Ekumeniaa profeetta Elialta/pertsa2012

Profeetta Elia vei 450 Baalin pappia kiisin purolle ja surmasi heidät siellä.Sen kummempaa ekumeniaa ei Herramme tuntenut silloin eikä vieläkään.Baalin nykypappeihin lukeutuu nykyään koko "liberaalipapisto" ja heitä tukeva luopioporukka - valitkaa siis kumpi on Jumala Baal vaiko Herramme josta ette ole välittäneet tuon taivaallista.Korvasyyhysakki on valheen ystäviä ja liberaali = valehtelija??

46

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni.liian.pitkälle

      Mene, ja tee sinä samoin! Tiedät jo kohteen. Onko tämä sinulle todellakin seurattava esimerkki? Olet matkalla pysyvään hoitoon tai pitkäaikaiseen vankeuteen.

      • Kuolemanrangaistuksia ei ole olemassa Uuden Liiton aikana - ne panee täytäntöön Herramme aikojen lopulla.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Kuolemanrangaistuksia ei ole olemassa Uuden Liiton aikana - ne panee täytäntöön Herramme aikojen lopulla.

        Ei niin. Mutta sinä kannatat kuolemaa kaikille, jotka eivät ole sinun puolella. Elia on idolisi.

        Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?Olet idiootti kaiketi.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei niin. Mutta sinä kannatat kuolemaa kaikille, jotka eivät ole sinun puolella. Elia on idolisi.

        Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?Olet idiootti kaiketi.

        Toinen kuolema

        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm.20:11-15)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Toinen kuolema

        Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm.20:11-15)

        Ja taas tuo "tekojensa mukaan". Sinähän et tee yhtään mitään, mitä Jeesuskaan sanoo. Raamattu ei käske sanomaan homoille ja papeille mitään. Ja sinä odotat nimesi sieltä "elämän kirjasta" löytyvän? Tarkkaa tekojasi.

        "Heitettiin". Mutta tuosta ei käy ilmi, että heittäjä olisi Jumala. Lisäksi tuossa lukee, että kuolleet olivat jo kuolleet, olivat jo toisessa kuolemassa. Mutta ei sanota Jumalan olleen tappajana.


      • torre12 kirjoitti:

        Ei niin. Mutta sinä kannatat kuolemaa kaikille, jotka eivät ole sinun puolella. Elia on idolisi.

        Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?Olet idiootti kaiketi.

        Itse asiassa Uusi liitto ei kuolemanrangaistusta kumoa. Kuolemanrangaistus murhasta on edelleen Nooan liiton pohjalta voimassa (mistään muusta ei ole), sillä Nooan kanssa tehty liitto kestää niin kauan kuin tämä maailma on olemassa. Tosin kuolemanrangaistusta murhasta ei ole pakko harjoittaa, koska Nooan liitossa ei asetettu ehtoja, eli se on ehdoton liitto, mutta Jumalan toive oli ja on että murhaajat otetaan hengiltä. Näin elämän pyhyys ja arvokkuus säilytetään. Seuraukset elämän pyhyyden kunnioittamisen puutteesta ovat abortit ja eutanasia.

        Vain Mooseksen liitto on vanha, mutta muut Uutta liittoa edeltävät Jumalan kanssa tehdyt liitot ovat edelleen voimassa.

        "Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?"

        - Se on ikuinen ero Jumalasta; toinen kuolema - ikuinen ero ja rangaistus kaiken hyvyyden lähteestä. Kuolema on eroa Jumalasta. Ei pidä sekoittaa kuolemaa vain fyysiseen kuolemaan; elintoimintojen lakkaamiseen, vaan raamatullisesti kuolema merkitsee aina eroa.


      • RogerEight
        George_L kirjoitti:

        Itse asiassa Uusi liitto ei kuolemanrangaistusta kumoa. Kuolemanrangaistus murhasta on edelleen Nooan liiton pohjalta voimassa (mistään muusta ei ole), sillä Nooan kanssa tehty liitto kestää niin kauan kuin tämä maailma on olemassa. Tosin kuolemanrangaistusta murhasta ei ole pakko harjoittaa, koska Nooan liitossa ei asetettu ehtoja, eli se on ehdoton liitto, mutta Jumalan toive oli ja on että murhaajat otetaan hengiltä. Näin elämän pyhyys ja arvokkuus säilytetään. Seuraukset elämän pyhyyden kunnioittamisen puutteesta ovat abortit ja eutanasia.

        Vain Mooseksen liitto on vanha, mutta muut Uutta liittoa edeltävät Jumalan kanssa tehdyt liitot ovat edelleen voimassa.

        "Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?"

        - Se on ikuinen ero Jumalasta; toinen kuolema - ikuinen ero ja rangaistus kaiken hyvyyden lähteestä. Kuolema on eroa Jumalasta. Ei pidä sekoittaa kuolemaa vain fyysiseen kuolemaan; elintoimintojen lakkaamiseen, vaan raamatullisesti kuolema merkitsee aina eroa.

        David Pawson on samalla kannalla kuolemantuomioista, olisi valmis itse painamaan nappia, joka aikaansaa murhaajan kuoleman. itse olen vielä oppipoikavaiheessa, minun tulee tutkia Jumalan tahtoa enemmän, mutta jos Nooan liitto tosiaankin on UT:n liiton LISÄKSI edelleen voimassa niin.......

        Mikä Raamatun jae sanoo Nooan liiton olevan edeleen voimassa? Eipä ole itselle ajatuksiin osunut vaikka Raamattu on läpiluettu.


      • George_L kirjoitti:

        Itse asiassa Uusi liitto ei kuolemanrangaistusta kumoa. Kuolemanrangaistus murhasta on edelleen Nooan liiton pohjalta voimassa (mistään muusta ei ole), sillä Nooan kanssa tehty liitto kestää niin kauan kuin tämä maailma on olemassa. Tosin kuolemanrangaistusta murhasta ei ole pakko harjoittaa, koska Nooan liitossa ei asetettu ehtoja, eli se on ehdoton liitto, mutta Jumalan toive oli ja on että murhaajat otetaan hengiltä. Näin elämän pyhyys ja arvokkuus säilytetään. Seuraukset elämän pyhyyden kunnioittamisen puutteesta ovat abortit ja eutanasia.

        Vain Mooseksen liitto on vanha, mutta muut Uutta liittoa edeltävät Jumalan kanssa tehdyt liitot ovat edelleen voimassa.

        "Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?"

        - Se on ikuinen ero Jumalasta; toinen kuolema - ikuinen ero ja rangaistus kaiken hyvyyden lähteestä. Kuolema on eroa Jumalasta. Ei pidä sekoittaa kuolemaa vain fyysiseen kuolemaan; elintoimintojen lakkaamiseen, vaan raamatullisesti kuolema merkitsee aina eroa.

        Käsitämme sitten kuoleman eri tavalla. Raamatussa Jumala panee toimeen tapot, ja siinä kuollaan saman tien, ei joskus aikojen päästä. Sillä tavalla Egyptistä lähteneiden ruumiit jäivät mätänemään siihen erämaahan.

        Tuo Nooan liitto on vähän outo: miksi vain yksi teko olisi tuomittava surmaamalla? Jumalahan piti ylpeyttä ja pahoja ajatuksiakin niin pahoina, että tuhosi sen takia kaiken.


      • comme.si-comme.ca
        RogerEight kirjoitti:

        David Pawson on samalla kannalla kuolemantuomioista, olisi valmis itse painamaan nappia, joka aikaansaa murhaajan kuoleman. itse olen vielä oppipoikavaiheessa, minun tulee tutkia Jumalan tahtoa enemmän, mutta jos Nooan liitto tosiaankin on UT:n liiton LISÄKSI edelleen voimassa niin.......

        Mikä Raamatun jae sanoo Nooan liiton olevan edeleen voimassa? Eipä ole itselle ajatuksiin osunut vaikka Raamattu on läpiluettu.

        Miten te fundikset pyritte luterilaisten opettajiksi, vaikka ette ole juuri mistään yhtä mieltä?


      • RogerEight kirjoitti:

        David Pawson on samalla kannalla kuolemantuomioista, olisi valmis itse painamaan nappia, joka aikaansaa murhaajan kuoleman. itse olen vielä oppipoikavaiheessa, minun tulee tutkia Jumalan tahtoa enemmän, mutta jos Nooan liitto tosiaankin on UT:n liiton LISÄKSI edelleen voimassa niin.......

        Mikä Raamatun jae sanoo Nooan liiton olevan edeleen voimassa? Eipä ole itselle ajatuksiin osunut vaikka Raamattu on läpiluettu.

        Maailmalla yleisesti ymmärretään kuolemanrangaistuksen olevan yhä voimassa Raamatun perusteella...

        Ehkä käsky "ÄLÄ TAPA" on saanut jotkut kristitytkin ajattelemaan että murhaajaakaan ei saa tappaa, mutta käsky ei oikeasti edes ole "Älä tapa", vaan "ÄLÄ MURHAA". Uusi liitto ei mitenkään kiellä kuolemantuomiota murhasta. Esivallalla on oikeus käyttää miekkaa.

        "mutta jos Nooan liitto tosiaankin on UT:n liiton LISÄKSI edelleen voimassa niin....... Mikä Raamatun jae sanoo Nooan liiton olevan edeleen voimassa?"


        "1. Moos 8:21: Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En Minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä Minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt. 22: NIIN KAUAN KUIN MAA PYSYY, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö."

        - Niin kauan kuin maa pysyy, eli niin kauan kuin tämä maapallo on olemassa niin yhtä kauan tämä liitto ja sen edut ovat ikuisia kaikille.

        NOOAN LIITTO ja sen solmiminen — 1. Moos. 8:13 — 9:-17:
        .
        .
        "Ja Nooan kuudentenasadantena yhdentenä ikävuotena, vuoden ensimmäisenä kuukautena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, oli vesi kuivunut maan päältä. Niin Nooa poisti katon arkista ja katseli; ja katso, maan pinta oli kuivunut. Ja toisena kuukautena, kuukauden kahdentenakymmenentenä seitsemäntenä päivänä, oli maa aivan kuiva. Ja Jumala puhui Nooalle sanoen: "Lähde arkista, sinä ja vaimosi, poikasi ja miniäsi sinun kanssasi. Ja kaikki eläimet, jotka ovat luonasi, kaikki liha, linnut ja karjaeläimet ja kaikki matelijat, jotka maan päällä matelevat, vie ne ulos kanssasi. Niitä vilisköön maassa, ja ne olkoot hedelmälliset ja lisääntykööt maan päällä."

        Ja Nooa ja hänen poikansa, vaimonsa ja miniänsä hänen kanssaan lähtivät ulos, niin myös kaikki metsäneläimet, kaikki matelijat ja kaikki linnut, kaikki, mikä liikkuu maan päällä, lähtivät arkista suvuittain. Ja Nooa rakensi alttarin Herralle ja otti kaikkia puhtaita karjaeläimiä ja kaikkia puhtaita lintuja ja uhrasi polttouhreja alttarilla.

        Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En Minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä Minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt. NIIN KAUAN KUIN MAA PYSYY, ei lakkaa KYLVÄMINEN eikä LEIKKAAMINEN, ei VILU eikä HELLE, ei KESÄ eikä TALVI, ei päivä eikä yö."

        Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin Minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin Minä annan teille myös tämän kaiken. ÄLKÄÄ VAIN syökö lihaa, jossa SEN SIELU, sen VERI, vielä on.

        Mutta teidän oman verenne Minä kostan; jokaiselle eläimelle Minä sen kostan, ja myöskin ihmisille Minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun. JOKA IHMISEN VEREN VUODATTAA, HÄNEN VERENSÄ IHMINEN ON VUODATTAVA, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa. Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää, enentykää maassa ja lisääntykää siinä." Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen: "Katso, Minä TEEN LIITON TEIDÄN ja TEIDÄN JÄLKELÄISTENNE KANSSA ja KAIKKIEN ELÄVIEN OLENTOJEN KANSSA, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa. Minä TEEN LIITON teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen LIITON MERKKI, jonka Minä ikuisiksi ajoiksi teen Itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: Minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä Minun ja maan välillä. Ja kun Minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan Minä LIITTONI, joka on Minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, KAIKEN LIHAN välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja Minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on SEN LIITON MERKKI, jonka Minä olen tehnyt Itseni ja KAIKEN LIHAN välillä, joka maan päällä on".
        .
        .
        Jeesus viittasi Nooa liittoon: "Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän antaa AURINKONSA koittaa niin PAHOILLE kuin HYVILLEKIN, ja antaa SATAA niin väärille kuin vanhurskaillekin."


      • Nooan liitto - yhteenveto:

        Kenen kanssa tehtiin?

        - Nooan ja hänen perheensä kanssa Araratin vuorella.
        .
        .
        Mitä luvattiin ja tarjottiin?

        - Selviytyminen kaikelle lihalle
        - Vuodenajat, Aurinko ja vesi (ruuan riittävyys)
        - Ei koskaan enää vedenpaisumusta, kaiken lihan hukuttamista
        .
        .
        EHTO: Mitä Jumala ihmisiltä odottaa?

        - Elämän pyhyyden sekä ihmisille että eläimille
        .
        .
        RANGAISTUS - Jos ehdoissa epäonnistuu?

        - (ehdoton liitto; ei rangaistusta)
        .
        .
        Kuinka pitkäksi aikaa?

        - PYSYVÄSTI, niin kauan kuin maa pysyy


      • torre12 kirjoitti:

        Käsitämme sitten kuoleman eri tavalla. Raamatussa Jumala panee toimeen tapot, ja siinä kuollaan saman tien, ei joskus aikojen päästä. Sillä tavalla Egyptistä lähteneiden ruumiit jäivät mätänemään siihen erämaahan.

        Tuo Nooan liitto on vähän outo: miksi vain yksi teko olisi tuomittava surmaamalla? Jumalahan piti ylpeyttä ja pahoja ajatuksiakin niin pahoina, että tuhosi sen takia kaiken.

        Nimimerkki 'Exap' käsitteli hyvin kuoleman merkitystä raamatullisessa mielessä eräässä ketjussa:
        .
        .
        "Fyysinen kuolema on se hetki jolloin minuus eroaa ruumiista ja ihminen eroaa tästä maailmasta.

        Raamattu viittaa kuolema-sanalla kuuteen erilaiseen "eroon":

        1. Fyysinen kuolema eli sielun/minuuden ja ruumiin sekä hengen ero (Saarn 12:7)

        2. Ihmisen ero Jumalan yhteydestä (Jes 59:1-2)

        3. Toinen kuolema, toinen ja pysyvä ero Jumalan yhteydestä, Ilm 21:8; 22:14-15

        4. Kuollut synnille eli ero synnin vallasta, Room 6:2,11

        5. Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta, Room 7:4

        6. Kuolema erottaa miehen naisesta, 1 Kor 7:39

        Luonnollisesti se mihin viittasit edellä on fyysinen kuolema (1).

        Mutta Raamatun termit "kuolema" ja "elämä" on helpompi ymmärtää kun tiedostaa edellä mainitut vaihtoehdot. Jokainen Raamatun kohta osuu johonkin edellä mainituista; kun taas kuoleman ymmärtäminen elämän loppumisena ei anna selkeää ymmärrystä tietyista Raamatun kohdista, kuten esim. Matt 8:22 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa." Tässä kohdin Jeesus ei todellakaan ehdota että annamme ruumiskasalle lapioita ja odotamme fyysisesti kuolleiden hautaavan toisensa :)


        Toki on muistettava, että sanan kuolla vastakohta ei ole "elää" - vaan "syntyä". Kun "synnymme uudesti", se tarkoittaa että PÄÄSEMME Jumalan yhteyteen, eli että ero päättyy !

        Kuolla = erota yhteydestä
        Syntyä = päästä yhteyteen
        Elää= olla yhteydessä
        Olla kuollut = olla erossa.

        Samaa ilmaisua kuolema=ero käytetään myös jopa kahden ihmisen suhteesta !

        Lk 15:24 "sillä tämä minun poikani oli kuollut [eronnut yhteydestä minuun] ja virkosi eloon [tuli jälleen takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään."

        Lk15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut [eronnut yhteydestä] ja virkosi eloon [takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.""


      • George_L kirjoitti:

        Nimimerkki 'Exap' käsitteli hyvin kuoleman merkitystä raamatullisessa mielessä eräässä ketjussa:
        .
        .
        "Fyysinen kuolema on se hetki jolloin minuus eroaa ruumiista ja ihminen eroaa tästä maailmasta.

        Raamattu viittaa kuolema-sanalla kuuteen erilaiseen "eroon":

        1. Fyysinen kuolema eli sielun/minuuden ja ruumiin sekä hengen ero (Saarn 12:7)

        2. Ihmisen ero Jumalan yhteydestä (Jes 59:1-2)

        3. Toinen kuolema, toinen ja pysyvä ero Jumalan yhteydestä, Ilm 21:8; 22:14-15

        4. Kuollut synnille eli ero synnin vallasta, Room 6:2,11

        5. Kuollut laille eli ero lainalaisuudesta, Room 7:4

        6. Kuolema erottaa miehen naisesta, 1 Kor 7:39

        Luonnollisesti se mihin viittasit edellä on fyysinen kuolema (1).

        Mutta Raamatun termit "kuolema" ja "elämä" on helpompi ymmärtää kun tiedostaa edellä mainitut vaihtoehdot. Jokainen Raamatun kohta osuu johonkin edellä mainituista; kun taas kuoleman ymmärtäminen elämän loppumisena ei anna selkeää ymmärrystä tietyista Raamatun kohdista, kuten esim. Matt 8:22 "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa." Tässä kohdin Jeesus ei todellakaan ehdota että annamme ruumiskasalle lapioita ja odotamme fyysisesti kuolleiden hautaavan toisensa :)


        Toki on muistettava, että sanan kuolla vastakohta ei ole "elää" - vaan "syntyä". Kun "synnymme uudesti", se tarkoittaa että PÄÄSEMME Jumalan yhteyteen, eli että ero päättyy !

        Kuolla = erota yhteydestä
        Syntyä = päästä yhteyteen
        Elää= olla yhteydessä
        Olla kuollut = olla erossa.

        Samaa ilmaisua kuolema=ero käytetään myös jopa kahden ihmisen suhteesta !

        Lk 15:24 "sillä tämä minun poikani oli kuollut [eronnut yhteydestä minuun] ja virkosi eloon [tuli jälleen takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään."

        Lk15:32 "Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut [eronnut yhteydestä] ja virkosi eloon [takaisin yhteyteen], hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.""

        Hyvän aloituksen teit ja tavallisesti täällä huseeraavat ateistiset "pahan sanoman" levittäjät.
        Ilmestyskirja:
        2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. SITÄ, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        _____________________
        -Nooa
        -Aabraham
        -Mooses
        Ja sitten viimeksi liitto Messiaan kautta.

        Noin asiat näkisin eli jos on jotakin pielessä niin kerro.
        Lisäksi se mitä Jumala on jossain kohtaa sanonut synniksi on sitä aina.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Hyvän aloituksen teit ja tavallisesti täällä huseeraavat ateistiset "pahan sanoman" levittäjät.
        Ilmestyskirja:
        2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. SITÄ, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        _____________________
        -Nooa
        -Aabraham
        -Mooses
        Ja sitten viimeksi liitto Messiaan kautta.

        Noin asiat näkisin eli jos on jotakin pielessä niin kerro.
        Lisäksi se mitä Jumala on jossain kohtaa sanonut synniksi on sitä aina.

        Ja tässä ota huomioon, että Jumala ei ole sanonut homoutta synniksi. Homoudesta ei ole edes rangaistusta.

        Sen sijaan pahat ajatukset ja ylpeys johtavat Jumalan rangaistukseen, joten voimme pitää niitä synteinä, joita pitää välttää.

        Ja tosiaan Raamatussa on paljon liittoja; kaikilla suuri merkitys suomalaisille.


      • RogerEight kirjoitti:

        David Pawson on samalla kannalla kuolemantuomioista, olisi valmis itse painamaan nappia, joka aikaansaa murhaajan kuoleman. itse olen vielä oppipoikavaiheessa, minun tulee tutkia Jumalan tahtoa enemmän, mutta jos Nooan liitto tosiaankin on UT:n liiton LISÄKSI edelleen voimassa niin.......

        Mikä Raamatun jae sanoo Nooan liiton olevan edeleen voimassa? Eipä ole itselle ajatuksiin osunut vaikka Raamattu on läpiluettu.

        Tuosta löytyy jotakin :
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Nooan_liitto
        Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä, muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa. Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on." Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on.»
        (1. Moos. 9:9–17)
        Tästä Tooran kertomuksesta Talmud määrittelee periytyviksi seitsemän Nooan liiton lakia, jotka ovat koko ihmiskunnan moraalin sekä oikeuskäsityksen perustana ja ne sitovat ihmistä kaikkina aikoina ja kaikkialla:
        meidät on luotu Jumalan kuvaksi; kunnioita Jumalaa äläkä palvele epäjumalia
        ole varovainen sanoissasi: älä kiroa Jumalan nimeä
        elämä on lahja, jota pitää kunnioittaa: älä tapa
        kunnioita avioliittoa ja perhettä yhteiskunnan perustana; älä tee aviorikosta
        kunnioita toisten omaisuutta: älä varasta
        jokaisella luodulla on sielu, ole hyväntahtoinen kaikkea elävää kohtaan; älä syö elävän eläimen jäsentä
        valvo näiden lakien toteutumista; perusta oikeusjärjestelmä jakamaan oikeutta


      • George_L kirjoitti:

        Nooan liitto - yhteenveto:

        Kenen kanssa tehtiin?

        - Nooan ja hänen perheensä kanssa Araratin vuorella.
        .
        .
        Mitä luvattiin ja tarjottiin?

        - Selviytyminen kaikelle lihalle
        - Vuodenajat, Aurinko ja vesi (ruuan riittävyys)
        - Ei koskaan enää vedenpaisumusta, kaiken lihan hukuttamista
        .
        .
        EHTO: Mitä Jumala ihmisiltä odottaa?

        - Elämän pyhyyden sekä ihmisille että eläimille
        .
        .
        RANGAISTUS - Jos ehdoissa epäonnistuu?

        - (ehdoton liitto; ei rangaistusta)
        .
        .
        Kuinka pitkäksi aikaa?

        - PYSYVÄSTI, niin kauan kuin maa pysyy

        Tuo tieto Nooan liiton pysyvyydestä oli tärkeä tieto.

        Jumala tekee liiton myös Abrahamin kanssa
        Abraham uskoo Jumalaan ja tottelee häntä. Jumala lupaa siunata Abrahamia ja tehdä lukuisiksi hänen jälkeläisensä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Tuo tieto Nooan liiton pysyvyydestä oli tärkeä tieto.

        Jumala tekee liiton myös Abrahamin kanssa
        Abraham uskoo Jumalaan ja tottelee häntä. Jumala lupaa siunata Abrahamia ja tehdä lukuisiksi hänen jälkeläisensä.

        Heh. Me siis olemme tiukasti Nooan liitossa. Myös ympärileikkaus on ikuinen laki.

        Ei saa lipsua,muuten on syypää kaikkiin.


      • torre12 kirjoitti:

        Heh. Me siis olemme tiukasti Nooan liitossa. Myös ympärileikkaus on ikuinen laki.

        Ei saa lipsua,muuten on syypää kaikkiin.

        Ei ympärileikkaus kuulunut Nooan kanssa tehtyyn liittoon vaan se alkoi vasta Aabrahamin kanssa tehdystä liitosta.
        ______________________
        9. Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Ei ympärileikkaus kuulunut Nooan kanssa tehtyyn liittoon vaan se alkoi vasta Aabrahamin kanssa tehdystä liitosta.
        ______________________
        9. Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen.
        10. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se: ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.

        Ai jaa. Teepä nyt se Raamattu, jossa kaikki on kohdistettu suomalaisille.

        Eikö suomalaiset periinny Aabrahamista lainkaan?


      • ylös2
        torre12 kirjoitti:

        Ja taas tuo "tekojensa mukaan". Sinähän et tee yhtään mitään, mitä Jeesuskaan sanoo. Raamattu ei käske sanomaan homoille ja papeille mitään. Ja sinä odotat nimesi sieltä "elämän kirjasta" löytyvän? Tarkkaa tekojasi.

        "Heitettiin". Mutta tuosta ei käy ilmi, että heittäjä olisi Jumala. Lisäksi tuossa lukee, että kuolleet olivat jo kuolleet, olivat jo toisessa kuolemassa. Mutta ei sanota Jumalan olleen tappajana.

        uppi


      • xxxxxxxxxxxxxxx123
        torre12 kirjoitti:

        Ei niin. Mutta sinä kannatat kuolemaa kaikille, jotka eivät ole sinun puolella. Elia on idolisi.

        Ja mikä "kuolemanrangaistus" on heittää ikuiseen kärsimykseen?Olet idiootti kaiketi.

        aabbcc


      • torre12 kirjoitti:

        Ja taas tuo "tekojensa mukaan". Sinähän et tee yhtään mitään, mitä Jeesuskaan sanoo. Raamattu ei käske sanomaan homoille ja papeille mitään. Ja sinä odotat nimesi sieltä "elämän kirjasta" löytyvän? Tarkkaa tekojasi.

        "Heitettiin". Mutta tuosta ei käy ilmi, että heittäjä olisi Jumala. Lisäksi tuossa lukee, että kuolleet olivat jo kuolleet, olivat jo toisessa kuolemassa. Mutta ei sanota Jumalan olleen tappajana.

        Homoapostolit eivät ymmärrä kirjoituksia.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Hyvän aloituksen teit ja tavallisesti täällä huseeraavat ateistiset "pahan sanoman" levittäjät.
        Ilmestyskirja:
        2:11 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. SITÄ, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        _____________________
        -Nooa
        -Aabraham
        -Mooses
        Ja sitten viimeksi liitto Messiaan kautta.

        Noin asiat näkisin eli jos on jotakin pielessä niin kerro.
        Lisäksi se mitä Jumala on jossain kohtaa sanonut synniksi on sitä aina.

        Aivan, näin juuri. Mooseksen liitto on vanha liitto ja uusi on Jeesuksen tekemä Uusi liitto (kutsutaan myös Messiaaniseksi liitoksi). Mutta myös Nooan, Aabrahamin ja kuningas Daavidin kanssa tehdyt liitot ovat vielä voimassa.

        "Lisäksi se mitä Jumala on jossain kohtaa sanonut synniksi on sitä aina."

        - Tämä on täysin totta. Ja ne synnit mistä Mooseksen liitossa sai kuolemantuomion (taisi olla n. 15) ovat erityisen vakavia syntejä Jumalan silmissä vieläkin, ja homostelu oli yksi kuolemalla rangaistavista synneistä... (Mitä liberaali voisivat miettiä... Jumala kun on Raamatun mukaan muuttumaton).

        "Tuo tieto Nooan liiton pysyvyydestä oli tärkeä tieto. Jumala tekee liiton myös Abrahamin kanssa"

        - On, sillä silloin monet asiat ymmärtää paremmin kuin vain tarkastelemalla asioita kahden liiton; uuden ja vanhan, valossa. Raamattu avautuu aivan eri tavalla sen mukaan kuinka monen liiton läpi sitä tarkastelee. Monet kahden liiton lävitse asioita tarkastelevat hylkäävät Vanhan testamentin kokonaan ja pitävät sitä pelkkänä historiana, kun ajattelevat että se on vanhaa ja merkityksetöntä kristityille.


    • panepa.kertoen

      Et ole vieläkään kertonut, mikä on oikea raamatunkokoelma, mikä tekstimuoto ja miksi. Pitäisi olla fundiksille elintärkeä asia. Panepa kertoen.

      • "Et ole vieläkään kertonut, mikä on oikea raamatunkokoelma, mikä tekstimuoto ja miksi. Pitäisi olla fundiksille elintärkeä asia. Panepa kertoen."
        Onpa "uskovien eliitti" nyt kiihdyksissään,mutta suuntanne on selvä.


      • panepa.kertoen
        pertsa2012 kirjoitti:

        "Et ole vieläkään kertonut, mikä on oikea raamatunkokoelma, mikä tekstimuoto ja miksi. Pitäisi olla fundiksille elintärkeä asia. Panepa kertoen."
        Onpa "uskovien eliitti" nyt kiihdyksissään,mutta suuntanne on selvä.

        Vaan et vastannut kysymykseeni.


      • panepa.kertoen kirjoitti:

        Vaan et vastannut kysymykseeni.

        En vastannutkaan :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        En vastannutkaan :-)

        Sinä kun arkistoit kaiken niin huolella, niin saat varmaan tehtyä Raamatusta uuden version, jossa on vain ne asiat, jotka koskevat kristittyjä. Siten säästyisimme turhalta pohdinnalta.

        Mutta saat jättää siihen rakkaan Hesekielin sanat, jossa sinun kädestäsi otetaan veri.


      • panepa.kertoen
        pertsa2012 kirjoitti:

        En vastannutkaan :-)

        Miksi et vastaa kysymykseen? Onko asiassa jotakin epäselvää?


      • panepa.kertoen
        panepa.kertoen kirjoitti:

        Miksi et vastaa kysymykseen? Onko asiassa jotakin epäselvää?

        Näyttää siltä, että Pertsan fundamentalismista pohja pettää.

        On valmis sanomaan, mitä Raamattu opettaa, mutta ei osaa sanoa, mikä on oikea Raamatun käsikirjoitus, miksi juuri se kokonpano ja mikä perityistä tekstimuodoista vai kenties niiden yhdelmä.

        Jos pohja pettää, koko fundamentalistinen teoria leijuu tuulessa kuin pilvenhattara, muuttaa muotoa ja haihtuu pois. Jos ei pysty kertomaan, mihin oppi perustuu, ei myöskään ole edellytyksiä vaatia toisilta opin hyväksymistä.

        Pommitan nyt sinua AIVAN OLEELLISESTA kysymyksestä. Vastata saavat vapaasti myös muut fundamentalistit.


      • panepa.kertoen
        panepa.kertoen kirjoitti:

        Näyttää siltä, että Pertsan fundamentalismista pohja pettää.

        On valmis sanomaan, mitä Raamattu opettaa, mutta ei osaa sanoa, mikä on oikea Raamatun käsikirjoitus, miksi juuri se kokonpano ja mikä perityistä tekstimuodoista vai kenties niiden yhdelmä.

        Jos pohja pettää, koko fundamentalistinen teoria leijuu tuulessa kuin pilvenhattara, muuttaa muotoa ja haihtuu pois. Jos ei pysty kertomaan, mihin oppi perustuu, ei myöskään ole edellytyksiä vaatia toisilta opin hyväksymistä.

        Pommitan nyt sinua AIVAN OLEELLISESTA kysymyksestä. Vastata saavat vapaasti myös muut fundamentalistit.

        Vaan eipä kuulu. Mistähän se johtuu?


      • panepa.kertoen kirjoitti:

        Vaan eipä kuulu. Mistähän se johtuu?

        persta on ollut yliveto omasta mielestään mitä Raamatun olemukseen tulee kristityille ja isrealaisille.

        Nyt kaikki on hänelle ylivoimaista: ei viitsi edes tehdä kristityille sopivaa Raamattua, vaikka sanoo tietävänsä siihen kuuluvat sanat.


      • torre12 kirjoitti:

        persta on ollut yliveto omasta mielestään mitä Raamatun olemukseen tulee kristityille ja isrealaisille.

        Nyt kaikki on hänelle ylivoimaista: ei viitsi edes tehdä kristityille sopivaa Raamattua, vaikka sanoo tietävänsä siihen kuuluvat sanat.

        Eikös sinulla ole jo se Queen James Bible??? :-)


      • paapa.ymmärtäen
        panepa.kertoen kirjoitti:

        Näyttää siltä, että Pertsan fundamentalismista pohja pettää.

        On valmis sanomaan, mitä Raamattu opettaa, mutta ei osaa sanoa, mikä on oikea Raamatun käsikirjoitus, miksi juuri se kokonpano ja mikä perityistä tekstimuodoista vai kenties niiden yhdelmä.

        Jos pohja pettää, koko fundamentalistinen teoria leijuu tuulessa kuin pilvenhattara, muuttaa muotoa ja haihtuu pois. Jos ei pysty kertomaan, mihin oppi perustuu, ei myöskään ole edellytyksiä vaatia toisilta opin hyväksymistä.

        Pommitan nyt sinua AIVAN OLEELLISESTA kysymyksestä. Vastata saavat vapaasti myös muut fundamentalistit.

        Meidän vuoden 1933/38 käännös on eräs maailman parhaimpia käännöksiä, on Israelissa elämäntyönsä tehnyt heprean kielen tuntija teol. tri Risto Santala sanonut. Vaikka siinä on joitain käännösvirheitä, se riittää, Jumala johdattaa sen kautta. Oikeat merkitykset on Pyhällä Hengellä, siten käännösvirheetkään ei haittaa. Pohja ei petä kun pysyy Jeesuksessa. Siinä OLEELLINEN ydinasia.

        Raamattu on alkukielen mukaan ”Jumalan henkäyttämä”, mutta uusi raamatunkäännös (1992) on ihmisen haisevan hengityksen dynaaminen löyhkä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Eikös sinulla ole jo se Queen James Bible??? :-)

        Ai se jo tehty. Mutta jos on englanniksi, niin ei sovi hyvin edes minulle. Osaan englantia vain joten kuten.


      • paapa.ymmärtäen kirjoitti:

        Meidän vuoden 1933/38 käännös on eräs maailman parhaimpia käännöksiä, on Israelissa elämäntyönsä tehnyt heprean kielen tuntija teol. tri Risto Santala sanonut. Vaikka siinä on joitain käännösvirheitä, se riittää, Jumala johdattaa sen kautta. Oikeat merkitykset on Pyhällä Hengellä, siten käännösvirheetkään ei haittaa. Pohja ei petä kun pysyy Jeesuksessa. Siinä OLEELLINEN ydinasia.

        Raamattu on alkukielen mukaan ”Jumalan henkäyttämä”, mutta uusi raamatunkäännös (1992) on ihmisen haisevan hengityksen dynaaminen löyhkä.

        Niin 1933/38 versiota minäkin käytän ja Biblia 1776 King James versiota.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Niin 1933/38 versiota minäkin käytän ja Biblia 1776 King James versiota.

        No tee meille jo se kunnon Raamattu. Olet itsekin sanonut, että noissa Raamatuissa on suurin osa, jotka eivät koske edes sinua. No, se että Aabrahamilla oli paljon omaisuutta.

        Mutta osaatko tehdä Raamatun kaikille suomalaisille?


      • torre12 kirjoitti:

        No tee meille jo se kunnon Raamattu. Olet itsekin sanonut, että noissa Raamatuissa on suurin osa, jotka eivät koske edes sinua. No, se että Aabrahamilla oli paljon omaisuutta.

        Mutta osaatko tehdä Raamatun kaikille suomalaisille?

        Psalmit:
        23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.


    • mmmmmmmmmmmm

      1245

    • hurjajuttu

      Jumala on raivon ja vihan Jumala, jolla nousee savu sieraimista!

    • uskova.mies1
      • uskova.mies1 kirjoitti :
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/834/eero_junkkaala_vaittaa_tama_on_heratyksen_vuosi_(elian_matkassa_-_osa_3)

        "Luopumuksen vuoksi monet uskolliset sielut lähtevät ulos vanhoista kodeistaan. He luulevat jäävänsä orvoiksi, mutta kohtaavat erämaissa suuren joukon kaltaisiaan. He saavat voimaa Kristuksesta."
        Kannattaa llukea koko linkki.
        ______________________
        Noin juuri on minullekin käynyt ja olen kohdannut veljiä jotka ovat kokeneet tuon luopumuksen omissa ympäristöissään.Jumalan kansaa on myös tällä saitilla mikä korostuu Jumalattomien melskaamista vasten.
        _____
        "Ja sitten alkoi kuulua uutishihnalta miten monessa maailman suurkaupungissa keväällä ja kesällä 2016 alettaisiin rukoilla Baalin uudelleen rakennettujen alttarien äärellä."
        Tuommoisesta en tiennytkään , mutta eipä kyllä ihmetytä.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        uskova.mies1 kirjoitti :
        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/834/eero_junkkaala_vaittaa_tama_on_heratyksen_vuosi_(elian_matkassa_-_osa_3)

        "Luopumuksen vuoksi monet uskolliset sielut lähtevät ulos vanhoista kodeistaan. He luulevat jäävänsä orvoiksi, mutta kohtaavat erämaissa suuren joukon kaltaisiaan. He saavat voimaa Kristuksesta."
        Kannattaa llukea koko linkki.
        ______________________
        Noin juuri on minullekin käynyt ja olen kohdannut veljiä jotka ovat kokeneet tuon luopumuksen omissa ympäristöissään.Jumalan kansaa on myös tällä saitilla mikä korostuu Jumalattomien melskaamista vasten.
        _____
        "Ja sitten alkoi kuulua uutishihnalta miten monessa maailman suurkaupungissa keväällä ja kesällä 2016 alettaisiin rukoilla Baalin uudelleen rakennettujen alttarien äärellä."
        Tuommoisesta en tiennytkään , mutta eipä kyllä ihmetytä.

        http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/834/eero_junkkaala_vaittaa_tama_on_heratyksen_vuosi_(elian_matkassa_-_osa_3)

        "Sitten kuului New Yorkista ääni: Baal elää ja haluaa, että hänen temppelinsä tuho kostetaan rakentamalla Palmyran temppelin alttarin kopio keskelle Manhattanin Times Squarea - kivenheiton päähän David Wilkersonin perustamasta kuuluisasta kirkosta.

        Kuului lisää Baaliin liittyvää uutisointia.

        Lontooseenkin Trafalgar Squarelle kohoaisi Baalin alttarin jäljennös.

        Ja sitten alkoi kuulua uutishihnalta miten monessa maailman suurkaupungissa keväällä ja kesällä 2016 alettaisiin rukoilla Baalin uudelleen rakennettujen alttarien äärellä.

        Joku uutislähde mainitsi Suomenkin. Jossakin new age-tyyppisessä kesäkonferenssissa olisi tarkoitus kunnioittaa Baalia rakentamalla pienoismalli Palmyran tuhotusta alttarista.

        Herätys on tullut - Baalin herätys!"
        __________________________
        Luopumus etenee ja saa uusia/vanhoja muotoja.


      • uskova.mies1
        11.4.2016 21:29
        ______________
        Ehkä kannattaisi tehdä oma aloitus noista Lontoon ja New Yorkin Baalin alttareista - uutinen on aika järisyttävä.


      • Ishtar-vani
        pertsa2012 kirjoitti:

        uskova.mies1
        11.4.2016 21:29
        ______________
        Ehkä kannattaisi tehdä oma aloitus noista Lontoon ja New Yorkin Baalin alttareista - uutinen on aika järisyttävä.

        Baal on ihan löperö, mutta Ishtar eli Astarte on enemmän kuin nätti. Kuuluu olleen kreikkalaisten Aphroditen ja roomalaisten Venuksen esikuvana. On muuten kaunis nainen. Varmaan on voimallinenkin.


    • uppari1234

      uppari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe