ole liittynyt.
Tunnen näinollen kuitenkin joitain satoja metsästäjiä ja tähän sakkiin mahtuu kansan koko kirjoa aina pitkäaikaistyöttömistä suuryrityksien johtajiin. Tulilla kaikki mahdutaan samaan makkararinkiin saman arvoisina. Siinä tän jutun suola. Supikoira ei kuulu suomen luontoon ja siksi niitä pyydetään satojatuhansia riistantuholaisina. Sinun onneksesi ja suomalaisen alkuperäis lajiston epäonneksi se on taas sellainen lisääntyjä että koskaan sitä ei täältä sukupuuttoon saada. Siksi armoton metsästäminen edes lieventää tuhoja. Mitä susiin tulee ei metsästäjiä sentakia vihata. Se on vaan tiettyjen vihreiden äärijärjestöjen suuriäänistä propakandaa metsästäjiä kohtaan siksi vastassa on aina ja ikuisesti kuten islamiterroristit ja länsivallat kaksi vastakkaista ajatteluryhmää ja rauhaa heidän välille ei tule ikinä. Susi vaan on tässä sanaharkassa se jolkotteleva välikappale. Onneksi tuohonkin touhuun on jo järki tullut ja kanta perusteisia lupia myönnetään jo helposti pitäen elukat ihmisarkoina.
Paras pönttö tulee omasta päästä.
Miljoonan ja yhden pöntön jälkeenkin joku on vailla pesää ja jonkun munat väärässä pesässä.No niin. Juuri näin lenkillä muutaman valkopaskohanhen, Ne ei varmaan pönttöä kaipaa mutta puuceen niille voisi rakentaa.
scrg kirjoitti:
No niin. Juuri näin lenkillä muutaman valkopaskohanhen, Ne ei varmaan pönttöä kaipaa mutta puuceen niille voisi rakentaa.
Joutsenet ainakin jättävät jälkeensä aikamoisia pökäleitä
- atännä
En ole tehnyt pönttöjä, mutta rakastan lintujen seurailua. Täällä on mm. kurkia ja joutsenia, joista etenkin kurjet huumaavat minut joka kerta. Voi luoja, että ovat suuria, komeita ja kauniita lintuja. Niitä pääsee joskus seuraamaan läheltä, kun menee aivan hiljaa. Arkoja ovat, ja niillä näyttäisi olevan jokin yhteinen kommunikointikeino. Täysin samaan aikaan ottavat maassa suunnan ja samaan aikaan lähtevät aivan samaan suuntaan lentoon. Vaikuttavaa... :)
- atännä
pujottelija kirjoitti:
Viime syksynä tuohon lähipellolle lennähti tuhansien hanhien parvi, aika upea näky oli
Täällä päin on joutsenten kokoontumisajot joillain pelloilla syksyisin. Niitä on silloin satoja. En ole laskenut, vaikka olisi enemmänkin. Joskus reunoilla on kurkia ja valkoposkihanhia. Lintujen seurailussa on jotain rauhoittavaa :)
atännä kirjoitti:
Täällä päin on joutsenten kokoontumisajot joillain pelloilla syksyisin. Niitä on silloin satoja. En ole laskenut, vaikka olisi enemmänkin. Joskus reunoilla on kurkia ja valkoposkihanhia. Lintujen seurailussa on jotain rauhoittavaa :)
Musta tuntuu että kurjet ovat vähentyneet, ja joutsenet lisääntyneet, en kyllä mikään aisantuntija ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753