pelkällä lukiopohjalla ulkomaille

puuroeläin

Mitä mahdollisuuksia minulla olisi? Englantia puhun sen verran, että koen pärjääväni hyvin arkipäivän tilanteissa, käymään keskusteluja (en nyt ihan avaruusfysiikasta tai kantasolututkimuksesta mutta jutuista mistä yleensä suomeksikin) ja kykenen lukemaan kaunokirjallisuutta ongelmitta. Tosin, olisin valmis lähtemään mihin maailmankolkkaan tahansa, haluan vain vaihtelua :D

Au pairina toimiminen ei tule enää kysymykseen. Traumatisoiduin siinä hommassa.

5

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zmdldl

Säästät rahaa, valitset maan, ja lähdet työnhakuun. Tsekkaat vaan etukäteen, että kuinka helppo lomaviisumi on vaihtaa työviisumiksi. Eli Kanadan ja USAn voit unohtaa. Mutta monia muita maita on esim. Uusi Seelanti, Kiina (kielenopettajan töitä), Britannia, Irlanti jne.

Tunnen monia, jotka ovat lähteneet ulkomailla lukiopohjalta.

• adh

Mites olisi opiskelu ja kokonaisen tutkinnon suorittaminen ulkomailla? Kuulostaa hölmön hommalta lähteä ihan vain kylmiltään jonnekin päin maailmaa hengaamaan ja työtä hakemaan ilman realismin häivääkään (löytyykö työtä? millaista työtä? löytyykö asuntoa? jne.). Tai no jos sulla on vahvasti sellanen carpe diem -olo niin siitä vain seikkailemaan, en halua lannistaa. :) Olisi kuitenkin ikävää, jos päädyt hassaamaan vaivalla säästetyt rahasi ja palaat tyhjätaskuna ja pettyneenä niin sanotusti maitojunalla kotio.

Jotain maksullisia (sikakalliita?) vapaaehtoistyöohjelmia löytynee netistä googlaamalla, siinäkin voisi olla yksi keino päästä ainakin lyhytaikaisesti ulkomaille (todennäköisesti johonkin vähemmän kehittyneeseen maahan, Nepal Vietnam Kambodza yms.).

Pariisin Disneyland värvää kesä- ja kausityöntekijöitä ja järjestää asumisen, kokeile hakea sinne jos puhut edes auttavasti ranskaa. :)

Joo ja itsellä kanssa au pair -luurangot kaapissa. Jäätävää menoa.

• adh

Voisiko Allianssin nuorisovaihto-sivuilta löytyä jotakin sinua kiinnostavaa? Omaa kokemusta mulla ei Allianssista ole, joskus tosin puolivakavissani harkitsin jotain hotellityöohjelmaa Englannissa.

http://www.nuorisovaihto.fi/etusivu/

• olli8

Suomenkielinen asiakaspalvelija. Suomen työkkärissäkin on kymmeniä paikkoja, kun valitsee hakualueeksi ulkomaat. Voit toki hakea myös kohdemaan työkkäristä tai esimerkiksi http://www.toplanguagejobs.com Esimerkiksi monissa ulkomaisissa nettikaupoissa on suomenkielinen asiakaspalvelija paikan päällä töissä.

• Itse666

Missään ei pärjää sen paremmin kuin Suomessakaan ilman koulutusta. Hanki Suomessa ilmainen koulutus ja lähde sen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe