Jehova on ainoa oikea Jumala

Jehova-on-Jumala

Jeesus kuvitteli itsestään liikaa ja korotti itsensä Jumalaksi. Siitä Isä Jehova suuttui ja tappoi poikansa ristinkuolemalla.

Pelätkää ja palvokaa siis Jehovaa!

119

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikiitossinulle

Meitä ei sinun sekopäiset selittelysi kiinnosta.

• Jehova-on-Jumala

Jehova ei anna armoa vääräuskoisille. Tee parannus ja palvo Herraa Jehovaa.

• uskottaiet

Jeesus = Jehova (Jahve).

• Jehova-on-Jumala
        uskottaiet kirjoitti:

Jeesus = Jehova (Jahve).

Jeesus ei ole sama asia kuin Jehova. Jeesus oli Jehovan poika. Tämän todistaa sekin, että Jeesus ruikutti kuolemansa porteilla: "Isäni, miksi minut hylkäsit?". Et kai väitä, että poika puhui itselleen kun huuteli Isää Jehovaa.

Kolminaisuusoppi on Saatanan eksytystä. On vain yksi Jumala eli Jehova.

• valehtelijalle

Puhut itse potaskaa. Jeesus sanoi hänen ja Isän olevan yhtä.

Jos Jeesus ei ole Jumala, meillä ei ole pelastusta. Piste. Vie harhaoppisi mukanasi. Meitä et siihen käännytä.

• Jehova-on-Jumala
        valehtelijalle kirjoitti:

Puhut itse potaskaa. Jeesus sanoi hänen ja Isän olevan yhtä.

Jos Jeesus ei ole Jumala, meillä ei ole pelastusta. Piste. Vie harhaoppisi mukanasi. Meitä et siihen käännytä.

On ihan selvää, että Isä ja poika ovat täysin erillisiä. Isä Jehova on kaiken luoja ja kristittyjen Herra. Jehovaa meidän tulee palvoa.

Kolminaisuus on vain katolisen kirkon ja Saatanan keksimä yhteinen juoni uskovaisten eksyttämiseksi.

• eikiitossaduillesi

Puhut täyttä potaskaa.

• pleokass

Millos lie tulossa tämä jehovan rankasu vääräuskoisille ?

• Jehova-on-Jumala

Kun kuolet, Jehova tuomitsee sinut. Oikeamieliset pääsevät Isän luo Paratiisiin. Vääräuskoiset Jehova hylkää ja nämä maatuvat tomuksi ja heidän elämänsä päättyy. Isä Jehova on armoton, mutta oikeudenmukainen.

• älävalehtele

Puhut paskaa. Raamattu sanoo, että Jumala on laupias ja pitkämielinen.

• Jehova-on-Jumala
        älävalehtele kirjoitti:

Puhut paskaa. Raamattu sanoo, että Jumala on laupias ja pitkämielinen.

Jehova on kiivas ja armoton, mutta tuomitsee kaikki ansioidensa mukaisesti. Oikeat uskovat pääsevät Paratiisiin ja harhaoppiset kohtaavat ikuisen kuoleman, josta ei ole pelastusta elämään.

• emmeuskosivua

Olet harhaoppinen.

• Trollialoitus.

• Jehova-on-Jumala

Jehova kostaa sinulle pilkkasi ellet tee parannusta. Palvo Jehovaa tai tuhoudu kuolemassasi.

• Jehova-on-Jumala kirjoitti:

Jehova kostaa sinulle pilkkasi ellet tee parannusta. Palvo Jehovaa tai tuhoudu kuolemassasi.

Miten tehdään "parannus"?

• yurki1000js kirjoitti:

Et vastaa itsekään ikinä tuon tapaisiin kysymyksiin. Naurettavaa, että tivaat muilta.

Kerropa itse, mikä sinun mielestäsi ratkaisee sen, "pelastuuko" ihminen.

Näissä on yleensä yhtenä sekasotkuna uskomista, joskaan ei kerrota tarkkaan ottaen mihin uskomista ja parannuksen tekemistä, vaikka ei kerrota tarkkaan ottaen, mitä se tarkoittaa ja sitten vielä pyhittynyttä elämää, josta siitäkään ei saa hohtimillakaan vastausta, mitä ihmettä se mahtaa olla oikeasti ja käytännössä.

Jos aiot kirjottaa jotakin Jumalan kutsusta, yrittäisit kerrankin sanoa myös siitä, mitä se on ihan aikuisen oikeasti ja käytännössä.

Jos et vastaa, mutta kyselet itse tuollaisia, olet täysi pelle tässä sanomasi levittämisessä.

• v.aari kirjoitti:

Et vastaa itsekään ikinä tuon tapaisiin kysymyksiin. Naurettavaa, että tivaat muilta.

Kerropa itse, mikä sinun mielestäsi ratkaisee sen, "pelastuuko" ihminen.

Näissä on yleensä yhtenä sekasotkuna uskomista, joskaan ei kerrota tarkkaan ottaen mihin uskomista ja parannuksen tekemistä, vaikka ei kerrota tarkkaan ottaen, mitä se tarkoittaa ja sitten vielä pyhittynyttä elämää, josta siitäkään ei saa hohtimillakaan vastausta, mitä ihmettä se mahtaa olla oikeasti ja käytännössä.

Jos aiot kirjottaa jotakin Jumalan kutsusta, yrittäisit kerrankin sanoa myös siitä, mitä se on ihan aikuisen oikeasti ja käytännössä.

Jos et vastaa, mutta kyselet itse tuollaisia, olet täysi pelle tässä sanomasi levittämisessä.

Rauhaa Vaari. Mistä olet oikeasti kiinnostunut? Jos olet kiinnostunut pelastuksesta, kehoitan lukemaan Raamattua. Se elävöittää. Ei ole muuta tietä.

Biblia (1776) Mutta joka siitä vedestä juo, jonka minä hänelle annan, ei hän janoo ijankaikkisesti; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kuohuu ijankaikkiseen elämään.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Biblia (1776) Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

Olen yksinkertainen mies. En ole filosofi enkä teologi. Uskon lahja on armolahja. Tärkeintä on olla ja elää Kristuksen uskossa. Mutta miksei Jehova-on-Jumala siteeraa Raamattua väittämänsä tueksi?

Vaari: "Jos aiot kirjottaa jotakin Jumalan kutsusta, yrittäisit kerrankin sanoa myös siitä, mitä se on ihan aikuisen oikeasti ja käytännössä."

KAKSI ESIMERKKIÄ, JUKKA JA LATE.

> Muun muassa Tasavallan Presidentti -yhtyeessä soittanut Jukka Tolonen tuomittiin vuonna 2006 tehdyistä naisystävänsä puukotuksesta ja huumausainerikoksesta vankilaan. Puukotuksesta annettiin tuomio vuonna 2008 törkeänä pahoinpitelynä.

- Istuin 18 kuukautta Keravan vankilassa. Tein rikokset huumepsykoosissa, olin koukussa amfetamiiniin, sen käyttö alkoi jo 1980-luvulla, Tolonen kertoi Tampereella, missä keikkaili flyygelin äärellä sunnuntaina.

- En soita kitaraa enää, sormissani on nivelrikko ja vasemman käteni jännekin on poikki. Soitan pianolla gospel-musiikkia seurakunnissa, Tolonen näyttää vääriä sormiaan ja kiristävää kämmenensä jännettä.

Hän ontuu kävellessään.

- Lonkkaniveleni on huonossa kunnossa.

Menestysvuosien, rikosten, huumeiden väärinkäytön ja repaleisen elämän jälkeen Jukka Tolonen löysi rauhan elämässään uskosta ja toimii aktiivisesti Helluntai-seurakunnassa kotikaupungissaan Helsingissä.

- Löysin rauhan Jeesuksesta. Olen eronnut, mutta minulla on viisi lasta ja kaksi lastenlasta, kolmas on tulossa. Suunnittelen opiskelua Raamattuopistossa, säännöllisesti esiintyvä Tolonen sanoo. <

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015091320344726_vi.shtml

> Sitten mulle tuli voimakas syyllisyydentunto, ja yhtenä keskiviikko-iltana marraskuun lopulla 2007 Jeesus pelasti mut. Ymmärsin, että uskoontulo oli Jumalan teko, ei minun. Se on hienointa, mitä olen kokenut. Eivät mitkään huumeet ole saaneet sellaista aikaan.

Seuraavana lauantai, 1. joulukuuta 2007, oli 42-vuotissyntymäpäiväni. Soitin silloin Helsingin väkivaltarikosyksikön tutkijalle. Kerroin, että olin tullut uskoon ja halusin tunnustaa kaksi selvittämätöntä murhaa.

Samana viikonloppuna kirjoitin 40 kirjettä, kun tuli valtava tunne, että uskosta pitää kertoa kavereille. Vanha Johansson oli ollut esimerkki monelle. Ajattelin, että olisi kiva, jos tämä uusikin voisi olla sellainen. Ei yksikään vanhoista kavereista ole pilkannut. Vankilassa uskonasioita on opittu kunnioittamaan, koska monilla on kaipuu muutokseen. <

http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/murhamies-sai-anteeksi/

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Ala palvomaan vain ja ainoastaan Herraa Jehovaa ja elä kuten Raamattu sanoo. Siinä on parannus.

• yurki1000js kirjoitti:

Rauhaa Vaari. Mistä olet oikeasti kiinnostunut? Jos olet kiinnostunut pelastuksesta, kehoitan lukemaan Raamattua. Se elävöittää. Ei ole muuta tietä.

Biblia (1776) Mutta joka siitä vedestä juo, jonka minä hänelle annan, ei hän janoo ijankaikkisesti; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kuohuu ijankaikkiseen elämään.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Biblia (1776) Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.

Olen yksinkertainen mies. En ole filosofi enkä teologi. Uskon lahja on armolahja. Tärkeintä on olla ja elää Kristuksen uskossa. Mutta miksei Jehova-on-Jumala siteeraa Raamattua väittämänsä tueksi?

Vaari: "Jos aiot kirjottaa jotakin Jumalan kutsusta, yrittäisit kerrankin sanoa myös siitä, mitä se on ihan aikuisen oikeasti ja käytännössä."

KAKSI ESIMERKKIÄ, JUKKA JA LATE.

> Muun muassa Tasavallan Presidentti -yhtyeessä soittanut Jukka Tolonen tuomittiin vuonna 2006 tehdyistä naisystävänsä puukotuksesta ja huumausainerikoksesta vankilaan. Puukotuksesta annettiin tuomio vuonna 2008 törkeänä pahoinpitelynä.

- Istuin 18 kuukautta Keravan vankilassa. Tein rikokset huumepsykoosissa, olin koukussa amfetamiiniin, sen käyttö alkoi jo 1980-luvulla, Tolonen kertoi Tampereella, missä keikkaili flyygelin äärellä sunnuntaina.

- En soita kitaraa enää, sormissani on nivelrikko ja vasemman käteni jännekin on poikki. Soitan pianolla gospel-musiikkia seurakunnissa, Tolonen näyttää vääriä sormiaan ja kiristävää kämmenensä jännettä.

Hän ontuu kävellessään.

- Lonkkaniveleni on huonossa kunnossa.

Menestysvuosien, rikosten, huumeiden väärinkäytön ja repaleisen elämän jälkeen Jukka Tolonen löysi rauhan elämässään uskosta ja toimii aktiivisesti Helluntai-seurakunnassa kotikaupungissaan Helsingissä.

- Löysin rauhan Jeesuksesta. Olen eronnut, mutta minulla on viisi lasta ja kaksi lastenlasta, kolmas on tulossa. Suunnittelen opiskelua Raamattuopistossa, säännöllisesti esiintyvä Tolonen sanoo. <

http://www.iltalehti.fi/viihde/2015091320344726_vi.shtml

> Sitten mulle tuli voimakas syyllisyydentunto, ja yhtenä keskiviikko-iltana marraskuun lopulla 2007 Jeesus pelasti mut. Ymmärsin, että uskoontulo oli Jumalan teko, ei minun. Se on hienointa, mitä olen kokenut. Eivät mitkään huumeet ole saaneet sellaista aikaan.

Seuraavana lauantai, 1. joulukuuta 2007, oli 42-vuotissyntymäpäiväni. Soitin silloin Helsingin väkivaltarikosyksikön tutkijalle. Kerroin, että olin tullut uskoon ja halusin tunnustaa kaksi selvittämätöntä murhaa.

Samana viikonloppuna kirjoitin 40 kirjettä, kun tuli valtava tunne, että uskosta pitää kertoa kavereille. Vanha Johansson oli ollut esimerkki monelle. Ajattelin, että olisi kiva, jos tämä uusikin voisi olla sellainen. Ei yksikään vanhoista kavereista ole pilkannut. Vankilassa uskonasioita on opittu kunnioittamaan, koska monilla on kaipuu muutokseen. <

http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/murhamies-sai-anteeksi/

Jyrki,

ainoa käytännöllinen ehdotuksesi on lukea Raamattua. Olen jo lukenut useamman kerran Raamatun läpi. Mitä sitten?

Pelastuuko ihminen sinun mielestäsi lukemalla Raamattua?

• v.aari kirjoitti:

Jyrki,

ainoa käytännöllinen ehdotuksesi on lukea Raamattua. Olen jo lukenut useamman kerran Raamatun läpi. Mitä sitten?

Pelastuuko lukemalla Raamattua? Kyllä, moni on pelastunut. Muutenkin on tärkeää saada kuulla Vapahtajasta. Sitten osaa pyytää apua oikeasta suunnasta.

Jes. 55:6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.

Biblia (1776) Sillä jokainen, joka Herran nimeä avuksensa huutaa, tulee autuaaksi.

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=roo 10&kirjat=kr

Biblia (1776) Ja pitää tapahtuman, että jokainen, joka avuksi huutaa Herran nimeä, se tulee autuaaksi.

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=apt 2&kirjat=kr

Ap.t. 17:27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=apt 17&kirjat=kr

• Exap
        v.aari kirjoitti:

Jyrki,

Jos saan vastata... "Pelastuuko ihminen sinun mielestäsi lukemalla Raamattua?"
        Ei.
        "mikä sinun mielestäsi ratkaisee sen, "pelastuuko" ihminen." ?
        Se, että ihminen uskoo Jumalaa. Se, että uskoo Jumalaan, ei riitä.

• Exap kirjoitti:

Jos saan vastata... "Pelastuuko ihminen sinun mielestäsi lukemalla Raamattua?"
        Ei.
        "mikä sinun mielestäsi ratkaisee sen, "pelastuuko" ihminen." ?
        Se, että ihminen uskoo Jumalaa. Se, että uskoo Jumalaan, ei riitä.

Kiitos Exap täsmennyksestä:)

• "Pelätkää ja palvokaa siis Jehovaa!"

kyllä belial on ainoa ja oikea aamun valon tuoja :-)

• maailman.onnesta

Otahan tirrisi housustasi niin minä kusetan sinua.
        Tuossa katsellen ateistisen maailman menoa, vaikkapa New Orleans. Conor löytää New Orleansista monentasoisia huijareita, aina katuhuijareista vedonlyöntipiiriin, joka juontaa järjestäytyneestä rikollisuudesta. National Geographic Channel. Ohjelman kesto: 1h ohjelmaa, mikä tulee telkusta.
        Niin siinä tämä jumalaton maailma kusettaa sinua, tappaa sinut, tarpeen mukaan, kuten tuolla tuli esiin.
        Fiksusti pojat sano, että pääsee hukkuneena hiljaiseksi, eikä heidän kaupallisuuttaan kukaan estä.
        Kusetanko lisää, lirahtaisiko, vai meneekö housuun?

Siellä samassa on esissä kuinka ihmistä kusetetaan. Näyttävät naiset tissinsä ja tavallaan tavarakauppa on esissä ja taas jos teet kauppaa sinua kusetetaan.
        Toisaalla ja suomessakin kusetetaan naisia myymään reppuaan.
        Pahimmassa tapauksessa hakattuina, uhattuina jne.
        Tirautetaanko pilistä hieman lisää?

Katsos, te olette niin typeriä ateisteja jutuistasi että ihmettelee.
        Maailmaa te ette tee paremmaksi, ette halua ja siinä kuset housuissanne selittelette, kuinka autuasta on wickeillä ja piiputtaa hasista. Voi teitä typeriä ihmisiä, oikein aasit puhuvat toisilleen.

Kuinka onnea ja autuasta. Siis omavalintainen, väkivaltainen, ihmisarvoa tuohoava elämäntapa ja olkoon se kusihousunne vaikka pieni tiraus lahkeessa, se on samaa kusta.

No, kuis tuli kusetettua? Tyhjenikö tyhmäpään rakko, vai vieläkö kusetusta jatketaan. Naurajaa eritoten kusettaa jatkuvasti. Mutta, se onkin noussut niin korkealle, että otsa on sininen.
        Siinä alkaa munuaiset olemaan kovilla, ja hekotuttaakin aina. Eikä hän kusihädästään pidemmälle pääsekään.

Mutta, asiaan. Ei hyvältä näytä tämä maailmantilanne miltään suunnalta ja toivotonta on ihmisjärjellä täällä mitään rakentaakaan.
        Hulluja on niin moneen suuntaan, että ottavat tavallan tahi toisella senkkaa nenästään ja viinapäissään makaavat turtana, kun elämässä ei ole mitään järkeä. Nuoremmat hassistelevat jne.
        Siis siksi, että isät eivät hallitse elämän pelisääntöjä, eikä edes yritä.

Kehuminenkaan maailmalla teidänsuusta ei oikein rehellisesti katsoen ota tuulta siipien alle. Siksi naurajan ja bushmannien jutut ovat aivan puutaheinää, koska elämä ei rakennu.
        Yrittäähän pojat, tulos on vain kelvoton, sekä aika käy vähiin.

Kihnutelkaahan siinä sitten ajankuluksi sitten joutavia, sitä ja tätä.
        Ei se siinäkään rakennu mihinkään. Näyttää vain olevan jotain mielenhäiriöistä jutustelua ateismissakin. Vapaus edes ateismiin ei ateismissa toteudu. Siinä on kahle. -olisko omatekoinen.- =? mieti.

• Jehova-on-Jumala

Isämme Herra Jehova tulee vielä tuomitsemaan sinut kuolemaan ellet tee parannusta.

• valehtelijalle

Sinä olet jo kuollut.

Isämme Herra Jehova tulee vielä tuomitsemaan sinut kuolemaan ellet tee parannusta.

Omien ja muiden ihmisten tekemiset meidät kuolemaan vie. Ei ketään tarvitse tuomita kuolemaan - koska jokainen on jo "kuoleman omaa" - ja jokainen kuolee joka tapauksessa... ja ihan ilman tuomiota.

Syntisen kohtalo on hänen omissa teoissaan - hän itse tuhoaa oman elämänsä omien tekojensa seurauksena .

Raamattu ei ole niinkään tuomion kirja kuin pelastuksen - Jumala pelastaa ihmiset heidän tekojensa tuhoisista seurauksista.

Jotkut kuitenkin pilkkaavat Pelastajaansa ja kieltäytyvät ottamasta vastaan sitä elämäntapaa joka voi säilyä - välttyä tuholta ..
        Siis kun ateisti pilkkaa .. hän todellisuudessa pilkkaa itseään, omaa kohtaloaan hän nauraa .. sitä kohtaloa jonka hän saa omien tekojensa seurauksena.

alex

• Jehova-on-Jumala

Sinä olet jo kuollut.

Jehova kostaa sinulle puolestani. Tee parannus tai tuhoudu.

• jumalharhat.syynä

Jehova oli vain yksi monista erään beduiiniheimon palvomista jumalista. Jehova oli luonteeltaan kiivas ja kostonhimoinen ja Jehovan kiivauden ja murhanhimon laannuttamiseksi paimentolaiset teurastivat viattomia eläimiä surutta uskoen siten lepyttävänsä armotonta palvonnan kohdettaan. Tätä se sairas mieli tetti tietämättömien ja sivistymättömien paimentolaisten elämässä.
      Parempi olisi heillekin ollut pysyä jumalharhoistaan visusti loitolla.

• iloinen_naurajaa

Juuri näin.

• paskojille

Puhutte molemmat täyttä paskaa.

• iloinen_naurajaa
        paskojille kirjoitti:

Puhutte molemmat täyttä paskaa.

Hän puhui vain KARUN TOTUUDEN! :-):-):-)

• paskojille

Ei puhunut, koska teissä ei totuutta ole.

• Jehova-on-Jumala
        paskojille kirjoitti:

Ei puhunut, koska teissä ei totuutta ole.

Isä Jehova kostaa teille kaikille, ateisteille ja vääräuskoisille. Tuho odottaa.

• kihniön_kirkkoherra

Jehova on mielikuvitusolento!

• Jehova-on-Jumala

Jehova on täyttä totta. Hän on Kostaja.

• valehtelijalle

Sanot väärän todistuksen Jumalasta. Siksi emme sinua usko.

• afgaer

Niinpä, maustetaanpas vähän tätä paskaketjua. Osaako joku arvata kuka palstan ateisteista on tämän aloituksen takana? Sovitaan, että aloittaja ilmoittautuu itse myöhemmin.

• Jehova-on-Jumala

Pilkkaa mitä pilkkaat, mutta tulet vielä kokemaan Jehovan koston mahdin. Herra ei anna itseään pilkattavan. Polvistu Jehovan eteen ja tee parannus kun vielä voit.

• Kuka voisi olla aloittaja? Mielestäni kellään vakkariateistilla ei ole tarvetta vaihtaa nikkiänsä. Esim: Fda, Iloinen nauraja, Bushmanni, Kekek, Repe, Ateisti1982.

• yurki1000js kirjoitti:

Kuka voisi olla aloittaja? Mielestäni kellään vakkariateistilla ei ole tarvetta vaihtaa nikkiänsä. Esim: Fda, Iloinen nauraja, Bushmanni, Kekek, Repe, Ateisti1982.

Pidän ihan mahdollisena, että aloittaja voi olla joku hiukan tavallista eksentrisempi jehovantodistaja. Ei se välttämättä ole trollausta. Uskovaiset ovat usein oikeasti aika kummallisia.

• v.aari kirjoitti:

Pidän ihan mahdollisena, että aloittaja voi olla joku hiukan tavallista eksentrisempi jehovantodistaja. Ei se välttämättä ole trollausta. Uskovaiset ovat usein oikeasti aika kummallisia.

Vaari. Muistathan:

- Hedelmistään puu tunnetaan.

- Jumala on järjestyksen Jumala.

• Exap
        v.aari kirjoitti:

"Uskovaiset ovat usein oikeasti aika kummallisia."
        Juuri näin. Peukut sinulle kun kestät meitä.

• Trollialoitus. Aloittaja olkoon ystävällinen ja vaihtakoon maisemaa.

• Jehova-on-Jumala

Jehova kyllä kostaa sinulle, kurja epäuskoinen.

Jehova kyllä kostaa sinulle, kurja epäuskoinen.

Missä Jehova puhuu? Mitä Jehova puhuu minulle ja muille? Mitä Jehova ajattelee Vapahtajasta?

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Missä Jehova puhuu? Mitä Jehova puhuu minulle ja muille? Mitä Jehova ajattelee Vapahtajasta?

Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Joh. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.

Palvo Jehovaa ja hylkää kaikki epäjumalat. Elä Raamatun mukaan. Silloin Jehova sallii sinut Paratiisiin. Muuten Herra Jehova kostaa ja kuolet ja tuhoudut.

• Seebaottia.olla.pitää

Minä palvon vain Seebaottia. Hän on ainoa oikea jumala. Hän on näitä näpertelijäjumalia Jahvea ja Jeesusta paljon mahtavampi. Hän on heidänkin luojansa.

• Jehova-on-Jumala

Isä Jehova kostaa sinulle pilkkasi ihan armotta.

• Seebaottia.olla.pitää

Jäi tuossa vielä pois se, mitä se minun jumalani oikeasti tarkoittaa:
      (Seebaot)=Sotajoukkojen komentaja

• Jehova-on-Jumala

Jumalasi on epäjumala. Jehova on julma kostaja, joka antaa sinulle ansiosi mukaan.

• Et.silleen

JEEHOOVA (Jehuuva) tulee sanoista JEE ja HUUVA.
      Jee tarkoittaa ylistystä ja Huuva on sellainen eräänlainen "liesituuletin", jossa ei ole koneellista imua, vaan huuva ohjaa esim. lieden tai kiukaan päältä katkut pois ilmastointikanavaan tai hormiin.
      SEEBAOT (Seeboat) tulee sanoista SEE ja BOAT.
      Seebaotin tapauksessa kyseessä on siis sota-alus.

• Jehova-on-Jumala

Isä Jehova ei salli pilkkaasi. Herra Jehova tulee kostamaan ankarasti ellet ala palvomaan Häntä.

• valehtelijalle

Sinä olet valkeaksi kalkittu hauta. Tee itse se parannus.

• Jehova-on-Jumala

Sinä olet valkeaksi kalkittu hauta. Tee itse se parannus.

Olen jo tehnyt parannuksen. Jehova on minun ainoa Jumalani ja Herrani. Sinä olet tuhon tiellä etkä edes ymmärrä sitä itse.

Hyväksy Isä Jehova Herraksesi jo tänään, sillä huomenna voi olla jo liian myöhäistä. Harmagedonin aika on pian ja Jehova tulee tuhoamaan Saatanan ja kaikki vastustajansa. Armoa ei silloin anneta.

• Jehova-on-Jumala

Jeesus oli sekaisin ja uskoi olevansa itse Jumala. Todellisuudessa hänen Isänsä on Herra Jehova, joka on armoton koston Jumala. Jehova ei anna kenenkään riistää Häneltä sitä mikä Hänelle kuuluu eli loistoa ja kunniaa Paratiisissa.

Siksi tehkää parannus ja liittykää Isän Jehovan joukkoihin. Vain siten voitte pelastua Jehovan vihalta ja tuomiolta. Herra ei anna ateisteille tai vääräuskoisille mitään armoa, vaan tuhoaa heidän ruumiinsa ja sielunsa.

Näin kertoo erehtymätön Raamattu, joka on Jehovan Sanaa.

• Jehova-on-Jumala. Miten sinä liityit Jehovan joukkoihin? Missä Jehova ilmoittaa itsensä?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Jehova-on-Jumala. Miten sinä liityit Jehovan joukkoihin? Missä Jehova ilmoittaa itsensä?

Ovelleni tuli pari Jehovan Todistajaa, jotka nyt ovat veljiäni. Jehova ilmoittaa itsensä Raamatussa.

Ovelleni tuli pari Jehovan Todistajaa, jotka nyt ovat veljiäni. Jehova ilmoittaa itsensä Raamatussa.

Hyvä. Löysitkö armon?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Hyvä. Löysitkö armon?

Jehova hyväksyy vain ne, jotka ovat Hänen puolellaan. Vastustajilleen Hän ei armoa tunne.

Jehova hyväksyy vain ne, jotka ovat Hänen puolellaan. Vastustajilleen Hän ei armoa tunne.

Miten ihminen voi päästä Jumalan puolelle? Osviittaa videosta:

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Kyse on Kristuksen uskosta. Kyse on Jeesukseen luottamisesta.

Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Matt 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

• Itä.Merenneito
        yurki1000js kirjoitti:

VIDEO

https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

Osoitit lähimmäisenrakkauttasi ymmärtäväisellä tavalla.
        Kaikki vain eivät ymmärrä yksinkertaistakaan englantia.
        Minulle nämä naivit videot olivat pedagogisesti tehokkaita.
        Vetäydyn nyt taas taustalle hiljaisuuteen mietiskelemään.
        Älä narraa minua väittelemään oppikysymyksistä -
        tai minusta tulee toinen "Jehova-on Jumala"

• Itä.Merenneito kirjoitti:

Osoitit lähimmäisenrakkauttasi ymmärtäväisellä tavalla.
        Kaikki vain eivät ymmärrä yksinkertaistakaan englantia.
        Minulle nämä naivit videot olivat pedagogisesti tehokkaita.
        Vetäydyn nyt taas taustalle hiljaisuuteen mietiskelemään.
        Älä narraa minua väittelemään oppikysymyksistä -
        tai minusta tulee toinen "Jehova-on Jumala"

Thanks sister. Kaikella on aikansa. Meillä on samat kantavanhemmat. Siunatkaamme toisiamme:)

Roni Dalumi lauloi holokaustimuseossa Israelissa:

https://www.youtube.com/watch?v=d6BcL45LU0U

ONE HUMAN TISSUE

When I shall die,
        something of mine, something of mine
        will die in you, will die in you.

When you'll die,
        something of yours, something of yours in me
        will die with you, will die with you.

Because all of us, yes all of us
        area all one living human tissue
        and if one of us
        goes from us
        something dies in us -

• valehtelijalle
        Jehova-on-Jumala kirjoitti:

Eli et löytänyt armoa.

• Jehova-on-Jumala

Eli et löytänyt armoa.

Etkö ymmärtänyt? Me olemme joko Herran Jehovan puolella tai Häntä vastaan. Minä olen Jehovan puolella ja pidän Raamatun käskyt. Se, joka ei tähän kykene, tulee kohtaamaan Jehovan koston. Ei Jehova anna armoa vihollisilleen, vaan tuhoaa heidät lopullisesti. Oikeus toteutuu.

Etkö ymmärtänyt? Me olemme joko Herran Jehovan puolella tai Häntä vastaan. Minä olen Jehovan puolella ja pidän Raamatun käskyt. Se, joka ei tähän kykene, tulee kohtaamaan Jehovan koston. Ei Jehova anna armoa vihollisilleen, vaan tuhoaa heidät lopullisesti. Oikeus toteutuu.

J-on-J: "Minä olen Jehovan puolella ja pidän Raamatun käskyt."

Tarkoitatko, ettet riko Jumalan lakia? Oletko siis täydellinen ihminen?

https://www.youtube.com/watch?v=CH-APOcUoho

• Aloitus ei oikein kuulu tälle palstalle, mutta.....

Kolminaisuus ei ole kaikkein helpompia asioita ymmärtää, etenkään niissä uskonnollisissa piireissä, joissa jäsenillä ei ole henkilökohtaista kokemusta uudestisyntymisestä.

http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-kolminaisuus

Jumalan kolminaisuus

Miten voimme yhdistää ajatuksen yhdestä Jumalasta Raamatun opetukseen Kristuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta?

Yksi Jumala. Toisin kuin ympäröivät pakanakansat Israel uskoi, että oli olemassa vain yksi Jumala (5. Moos. 4:35; 6:4; Jes. 45:5; Sak. 14:9). Uusi testamentti korostaa samoin Jumalan ykseyttä (Mark. 12:29-32; Joh. 17:3; 1. Kor. 8:4-6; Ef. 4:4-6; 1. Tim. 2:5). Tämä monoteistinen korostus ei ole ristiriidassa kristillisen käsityksen kanssa Jumalan kolmiyhteisyydestä eli kolminaisuudesta - Isä, Poika ja Pyhä Henki - sillä halutaan pikemminkin sanoutua irti pakanallisesta monijumalaisuudesta.

Kolmiyhteinen Jumala. Vaikka Vanha testamentti ei nimenomaisesti opeta, että Jumala on kolmiyhteinen, se viittaa kuitenkin jumaluuden monipersoonaisuuteen. Toisinaan Jumala käyttää puhuessaan itsestään monikkomuotoja: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme" (1. Moos. 1:26); "Ihminen on nyt kuin me" (1. Moos. 3:22); "Menkäämme" (1. Moos. 11:7). Toisinaan Herran enkeli samastetaan Jumalaan. Ilmestyessään Moosekselle Herran enkeli sanoi: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala" (2. Moos. 3:6).

Luomiskertomuksessa kerrotaan, miten "Jumalan henki liikkui vetten yllä" (1. Moos. 1:2). Joissakin teksteissä viitataan Jumalan kolmeen persoonaan lunastustyössä: "Ja nyt Herra, minun Jumalani [Isä], on antanut minuun [Poika] henkensä [Pyhä Henki]" (Jes. 48:16); "Henkeni olen [Isä] laskenut hänen [Jumalan Pojan] ylleen, hän tuo oikeuden kansojen keskuuteen" (Jes. 42:1).

Jumaluuden persoonien suhteet. Kristuksen ensimmäinen tulemus antaa meille selkeämmän näkemyksen kolmiyhteisestä Jumalasta. Johanneksen evankeliumi paljastaa, että jumaluuteen kuuluu Isä Jumala, Poika Jumala ja Pyhä Henki Jumala, kolmen iankaikkisen persoonan yhteys, joiden kesken vallitsee ainutlaatuinen ja salaperäinen suhde.

Täällä myös kovasti uhkaillaan Jehovan tuomiosta, mutta mitä sanoo Raamattu, kuka on meidän tuomarimme? Jeesus. Ja jos olemme Hänen omiaan meille on luvassa vapauttava tuomio ja sitä ei ketkään ihmiset voi muuksi muuttaa.

Apt.17: 30: "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. 31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

Apt.10:40 mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä -- 41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista. 42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.

Johannes 5:22: Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, 23 jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt.

Pelastuksesta vielä muutamia kohtia:
      Apt. 4:12: " Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman".

Efes. 2: 4-9: mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,

on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -

ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,

osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.

Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Apt.10: 43: "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

16:31: "Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

Room.10: 9: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. 10 Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

1 Kor. 3:11: "Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea."

Toivottavasti Pyhä Henki saisi poistaa tuon paksun verhon silmiltäsi vielä tässä armonajassa. Jeesus on Herra!

• Jehova-on-Jumala

Kolminaisuus on Paavin ja Saatanan eksytystä, jolla ei ole mitään Raamatullista perustaa. Kolminaisuus on myös täysin järjen ja logiikan vastaista. Tule Valtakunnan salille niin kuulet Totuuden. Jehova on ainoa oikea Jumala ja muita ei ole. On vain epäjumalia pakanoiden mielikuvituksessa ja Saatanan demoneita.

Jehova on ylin Herra Kostaja. Saatana tulee kukistumaan.

Kolminaisuus on Paavin ja Saatanan eksytystä, jolla ei ole mitään Raamatullista perustaa. Kolminaisuus on myös täysin järjen ja logiikan vastaista. Tule Valtakunnan salille niin kuulet Totuuden. Jehova on ainoa oikea Jumala ja muita ei ole. On vain epäjumalia pakanoiden mielikuvituksessa ja Saatanan demoneita.

Jehova on ylin Herra Kostaja. Saatana tulee kukistumaan.

Hei!

Huomioi ensin se mitä jo aikaisemmin kirjoitin viestiketjussa aloitukseen vastausta.
        -

Raamatun kiistaton totuus on että jumaluus on ilmestynyt, ja ilmoitettu ihmiselle Isänä, Poikana, ja Pyhänä Henkenä.
        Emme voi Raamatun kirjoituksien ajassa, myös ennen aikojen alkua, ja tämän ajan päättymisen jälkeen osoittaa yhtään hetkeä, etteikö kaikkio kolme; Isä, Poika, ja Pyhä Henki olisi olleet olemassa.

Jumala puhui itse itsestään monikkomuodossa.
        Heti Raamatun alussa luomiskertomuksen yhteydessä Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen." (mon.) (1 Moos 1 :26)
        Luomistyössä olivat näin ajatellen mukana jumaluuden- siis jumaluuden (mon.) kolme persoonallisuutta Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Tässä asiayhteydessä saattaa olla kysymys myös/tai/ja taivaan enkelijoukoista.

Apostolinen siunaus annetaan Raamatussa monikossa: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." (2 Kor 13:13)
        Jeesus lähetyskäskyssään kehotti kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Matt 28:19)
        Jumaluuden kolmiyhteys kulkee näin koko Raamatun läpi totuutena.

>>>> Kol 2:9, Apt 17:29 <<<<

"Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään."
        (Kol 2:9)

Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat aina täysin yksimielisesti keskenään.
        Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä on aina sama ja yksi yhtenäinen Henki.
        "Kolmiyhteisyys" tarkoittaa ykseyttä. -Ei kolmijakoisuutta.

Jes 9:5, "Ikuisista ajoista Herra Jeesus Kristus oli yhtä Isän kanssa. Hän oli lihaksi tullut Jumala, taivaan ja maan valo. Ihmisen Poika istuu maailmankaikkeuden valtaistuimella. Ihmisen Pojan nimi on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä. Kristuksessa oli alkuperäinen elämä, joka ei ole muualta saatu tai jostakin muusta johtuva.
        Kristuksen jumaluus on uskovan takuu iankaikkisesta elämästä.”

Poika on lähtöisin Isästä (Joh 16:28)
        Pyhä Henki on Isän ja Pojan Henki. (Matt 10:20, 1 Piet 1:11)
        ”Jeesus puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki” (Joh 20:22)
        Jeesus ei ole luotu. Jeesus on ollut olemassa ennen luomakuntaa. Jeesus toimi itse Luojana. (Kol 1:15-16, Joh 1:1-3, Ilm 3:14, Hebr 9:11)
        Joka kieltää Pojan, ei hänellä ole Isääkään. (1 Joh 2:23, Room 8:9)

Emme voi täsmällisesti tietää miten Jeesus "syntyi" Isästä, mutta on huomattava että Snl (8:22) ei Jeesuksesta käytä samaa sanaa kuin mitä käytetään luomiskertomuksen yhteydessä luomisesta. Raamatun käännöksissä onkin puhuttu usein "asettamisesta" ja "omistamisesta" luomisen sijaan. Hebrean "baaraa" tarkoittaa luomista, mutta sitä Snl 8:22 ei käytä jossa Jeesusta näennäeisesti kuvataan luoduksi ja jaetta on yritetty käyttää ja selittää Jeesusta vain luoduksi ihmiseksi.

”Ihmisjärki ei kykene käsittämään Jumalaa. Me olemme yhtä tietämättömiä kuin pienet lapset, mutta pienten lasten tavoin me voimme rakastaa ja totella Häntä.” Jumaluus on salaisuus, josta me tiedämme enemmän vasta ikuisuudessa. (Kol 2:2, 1 Tim 3:16) Voimme ymmärtää vain sen minkä Jumala on nähnyt hyväksi meille ilmoittaa. (Room 1:19-20, Tiit 1:3, Aam 3:7, Joh 15:15, 17:6, Hebr 12:25) Meidän on tunnustettava Jumala itseämme korkeammaksi, ja nöyrryttävä sen edessä. Älymme ja järkemme on taivuttava suuren ”Minä olen” (JHWH= Jahve) edessä. 2 Moos 3:14)

Emme pysty osoittamaan Raamatusta aikaa ettei kaikki jumaluuden kolme olisi olleet olemassa;
        > 1 Moos 1:1-2, Kol 1:12-17, 2:9, Joh 1:1-5, Apt 17:29, Hebr 10:15-17, Apt 2, Ilm 1:7-8, 22:17,20.

Jumala on yksi monoteistinen Jumala. Hän ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

• Itä.Merenneito
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Huomioi ensin se mitä jo aikaisemmin kirjoitin viestiketjussa aloitukseen vastausta.
        -

Raamatun kiistaton totuus on että jumaluus on ilmestynyt, ja ilmoitettu ihmiselle Isänä, Poikana, ja Pyhänä Henkenä.
        Emme voi Raamatun kirjoituksien ajassa, myös ennen aikojen alkua, ja tämän ajan päättymisen jälkeen osoittaa yhtään hetkeä, etteikö kaikkio kolme; Isä, Poika, ja Pyhä Henki olisi olleet olemassa.

Jumala puhui itse itsestään monikkomuodossa.
        Heti Raamatun alussa luomiskertomuksen yhteydessä Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen." (mon.) (1 Moos 1 :26)
        Luomistyössä olivat näin ajatellen mukana jumaluuden- siis jumaluuden (mon.) kolme persoonallisuutta Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Tässä asiayhteydessä saattaa olla kysymys myös/tai/ja taivaan enkelijoukoista.

Apostolinen siunaus annetaan Raamatussa monikossa: "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." (2 Kor 13:13)
        Jeesus lähetyskäskyssään kehotti kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. (Matt 28:19)
        Jumaluuden kolmiyhteys kulkee näin koko Raamatun läpi totuutena.

>>>> Kol 2:9, Apt 17:29 <<<<

"Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään."
        (Kol 2:9)

Isä, Poika ja Pyhä Henki toimivat aina täysin yksimielisesti keskenään.
        Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä on aina sama ja yksi yhtenäinen Henki.
        "Kolmiyhteisyys" tarkoittaa ykseyttä. -Ei kolmijakoisuutta.

Jes 9:5, "Ikuisista ajoista Herra Jeesus Kristus oli yhtä Isän kanssa. Hän oli lihaksi tullut Jumala, taivaan ja maan valo. Ihmisen Poika istuu maailmankaikkeuden valtaistuimella. Ihmisen Pojan nimi on Ihmeellinen Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä. Kristuksessa oli alkuperäinen elämä, joka ei ole muualta saatu tai jostakin muusta johtuva.
        Kristuksen jumaluus on uskovan takuu iankaikkisesta elämästä.”

Poika on lähtöisin Isästä (Joh 16:28)
        Pyhä Henki on Isän ja Pojan Henki. (Matt 10:20, 1 Piet 1:11)
        ”Jeesus puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: ”Ottakaa Pyhä Henki” (Joh 20:22)
        Jeesus ei ole luotu. Jeesus on ollut olemassa ennen luomakuntaa. Jeesus toimi itse Luojana. (Kol 1:15-16, Joh 1:1-3, Ilm 3:14, Hebr 9:11)
        Joka kieltää Pojan, ei hänellä ole Isääkään. (1 Joh 2:23, Room 8:9)

Emme voi täsmällisesti tietää miten Jeesus "syntyi" Isästä, mutta on huomattava että Snl (8:22) ei Jeesuksesta käytä samaa sanaa kuin mitä käytetään luomiskertomuksen yhteydessä luomisesta. Raamatun käännöksissä onkin puhuttu usein "asettamisesta" ja "omistamisesta" luomisen sijaan. Hebrean "baaraa" tarkoittaa luomista, mutta sitä Snl 8:22 ei käytä jossa Jeesusta näennäeisesti kuvataan luoduksi ja jaetta on yritetty käyttää ja selittää Jeesusta vain luoduksi ihmiseksi.

”Ihmisjärki ei kykene käsittämään Jumalaa. Me olemme yhtä tietämättömiä kuin pienet lapset, mutta pienten lasten tavoin me voimme rakastaa ja totella Häntä.” Jumaluus on salaisuus, josta me tiedämme enemmän vasta ikuisuudessa. (Kol 2:2, 1 Tim 3:16) Voimme ymmärtää vain sen minkä Jumala on nähnyt hyväksi meille ilmoittaa. (Room 1:19-20, Tiit 1:3, Aam 3:7, Joh 15:15, 17:6, Hebr 12:25) Meidän on tunnustettava Jumala itseämme korkeammaksi, ja nöyrryttävä sen edessä. Älymme ja järkemme on taivuttava suuren ”Minä olen” (JHWH= Jahve) edessä. 2 Moos 3:14)

Emme pysty osoittamaan Raamatusta aikaa ettei kaikki jumaluuden kolme olisi olleet olemassa;
        > 1 Moos 1:1-2, Kol 1:12-17, 2:9, Joh 1:1-5, Apt 17:29, Hebr 10:15-17, Apt 2, Ilm 1:7-8, 22:17,20.

Jumala on yksi monoteistinen Jumala. Hän ilmoittaa itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

Minulle on opetettu, että henkiolentona taivaassa Jeesuksen nimi oli Mikael. Jaha, en oikein ymmärrä sitä.
        Kolossalaisten 1:15,13-20 tulee esille että luomakunnan esikoinen, jonka kautta kaikki muu luotiin, Jumalan Esikoispoika, Jumalan kuva, Poika, joka saa Valtakunnan ja jonka kautta luomakunta sovitetaan Jumalan kanssa, seurakunnan pää.
        Minkä seurakunnan? Kaikkinaisia eriäviä oppeja puoltavia seurakuntia ja kaikissa voi olla vilpittömiä, hyviä ihmisiä!
        Lisäksi maalliset valtiot asettavat erilaisa määräyksiä ja ehtoja täytettäväksi järestyksen ylläpitämiseksi ja yhteiskunnan hyväksi.
        Jeesuksen syntymän aikaan Joosef ja Maria nudattivat Rooman asettamia lakeja. Jumalan hyväksynnällä.
        Ymmärrän tämän Roomalaisten 13:1-5 ja 1 Pietari 2:13 antavt selvät määräykset kristitylle kunnioitta ja noudattaa lakia.
        Itse vain oen menettänyt luottamukseni järjestöihin, joiden esiripun takana harjoiteaan rikollisuutta ja köydenvetoa oppikysymyksistä.

Minulle on opetettu, että henkiolentona taivaassa Jeesuksen nimi oli Mikael. Jaha, en oikein ymmärrä sitä.
        Kolossalaisten 1:15,13-20 tulee esille että luomakunnan esikoinen, jonka kautta kaikki muu luotiin, Jumalan Esikoispoika, Jumalan kuva, Poika, joka saa Valtakunnan ja jonka kautta luomakunta sovitetaan Jumalan kanssa, seurakunnan pää.
        Minkä seurakunnan? Kaikkinaisia eriäviä oppeja puoltavia seurakuntia ja kaikissa voi olla vilpittömiä, hyviä ihmisiä!
        Lisäksi maalliset valtiot asettavat erilaisa määräyksiä ja ehtoja täytettäväksi järestyksen ylläpitämiseksi ja yhteiskunnan hyväksi.
        Jeesuksen syntymän aikaan Joosef ja Maria nudattivat Rooman asettamia lakeja. Jumalan hyväksynnällä.
        Ymmärrän tämän Roomalaisten 13:1-5 ja 1 Pietari 2:13 antavt selvät määräykset kristitylle kunnioitta ja noudattaa lakia.
        Itse vain oen menettänyt luottamukseni järjestöihin, joiden esiripun takana harjoiteaan rikollisuutta ja köydenvetoa oppikysymyksistä.

Hei!

On mukavaa saada asiallista- sellaista mihin voi vastata kysymykseen, kiitos.

Tuo Mikael liittyy Uskotaan että "Miikael" olisi yksi Jeesuksen nimityksistä; Dan 12:1 liittyen, koska Jeesuksen Kristuksen täytyy olla enkeleiden ylipäällikkö.
        Jeesus ei voi olla luotu enkeli koskaan missään yhteydessä.

Jehovantodistajien teologia opettaa että Jeesus olisi Mikalel enkelistä syntynyt, niin ei voi olla. Jeesuksen kautta on Raamatun mukana luotu koko luomakunta. Jeesus Kristus on ollut Raamatun mukaan olemassa ennen kaikkea muuta- ennen luomakuntaa; Kol 1:12-18; Jeesuksen kautta luotiin kaikki. Kirjoitin siitä toisaalla täällä juuri.
        Minä ole ainokaisenkaan olevaisen jehovantodistajankaan henkilökohtaista uskoa syyttänyt, en pelastusta kieltänyt, en Jumalan lapseutta ole kieltänyt. Puhun vain teologiasta aina. En ole ihmisten tuomari koskaan.

Mikael on yksi Jeesuksen lempinimistä- "Kuka on kuin Jumala" käännettynä.
        "Suuri enkeliruhtinas." Mikael nimeä käytetään Raamatussa viisi kertaa nimittämään ja nimeämään taivaallista olentoa; Dan 10:13, 21, 12:1, Juud 9, Ilm 12:7.
        Mikael nimeä ei ole käytetty rinnakkain Jeesuksen kanssa missään, mutta teologit tuktijat eri piireissä ovat verranneet Jeesus ja Mikael nimeä ja rooleja toisiinsa.

_Mikael tunnistetaan "yhdeksi enkeliruhtinaista, ylin päämies;" Dan 10:13. "Ruhtinas" (jae 21;) "enkeliruhtinas, päämies, suuri ruhtinas;" Dan 12:01, ja arkkienkeli;" (Juud 9.) "Arkkienkeli" tarkoittaa, että hän on ruhtinas enkeleille, ja viittaa siihen, että Mikael ei voi olla toinen nimi Jeesukselle, koska Jeesus Kristus on jumalallinen ja enkelit ovat luotuja olentoja. Hän on enkeleiden johtaja; -Lause "yksi enkeliruhtinaista;" Dan 10:13 voisi antaa vaikutelman, että hän on yksi monista ruhtinaista. Mutta Ilmestys 12:07 mukaan Mikael on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja; "Mikael ja hänen enkelinsä, "suuri ruhtinas." Tarvittaessa hän henkilökohtaisesti avustaa enkeleitä sille osoitetuissa tehtävissä; Dan 10:13, mutta enkeliarmeijat ovat Hänen komennossaan; Ilm. 12:07.
        _Hän on todellakin "arkkienkeli; ylienkeli;" Juud 9. Tämä nimi on mainittu yhtenä muualla Raamatussa; 1 Tess 4:16 yhteydessä kuvauksessa Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä. Hän tulee "äänellä arkkienkeli" ja viittaa siihen että Mikael on todennäköisesti toinen nimi Jeesukselle.
        _ Hän suojelee Jumalan kansaa; Mikael kuvataan Israelin päämiehenä ja ruhtinaana; Dan 10:21. Hän päämies ja ruhtinas joka suojelee Israelia; Dan 12:1.
        _Hän, taivaallinen ruhtinas Daniel 8:10, on viittaus taivaalliseen olentoon joka suorittaa päivittäistä palvelua taivaallisessa -pyhäkössä. Vanhassa Testamentissa on vain yksi toiminto mainittu jossa päällikköruhtinas olento on mainittu; -Joosua kohtaa olennon joka nimittää itsensä Herran sotajoukon päämieheksi; Joos 5:14. Hän määräsi Joosuan riisumaan kenkänsä, koska maa jossa Joosua seisoi oli pyhä. Samanlainen Jumalan ilmestys tapahtui Moosekselle. Asiayhteydessä tehdään selväksi, että tämä olento oli Herra itse; Joos 6:2.

Vaikka Raamattu ei yksilöi konkreettisen selvästi Mikaelia Kristuksen kanssa, kuitenkin tarpeeksi Raamatullisen tiedon perusteella voidaan katsoa, ​​että Jeesus Kristus ja Mikael ovat sama persoonallisuus. Nimi Mikael painottaa, että Jeesus Kristus on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja, ja puolustaja kansaansa kuin soturi, tuomari, ja pappi. Jeesus Kristus johtaa Jumalan kansaa. Asiayhteydessä ei pidä ajatella että Mikael olisi enkeli, vaan että Mikael on yksi Jeesuksesta käytetty nimitys silloin kun kyse on taivaallisesta ruhtinas päälliköstä.

Raamatussa varsinkin ilmestyskirjassa käytetään paljon vertauskuvia. Kristuksesta on paljon vertauskuvallista kieltä; "Karitsa" "Aamutähti" "Juudan Leijona" "Daavidin juuriverso." Miksi kukaan ei sano että joku piiri uskoo että Jeesus olisi kirjaimellisesti "aamutähti tai Juudan leijona"? -Ilmeisesti siksi että Miikael käsitetään tavallisesti vain enkeliksi.

Herran enkeli joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, nimitetään myös Herraksi ja Jumalaksi; 2 Moos 3:2,4,6, 7-8. Sama ”Herran enkeliksi,” ”Herraksi ja Jumalaksi” nimitetty oli Jumalan Poika Kristus Jeesus; 1 Kor 10:1-4.

Jeesus aloitti taivaassa taistelun lohikäärmettä vastaan; Ilm 12:4-5.
        Miikael on yksi Jeesuksesta käytetyistä nimityksistä, kun ilmestyksissä on kyse Jumalan kansan pelastamisesta; 1 Kor 10:1-4, 2 Moos. 3: 2-. Ihmisen poika tuli alas taivaasta, ja on ihmiskunnan pelastaja; Joh 3:13, Matt 16:28. Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana; 1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31.

Babylonialaiset kutsuivat Israelin Jumalaa Jahvea Mannu-Ki-ILi nimellä, joka on akkadinkielen muoto hebrean nimestä MiKaEL.

> Mikael- On ei ole siis luotu enkeli, eikä enkeli ole synnyttänyt Jeesusta.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

Lisäys;

Monet teologiat ovat isoja, eikä ihmisellä tarvitse olla kaikentietäväisyyttä Raamatun suhteen. Usko Jumalaan ja Jeesukseen rakkaudessa -elävä usko-
        joka karttaa syntiä on mikä riittää.
        itä.Merenneito on hengellinen ihminen ilmeisesti, ja usko Jumalaan on,
        >>> Ei kannata kompastua vaikeisiin teologioihin. Mikael kysymys on hyvin hankala, eikä kuulu siihen sarjaan mikä kuuluisi elävän uskon jumaluusoppiin pelastuksen evankeliumin missiossa, vaan Mikael on kysymys vain niille jotka ovat Raamatun tutkijoita, tai muuten vain tehtovat tietää paljon enemmän- juuri sellaista mitä huippu-Raamatuntutkimus tutkii.

Ihminen voi pahimmillaan kompastua uskossaan liian vaikeaan. Vilpittömälle tutkijalle selviää kaikki omalla ajallaan, kun aika on kypsä. Useat teologiat vaativat ensin pohjatiedoksi useidenkin isojen teologiankokonaisuuksien ymmärtämistä.
        Raamattua kun lukee, niin saa rukouksessa ja uskossa paljon, ja sen ensiarvoisen tärkeän ensin.

Jeesus Kristus on esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Hänen välityksellään luotiin kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, ja Jeesus on ollut olemassa ennen luomakuntaa; Kol 1:15-17, Ilm 3:14, Hebr 9:11, Joh 1:1-3. Jeesus ei ole luotu, vaan Luoja. Jeesus on myös Jumalan pelastussuunnitelman toteuttaja kaikissa vaiheissa; Hebr 2:10, 5:9.

Jeesus on ylipappi taivaallisessa pyhäkössä; Hebr 8:1-2, 2:17-18, 3:14-16, 5:6-10, 7:15-28, 10:16-17,21, 5-10 luvut.

Jeesuksen välityksellä luotiin olevainen eläväinen maapallolle. Jeesus Kristus on suuri enkelijoukkojen päämies-ruhtinas johtaja.

"Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa." Ilm 12:7

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Itä.Merenneito
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

On mukavaa saada asiallista- sellaista mihin voi vastata kysymykseen, kiitos.

Tuo Mikael liittyy Uskotaan että "Miikael" olisi yksi Jeesuksen nimityksistä; Dan 12:1 liittyen, koska Jeesuksen Kristuksen täytyy olla enkeleiden ylipäällikkö.
        Jeesus ei voi olla luotu enkeli koskaan missään yhteydessä.

Jehovantodistajien teologia opettaa että Jeesus olisi Mikalel enkelistä syntynyt, niin ei voi olla. Jeesuksen kautta on Raamatun mukana luotu koko luomakunta. Jeesus Kristus on ollut Raamatun mukaan olemassa ennen kaikkea muuta- ennen luomakuntaa; Kol 1:12-18; Jeesuksen kautta luotiin kaikki. Kirjoitin siitä toisaalla täällä juuri.
        Minä ole ainokaisenkaan olevaisen jehovantodistajankaan henkilökohtaista uskoa syyttänyt, en pelastusta kieltänyt, en Jumalan lapseutta ole kieltänyt. Puhun vain teologiasta aina. En ole ihmisten tuomari koskaan.

Mikael on yksi Jeesuksen lempinimistä- "Kuka on kuin Jumala" käännettynä.
        "Suuri enkeliruhtinas." Mikael nimeä käytetään Raamatussa viisi kertaa nimittämään ja nimeämään taivaallista olentoa; Dan 10:13, 21, 12:1, Juud 9, Ilm 12:7.
        Mikael nimeä ei ole käytetty rinnakkain Jeesuksen kanssa missään, mutta teologit tuktijat eri piireissä ovat verranneet Jeesus ja Mikael nimeä ja rooleja toisiinsa.

_Mikael tunnistetaan "yhdeksi enkeliruhtinaista, ylin päämies;" Dan 10:13. "Ruhtinas" (jae 21;) "enkeliruhtinas, päämies, suuri ruhtinas;" Dan 12:01, ja arkkienkeli;" (Juud 9.) "Arkkienkeli" tarkoittaa, että hän on ruhtinas enkeleille, ja viittaa siihen, että Mikael ei voi olla toinen nimi Jeesukselle, koska Jeesus Kristus on jumalallinen ja enkelit ovat luotuja olentoja. Hän on enkeleiden johtaja; -Lause "yksi enkeliruhtinaista;" Dan 10:13 voisi antaa vaikutelman, että hän on yksi monista ruhtinaista. Mutta Ilmestys 12:07 mukaan Mikael on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja; "Mikael ja hänen enkelinsä, "suuri ruhtinas." Tarvittaessa hän henkilökohtaisesti avustaa enkeleitä sille osoitetuissa tehtävissä; Dan 10:13, mutta enkeliarmeijat ovat Hänen komennossaan; Ilm. 12:07.
        _Hän on todellakin "arkkienkeli; ylienkeli;" Juud 9. Tämä nimi on mainittu yhtenä muualla Raamatussa; 1 Tess 4:16 yhteydessä kuvauksessa Kristuksen toisen tulemisen yhteydessä. Hän tulee "äänellä arkkienkeli" ja viittaa siihen että Mikael on todennäköisesti toinen nimi Jeesukselle.
        _ Hän suojelee Jumalan kansaa; Mikael kuvataan Israelin päämiehenä ja ruhtinaana; Dan 10:21. Hän päämies ja ruhtinas joka suojelee Israelia; Dan 12:1.
        _Hän, taivaallinen ruhtinas Daniel 8:10, on viittaus taivaalliseen olentoon joka suorittaa päivittäistä palvelua taivaallisessa -pyhäkössä. Vanhassa Testamentissa on vain yksi toiminto mainittu jossa päällikköruhtinas olento on mainittu; -Joosua kohtaa olennon joka nimittää itsensä Herran sotajoukon päämieheksi; Joos 5:14. Hän määräsi Joosuan riisumaan kenkänsä, koska maa jossa Joosua seisoi oli pyhä. Samanlainen Jumalan ilmestys tapahtui Moosekselle. Asiayhteydessä tehdään selväksi, että tämä olento oli Herra itse; Joos 6:2.

Vaikka Raamattu ei yksilöi konkreettisen selvästi Mikaelia Kristuksen kanssa, kuitenkin tarpeeksi Raamatullisen tiedon perusteella voidaan katsoa, ​​että Jeesus Kristus ja Mikael ovat sama persoonallisuus. Nimi Mikael painottaa, että Jeesus Kristus on taivaallisten enkeleiden ylin johtaja, ja puolustaja kansaansa kuin soturi, tuomari, ja pappi. Jeesus Kristus johtaa Jumalan kansaa. Asiayhteydessä ei pidä ajatella että Mikael olisi enkeli, vaan että Mikael on yksi Jeesuksesta käytetty nimitys silloin kun kyse on taivaallisesta ruhtinas päälliköstä.

Raamatussa varsinkin ilmestyskirjassa käytetään paljon vertauskuvia. Kristuksesta on paljon vertauskuvallista kieltä; "Karitsa" "Aamutähti" "Juudan Leijona" "Daavidin juuriverso." Miksi kukaan ei sano että joku piiri uskoo että Jeesus olisi kirjaimellisesti "aamutähti tai Juudan leijona"? -Ilmeisesti siksi että Miikael käsitetään tavallisesti vain enkeliksi.

Herran enkeli joka ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, nimitetään myös Herraksi ja Jumalaksi; 2 Moos 3:2,4,6, 7-8. Sama ”Herran enkeliksi,” ”Herraksi ja Jumalaksi” nimitetty oli Jumalan Poika Kristus Jeesus; 1 Kor 10:1-4.

Jeesus aloitti taivaassa taistelun lohikäärmettä vastaan; Ilm 12:4-5.
        Miikael on yksi Jeesuksesta käytetyistä nimityksistä, kun ilmestyksissä on kyse Jumalan kansan pelastamisesta; 1 Kor 10:1-4, 2 Moos. 3: 2-. Ihmisen poika tuli alas taivaasta, ja on ihmiskunnan pelastaja; Joh 3:13, Matt 16:28. Miikael viittaa Jeesukseen taivaan enkelijoukkojen johtajana; 1 Tess 4:16, Matt 16:27, 24:30-31.

Babylonialaiset kutsuivat Israelin Jumalaa Jahvea Mannu-Ki-ILi nimellä, joka on akkadinkielen muoto hebrean nimestä MiKaEL.

> Mikael- On ei ole siis luotu enkeli, eikä enkeli ole synnyttänyt Jeesusta.

Jumalan siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija

Hei! Olipa perusteellista tietoa muhimaan sieluuni.
        Hiukan asian vierestä -
        nimi "Mikael" merkitsee: Kuka on Jumalan kaltainen.
        Nimi "Jeesus" merkitsee: Jumala/ssa on pelastus.
        Nimi "Jesaja" merkitsee: Jumala/ssa on pelastus.
        Rakkaus on "ahavah" - ja minua miellyttää ajatus:
        1Johannes 4:8 Jumala on rakkaus: Jehovah on Ahavah!
        Se sanakieli on balsamia sielulleni haavoissaan.

Hei! Olipa perusteellista tietoa muhimaan sieluuni.
        Hiukan asian vierestä -
        nimi "Mikael" merkitsee: Kuka on Jumalan kaltainen.
        Nimi "Jeesus" merkitsee: Jumala/ssa on pelastus.
        Nimi "Jesaja" merkitsee: Jumala/ssa on pelastus.
        Rakkaus on "ahavah" - ja minua miellyttää ajatus:
        1Johannes 4:8 Jumala on rakkaus: Jehovah on Ahavah!
        Se sanakieli on balsamia sielulleni haavoissaan.

Hei!

Saat oman tietosi päälle lisää tietoa, se on aina hyödyllistä.

Muistan kun itse taistelin joidenkin kysymyksien kanssa, ja lykkäsin niitä tuonnemmaksi, niin on hyvä tehdä jos on liian hankalaa, ja rehellisyys itselle että pystyy muuttamaan käsityksiän ajassa tiedossa on rehellisyyttä itselle.
        Omantunnon tuska on usein Jumalan Hengen puhuttelua ratkaisuun.

Mutta nk. mainitsin Mikael kysymys on huippu-Raamatuntutkimusta, ei jumaluuden pelastusopin perusteita.
        Koko asian voi sivuuttaa, mutta jos on tietoa alkeet jo, niin ihmiset usien haluavat tietää lisää uskonsa taipaleella kivikkoisella polulla ja pluikkaalla baanalla.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Itä.Merenneito
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei!

Saat oman tietosi päälle lisää tietoa, se on aina hyödyllistä.

Muistan kun itse taistelin joidenkin kysymyksien kanssa, ja lykkäsin niitä tuonnemmaksi, niin on hyvä tehdä jos on liian hankalaa, ja rehellisyys itselle että pystyy muuttamaan käsityksiän ajassa tiedossa on rehellisyyttä itselle.
        Omantunnon tuska on usein Jumalan Hengen puhuttelua ratkaisuun.

Mutta nk. mainitsin Mikael kysymys on huippu-Raamatuntutkimusta, ei jumaluuden pelastusopin perusteita.
        Koko asian voi sivuuttaa, mutta jos on tietoa alkeet jo, niin ihmiset usien haluavat tietää lisää uskonsa taipaleella kivikkoisella polulla ja pluikkaalla baanalla.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Hei! Tämä teologia on vaikeaa - kuin yrittäisi ymmärtää vieraan kielen kielioppia. Minulle ei tahdo jotkut asiat luonnistaa. Kolminaisuusoppi, Jeesuksen alku ovat nyt avoimia kysymyksiä, jotka jätän ilmaan odottamaan sitä puuttuvaa palaa.
        Haluaisin nyt kyyhöttää, kuin siipirikko lintu lehmuksen suojassa, lukien raamatun selityksiäsi, joita jaat lähimmäisillesi ystävällisen hyväntahtoisessa hengessä - arvostaen Raamatun elävöittävää sanaa.
        Se, mikä sai minut etsimään Jumalaa, oli Suomen kaunis saaristo, jossa kaikki hengelliset asiat heräsivät. Vanhenpani eivät vastanneet kysymyksiini kuolemasta, kun näin kuolleen linnun tai muuta vastaavaa. He olivat sodassa kärsiessään tutustuneet luterilaisuuteen ja Jehovan todistajiin suvuissaan ja valinneet luterilaisuuden. Olivat kumpikin Jumalaan uskovia omalla tavallaan.
        Mutta koska aikuiset eivät antaneet vastauksia, niin päätin mennä kouluun ja optella lukemaan ja löytää vastauksia kirjoista. Se on jatkunut.
        Sinä, joka arvostat luontoa, ymmärrät varmasti, jos lapsi tai nuori ihminen häkeltyy luonnon ihmeen edessä niin, että vaipuu polvilleen rukouksessa. Sellaista koin usein Suomen saaristossa.
        Kesäpäivä, seisot mukulakivisellä tiellä ja katsot kukkivaa orvokkimerta, joka jatkyy sini-violettina kauas mäntyriviin asti ja sen takana kuohuu sini-vihreä meri.
        Tai isäsi ottaa sinut tuoksuvan kielomeren ääreen opettaen varjelemaan luontoa. Kun silloin esittää kysymyksen: Kuka on luonut tämän kaiken ihanuuden? - niin se kysymys syöpyy niin syvälle ihmismieleen ja -sydämeen, ettei se jätä koskaan.
        Etsinnästä tulee orjantappuraruusuissa kulkemista monta kertaa, jos saa elää. En Usko, että Jumala tuomitsee Meitä väärästä opista ja ymmärtämättömyydestä. Jeesuksen lohdutuksen olen tuntenut monta kertaa - oman käsitykseni mukaan . Kreikkalaiset kirjoitukset, Psalmit, Sananlaskut ovat nyt lähinnä opetuksenani. Edessä meillä kaikilla on kesä ja luonnon virvoittava, parantava voima.

• Jehova-on-Jumala

Jehovan viha on laskeutuva vääräuskoisten päälle ja silloin on myöhäistä katua. Palvokaa Jehovaa nyt tai kuolema tuhoaa teidät.

• Hei!

En aivan usko että aloitusviesti on Jehovantodistajan kirjoittama, siitä syystä että en usko että kukaan Jehovantodistaja joka sen opin tuntee mitä nämä opettavat väitä kuitenkaan että Jumala tappoi poikansa syystä jota esittää.

Jehovantodistajat kuitenkin opettavat Jeesusta Jumalan poikana, mutta lihallisena ihmisenä, joka kyllä oli Jumalan poika, muttaettä pojassa ei olisi sitten jumaluutta.

Raamatun ilmoitus on kiistaton että Pojan kautta maailma luotiin, Kol 1:12-18.
      Alussa oli sana ja Sana oli Jumalan luona: Joh 1:1-14.

Minusta tuntuu että koko maapallo on ikäänkuin delegoitu Pojalle, kaikki maapalloon liittyvä. Uuden liiton aikana Poika on Ylipappi, Elävä Ylipappi; Hebr 8:1-2, 4:14-16.

Jumaluus Kol 2:9, Apt 17:29; on ilmoitettu ja ilmestynyt Isänä, Poikana; Joh 3:16, Ilm 1:7-8, ja Pyhänä Henkenä; 1 Moos 1:1-
      Ihmisen elämä uskovaisena perustuu Ylipapin ja olevaisen persoonan suhteeseen Hengessä; Joh 14 luku.

Vika ettei Jehovantodistajat tätä ymmärrä on, että Vartiotorniseura on eräänlainen protestiliike maailman uskonnollisuudelle, ampuen yli monin tavoin, ja julistavat kaikki maailman Raamattua lukevien uskontojen jäsenet kuuluvaksi "Suuren Babylonin" luokkaan; Ilm 17-18. Tässä hurmiossa ihmiset sitten ajattelevat löytävänsä oikeaa.
      Raamattua lukevissa erilaisissa piireissä on Jumalalle ja uskolleen, Raamatun sanalle pyhittyneitä olevaisia persoonia yksilöinä. -Jehovantodistajissakin, en ole itse koskaan ainokaisenkaan olevaisen henkilökohtaista uskoa syyttänyt ja tuominnut koskaan hamassa ajassa. Minä en Jehovantodistajillekaan yksilö-persoonina helvetin porttien saranoita narisuta avainnippu kädessä, ja en seiso siinä jonossa joka seisoo jonottamassa Jumalan paikalle. Ylipapilla Jeesuksella Kristuksella on "avainnippu," ei kellään muulla; Hebr 1:14, Uusi liitto on solmittu Jumalan /Ylipapin ja ihmisen välille; Hebr 10:12-18 niin että ihminen eläisi henkilökohtaisessa suhteessa taivaallisiin Jumalan Henkeen/ Ylipappiin.

JHWH on vakuuttavasti ilmoitettu Jumalan erisnimi, mutta vain yksi niistä. Erisnimiä ja yleisnimiä rakkaalla on iso tukku. Kerakkaisiin vokaaleita lisäsivat vasta masoreetit 800 luvulta, seuraavan vuosituhannen alkupuolelle. masoreetit oli jonkinlainen "lahko" tuohon aikaan. kellään ei ole harmaata aavistusta miten alkuhebrassa lausuttaisiin JHWH, sillä Jumalan nimeä ei tavattu lausua, eikä kukaan tiedä miten kerakkeet olisivat kielitieteellisesti lausuttu siihen aikaan ja hiukan myöhemmin.
      Jehova on ollut käytössä sitten aina jossakin määrin. Jahve on toinen lausunta.

Jumalauus/ Jumala on sen verran iso asia että oikeaoppisuusvaatimuksia ei oikein voi uskovalle esittää. Suhde pitäisi syntyä Jumalan ja ihmisen välille uskossa, tässä lepää se perusta joka on oikein.

Vika ettei Jehovantodistajat ymmärrä jumaluutta Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä ja Jeesusta osana jumaluutta, on sekin että Jumalaa yritetään selittää ikäänkuin Luojastaan sisältä, tai Luojastaan ylhäältä käsin.
      Myös että ala-asteen laskuoppi 1 1 1=3, eikä 1, menee yli ymmärryksen.
      Kreikkalainen filosofia pyrki myös selittämään Jumalaa Jumalasta sisältäpäin.
      Jumalaa ei ole kuitenkaan jaettu kolmeen osaan, vaan jumaluus on yhtä, sekä aina yhtä ja samaa mieltä kaikessa, ja jumaluus ilmoitettu ja ilmestynyt ihmiselle kuten edellä jo mainitsin.

Jeesus Kristus on Raamatun keskushahmo, ja Jeesuksen Kristuksen ympärille perustuu ihmisen Raamatun pelastusoppi.
      Minusta tuntuu että Isä delegoi kaiken maapalloa koskevan Pojalle, ja kehoittaa ihmiskuntaa kuulemaan Poikaa.

Jumala nimitti Jeesuksesta pojakseen; Matt 3: 17, sekä Jumalaksi; Hepr 1 :4-8. Poika on perillinen ja Pojan välityksellä Hän on luonut maailmat; Jae 2-3, Joh 1 :2-3, Kol 1: 16, Profeetta Jesaja ennusti tulevasta lapsesta: "Hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas;" Jes 9:5.

Jumala on ilmestynyt Jeesuksessa Kristuksessa ihmiskunnalle/ olevaiselle ihmisyksilölle, ja on sanassa Raamatussa pelastusoppina olevaisille persoonille.

Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija
      Ingen pappi
      Ingen Jehovantodistaja
      Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoika

• Itä.Merenneito

Kiitos, että toit epäilykesi esiin aloituksesta. Se on niin provosoivaa, että sen täytyy tarkoituksella ärsyttää uskovia ihmisiä todistajia vastaan. Tietysti ihminen voi mielen häiriössä toimia aggressiivisesti. Miten tahansa, toivon hänen pääsevän tasapainoon myös itsensä tähden.
        Mitä Jumalan kolmiyhteisyyteen tulee, niin käsitän olevan vain yhden Jumalan, joka loi Esikoispoikansa, Jeesuksen, ja yhdessä Isä ja poika loivat muun luomakunnan - enkeleineen kaikkineen.
        Ihmisessä on henki, persoonallisuus, ominaisuudet, mieltymykset...
        Minulle Isä ja Poika omaavat samanlaisen hengen, jonka avulla luovat.
        Tai Poika Isänsä kuvana ilmaisee Hänen henkeään.

Kiitos, että toit epäilykesi esiin aloituksesta. Se on niin provosoivaa, että sen täytyy tarkoituksella ärsyttää uskovia ihmisiä todistajia vastaan. Tietysti ihminen voi mielen häiriössä toimia aggressiivisesti. Miten tahansa, toivon hänen pääsevän tasapainoon myös itsensä tähden.
        Mitä Jumalan kolmiyhteisyyteen tulee, niin käsitän olevan vain yhden Jumalan, joka loi Esikoispoikansa, Jeesuksen, ja yhdessä Isä ja poika loivat muun luomakunnan - enkeleineen kaikkineen.

Minä puhun aina teologian Raamatun näkökulmaa, en epäile ja kiellä ihmisen uskoa.
        Ihmisellä tieto voi olla erilainen- mutta Raamatun Jeesus Kristus kallion peruspilareita, ei saa räjäyttää.
        Evankeliumissa ja Raamatun sanassa saa ihminen vapaasti tiedossa kasvaa, eikä ristin sielukaan voi valaa toista ihmisistä muottiinsa.
        Herrassa usko on suuri erilaisenkin tiedon varassa.

On Jehovantodistajia maan päällä joitakin yksilöitä, joidenka kanssa keskustelemme uskossa uskonasioita sovussa, sillä emme koskaan arvostele toisemme uskoa, vaan arvostamme toistemme uskoa.

Jehovantodistajilla on tosissaan olevia uskovaisia vilpittömyydessä oman tietomääränsä mukaan yksilöitä- Jehovalle pyhittyneitä ihmisiä, joidenka syyttäjänä ja tuomarina en ole koskaan ollut uskon suhteen, keskustelen vain Raamatun teologiasta en muusta.

Adventtiliikkeessä on Jumalalle ja Kristukselle pyhittyneitä ihmisiä yksilöinä.
        Työ uskonpuhdistuksessa on ollut mittava 1800 luvulta alkaen.
        Kirkon Kristus kallion teologia on onnistunut, eikä kirkko ole teologiassaan hievahtanut piiruakaan maailman synnin puolelle, ja niin tulee aina olemaan, siitä olen varma.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Merenneito: "Mitä Jumalan kolmiyhteisyyteen tulee, niin käsitän olevan vain yhden Jumalan, joka loi Esikoispoikansa, Jeesuksen, ja yhdessä Isä ja poika loivat muun luomakunnan - enkeleineen kaikkineen."

Kaipaan täsmennystä. Mitä tarkoitat sillä, että Jumala loi Jeesuksen? Kuinka Jeesus voisi olla sekä luotu että Luoja?

• yurki1000js kirjoitti:

Merenneito: "Mitä Jumalan kolmiyhteisyyteen tulee, niin käsitän olevan vain yhden Jumalan, joka loi Esikoispoikansa, Jeesuksen, ja yhdessä Isä ja poika loivat muun luomakunnan - enkeleineen kaikkineen."

Kaipaan täsmennystä. Mitä tarkoitat sillä, että Jumala loi Jeesuksen? Kuinka Jeesus voisi olla sekä luotu että Luoja?

Hei-

Jeesus ei ole luotu. Luoja ei ole siis luotu. Ihmisten päätä sekoittaa ihmislihassa ollut jumaluus, joka oli osa jumaluuttaa- Itse Jumaluutta pukeutunut ihmislihaan.
        Jumaluus on asia joka on hiukan hankala ihmisen ymmärrykselle, koska ihminen on luotu olento.

Mutta Raamattu ei puhu Jeesuksesta missään luotuna, vaan lähinnä Luojana ja osana jumaluutta, joka on ilmoitettu ja ilmestynyt ihmiselle Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tähän tietenkin liittyy myös saatu profetia Apt 21:9, että enkelitkin; Hebr 1:14.

Jehovan todistajat ovat selittäneet Pyhän Hengen Jumalasta lähtevänä voimana.
        Raamattu kuitenkin puhuu Pyhästä Hengestä persoonana joka ajattelee ja jolla on tunteetkin.

Pyhä Henki oli mukana maailman luomisessa. (1 Moos 1:2) Henki on ja vaikuttaa Herran omissa. (Joh 4:24, Apt 1:8, Luuk 12:12, Matt 10:20) Henki on Jumalasta ja lähtenyt Isän luota.

Henki puolustaa ja todistaa Jeesuksesta (1 Kor 2:12, Joh 15:26) Jeesus kertoi Pyhän Hengen tulevan taivaasta jumaluuden edustajana ja julistavan Jeesuksen totuutta. (Joh 14:26, 16:7, 13-15)

Pyhä Henki johtaa synnintuntoon sekä paljastaa vääryyden ja synnin, vanhurskauden ja tuomion. (Joh 16:8)
        Pyhällä Hengellä on erityinen tehtävä maailmassa pelastuskutsun esittäjänä. (Ilm 2:7, 22:17) Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa kaikkialla maailmassa tukemassa ihmisen uskonelämää.

Pyhän Hengen ominaisuuksia:

- Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi ja surulliseksi. Hänellä on tunteet (Ef 4:30, Jes 63:10)

- Pyhää Henkeä voidaan yritetty pettää, kiusata ja koetella. (Apt 5:3-4,9)

- Henki puhuu (1 Tim 4:1, Hebr 3:7-8)

- Henki julistaa (Joh 16:13-15)

- Opettaa ja neuvoo (Luuk 12:10-12)

- Todistaa (Hebr 10:15-16, Room 8:14-16)

- Rukoilee, auttaa ja välittää ihmisen puolesta (Room 8:26)

- Johtaa seurakunnan toimintaa. Läsnä seurakunnan päätöksissä (Apt 13:2, 4, 15:28)

- Itsenäinen valta tehdä ratkaisuja (Apt 16:6)

- Tutkii kaiken (1Kor 2:10)

Pyhällä Hengellä on personallisia ominaisuuksia; Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi; Jes 63:10, Ef 4:30, Henki ei ole "pelkkä omaa tahtoa vailla oleva voima;" Apt 1:8,16, 5:3-4,9, 10:28, 11:28, 13:2,4, 16:6-7, 20:28, 28:25, 1 Tim 4:1, Hebr 3:7, 9:8, 10:15, Joh 6:63, 14:26, 16:14, Room 8:16,26, 1 Kor 12:10-11, 2 Kor 2:13, 3:6,8,18, Ef 3:16, 4:30.
        Neh 9:20,30, Sak 7:12, Matt 4:1, 10:20, Mark 13:11, Joh 16:8-11, Ilm 22:17, Room 8:2,16, Jes 59:21, 63:14, Ps 143:10, Luuk 12:12, Mii 3:8, Ilm 2:7,11,17,29, 3:6,13,22.

Raamattu opettaa Jumalan Pyhän Hengen olevan ihmisen persoonaa ja ymmärrystä ihmeellisempi ja viisaampi jumaluuden korkea voima ja olevainen "persoona." Kol 2:9, Apt 17:29.

Pyhä Henki ottaa ihmisen persoonana persoonallisesti olevaisen yksilön, ei pelkkänä voimana.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Itä.Merenneito
        yurki1000js kirjoitti:

Hei! Sillä ei ole mitään merkitystä sinulle, mitä mieltä minä olen asioista.
        Olen tullut "Jarinhotellin" suojiin mietiskelemään ja punnitsemaan oppikysymyksiä. Tunnen itseni tulentuneeksi ja rikkinäseksi, joten en ala tässä vaiheessa selittelemään toisten painostuksella yhtään mitään. En tiedä!
        Hyvää kesää sinulle - Roope-setä rahoinesi ;-)

• jarinhotelli kirjoitti:

Hei-

Jeesus ei ole luotu. Luoja ei ole siis luotu. Ihmisten päätä sekoittaa ihmislihassa ollut jumaluus, joka oli osa jumaluuttaa- Itse Jumaluutta pukeutunut ihmislihaan.
        Jumaluus on asia joka on hiukan hankala ihmisen ymmärrykselle, koska ihminen on luotu olento.

Mutta Raamattu ei puhu Jeesuksesta missään luotuna, vaan lähinnä Luojana ja osana jumaluutta, joka on ilmoitettu ja ilmestynyt ihmiselle Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Tähän tietenkin liittyy myös saatu profetia Apt 21:9, että enkelitkin; Hebr 1:14.

Jehovan todistajat ovat selittäneet Pyhän Hengen Jumalasta lähtevänä voimana.
        Raamattu kuitenkin puhuu Pyhästä Hengestä persoonana joka ajattelee ja jolla on tunteetkin.

Pyhä Henki oli mukana maailman luomisessa. (1 Moos 1:2) Henki on ja vaikuttaa Herran omissa. (Joh 4:24, Apt 1:8, Luuk 12:12, Matt 10:20) Henki on Jumalasta ja lähtenyt Isän luota.

Henki puolustaa ja todistaa Jeesuksesta (1 Kor 2:12, Joh 15:26) Jeesus kertoi Pyhän Hengen tulevan taivaasta jumaluuden edustajana ja julistavan Jeesuksen totuutta. (Joh 14:26, 16:7, 13-15)

Pyhä Henki johtaa synnintuntoon sekä paljastaa vääryyden ja synnin, vanhurskauden ja tuomion. (Joh 16:8)
        Pyhällä Hengellä on erityinen tehtävä maailmassa pelastuskutsun esittäjänä. (Ilm 2:7, 22:17) Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa kaikkialla maailmassa tukemassa ihmisen uskonelämää.

Pyhän Hengen ominaisuuksia:

- Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi ja surulliseksi. Hänellä on tunteet (Ef 4:30, Jes 63:10)

- Pyhää Henkeä voidaan yritetty pettää, kiusata ja koetella. (Apt 5:3-4,9)

- Henki puhuu (1 Tim 4:1, Hebr 3:7-8)

- Henki julistaa (Joh 16:13-15)

- Opettaa ja neuvoo (Luuk 12:10-12)

- Todistaa (Hebr 10:15-16, Room 8:14-16)

- Rukoilee, auttaa ja välittää ihmisen puolesta (Room 8:26)

- Johtaa seurakunnan toimintaa. Läsnä seurakunnan päätöksissä (Apt 13:2, 4, 15:28)

- Itsenäinen valta tehdä ratkaisuja (Apt 16:6)

- Tutkii kaiken (1Kor 2:10)

Pyhällä Hengellä on personallisia ominaisuuksia; Pyhä Henki voi tulla murheelliseksi; Jes 63:10, Ef 4:30, Henki ei ole "pelkkä omaa tahtoa vailla oleva voima;" Apt 1:8,16, 5:3-4,9, 10:28, 11:28, 13:2,4, 16:6-7, 20:28, 28:25, 1 Tim 4:1, Hebr 3:7, 9:8, 10:15, Joh 6:63, 14:26, 16:14, Room 8:16,26, 1 Kor 12:10-11, 2 Kor 2:13, 3:6,8,18, Ef 3:16, 4:30.
        Neh 9:20,30, Sak 7:12, Matt 4:1, 10:20, Mark 13:11, Joh 16:8-11, Ilm 22:17, Room 8:2,16, Jes 59:21, 63:14, Ps 143:10, Luuk 12:12, Mii 3:8, Ilm 2:7,11,17,29, 3:6,13,22.

Raamattu opettaa Jumalan Pyhän Hengen olevan ihmisen persoonaa ja ymmärrystä ihmeellisempi ja viisaampi jumaluuden korkea voima ja olevainen "persoona." Kol 2:9, Apt 17:29.

Pyhä Henki ottaa ihmisen persoonana persoonallisesti olevaisen yksilön, ei pelkkänä voimana.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Kiitos Jarinhotelli. Olet perusteellinen ja viittaat Raamattuun. Niin pitääkin:)

Hei! Sillä ei ole mitään merkitystä sinulle, mitä mieltä minä olen asioista.
        Olen tullut "Jarinhotellin" suojiin mietiskelemään ja punnitsemaan oppikysymyksiä. Tunnen itseni tulentuneeksi ja rikkinäseksi, joten en ala tässä vaiheessa selittelemään toisten painostuksella yhtään mitään. En tiedä!
        Hyvää kesää sinulle - Roope-setä rahoinesi ;-)

Anteeksi Merenneito. En tiennyt, ettei sinulta saa kysyä. Jarinhotelli vastasi selkeästi: "Jeesus on Luoja."

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

• Vastasin viestiketjun aloitukseen tässä ketjussa.

Lisää vielä asiaan, että Jumalan syntiä opettava laki on olemassa ajan loppuun asti. Uudessa maassa lakia ei enää tarvita. Uudessa maassakin samat Jumalan valtakunnan perustuslain arvot pätevät.
      Lisään vastaukseeni vielä linkin, missä kirjoitan siitä laista, jonka Jehovantodistajat väittävät loppuneen ja päättyneen ristille; täällä;
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14241245/paattyiko-kaikki-laki-ristille

Jehovan todistajat kieltävät Jeesuksen jumaluuden, ja selittävät Jeesuksen pelkkänä lihallisena ihmisenä, mutta Jumalan poikana, mutta pelkkänä lihallisena poikana.
      Tämän lisäksi Jehovan todistajat haluavat itse määrätä mikä on syntiä.
      Jehovan todistajat haluavat itse määrätä minkälainen on Jumalan poika.
      > Olen antanut Raamatun jakeet Jumalan Pojan jumaluuden tutkimiseen juuri jo.

Jumalan lain suuret periaatteet on ilmaistu kymmenessä käskyssä, ja niiden noudattamisesta Kristus antoi elämässään esimerkin. Niissä ilmenee Jumalan rakkaus sekä se, mikä ihmisen käyttäytymisessä ja ihmissuhteissa on Jumalan tahdon ja tarkoituksen mukaista, ja ne velvoittavat kaikkia ihmisiä kaikkina aikoina. Nämä käskyt muodostavat perustan liitolle, jonka Jumala on tehnyt kansansa kanssa, ja mittapuun Jumalan tuomiolla. Pyhän Hengen vaikutuksen kautta ne osoittavat synnin ja herättävät ihmisen tajuamaan Vapahtajan tarpeensa.

Pelastus on kokonaan armosta eikä teoista, mutta sen hedelmänä on kuuliaisuus Jumalan käskyille. Tämä kuuliaisuus kehittää kristillistä luonnetta ja edistää hyvinvointiamme. Se on osoituksena rakkaudestamme Herraan ja huolenpidostamme lähimmäisiämme kohtaan. Uskon kuuliaisuus osoittaa Kristuksen voiman muuttaa ihmiselämää, ja siten se vahvistaa kristillistä todistusta. (2. Moos. 20:1-17; Ps. 40:8,9; Matt. 22: 36-40; 5. Moos. 28:1-14; Matt. 5:17-20; Hepr. 8:8-10; Joh. 15:7-10; Ef. 2:8-10; 1. Joh. 5:3; Room. 8:3,4; Ps. 19:8-15.)

Jumalan siunausta
      Jari Laurila
      keskustelija

• Jumala, iankaikkinen Poika, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan kaikki luotiin, Jumalan luonne ilmoitetaan, ihmiskunnan pelastus toteutetaan ja maailma tuomitaan. Hän, ikuisesti tosi Jumala, tuli myös tosi ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi. Hän sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Hän eli ja koki kiusauksen ihmisolentona mutta antoi täydellisen esimerkin Jumalan vanhurskaudesta ja rakkaudesta.

Ihmeteoillaan hän ilmensi Jumalan voimaa, ja ne osoittivat hänen olevan Jumalan lupaama Messias. Hän kärsi ja kuoli vapaaehtoisesti ristillä meidän syntiemme tähden ja meidän sijastamme. Hänet herätettiin kuolleista, ja hän astui ylös taivaisiin suorittaakseen palvelusta taivaallisessa pyhäkössä meidän hyväksemme. Hän on tuleva takaisin kirkkaudessa vapauttaakseen lopullisesti kansansa ja saattaakseen kaiken ennalleen. (Joh. 1:1-3,14; Kol. 1:15-19; Joh. 10:30; 14:9; Room. 6:23; 2. Kor. 5:17-19; Joh. 5:22; Luuk. 1:35; Fil. 2:5-11; Hepr. 2:9-18; 1. Kor. 15:3,4; Hepr. 8:1,2; Joh. 14:1-3.)

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• b.t.w

2. Aik. 2:6
        Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu ....

2. Aik. 6:18
        Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

• Jehova-on-Jumala

Ihan sama mitä valheita tänne kirjoitatte, Isä Jehova on ainoa oikea Jumala. Jehova kostaa vielä kolminaisuuden valhetta levittäneille. Jehova ei silloin tunne armoa.

• Missä ilosanoma?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Missä ilosanoma?

Ilosanoma on se, että saat palvoa ja palvella Herraa Jehovaa. Siten pääset Isän kanssa Paratiisiin. Jos pilkkaat Jehovaa tai kiellät Hänet, niin Jehova tuomitsee sinut armotta kuolemaan. Kaikki Jehovan toimet ovat hyvin oikeudenmukaisia.

Ilosanoma on se, että saat palvoa ja palvella Herraa Jehovaa. Siten pääset Isän kanssa Paratiisiin. Jos pilkkaat Jehovaa tai kiellät Hänet, niin Jehova tuomitsee sinut armotta kuolemaan. Kaikki Jehovan toimet ovat hyvin oikeudenmukaisia.

Ok. Ymmärrän, että epäusko on syntiä. Mutta mitä kuolema on?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Ok. Ymmärrän, että epäusko on syntiä. Mutta mitä kuolema on?

Kuolema on sitä, että sielusi ja ruumiisi tuhoutuu. Jehova tuhoaa ne, jotka eivät ole hänen joukoissaan. Mitään ikuista helvettiä ei ole olemassa.

• Aloittaja. Mihin pyrit ja miksi?
        Kuulutko johonkin seurakuntaan? Mihin?
        Oletko JT? Haluatko käännyttää adventisteja? Miksi?

Kuolema on sitä, että sielusi ja ruumiisi tuhoutuu. Jehova tuhoaa ne, jotka eivät ole hänen joukoissaan. Mitään ikuista helvettiä ei ole olemassa.

Missä Raamattu?

Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

Mark 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, 9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. 9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin, 9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Maailmassa on kaksi ryhmää, lampaat ja vuohet.

Matt:
        25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
        25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
        25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Missä toivo? Jeesuksessa.

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Aloittaja. Mihin pyrit ja miksi?
        Kuulutko johonkin seurakuntaan? Mihin?
        Oletko JT? Haluatko käännyttää adventisteja? Miksi?

Haluan, että mahdollisimman moni alkaa palvoa Jehovaa ja pääsee Paratiisiin. Olen kristitty.

Haluan, että mahdollisimman moni alkaa palvoa Jehovaa ja pääsee Paratiisiin. Olen kristitty.

"Kristitty" voi tarkoittaa monia asioita. Radio Deissä kerrottiin kyselystä. Suomalaisilta kysyttiin: "Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapsi?" Yhdeksän prossaa (9%) vastaajista vastasi myöntävästi.

Koetko olevasi uudestisyntynyt Jumalan lapsi? Jos, niin miten Jumala synnytti sinut uudesti?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

"Kristitty" voi tarkoittaa monia asioita. Radio Deissä kerrottiin kyselystä. Suomalaisilta kysyttiin: "Oletko uudestisyntynyt Jumalan lapsi?" Yhdeksän prossaa (9%) vastaajista vastasi myöntävästi.

Koetko olevasi uudestisyntynyt Jumalan lapsi? Jos, niin miten Jumala synnytti sinut uudesti?

Kyllä, olen uudistisyntynyt ja jättänyt entisen syntisen maallisen elämäni taakse. Jehova kutsui minua ja nyt palvon Herraa Jehovaa. Amen.

Kyllä, olen uudistisyntynyt ja jättänyt entisen syntisen maallisen elämäni taakse. Jehova kutsui minua ja nyt palvon Herraa Jehovaa. Amen.

Voisitko vielä täsmentää ja vahvistaa Raamatulla? Miten Jumala uudestisynnyttää lapsia itselleen?

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Voisitko vielä täsmentää ja vahvistaa Raamatulla? Miten Jumala uudestisynnyttää lapsia itselleen?

Entisen elämän hylkääminen ja Jehovan kuulias palveleminen riittävät. Käskyt pidetään. Ei sen kummempaa.

Entisen elämän hylkääminen ja Jehovan kuulias palveleminen riittävät. Käskyt pidetään. Ei sen kummempaa.

Miksi Jeesus? Siksi, etteivät ihmiset kyenneet täyttämään lakia. Siksi Isä uhrasi Poikansa. Armo on tarpeen.

HINTA ON MAKSETTU.

http://bibelfokus.se/fi/node/269

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Miksi Jeesus? Siksi, etteivät ihmiset kyenneet täyttämään lakia. Siksi Isä uhrasi Poikansa. Armo on tarpeen.

HINTA ON MAKSETTU.

http://bibelfokus.se/fi/node/269

Jeesuksen palvojat ovat Jehovan vihollisia ja heidät Herra tuhoaa armotta. Usko jo, että Isä Jehova on ainoa oikea Jumalamme.

• valehtelijalle

No et todellakaan ole kristitty.

• etymmärräRaamattua

Jeesuksen palvojat ovat Jehovan vihollisia ja heidät Herra tuhoaa armotta. Usko jo, että Isä Jehova on ainoa oikea Jumalamme.

Ai että Jeesuksen palvojat joutuvat tuhoon vai? Lueppa kuule Ilmestyskirjan luku 5, niin Jeesusta siellä palvotaan kuten Isää Jumalaakin.

• Jehova-on-Jumala
        etymmärräRaamattua kirjoitti:

Ai että Jeesuksen palvojat joutuvat tuhoon vai? Lueppa kuule Ilmestyskirjan luku 5, niin Jeesusta siellä palvotaan kuten Isää Jumalaakin.

Kyllä. Meidän kuuluu palvoa ja kumartaa vain Isää Jehovaa. Kaikki muu on ateismia tai epäjumalanpalvontaa. Jehova tuhoaa armotta vihollisensa ja se on ihan oikeudenmukainen tuomio. Tee parannus tai kohtaa Jehovan viha.

Kyllä. Meidän kuuluu palvoa ja kumartaa vain Isää Jehovaa. Kaikki muu on ateismia tai epäjumalanpalvontaa. Jehova tuhoaa armotta vihollisensa ja se on ihan oikeudenmukainen tuomio. Tee parannus tai kohtaa Jehovan viha.

Edelleen. Teit trollialoituksen.

• Jehova-on-Jumala
        yurki1000js kirjoitti:

Edelleen. Teit trollialoituksen.

Jehova kostaa pilkkasi.

• pilipalipum

BLAA BLAA BLAA!

Samaa sontaa taas eri purkissa.

• BLAA. Mikä on totuus Jumalasta?

• Zehouwa

Tuota ne jehovakkin ovat yrittäneet todistella. Zahwe.

• Te-ootte-sekaisin

Vittu te ootte sekaisin! Kuin norsun nussimat Siwan kauppakassit. Te ootte niin pöljiä, että otsaluunne paistaa takaraivostanne läpi.

• Jehova-on-Jumala

Jehova ei anna sinulle pilkkasi anteeksi ellet tee parannusta.

• gdae

"Jeesus kuvitteli itsestään liikaa ja korotti itsensä Jumalaksi. Siitä Isä Jehova suuttui ja tappoi poikansa ristinkuolemalla.

Pelätkää ja palvokaa siis Jehovaa!"

Juuri noin uskoi Paavali, ennen kuin itse kohtasi Jeesuksen. Mieli muuttui.

Filippiläiskirje 3

Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta emmekä luota mihinkään omaamme.
      4 Olisi minulla aihetta kyllä siihenkin, minä jos kukaan voisin luottaa siihen mitä minulla on ollut.
      5 Minut on kahdeksantena päivänä ympärileikattu, olen syntyperäinen israelilainen, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista vanhemmista. Lain noudattajana olin fariseus
      6 intoni ja kiivauteni osoitin vainoamalla seurakuntaa, lakiin perustuva vanhurskauteni oli moitteeton.
      7 Mutta kaiken tämän, mikä oli minulle voittoa, olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
      8 Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen
      9 ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.
      10 Minä tahdon tuntea Kristuksen ja hänen ylösnousemisensa voiman ja tulla hänen kaltaisekseen osallistumalla hänen kärsimyksiinsä ja kuolemaansa.
      11 Ehkä silloin saan myös nousta kuolleista

MINÄ TAHDON TUNTEA KRISTUKSEN... JA TULLA HÄNEN KALTAISEKSEEN..

Näin sanoo entinen farisealainen lain tuntija Paavali, joka on Jehovan lain tuntemisessa ja noudattamisessa varmasti jopa aloittajaakin edellä.
      Paavali tunsi kyllä kristusta koskevat ennustukset, mutta ei ymmärtänyt niitä, ennen kuin kohtasi Jeesuksen. Näin voi käydä itse kullekin jos tönkii jumaluusasioita rehellisesti. Voi aloittaa vaikka siitä, miksi sanot olevasi kristitty? Kuka on kristus, jota juutalaiset odottaa / odotti, ja jonka kristityt katsovat olevan Jeesus? Ja mikä tarkoitus tällä kaikella on ihmiskunnalle?

• Jehova-on-Jumala

Jehova on Pyhä Kostaja. Siis pelätkää ja palvokaa Herraa Jehovaa!

• Exap

Niin, et vielä vastannut toisessa ketjussa esittämääni kysymykseen.
        Koska Jumalan nimen lausuminen ja käyttäminen turhaan on käskyissä ehdottomasti kielletty, miksi jotkut käyttävät sitä kuin mitäkin tavaramerkkiä ?

• Jehova-on-Jumala
        Exap kirjoitti:

Niin, et vielä vastannut toisessa ketjussa esittämääni kysymykseen.
        Koska Jumalan nimen lausuminen ja käyttäminen turhaan on käskyissä ehdottomasti kielletty, miksi jotkut käyttävät sitä kuin mitäkin tavaramerkkiä ?

Raamattu kieltää siinä vain jumalanpilkan tai kiroamisen Jumalan nimeen. Jumalan nimi on Jehova ja sitä saa vapaasti käyttää kunhan kunnioittaa Herraa.

• Exap

Raamattu kieltää siinä vain jumalanpilkan tai kiroamisen Jumalan nimeen. Jumalan nimi on Jehova ja sitä saa vapaasti käyttää kunhan kunnioittaa Herraa.

Ai. Minusta siinä lukee: "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä". Ja israelilaisetkin ymmärsivät sen siten että tuota nimeä ei käytetty, vaan puhuttiin vain Jumalasta. Nimen käyttäminen silloin kun kerran kaikki tiesivät kuka on Jumala, oli heidän mielestään Hänen nimensä turhaa käyttämistä.
        Oletko siis sitä mieltä että israelilaiset eivät ymmärtäneet mitä Jumala tarkoitti ?

• Jehova-on-Jumala
        Exap kirjoitti:

Ai. Minusta siinä lukee: "Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä". Ja israelilaisetkin ymmärsivät sen siten että tuota nimeä ei käytetty, vaan puhuttiin vain Jumalasta. Nimen käyttäminen silloin kun kerran kaikki tiesivät kuka on Jumala, oli heidän mielestään Hänen nimensä turhaa käyttämistä.
        Oletko siis sitä mieltä että israelilaiset eivät ymmärtäneet mitä Jumala tarkoitti ?

Jehovan nimen käyttö normaaleissa tilanteissa ei ole mitään turhaan lausumista. Jeesusta Jumalana pitävät käyttävät myös "Jeesus" sanaa aivan jatkuvasti.

• Exap

Jehovan nimen käyttö normaaleissa tilanteissa ei ole mitään turhaan lausumista. Jeesusta Jumalana pitävät käyttävät myös "Jeesus" sanaa aivan jatkuvasti.

"Jeesusta Jumalana pitävät käyttävät myös "Jeesus" sanaa aivan jatkuvasti."
        Tuossa on pointtia. Kenties oma keskustelun aiheensa sekin. Apostolit kuitenkin käyttivät Jeesuksen nimeä runsaasti, kun taas juutalaiset eivät käyttäneet Jumalan nimeä käytännössä lainkaan.
        Jeesus kuitenkin itse kehotti rukoilemaan omassa nimessään, ottamaan vastaan lapsia nimessään, kokoontumaan nimessään tai ajamaan pois riivaajia nimessään, eikä suinkaan kieltänyt nimensä käyttöä. "Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."
        Lisäksi Hän opetti meille: "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi" - eli nimenomaan pyhittää ja jättää mainitsematta Jumalan nimi, kun ei ole epäselvyyttä kenestä on kysymys.
        Jotenkin olen itse omaksunut tehdä kuten Raamattu sanoo: "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10500
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3615
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3381
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2895
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      221
      2281
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2053
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1486
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe