Joka vuosi Huhti-Toukokuussa toistuu sama kuvio.Mies hirveän kärttyisä,valittaa kaikesta, syyllistää,kaikki on väärin. Onko muilla opettajien puolisoilla sama tilanne vaiko vain minulla.
Tuntuu,ettei mies rakasta ollenkaan>ei tälläinen suoranainen henkinen väkivalta ole mitään rakkautta.
Opettaja miehellä hermo pinnassa
16
416
Vastaukset
- joopatijoopati
Että kun mies on kärttyisä, rakkaus on heti finito? Onnee vaan yhteiselle tulevaisuudellenne, se ei taida olla kovinkaan pitkä.
- SADREALYSAD
Mieheni on ollut opettajana jo kohta 20v, kärttyisyyttä ollut monen vuoden joka kevät.
Hyviäkin hetkiä on ollut. Nyt päällä myöskin raskas perunkirjoitusprosessi-sekä äitini edunvalvonta prosessi,joka on kesken.(miestäni ehdotettu äitini edunvalvojaksi ja mies on siihen suostuvainen.)
Olenkin ajatellut,että kun äidistäni aika jättää jätän myös mieheni. Tottakai toivon että äitini eläisisi mahdollisimman pitkään. - Jantterip
SADREALYSAD kirjoitti:
Mieheni on ollut opettajana jo kohta 20v, kärttyisyyttä ollut monen vuoden joka kevät.
Hyviäkin hetkiä on ollut. Nyt päällä myöskin raskas perunkirjoitusprosessi-sekä äitini edunvalvonta prosessi,joka on kesken.(miestäni ehdotettu äitini edunvalvojaksi ja mies on siihen suostuvainen.)
Olenkin ajatellut,että kun äidistäni aika jättää jätän myös mieheni. Tottakai toivon että äitini eläisisi mahdollisimman pitkään.Kerrot, että kärttyisyyttä on vain keväisin Huhti-Toukokuussa. Miten voit pistää suhteen poikki jos kärttyisyyttä on kokonaisen vuoden aikana vaan tiettynä aikana ottaen vielä miehen ammatti huomioon? Opettajan työ on raskas oli sitten kyseessä ala-aste, yläaste, ammattiopisto tai lukio tai vaikka yliopisto. Päivästä toiseen saa kuunnella oppilaiden nurinoita, tarkistaa tehtäviä, ''saarnata'' myöhästelijöille, merkata ylös poissaolot yms. Siihen päälle tulee kokeisiin valmistautuminen, pistareiden ja kokeiden tarkistaminen, tehtävien tarkistaminen, puhuttelut oppilaan kanssa joka on tehnyt väärin, vanhempainillat, koulun tapahtumat, mahdolliset ei niin mukavat suhteet työkavereiden kanssa, rasittavat vanhemmat jotka eivät millään halua myöntää muksunsa tehneen väärin vaan vika on opettajan, haistattelevat oppilaat jne. Jos miehellä on kerran vuodessa kärttykausi ja on vielä noin raskaan työn lisäksi valmis huolehtimaan äidistäsi ja sinä olet kärttykauden ja äitisi huolenpidon jälkeen valmis pistämään poikki niin se olet kyllä sinä joka tässä ei miestäsi rakasta, mutta mies kyllä sinua kun on valmis huolehtimaan äidistäsikin. Itse suunnittelet käyttäväsi miestä hyväksesi ja sitten jätät kun et tarvitse enää äidin huolehtijaksi. Mietippä kuule itse vähän asioita miehenkin näkökulmasta. Varmasti mukavaa kun tekee raskasta työtä jotta saa teille ruokaa pöytään, laskut maksettua, saatte rahaa säästöön yms. ja sitten joutuu hoivaamaan puolison äitiä ja kiitos kaikesta tulee olemaan se kun sinä käytit häntä hyväksesi ja jätit.
Niin ja useimmat opettajat on aikalailla kotonakin alati kärttyisiä kun ovat niin uupuneita töiden jälkeen ja pitäisi nurisevien oppilaiden jälkeen lisäksi kotona yrittää jaksaa hoitaa kotiakin joten tilanteesi on muihin nähden aika mitätön. - SADREALYSAD
En aio laittaa suhdetta poikki. Tossa alempana joku mainitsi kesäloma stressin ja paniikin. Mutta mieheni on myös muulloinkin kiukkuinne ja ärtyinen. Totta kai opettajan työ on raskasta. Äitini edunvalvonta prosissahan työ jakaantuu siis käytännön asioista huolehtimiseen,kuljetukset,kauppa. Mieheni huolehtisi maksuliinkenteestä>tilityksistä maistraattiin,ei hän tule olemaan mikään 24/7 omaishoitaja. Olen kyllä ajatellut asioita myös hänenkin kannaltaan.Minun on ajateltava että keskiössä on mieheni ja hänen hyvinvointinsa. Enkä ole nyt ketään jättämässä. Mutta tapa jolla tämä kaikki stressi ym purkautuu, on hyvin mieltä alentavaa ja pistää pakostakin miettimään,onko välillämme enää rakkautta lainkaan. Tottakai oma tilanteeni on moneen muuhun ihmiseen verrattuna aika mitätön. Enhän esimerkiksi juuri tällä hetkellä ole työelämässä,en ole koskaan oikein ollutkaan. (jäin kotiin hoitamaan lapsia. ) Jotenkin tuntuu,että mieheni on kyllästynyt elättämään minua,mutta hän ei suostu 2 eri tiliinkään.(saan takuueläkettä). Mieheni ei joudu hoivaamaan äitiäni,hän siis vain tililttää äitini raha-asiat maistraattiin.
- toinenope
Helppo sanoa näin kaukaa, mutta ottaisin mielelläni opettajan puolisoksi. Opettajan työ on raskasta ja menee koko ajan kovemmaksi.
Jos molemmilla olisi sama ammatti, voisi löytyä ymmärrystä.
Koita jaksaa, pysy etäämmällä huhti- toukokuussa tai ilmaise ymmärtäväsi kiirettä. Avaa avoin ja rehellinen keskustelu miten koet keväiset kiukut.- SADREALYSAD
OLen yrittänyt pysyä etäällä. Pienenen kuin pyy maailmanlopun edellä. En ole tarpeeksi tomera a)puolustautuakseni.b)laittaakseni hänen kiukuttelulleen stoppia.
Avoin ja rehellinen kesksutelu-kääntyy aina minun tappiokseni.Hän alkaa vain syytellä ja puolustautua,puhe kääntyy häneen itseensä.
- lkeåoepo
Jos jo tiedät, että tämä on kevätstressiä, joka kestää vain pari kuukautta, niin miksi olet niin äärimmäisen huolissasi? Ymmärrän että sinua harmittaa, ja että hyvä jos keksitte asiaan muutoksen, mutta on todella älytöntä miettiä, että esimerkiksi perin kuukauden kärttyisyyden takia epäilet ettei mies rakasta, ja suunnittelet hänen jättämistään, kun et enää hyödy hänestä äitisi edunvalvojana.
Jos todella haluat asiaan muutosta, niin varaa sinulle ja puolisollesi aika pariterapiasta. Opettele myös kehittämään omaa itsetuntoasi, ettet toisen ihmisen kevätstressin takia kuvittele ensimmäisenä, että rakkaus on kuollut. Ei kukaan ihminen ole aina hyvällä tuulella... Jotkut ovat kuin pyllyyn ammuttuja karhuja joka ikinen maanantai. Joillakin iskee kesälomalla ahdistus ja paniikki, ovat äkäisiä. Jotkut ovat sairaana ollessaan sietämättömiä. Jne. Eri ihmiset oireilevat eri asioita eri tavalla. Hyvä jos miehesi oppii käsittelemään omaa hätäänsä, mutta sinun syyllistyksesi ja asian paisuttelu ei takuulla miestä auta.- Jetsulleenniin
Jep, juuri näin. Kaikissa meissä on ajoittain kestämistä. Mies vaikuttaa vastuuntuntoiselta tyypiltä, jos työn lisäksi ottaa vielä muutakin vastuullista hommaa harteilleen. Kunnioitusta tuo mies ansaitsisi varmastikin enemmän kuin saakaan. Jos häntä yrittäisi kiitellä ja kunnioittaa hänen työtään niin vähentyisiköhän kiukuttelu. Joskus on raskasta aina vain raataa, kun kukaan ei edes huomaa. Huithapeleita miehiäkin riittää! Toki ymmärrän, että kiukuttelu ärsyttää, mutta joskus stressiä helpottaa, kun saa positiivista huomiota.
- SADREALYSAD
Ei se hänen kiukuttelunsa ärsytä,se vaan satuttaa.Se alkaa aamusta -jatkuu iltaan. Tottakai hän ansaitsee kunnioitusta. Niin voisi yrittää kiitellä,mutta kun sille ei voi sanoa mitään.Totta kai on raskasta vaan yksinään raataa. Mutta äitini edunvalvonta ei ole alkanut vielä ja perunkirjoituksessakin pahin jo takana(perunkirjoittaja on jo koonnut kaiken tarvittavan).
- SADREALYSAD
En ole huolissani,eikä hänen kiukuttelunsa huolestuta.Joskus tulee väkisinkin mieleen,että rakastaako hän enää ollenkaan/onko välillämme rakkautta ehkä koskaan ollutkaan. Rakastan,häntä,enkä haluaisi erota/enkä varmasti eroakkaan,koskaan hänestä. Hänen kiukuttelunsa on sellaista armotonta syyllistämistä,myönnän,että minussakin on syytä,en ole esim. maailman siistein ihminen ym. äskenkin oli väärä keittiönvalo päällä,auto väärällä paikalla,kaikki on väärin,mitä minä teen."Kun sää/kyllä mää/mää kun."Teki mieli kysyä oletko jokin märehtijä(muistin vasta myöhemmin että lammas&vuohieläimet eivät märehdi.)kun koko kuuluu.mää,mää,mää. Pitäisi ottaa itseäni enemmän niskasta kiinni ja pistää stoppi hänen kiukuttelulleen ja kertoa kuinka palkon arvostan häntä(varsinkin jos ja kun äitini edunvalvonta alkaa)Hänhän voi elää meitä kauemmin. Varmasti se voi olla myös jotain kesäloma ahdistusta ja paniikkia. Nämä 2kk:tä eivät todallakaan ole ainoita aikoja kun mieheni kiukkuaa aivan aamusta iltaan.
- mekkk
Johtuu siitä että miehesi pääkoppa ei kestä opettajan ammattia ja on liian tunnollinen. Sanoppa sille opettaja miehellesi ettäkiukuttelee siellä töissä eikä kotona niin helpottaa tai sitten vaihtaa helpompaan ammattiin.
- Otaopiksi
Just. Onpa hiton hieno neuvo siihen miten tällaiset tilanteet luovitaan parisuhteessa.
- SADREALYSAD
No,niin mitenkäs mieheni enää vaihtaisi ammattia.
- SADREALYSAD
Varmasti voi olla näinkin.Hän on varsin tunnollinen.
- Otaopiksi
Oletko antanut tukea ja ymmärrystä miehellesi ja tsempannut että "Hei, kohta helpottaa, yritä jaksaa"? Saatko sinä tukea puolisoltasi? Mikä parisuhde nyt koko ajan olisi yhtä onnea ja auvoa?
- SADREALYSAD
No,ehkä en,mutta mihin väliin minä tuon tsempaamisen oikein laitan?Kerrankin hänen äänensä kuulosti aivan suihkumoottorin ulvonnalta(ja sekin olisi jäänyt kakkoseksi)
No,luuletko etten tuota tiedä? Vikahan on varmaankin siinä että luulen kaiken olevan onnea ja auvoa. Olen masennukseen taipuvainen,mielummin vetäydyn kuoreeni ja olen hiljaa. Varmaan olen vain liian herkkä ja imen kaiken itseeni kuin pesusieni. Eihän hänellä ole muita kuin minä,jolle purkaa stressiään. Mutta jos se vie kaiken ajan yhdessä ololta,niin kyllä se syö sen vähän energian.
Välillä tulee sellainen..että pystyn vaivoin hillitsemään itseäni. En todellakaan tukea puolisoltani,eikä hän saa tukea minulta,enkä edes tiedä kuinka toista tueataan,juuri tsempaamallako?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273643- 412479
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372333Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72097Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141412
- 1291329
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2751310Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451285