olemmeko kuitenkaan kahden

kolmasratasko

Moi! Koen tällä hetkellä tärkeäksi kysyä myös "yleisesti" muiden mielipiteitä tilanteestani...koska olen suoraan sanottuna aika hukassa "järjen juoksuni sekä tunteideni kanssa"!

No, mutta elämäntilanteeseeni - jota en valitettavasti voi niin avoimesti avata kuin haluaisin , jotta pysymme kaikki tunnistamattomina, toivottavasti ymmärrätte.

Olen parisuhteessa. Sydämeni valittu osti maatilan isältään ja äidiltään. Kotipaikka siis hänelle ja hänen sisaruksilleen. Muut sisarukset asuvat jo "omillaan ja toisaalla", mutta sydämeni valitun pikkusisko vielä tässä talossa. Ymmärrän toki että hänelle (siis pikkusiskolle) kova paikka kun äiti ja isä muuttaneet pois... ja tämä talo ollut hänen kotinsa syntymästään saakka...mutta hän ei muuta pois!!

Tarkoituksemme, rakkaani kanssa olisi siis yhteen muutto (minä muuttaisin tavarani tänne maatilalle) herää vaan koko ajan kysymys, että -

kuinka kauan, tai yleensäkin, onko minulla lainkaan syytä sietää tämän pikkusiskon asumista tässä talossa?

Kuulostan ehkä julmalta, mutten lainkaan sitä ole. En vain koskaan ole voinutkaan ajatella asuvani "kimppakämpässä" en edes omien sisarusteni kanssa. Sekä ajatuskin opiskeluaikojen saatikka työelämän "taloudellisesta helpotuksesta" Ala kimppakämpän sai minun karvat pystyyn.

Olemme nyt ristitulessa asian kanssa ja itse olen vakavissani jättämässä koko parisuhteen taakseni, koska haluaisin rakentaa tulevaisuuteni rakkaani kanssa KAHDESTAAN,, enkä todella tahtoisi siihen ketään meidän kanssa kimppaan asumaan! Olenko syyttä vihainen ja päällekäyvä?

Kertokaa mielipiteitänne! Olisin niistä tosi kiitollinen! Ja kysykää, koska tää voi kuulostaa aika epäselvältä. Pointtini vaan on se, että tahtoisin kahden keskistä rauhaa, joka suhteessa ja , koska tarkoituksemme on perustaa perhe, tarvitsemme toki aikaa jälkikasvun tekemisen harjoitteluun, ja jos ja toivottavasti joskus onnistaa .. tarvitsemme tilaa lastenhuoneelle ja....noh kaikkeen. Tilaa MEIDÄN YHTEISELLE PERHEELLE, - minun ja rakkaani <3

Mietinkö liikaa vai annanko vaan mennä, ja hyväksynkö neiti pikkusiskon ....?

5

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvosniekka

      No ehkäpä sitä ei kannata ajatella siltä kannalta, mikä elämäntapa on oikea ja mikä väärä... vaan mikä sopii itselle ja mikä puolisolle, yhdessä ja erikseen. Tuolla jälkimmäisellä tarkoitan, että voihan olla, että puolisollesi yhteisasuminen sopii... eikä se ole väärin sekään. Itse kuulun niihin, jotka kammoavat asumista omana suljettuna perheyksikkönä.

      Eli keskustelkaa ja selvittäkää, haluatteko samaa. Ja jos kumpikin osaa olla pitämättä omia toiveitaan oikeana elämisen mallina, edellytykset sovinnolle lienevät paremman. Jos taas elämisen tapaan liittyvät odotokset ovat kovin erilaiset.... niin voi olla ratkaisujen aika.

    • seanoppi

      Ekaksi heräsi lisäkysymyksiä (aiheellisia tai aiheettomia?).Minkä ikäisitä ihmisistä on kyse? Te itse ja kumppanisi pikkusisko? Olisiko maatila teille tulevaisuudessa vain asunto/koti vai onko se edelleen maatila (kumppanisi saa elantonsa siitä?)
      Mitä pikkusisko tekee - käy koulua, opiskelee, käy töissä? Tämänhän vaikuttaa hänen muuttoasioihinsa

      Kyllähän lähtökohta on se, että se on teidän kahden asunto/koti. Eikä siellä kuuluu muiden asua. Tai edes tulla käymään ovista sisään kuten entiseen kotiinsa. Tottakai se on pikkusiskollekin kova paikka, kun joutuu muuttamaan omilleen. Mutta joutuisihan hän sen tekemään joka tapauksessa jossain vaiheessa.

      Mutta teidän kahden pitää kesksutella ja sopia asia valmiiksi ennen mahdollsita muuttoasi. Älä jätä asiaa niin, että se on keskeneräinen. Sisaren asia pitää ratkaista ensin. Mutta älä sekaannu hänen asumisjärjestelyihinsa enempää, jotta sopu säilyy. Annan kumppanisi ja heidän vanhempiensa hoitaa asian sisaren kanssa.

    • sateentakaabc

      Maalla perhesuhteet sekä läheisten auttaminen ovat hyvin usein paljon tärkeämpiä kuin muualla. Näkökulmasi miehen ja hänen perheensä mielestä voi olla jopa itsekäs ottaen varsinkin sen huomioon, että paikka on hänen eikä teidän yhteinen. Ei sinulla ole käytännössä oikein valtaa päättää ketä siellä asuu tällä hetkellä. Mies varmaan haluaa pitää maatilan koko perheen omana, eikä omia sen vain teille kahdelle tällaisessa tilanteessa, jossa sisko tarvitsee asunnon ja ei ole vielä lapsia. Eihän mitään vauvaa ole tulossa kumminkaan vielä hetkeen, ellet ole jo raskaana et voi nojautua vauva-huoneen puutteeseen näyttämättä vain itsekkäälle osapuolelle tässä väittelyssä.

      Kyllä minuakin ärsyttäisi jos tietäisin, että joutuisin jakamaa tulevan kotini jonkun 3. osapuolen kanssa tietämättä siitä reilusti etukäteen, mutta ei se tilanne olisi kumminkaan kuin väliaikainen. Voi kumminkin olla, että järjestelyt kestävät pidempään jos hän esim työskentelee maatilalla tai opiskelee siellä päin. Asiaa pitäisi miettiä siskon kanssa, että voisitte vähän pohtia etukäteen miten asioita järjestää.

      Sinun pitäisi miettiä hiukan pidemmälle miehen kanssa, eikä vain tätä tilannetta. Mitä sitten kun miehen vanhemmat ovat niin huonossa kunnossa etteivät kykene hoitamaan itseään. Mikä on miehen suunnitelma silloin? Tulisivatko he maatilalle asumaan teidän hoidettavaksenne vai onko vanhainkoti vaihtoehto jne.

      • oma_päätösvalta

        Lähinnä ap:n vallassa nyt on päättää, haluaako muuttaa yhteen nykyisessä tilanteessa, siskon asuessa talossa...


    • sirkkasamuli

      Miksi pikkusisko ei voinut muuttaa äidin ja isän kanssa sinne, missä he nyt asuvat?

      Ennenhän tuo, että sisarukset jäi kotitaloon asumaan siihen asti, kunnes itse menivät naimisiin tmv, oli ihan normaalia. Mutta en tiedä, onko se nykyään enää maallakaan kovin tavallista.

      Kyllä tuossa monta vaikeaa asiaa on mietittävänä. Kyllähän asiasta pitäisi sinultakin kysyä. Toisaalta on olemassa sellainen hiukan inhottava ajatus, joka saattaa tulla jonkun mieleen joskus: jos ette ole miehen kanssa naimisissa, sinä olet vain ulkopuolinen ihminen siinä asumassa, kun sen sijaan pikkusisko asuu omassa kodissaan ja hän on miehesi sisar. Sinua taas ei lasketa miksikään.

      Eli onko sinulla käytännössä tai edes teoriassakaan sananvaltaa?

      Hemmetin hankala asia. Minä "pikkusiskona" en omasta puolestani haluaisi edes jäädä taloon, johon tulee vieras ihminen veljen kanssa asumaan. Muuttaisin suosiolla pois. Mutta jos veli ei käske, eikä sisko halua, niin minkäs teet.

      Olisiko sisko teidän taloutenne varassa vai onko hänellä omat tulot, joilla elämisensä kustantaa?

      Jos sopua ja hyvää tahtoa riittää, ei yhteiselämä mahdotonta olisi. Paljon riippuu siitäkin, millaisia te persoonina olette ja mikä on keskinäinen suhteenne. Itseäni ei välttämättä haittaisi joku miehen sukulaisen asuminen samassa talossa meidän kanssamme, jos tilaa olisi paljon ja tämä ihminen asustelisi omissa oloissaan eikä rasittaisi minua mitenkään eikä puuttuisi meidän elämäämme liikaa. Eihan tavalliset ihmissuhteet nyt niin vaikeita ole.

      Tässä on liian monta peitossa olevaa tekijää, joten on vaikea sanoa yhtään mitään, varsinkaan neuvoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2140
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      74
      1534
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      109
      1255
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1115
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1044
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe