pelkällä lukiopohjalla ulkomaille

puuroeläin

Mitä mahdollisuuksia minulla olisi? Englantia puhun sen verran, että koen pärjääväni hyvin arkipäivän tilanteissa, käymään keskusteluja (en nyt ihan avaruusfysiikasta tai kantasolututkimuksesta mutta jutuista mistä yleensä suomeksikin) ja kykenen lukemaan kaunokirjallisuutta ongelmitta. Tosin, olisin valmis lähtemään mihin maailmankolkkaan tahansa, haluan vain vaihtelua :D

Au pairina toimiminen ei tule enää kysymykseen. Traumatisoiduin siinä hommassa.

5

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zmdldl

Säästät rahaa, valitset maan, ja lähdet työnhakuun. Tsekkaat vaan etukäteen, että kuinka helppo lomaviisumi on vaihtaa työviisumiksi. Eli Kanadan ja USAn voit unohtaa. Mutta monia muita maita on esim. Uusi Seelanti, Kiina (kielenopettajan töitä), Britannia, Irlanti jne.

Tunnen monia, jotka ovat lähteneet ulkomailla lukiopohjalta.

• adh

Mites olisi opiskelu ja kokonaisen tutkinnon suorittaminen ulkomailla? Kuulostaa hölmön hommalta lähteä ihan vain kylmiltään jonnekin päin maailmaa hengaamaan ja työtä hakemaan ilman realismin häivääkään (löytyykö työtä? millaista työtä? löytyykö asuntoa? jne.). Tai no jos sulla on vahvasti sellanen carpe diem -olo niin siitä vain seikkailemaan, en halua lannistaa. :) Olisi kuitenkin ikävää, jos päädyt hassaamaan vaivalla säästetyt rahasi ja palaat tyhjätaskuna ja pettyneenä niin sanotusti maitojunalla kotio.

Jotain maksullisia (sikakalliita?) vapaaehtoistyöohjelmia löytynee netistä googlaamalla, siinäkin voisi olla yksi keino päästä ainakin lyhytaikaisesti ulkomaille (todennäköisesti johonkin vähemmän kehittyneeseen maahan, Nepal Vietnam Kambodza yms.).

Pariisin Disneyland värvää kesä- ja kausityöntekijöitä ja järjestää asumisen, kokeile hakea sinne jos puhut edes auttavasti ranskaa. :)

Joo ja itsellä kanssa au pair -luurangot kaapissa. Jäätävää menoa.

• adh

Voisiko Allianssin nuorisovaihto-sivuilta löytyä jotakin sinua kiinnostavaa? Omaa kokemusta mulla ei Allianssista ole, joskus tosin puolivakavissani harkitsin jotain hotellityöohjelmaa Englannissa.

http://www.nuorisovaihto.fi/etusivu/

• olli8

Suomenkielinen asiakaspalvelija. Suomen työkkärissäkin on kymmeniä paikkoja, kun valitsee hakualueeksi ulkomaat. Voit toki hakea myös kohdemaan työkkäristä tai esimerkiksi http://www.toplanguagejobs.com Esimerkiksi monissa ulkomaisissa nettikaupoissa on suomenkielinen asiakaspalvelija paikan päällä töissä.

• Itse666

Missään ei pärjää sen paremmin kuin Suomessakaan ilman koulutusta. Hanki Suomessa ilmainen koulutus ja lähde sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe