Mahdottomalta tuntuva tilanne

tyhjänpäällä

Sain eilen illalla kuulla, että mieheni ei ole varma haluaako enää seurustella vai olla mielummin yksin. suhdetta on takana kohta 3 vuotta, ja olen ollut onnellisempi kuin koskaan.

Aiemmissa suhteissa olen jarrutellut ja tiennyt, että suhde tulee jossain vaiheessa loppumaan. Tässä suhteessa olen ollut täysillä mukana. Enkä uskonut, että tulen ikinä löytämään itselleni näin sopivaa kumppania. Ero toiveet tulivat täysin yllätyksenä. Emme ole riidelleet eikä mikään olen muuttunut aiemmasta huonompaan. Luulen, että kumppanini osasyynä on hänen nuori ikänsä minuun verrattuna. Itse olen aiemminkin asunut avoliitossa ja pitkiä aikoja itsekseni. Kumppanilleni tämä on ensimmäinen avoliitto ja yksin hän ei ole asunut. Olemme toisin sanoen luultavasti eri elämäntilanteissa.

Tämä epätietoisuus on kamalaa. Olin suunnitellut tulevaisuutta, ja ajatukseni oli lähteä syksyllä opiskelemaan. Tällä hetkellä se ei kuitenkaan tule olemaan taloudellisesti mahdollista, mikäli ero tulee nyt. Ajattelin antaa miehelle esim. kaksi kuukautta aikaa päättää että joko tai. Erotaan tai ollaan tosissaan yhdessä. Ettei tarvitse joka päivä pelätä milloin se lopullinen ero päätös häneltä tulee.

Aiemmin olen ollut tarkka omista tavaroistani enkä ole niistä luopunut, että eron tullessa minulla on huonekalut. Nyt olemme ostaneet paljon tavaroita puoliksi ja mieheni on ostanut esim. uuden sohvan meille, jonka takia luovuin omastani. Nyt harmittaa niin pirusti, että kun kaiken oli itselleen ostanut, niin joutuu kaiken aloittamaan alusta.

Tiedän että tulen pärjäämään, mutta kokemuksesta myös tiedän, että ylipääseminen tulee viemään paljon aikaa ja energiaa.

Turhauttaa kun on aivan kaikkensa antanut ja tässä on lopputulos.

3

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppeliini1

Roinaa ilman aina voi olla ja sitä ajan kanssa kuitenkin kerääntyy lisää.
      Epävarmassa olotilassa eläminen on kummallekin hyvin turhauttavaa. Teidän tilanteessa taitanee todellakin olla parasta että lasket miehen menemään, kasvamaan ja aikuistumaan omillaan aivan rauhassa. Hän ei ole itsekkään varma mitä haluaa.

Tekisit virheen kinutessasi häntä jatkamaan yhteistä talouttanne. Tietenkään teistä ei tarvitse tulla vihamiehiä, oma tupa- oma lupa kuitenkin on enemmän kuin paikallaan.

Ehkä, vuosien kuluttua kun kumpikin on saanut tarpeekseen yksinolosta, tienne johtavat yhteen. Ehkä ei. Kuitenkin riippuvuus toisen mielialoista ei olisi osana jokapäiväistä elämäänne.

• yksinäkijä

Anna mennä vaan. Aloita kaikki alusta ja avoimin, iloisin mielin. Kokemuksesta voin sanoa, että mikä pyörä haluaa kärrystä pois antaa sen mennä. Satavarmasti löydät paljon, paljon paremman. Tiedän tään.

• tyhjänpäällä

Päädyttiin eroon. Mieheni sanoi, että ilman tätä yksin olemisen tarvetta hän olisi varmasti ollut kanssani pitkään. Suhteessamme ei ollut mitään vikaa ja arvostamme toisiamme yhä. Väleissä tulemme olemaan ja yhteyksissä jatkossakin. Nyt kirpaisee, ja kovasti, sillä vaikeaa kuvitella miten niin hyvä suhde voi päättyä rakkaudesta huolimatta. Tulevaisuudestahan ei koskaan tiedä, jos vaikka joskus palaamme yhteen, kun mieheni on saanut haluamansa oman ajan. Mutta en aio jäädä kuitenkaan sen varaan odottamaan häntä. Päivä kerrallaan eteen päin. Vielä ei ainakaan helpota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe