miehen kaksoiselämä

äimänä

Minkälaisia kokemuksia teillä on aviomiehen tai -naisen kaksoiselämästä? Onko kaksoiselämää elänyt osanut huijata toisia aivan täysin?
Epäilen, että ystäväni aviomies elää kaksoiselämää, mutta asia tuntuu niin absurdilta, koska hän osaa esittää niin ns. normaalia, kun näen hänet. Hän on kun mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan (hän on jäänyt kiinni yhdestä 2-3kk kestäneestä suhteesta) ja on muutenkin oma iloinen, reipas itsensä.

Nyt kiinnostaisi siis tietää, miten teidän tuntemat kaksoiselämää eläneet tyypit ovat toimineet ja olleet. Mitä on tapahtunut kun he ovat jääneet kiinni kaksoiselmästään?

47

9753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta

      miten hyvin kaksoiselämää viettävä osaa huijata jopa vuosikausia?Elävätkö he jossain valheessa ja itselle vai muille.Sekin on ihme kun lähellä oleva puoliso ei huomaa vaikka itse pettäjä vihjailee asiasta,kun vasta eron jälkeen tajuaa miten uskoi kaiken.Ja voin sanoa että ei se yhteen kertaan jää jos sille tielle lähtee.

      • äimänä (alk.per.kirj.)

        Onko sulla omaa kokemusta, tai oletko joutunut läheltä seuraamaan, kun joku elää kaksoiselämää? Jos on, niin voisitko kertoa enemmän?


      • totta
        äimänä (alk.per.kirj.) kirjoitti:

        Onko sulla omaa kokemusta, tai oletko joutunut läheltä seuraamaan, kun joku elää kaksoiselämää? Jos on, niin voisitko kertoa enemmän?

        olin vuosikymmeniä aviossa ja säännöllisin väliajoin melkein alusta lähtien paljastui uskottomuus,mutta annoin anteeksi ja jatkettiin.Luulin että iän mukana rauhottuu,mutta väärin luulin,kävi päin vastoin!Lopulta oman itseni takia,erosin.En olis kestänyt vanhemmiten enää olla sellasessa suhteessa ja en kadu eroani yhtään.Mikään puhe ei auttanut.


      • äimänä
        totta kirjoitti:

        olin vuosikymmeniä aviossa ja säännöllisin väliajoin melkein alusta lähtien paljastui uskottomuus,mutta annoin anteeksi ja jatkettiin.Luulin että iän mukana rauhottuu,mutta väärin luulin,kävi päin vastoin!Lopulta oman itseni takia,erosin.En olis kestänyt vanhemmiten enää olla sellasessa suhteessa ja en kadu eroani yhtään.Mikään puhe ei auttanut.

        Vakuutteliko miehesi, että hän haluaa jatkaa kanssasi?Lupailiko parannusta, hakea apua mahd.ongelmiin jne.? Oliko teidän seksisuhde kunnossa (tässä suhteessa ei ole)?Antoiko mies siis sinulle toivoa, johon saatoit jopa uskoa, mutta mikä sitten mureni taas uusien epäilyjen osoittauduttua tosiksi?


      • mies

        elämää ja kaksoiselämää kumpaakin mahtuu tähän mailmaan.itse siinä eläneenä kumminkin päin voin sanoa,että se ei koskaan ole sen kolmannen osapuolen vika turha sitä on syyttää jos suhteessa on jotakin pahasti vinossa.


      • totta
        äimänä kirjoitti:

        Vakuutteliko miehesi, että hän haluaa jatkaa kanssasi?Lupailiko parannusta, hakea apua mahd.ongelmiin jne.? Oliko teidän seksisuhde kunnossa (tässä suhteessa ei ole)?Antoiko mies siis sinulle toivoa, johon saatoit jopa uskoa, mutta mikä sitten mureni taas uusien epäilyjen osoittauduttua tosiksi?

        mies vanno lopettavansa ja eli niin että uskoin häntä.Tuli kotiin ajallaan ja mistään en arvannut että olisi ollut toinen vuosikausia.Seksi kylläkin pikkuhiljaa loppu ja luulin että johtuu iästä.Muuten oli kaikki ok,mutta kun aloin epäillä hän raivostui ja sai minut hiljaiseksi.Luulin lopulta että olen itse vainoharhanen kun tuli outoja soittoja ja autosta löyty merkkejä toisesta naisesta,mutta mies sano että minä ole sairas ja kuvittelen.Vaikka lopulta jopa puhuin toisen naisen kanssa ja tapasin.Mies kieltää vielä tänä päivänä asian????


      • totta
        totta kirjoitti:

        mies vanno lopettavansa ja eli niin että uskoin häntä.Tuli kotiin ajallaan ja mistään en arvannut että olisi ollut toinen vuosikausia.Seksi kylläkin pikkuhiljaa loppu ja luulin että johtuu iästä.Muuten oli kaikki ok,mutta kun aloin epäillä hän raivostui ja sai minut hiljaiseksi.Luulin lopulta että olen itse vainoharhanen kun tuli outoja soittoja ja autosta löyty merkkejä toisesta naisesta,mutta mies sano että minä ole sairas ja kuvittelen.Vaikka lopulta jopa puhuin toisen naisen kanssa ja tapasin.Mies kieltää vielä tänä päivänä asian????

        ja koetin ennen eroakin-missä mättää,mutta mies ei halunnut kuulla minua enää.En syytä enää häntä,mutta en itseänikää.Sen vaan sanon että ratkaisu pitää tehdä,eikä sotkea muita jos parisuhde ei toimi!


      • äimänä
        mies kirjoitti:

        elämää ja kaksoiselämää kumpaakin mahtuu tähän mailmaan.itse siinä eläneenä kumminkin päin voin sanoa,että se ei koskaan ole sen kolmannen osapuolen vika turha sitä on syyttää jos suhteessa on jotakin pahasti vinossa.

        En syytäkään tätä (mahd.) toista naista suhteen ystäväni avioliiton rikkomisesta, vaan yksinkertaisesti ihmettelen ja pohdin, voiko joku todella elää kaksoiselämää noin härskisti!
        Sanoit itsekin eläneesi kaksoiselämää. Miten luontosi antoi periksi valehdella rakkaallesi/sukulaisillesi? Eikö omatunto painanut?


      • äimänä
        totta kirjoitti:

        mies vanno lopettavansa ja eli niin että uskoin häntä.Tuli kotiin ajallaan ja mistään en arvannut että olisi ollut toinen vuosikausia.Seksi kylläkin pikkuhiljaa loppu ja luulin että johtuu iästä.Muuten oli kaikki ok,mutta kun aloin epäillä hän raivostui ja sai minut hiljaiseksi.Luulin lopulta että olen itse vainoharhanen kun tuli outoja soittoja ja autosta löyty merkkejä toisesta naisesta,mutta mies sano että minä ole sairas ja kuvittelen.Vaikka lopulta jopa puhuin toisen naisen kanssa ja tapasin.Mies kieltää vielä tänä päivänä asian????

        Ystäväni aviomies toimii aivan samoin. Kun ystäväni kyselee asiasta, epäilee miehen rehellisyyttä jne. niin mies raivostuu ja syyttää vaimoaan urkkimisesta. Joskus mies saattaa purskahtaa itkuun ja sanoa katuvansa ja häpeävänsä tätä aikaisemmin paljastunutta salasuhdetta ja vannoo, että haluaa olla vain ja ainoastaan vaimonsa kanssa... ja taas hän lupaa hakea apua ongelmiinsa, saada päänsä selvitettyä, mutta ei silti tee asian eteen mitään.
        Onko sulla mitään käsitystä, miksi tämän tyyppiset miehet kieltävät salasuhteen vielä siinäkin vaiheessa, kun asia on 110%:sti selvinnyt? Ootko siis tutkinut asiaa tarkemmin?


      • tapahtui
        äimänä kirjoitti:

        En syytäkään tätä (mahd.) toista naista suhteen ystäväni avioliiton rikkomisesta, vaan yksinkertaisesti ihmettelen ja pohdin, voiko joku todella elää kaksoiselämää noin härskisti!
        Sanoit itsekin eläneesi kaksoiselämää. Miten luontosi antoi periksi valehdella rakkaallesi/sukulaisillesi? Eikö omatunto painanut?

        ... että entinen puolisoni valehteli vuodesta toiseen, ei vain yhdestä suhteesta, vaan lukuisista. Mahtui siihen jotain pidempäänkin kestänyttäkin.

        Lupasi kaiken muuttuvan, mutta....

        No lopulta ymmärsin erota ja nyt kaiken horjumisen jälkeen elämä ihanaa. Enään en lätisi sellaisen kusettajan matkaan.

        Usein ne olettamat ja epäilyt perustuu johonkin. Omalla kohdallani kaikki oli paljon hurjempaa, kuin ikinä osasin edes kuvitella.

        Mies


    • alibi tahtomattaan

      Ystävälläni on ollut sivusuhde jo kymmenisen vuotta. Se on jatkunut vaihtelevasti ja tottapuhuen en haluaisi edes koko suhteesta tietääkään.
      Ystäväni asuu pienellä paikkakunnalla joten ihmettelen miten on välttynyt siltä että kukaan ei ole hänen puolisolleen kertonut mitä peliä tämän selän takana tai nenän edessä pidetään.
      Kun asuin toisessa kaupungissa ystäväni saattoi soittaa minulle ja todeta "et kai vaan ole tänä viikonloppuna tulossa kotipaikkakunnalle, kun olen muka tulossa sun luokse".(eli ei todellakaan tullut luokseni)
      Olen ollut useita kertoja tietämättäni risteilyllä yms. tapahtumissa.
      Uskon että ystäväni sisko jopa tietää asian oikeellisuuden, mutta ystäväni jatkaa vaan joululahjojen ostelua tälle "sivusuhteelleen".
      Jotain sairasta siinä ystävässäni on. Huono itsetunto ei kaikkea selitä. Eikä se että saa vähän piristystä parisuhteeseensa, tuollaisten selitysten taakse on typerää piiloutua.
      Ja sehän se kauhistuttaa kun muut tietämättömät pitävät tätä ihmistä itse täydellisyytenä. Pelottavaa kaksinaamaisuutta, siis tältä ystävältäni.
      Olen aikoinani tehnyt selväksi (kun ystävälläni oli edellinen sivusuhde avioliiton alkuaikoina), että alibiksi en ala. Mutta kova kallo kun on....niin mikään ei mene ystävälleni perille.

      • Anonyymi

        kuulostaa aivan omalta jutulta olen 20 vuotta maksanut miehen asumista ja hän ansaitsee paremmin kuin minä kertaalleen velkaantumisa purettu n. 10 vuotta sitte äitinsä ja minun tulojen avulla. nyt hän on taas ulosotossa eikä kyllä ole tässä kämpässä näkynyt että miksi? Tännehän pesu-aineet ja paperit tulee ihan itestään, asuntolaina lyhenee sitä maksamatta mihin vittuun ne rahat menee? En keksi kyllä mitään muuta kuin että on parempi paikka missä viihtyy tuskin yksinäinen ihminenkään kuluttaa omaan hyvinvointiin niin paljoa tai sitten on peliriippuvainen mutten ole nähinyt pelaamistakaan. Kannattaakohan tähän hyytyä vai lähteä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulostaa aivan omalta jutulta olen 20 vuotta maksanut miehen asumista ja hän ansaitsee paremmin kuin minä kertaalleen velkaantumisa purettu n. 10 vuotta sitte äitinsä ja minun tulojen avulla. nyt hän on taas ulosotossa eikä kyllä ole tässä kämpässä näkynyt että miksi? Tännehän pesu-aineet ja paperit tulee ihan itestään, asuntolaina lyhenee sitä maksamatta mihin vittuun ne rahat menee? En keksi kyllä mitään muuta kuin että on parempi paikka missä viihtyy tuskin yksinäinen ihminenkään kuluttaa omaan hyvinvointiin niin paljoa tai sitten on peliriippuvainen mutten ole nähinyt pelaamistakaan. Kannattaakohan tähän hyytyä vai lähteä

        Ainakin laita viralliset asiat siihen kuntoon, että saat omasi pois mahdollisen eron tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulostaa aivan omalta jutulta olen 20 vuotta maksanut miehen asumista ja hän ansaitsee paremmin kuin minä kertaalleen velkaantumisa purettu n. 10 vuotta sitte äitinsä ja minun tulojen avulla. nyt hän on taas ulosotossa eikä kyllä ole tässä kämpässä näkynyt että miksi? Tännehän pesu-aineet ja paperit tulee ihan itestään, asuntolaina lyhenee sitä maksamatta mihin vittuun ne rahat menee? En keksi kyllä mitään muuta kuin että on parempi paikka missä viihtyy tuskin yksinäinen ihminenkään kuluttaa omaan hyvinvointiin niin paljoa tai sitten on peliriippuvainen mutten ole nähinyt pelaamistakaan. Kannattaakohan tähän hyytyä vai lähteä

        Lähtisin. Vaan tietysti itse puntaroit asian huolella ja päätät mitä teet.


    • Siipirikko

      Hei!
      Ajattelin kertoa omasta kokemuksestani. Elin 30 vuotta onnellisesti naimisissa tietämättä yhtään mitään mieheni toisesta elämästä. Rakastin häntä niin kuin ihminen vain voi toista rakastaa. Hän oli loistava aviomies ja hyvä isä. Viihdyimme hyvin yhdessä mm. kaikki lomat vietimme yhdessä. Varsinkin miehelleni oli tärkeää, että näin tehtiin. Hyvin usein koin olevani etuoikeutettu, siitä, että minulla oli niin hyvä aviomies. Myös ystäväni usein totesivat voiko tuollaista miestä olla olemassakaan. No, totuus paljastui sitten aikanaan. Ei voi olla!! Mies oli pettänyt minua aivan seurustelumme alkumetreiltä saakka. Hän jäi kyllä kerran kiinni pettämisestä, joka oli "vain" pussailua. Otin sen kuitenkin hyvin raskaasti. Makasin puoli vuotta verhot ikkunoissa, en syönyt, en vastannut puhelimeen. töissä kävin, en ymmärrä, miten siitä selvisin. Olisin näin jälkeenpäin ajatellen tarvinnut ehdottomasti apua (terapiaa, mahd. lääkityksen). En sitä osannut häpeältäni hakea, sillä asumme hyvin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa.
      Tunteeko tuollainen ihminen syyllisyyttä toimiessaan niin kuin toimii? Ei tunne!! Tässä yksi esimerkki monien joukosta. Silloin, kun makasin sängyn pohjalla masentuneena, mieheni tuli kerran istumaan viereeni, silitti hiuksiani ja itki sanoaen, rakas, minä en enää milloinkaan aiheuta sinulle tällaista tuskaa. Pisti kengät jalkaansa ja lähti käymään työpaikalla (lue: toisen naisen luona, joka oli vain yksi monista). Hän on itse myöntänyt, että ei kokenut syyllisyyttä, siitä, mitä teki. Lähinnä helpotusta silloin, kun melkein jäi kiinni, eikä sitten jäänytkään.

      • Anonyymi

        Noin juuri. Sairas ihminen vehtaa siellä ja täällä eikä omatunto soimaa.


    • mies

      jep olen ollut kolmantena osapuolena ja naisellani on ollut toinen eli kiinni on jääty tai tarkemmin asia on kerrottu,mutta sellaista elämä on jotkut ajaituu siihen ja syy on aina suhteessa ei siinä kolmannessa.helpoin tie hakea lohtua on hakea sitä muualta josta löytää sitä jonka on joskus kauan sitten kadottanut.en ole koskaan katunut kerran täälä eletään toista mahdollisuutta ei tule.en koskaan ole löytänyt sellaista naista jota en pystyisi pettämään , mutta suon sen ilon kyllä toisellekkin eli en koskaan ole ollut mustasukkainen.beaty is but skin deep.

      • Anonyymi

        Ongelma on siis sinun tavassasi käsitellä asioita.


    • kyynelsilmä

      Olen ollut naimisissa 27 vuotta. Meillä kaksi lasta toinen jo aikuinen ja toinen siinä aikuisuuden kynnyksellä. Mieheltäni jäi puhelinlinja auki ravintolassa. Ja kuulin kun hän tilitti että on hirveän raskasta elää tätä kaksoiselämää. Olin monta kertaa aikaisemmin maininnut että onko joku suhde. Kun seksi ei kotona enää kiinnosta. Minä sain kuulla olevani luulosairas kyttä. Että tälläisia sikoja maailma pullollaan

      • Anonyymi

        Onneksi linja jäi auki ja kuulit missä mennään.


    • eiksookki

      Siu mies on Timo

      • Anonyymi

        Tai Markku


    • onnellinensalarakas

      Pakko heittää kommenttl tähän, sillä olen varatun miehen salarakas. Mies kait viettää kaksoiselämää sitten? Suhteemme alkoi yli puoli vuotta sitten melko pian heti tuli seksi kuvioon. Meillä on ihana eroottinen lämmin hellä luottamuksellinen suhde. Parisen.kertaa kuussa tapaamme hotellissa mökillä autossa. Kukaan ei tiedä mitään. Mies hoitaa työnsä jaon kotona ns asiallinen. Pidämme yhteyttä vain työsikana. Tilanteen salliessa muulloinkin.
      Kyllä asia on niin hyvät vaimot ett.jos lämpö hellyys ja seksi jäävät niin mies etsii toisen. Saatte olla tasan varmoja siitä! Ja jos liitto ei suju niin antakaa miehen mennä jos haluaa lähteä ja toinen kuvioissa. Ei toista voi omistaa.

      • voityperyyttä

        Nimimerkiksesi sopisi tyypillinen salapano. Mä oon ihan varma, että se sunkin ukkomies harrastaa hyvää seksiä vaimonsa kanssa, sitä on paljon. Hellyyttäkään ei liitosta puutu. Jos mies olisi tyytymätön niin ihan itse ottaisi eron ja lähtisi. Ei kukaan voi ketään pakottaa jäämään huonoon parisuhteeseen.
        Suhun uppoaa kaikki. Etkö yhtään epäile, että mies valehtelee? Jos hän sanoisi sulle, että rakastaa vaimoaan ja seksiä on riittävästi mutta vierasta vaan tekee välillä mieli, niin mitä tuumisit? Mies näki, että sulle pitää lirkutella ja valehdella huonosta liitosta että sulta saa. Älä ole typerä.


      • onnellinensienenvaimo

        Aloitan samalla tavalla eli pakko heittää kommentti, sillä olen pettäjän vaimo. Suruksesi täytynee kertoa, että juuri vietimme salaa sinulta eroottisen yön hotellissa. Se alkaa Gancia Asti Dolcella ja loput voit kuvitella, koska näyttää siltä, että sinulla täytynee olla aivan mahtava mielikuvitus, kun kuvittelet, ettei meillä ole seksiä. On sitä, mutta tiedäthän tai toivottavasti miesten ajatusmaailma sen verran tuttu, että aina pannaan, kun kohdalle sattuu.

        Jokseenkin turhaa on siis luulo, ettei kotona seksiä ole. Te kakkoset saatte olla varmoja siitä, että jokseenkin likainen sellaisen suhteen täytyy olla, joka ei kestä päivän valoa. Toki siis tiedän hänen taipumuksensa, ikävillä työmatkoilla pitää saada hotelliin jotain viihdykettä ja on hyvä, että jaksat, koskapa aina en itse ehdi mukaan. En siis ole omistanutkaan, kuten kakkoset tuntuu omistavan. sillä aina on ollut vapaa lähtemään ja en tiedä mikä pidättelee.


      • ärsyyntynyt

        Antaisin ukon mennä mutta kun ei sitä saa pirullakaan eroamaan, mun puolesta saa muut pitää sen saavat taatusti kivan sohvaperunan itelleen ja mitään se ei sitten myöskään kotona tee, joten ehkä se sitten tulevaisuudessa asuu autossa, mökillä, hotellissa?


      • keskiikäinenukkeli

        Seksiä on kotona, ei salasuhteet siitä ole kiinni. Klisee on myös huono parisuhde, tuntuu uppoavan selitykseksi aina. Ei myöskään halua erota, koska himassa palvelu toimii. Mies vaan on mikä on ja sen motiivit: mua ei voi omistaa, haluan perhosia vatsaan, on sitten jotain mitä muistella vanhana. Pitäis vaan salasuhteessakin ottaa huomioon että jos se nai sua se nai sitten muitakin, et jää ainoaksi sille. Petturi on kaikille petturi. Se on niin syvässä että on elämäntapa.


      • wernertor

        Niin no. Minä olen naimisissa ja minulla on ollut pari salarakasta. Seksiä on liitossani aina ollut paljon, ja rakastan kyllä puolisoani. Hän on upein nainen minkä tiedän. Salarakkaille tietty sanon, että nainen pihtaa, kohtelee minua huonosti yms skeidaa. Täytyy jollain selittää se, miksi petän, ilman että itse vaikutan idiootilta. Mutta totuus on, että riskillä menen. Jos vaimo saisi tietää ja jättäisi, ja hänen sydän särkyisi, niin en olisi koskaan enää onnellinen. Jokin taipumus mulla silti on, jota en voi vastustaa. Itsetunnon kohotusta lienee. Mutta siis ei vaimojen tai salarakkaitten kannata liiaksi tuudittua siihen mitä mies sanoo. Pätee varmasti myös silloin kun nainen pettää. Niitäkin riittää.


      • pitääkertoakakkoselle
        wernertor kirjoitti:

        Niin no. Minä olen naimisissa ja minulla on ollut pari salarakasta. Seksiä on liitossani aina ollut paljon, ja rakastan kyllä puolisoani. Hän on upein nainen minkä tiedän. Salarakkaille tietty sanon, että nainen pihtaa, kohtelee minua huonosti yms skeidaa. Täytyy jollain selittää se, miksi petän, ilman että itse vaikutan idiootilta. Mutta totuus on, että riskillä menen. Jos vaimo saisi tietää ja jättäisi, ja hänen sydän särkyisi, niin en olisi koskaan enää onnellinen. Jokin taipumus mulla silti on, jota en voi vastustaa. Itsetunnon kohotusta lienee. Mutta siis ei vaimojen tai salarakkaitten kannata liiaksi tuudittua siihen mitä mies sanoo. Pätee varmasti myös silloin kun nainen pettää. Niitäkin riittää.

        Koitas joskus olla rehellinen ja kertoa vieraalle naiselle totuus elämästäsi. Etkö uskalla? Ei kaikille vieraille naisille tarvitse valehdella. On naisia, jotka ottaa seksin seksinä eikä kuvittele olevansa sulle tärkeämpiä kuin oma vaimosi on. Jos se jollekin ei passaa, niin siirryt seuraavaan. Mutta älä valehtele.
        Mikään ei ole rasittavampaa kuin esim. baarissa kuunnella ukkomiestä joka ruikuttaa miten huonosti menee ja siksi vieraissa juoksee. Miksi ei voi sanoa suoraan, että panettaa? Pettää uskalletaan mutta ei uskalleta olla rehellisiä.


      • edellinen
        pitääkertoakakkoselle kirjoitti:

        Koitas joskus olla rehellinen ja kertoa vieraalle naiselle totuus elämästäsi. Etkö uskalla? Ei kaikille vieraille naisille tarvitse valehdella. On naisia, jotka ottaa seksin seksinä eikä kuvittele olevansa sulle tärkeämpiä kuin oma vaimosi on. Jos se jollekin ei passaa, niin siirryt seuraavaan. Mutta älä valehtele.
        Mikään ei ole rasittavampaa kuin esim. baarissa kuunnella ukkomiestä joka ruikuttaa miten huonosti menee ja siksi vieraissa juoksee. Miksi ei voi sanoa suoraan, että panettaa? Pettää uskalletaan mutta ei uskalleta olla rehellisiä.

        En uskalla. Eikä se olisi mielekästä. En etsi sivusuhteesta vain seksiä, vaan arvostusta. Jos nainen tietäisi etten ole arvostamisen arvoinen, niin en saisi sitä mitä haluan. Pelkkä seksi on kuitenkin vain osa sitä hommaa.


      • Anonyymi

        Voi sitä hellyyttä ja lämpöä kotona olla. Mies vaan haluaa vaihtelua ja irti arjen pyörittelystä. Salarakkaan kanssa saa poimia rusinat molemmista pullista niin kotona kuin hetkenhuvin kanssa.


      • Anonyymi

        Ja sitten sinä luulet olevasi jotenkin korvaamaton ja täydellinen yksilö, vaikka todellisuudessa olet tuossa asemassa verrattavissa markettien punalappuisiin tuotteisiin. Hauska juttu, miten vielä rehvastellaan sillä, että paneskellaan salaa varattua. Niin noloa.


    • virkamiesnainen52v

      "miten teidän tuntemat kaksoiselämää eläneet tyypit ovat toimineet ja olleet. "

      Tuohon vastaan yksinkertaisesti vain "normaalisti". Kaksoiselämää elävät ihmiset, niin miehet kuin naisetkin, ovat täysin samanlaisia kuin muutkin ihmiset - heillä vain parisuhteen rinnalla toisenkin tyyppinen suhde, joko yksi tai useita. Yleensä kaksoiselämää ei vietetä vuositolkulla, vaan ihmiset ymmärtävät olevansa valinnan edessä vuoden parin päästä. Kaksoiselämä koetaan lähes aina rasittavana, kuluttavana. Onhan monilla vaikeuksia elää "yksöiselämääkin", kuten Juicekin on sanoitellut aikoinaan "Kadehdi en niitä jotka luotuja on kaksoiselämään
      Joskus tuntuu etten kunnolla saa eletyksi tätä yhtäkään"

      Normaalista tietenkin poikkeaa sellaiset suhteilijat, joilla on lukuisia, jopa satoja sivusuhteita. He puolestaan ovat seksiriippuvaisia, ja se jos mikä on varsinainen vitsaus. Pakonomainen tarve etsiä uusi, taas uusi ja aina vaan uusi seksikumppani. Koko elämä menee seksiä ajatellessa, ja uutta kohdetta "metsästäessä". Aikamoisen ahdistavaa ja rajoittunutta elämää. Siinäkään ei tosiaan saa eletyksi yhtäkään elämää kunnolla. Näinhän se menee muidenkin riippuvuuksien parissa kamppailevilla.

    • öijipowoije

      No joskus jo vuosia sitten olin tekemisissä pariskunnan kanssa, jossa miehellä oli aiemmin ollut n. vuoden mittainen sivusuhde, sekä lisäksi useita satunnaisia pettämisiä. Mies jäi kyllä kiinni, tai en tiedä vaikka olisi itse tunnustanut. Pariskunta meni pariterapiaan yms, ja päättivät yhä yrittää yhdessä, vaikka hilkulla oli. Elivät yhdessä vielä seuraavat 12 vuotta, onnellisesti, ja uskon vakaasti, ettei mies enää pettänyt. Otti siis opikseen, ja teki töitä liittonsa pelastamiseksi. Suhde loppui toisen osapuolen kuolemaan.

      Lisäksi omalle kohdalleni sattui exä, jolla oli sutinaa toisen naisen kanssa pari vuotta. Tavallaan jäi kiinni... Tai se oli tiedossa viimeisen puolen vuoden ajan enemmän tai vähemmmän. Ero tuli, mutta ei pelkästään sen sivusuhteen takia. Oli muitakin syitä, ja vikaa myös minussa. Exä olisi ehkä suhteensa osannut pitää salassa, tai pystynyt pitämään, koska koki meidän liiton niin tärkeäksi. Ei halunnut minua toisen naisen takia kuitenkaan jättää. Mutta itse tein valintani, taakkaa suhteessa oli liikaa kannettavaksi. Tästä on jo vuosia, ja kunnioitamme yhä toisiamme, vaikkakin molemmat loukkasimme toisiamme pahasti. Ei minun exäni kuitenkaan ollut mikään narsisti tms, enkä ole minäkään. Ennemminkin vain haimme elämään sisältöä, kun sitä ei muutoin ollut, tai tuntunut olevan.

      Nykyinen kumppanini ei varmasti voisi salata mitään sivusuhdetta, on niin eriluonteinen kuin exä. Ehkä pieniä asioita voi jättää kertomatta, ettei turhasta loukkaa minua, mutta mitää peliä ei kyllä pitäisi selkäni takana. (Esim jos joku nainen hänelle menneisyydestä viestittelisi pikkutuhmaa, niin ehkä vois jättää kertomatta, mutta ei itse lähtisi siihen viestittelyyn sillä hengellä mukaan.)

      Hyvällä ystävälläni hänen exällä oli tapana nauraa riidan keskellä, että "Mähän voisin pettää sua miten paljon tahansa, etkö koskaan saisi tietää.... hehheh..." Inhottavaa ja raukkamaista tahallaan kiusata moisilla kommenteilla. Mutta se mies oli/on puhtaasti narsisti. Eli ei ihminen joka pettää vain ikävän elämäntilanteen takia, vaan ihminen joka voi tarkoituksellakin puukottaa selkään ja elää kaksoiselämää. Välillä niiiiin hurmaava ja välillä täysin kusipää.

      Ihmisiä ja elämäntarinoita on erilaisia. Osa pettäjistä tuntee suurta syyllisyyttä, osa ei.

    • jkiol

      Aika erikoisella tavalla ilmeni miehen salarakas. Mies oli kovin kiinnostunut koiran ulkoiluttamisesta ja tekikin tunnollisesti retket koiran kanssa.
      Vaimo joutuikin erään kerran ottamaan tuon asian hoitaakseen ja arvatkaa minne koira kuljetti vaimon, tietenkin sen salarakkaan ovelle.
      Siihen päättyi perheen tarina.

      Samoin oli eräs toinen tapaus, alkoi valtava treenaaminen maratonille ja sehän vaati jokainen ilta treenausta, siinäkin treenattiin ihan muuta. Salarakkaan luona se hiki käytiin hakemassa, joka hänkin petti ihan samalla tavalla, kun oli työnsä puolesta päivät lähipaikkakunnalla, voi helposti pidentää aina päivää. Molemmilla edellisistä liitoista lapsia, joille aikaa ei riittänyt ja kotona seksi tyystin loppui eli selvä merkki pettämisestä.
      Monet tiesivät, mutta kukaan ei edes vihjannut puolisoille, joka aiheutti jatkossa niin pahan tilanteen, että puolisot eivät enää olleet keneenkään yhteydessä. Toinen kertoi, miten alas itsetunto meni ja se valtava häpeä, sen saa petturi aikaan se ystävät, jotka eivät ole tukena.

    • Anonyymi

      Rakkaani eli lyhyen aikaa kaksoiselämää,nykyinen eksä soitti numeroon,jossa olin jo odottamassa omaani ,rakastamaani, kotiinsa. . Soittajasta tuli exä kertaheitolla omasta halustaan. Minä olen yhä rakkaani oma ja hän rakastaa minua,kuten on aina rakastanut. En avioliittoa rikkonut,kun ei sitä ollut. 0mani on luotu minulle,ei mikään voinut sitä estää. Ymmärrän,että asia oli kauhea isku soittajalle,mutta sille ei voi mitään,että kun kaksi toistaan rakastaa,muu loppuu. Avioliittoa en olisi rikkonut. Enkä tiennyt toisesta alkuun.

      • Anonyymi

        Tällaisissa tapauksissa ihmettelen, että kuinka joku haluaa olla sellaisen ihmisen kanssa, joka kykenee pettämään. Ja miten voi olettaa, että ei voisi pettää uudestaan, seuraavalla kerralla sitten sinua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisissa tapauksissa ihmettelen, että kuinka joku haluaa olla sellaisen ihmisen kanssa, joka kykenee pettämään. Ja miten voi olettaa, että ei voisi pettää uudestaan, seuraavalla kerralla sitten sinua

        Naisista ajatteleva uskoo sokeasti ja pettyy todennäköisesti karvaasti vielä.


    • Anonyymi

      Pettäjällä on usein huono itsetunto, ja on loukkaantunut jostain mitä ei halua alentua kertomaan, vaan hakee itsetunnolleen pönkitystä muulla tapaa, esim pettämällä. Joku voi hakea arvostusta muualta, ja ruveta sitten alistamaan puolisoaan, ja usein puoliso tippuu arvoasteikossa jonnekin sijalle 17, ystävien, sukulaisten, koiran ja kissan taakse. Monesti pettäminen liittyy tähän arvostuskuvioon. Sanoisin että pettäjällä on usein varsin haavoittuvan narsistinen minäkuva. Toki pettäjä voi tulla myös toisiin ajatuksiin, jos seikkailu ei täyttänytkään odotuksia. Usein pettäjä tällöin lähentyy uudelleen, ja liikuttuu lähinnä omasta armeliaisuudestaan, ei siitä että hän oikeasti rakastaisi kumppaniaan. Tätä on vaikea selittää, ellei ole itse kokenut. Niin nurinkurinen on narsistin ajatusmaailma. Että kun sanoo juu, niin hän sanoo ei; ja kun sanoo ei, niin hän sanoo juu. Kaiken takana on heikon itsetunnon pönkitys, itsensä arvostaminen muiden yläpuolelle, käänteinen teatteri sitä peittämään, kavalat teot selän takana, valehtelu kiinnijäädessä kirkkain silmin, kiinnijäämisen jälkeen vino hymy kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sanoisin että sairasta.. Suosittelen välttämään tämmöisten ihmisten vaikutuspiiriin joutumisen.

      • Anonyymi

        no ei noinkaan. jossei seksi pelaa ja vain toinen huolehtii parisuhteesta ei se huono itsetunto ole mennä pettämään? varsinkaan jos kertoo että tekee mieli muita ja kohta toteutan


      • Anonyymi

        Hitto miten osasit kokemani kuvailla!


      • Anonyymi

        Juuri noin se menee. Puhuu aivan muuta ja tekee toisin perheensä edessä samassa pöydässäkin. Ei mitään uskottavuutta. Valehtelu näkyy kävelytyylistäkin, liikkeistä, katseesta. Aivan kaikesta. Niin, että mistä sitä arvostusta voi saada.


    • Anonyymi

      6kk salasuhteessa. Työ toisella paikkakunnalla ja molempien työkaverit tietää. Tunnetaan ennestään. Miehellä pitkä liitto takana ja nyt ”rakastunut ensimmäistä kertaa elämässään, ei voinut kuvitella tämänlaista olevankaan”. Mietitty yhteistä tulevaisuutta mutta vaikea sitä on rakentaa tässä tilanteessa. Työpaikkakunnalla ollessa olemme yhdessä joka ilta ja yö. Hänellä ollut seksisuhteita aiemminkin, useita nuoruudesta asti. Kerroin heti alkuun ennen suhteen alkamista ettei tämmöinen ole mun juttu. Uskomattoman yhteyden jälkeen suhdetta on kuitenkin äärimmäisen vaikea lopettaa kun sen erehdyin sinisilmäisenä aloittamaan, olen yrittänyt surkealla tuloksella. Miehen vaikea erota sosiaalisen paineen ja todella isojen velkojen vuoksi. En tosin ole varma enää uskonko syitä ja selityksiä. Haluanko edes miestä joka tosiaan elää kaksoiselämää; viikot mun kanssa ja vkl:t vaimonsa kanssa. Mies ei koskaan vastaa vaimolle, ollessaan mun seurassa. Meidän yhteys monilla eri tasoilla toimii hyvin. Yksi juttu kuitenkin alkanut rassata, miehen kyky käsitellä ikäviä tunteita ei ole kaksinen. Epäilen tätä myös avioliiton kaverillisen suhteen syyksi, mies ei osaa kantaa vastuuta omista teoistaan ja tunteistaan ja pakenee sitä aina uuteen ihastukseen, seksisuhteeseen tai rakastumisen tunteeseen. En näe itseäni enää erityisen rakkauden kohteena vaan pakokeinona kyvyttömyydestä kohdata omaa itseä. Mitä itse sitten tässä pakenen, miksi lähdin tähän suhteeseen? Ei ole vielä selvinnyt. Olen ollut itse uskollisesti naimisissa vuosia ilman tarvetta pettää (ja olen eronnut), omat syyt tähän suhteeseen jossain muualla.

    • Anonyymi

      Mun mies elää kaksoiselämää. Helmikuussa kertoi että haluaa erota ja pari viikkoa sen jälkeen ei sitten halunnutkaan ja sanoi että jatketaan ja että toinen nainen on nyt poissa kuvioista. Uskoin sen kunnes aloin taas epäillä. Väitti että on töissä mutta ei ollut vaan oli naisen luona. Mies ajaa rekkaa joten pystyy suht helposti valehdella missä on. Jäi kiinni nyt muutama viikko sitten että oli naisen luona viikonloput vaikka väitti olevansa töissä. Nyt he olivat ulkomaan reissulla ja sanoi että tämä on ratkaiseva. Koko reissun ajan sanoi että reissu oli virhe ja että hänellä on ikävä. Oli omien sanojen mukaan reissussa likimain yksin. Tämän naisen lapset olivat myös mukana. Nyt he ovat tulleet reissusta ja odottelen häntä kotiin. Ei kuitenkaan millään verukkeella kuulemma pääse lähtemään naisen luota. Hänen koko elämä osoitteesta ja vaatteista lähtien on täällä kotona. Luulen että hän pitää minua vain varavaihtoehtona jos uusi suhde ei toimi. Nyt olen niin monta kuukautta odottanut että luulen että on vain aika luovuttaa kun ei hän osaa jättää. Tuskin tämä uusi nainenkaan tietää että mies ei ole vielä eronnut. Sika näyttää miten käy..

      • Anonyymi

        *aika ei sika 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *aika ei sika 😁

        Sikapa.


    • Anonyymi

      Oma mies eli pitkään sivusuhteessa. Rikkoi kaiken sen, mitä oli kymmenessä vuodessa rakennettu. Surullista oli, että unohti pitkäksi aikaa omat pienet lapsensa. Ei kantanut vastuuta teoistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe