Yksin jättäminen

Eivoiymmärtää

Haluan kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Itse mietin näitä päivittäin ja vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää, en kunnolla pysty ymmärtämään, miten näin voi toimia.
Ensimmäisen kerran, kun näin kävi, ajattelin toisen osapuolen ymmärtäneen ja säikähtäneen tilannetta, mutta tämä on toistunut monta kertaa sen jälkeen. (En kerro olenko mies vai nainen, puhun nyt toisesta ospuolesta vaikka puolisona).
Jos meillä on tullut jotain riitaa, esim. reissussa tai ihan vaikka kotikaupungissamme illanvietossa, niin puoliso on monet kerrat häipynyt paikalta ja lähtenyt kotiin tai hotelliin ja jättänyt minut yksin.
En kerro yksityiskohtia, mutta tapaukset ovat olleet myös sellaisia, että en ole esim. voinut saada enää kyytiä mistään ja paikka on ollut täysin vieras minullekkin.
Minä olen aina jäänyt odottelemaan, että saapuisi takaisin, kunnes olen tajunnut, että poishan se on lähtenyt.
Monesti tästä loukkaantuneena en ole lähtenyt perään vaan harhaillut yksin sitten itkuisena.
Joskus olen joutunut kävelemään kilometritolkulla, kunnes olen saanut kyydin kotiin tai paikkaan, missä olemme yöpyneet.
Puoliso on nukkunut turvassa, ei ole soitellut perääni, tai tullut etsimään, vaikka minua ei moneen tuntiin näkyisi. Joskus minulla ei ole ollut edes puhelinta, akku on voinut loppua tms.
Tunnen itseni todella arvottomaksi hänelle. Väittää, että on aina ollut huolissaan ja on vain ollut niin suuttunut, että on häipynyt. Aina on ollut sama selitys.
Ja tästä johtuen, en ole edes kotiin (tai yöpymispaikkaan)mennyt hänen peräänsä, kun tuntuu, että hän ei välitä siitä, mitä minulle voisi tapahtua kun jään vieraaseen paikkaan yksin esim. kännissä.
Siis puhun nyt siitä, että hän on tiennyt että on vaikea vaikka saada kyytiä, tai että paikka on sellainen, että siellä ei kovin turvallista ole jäädä yksin.
En tunne, että hän välittäisi, mitä minulle tapahtuu. Sanoo kuitenkin välittävänsä.
Itse en pystyisi samaa tekemään.
Siksi tämä tuntuu niin pahalta.
Kyllä, olen aikuinen ja pärjään, mutta kun minä en jättäisi edes ystävääni yksin, oli riita tai ei.
Onko muilla samoja kokemuksia tai oletteko itse toimineet samoin?
Mitä tekisitte/ajattelisitte samassa tilanteessa?
Ja lopulta hän on ollut minulle hermona siitä, missä olen ollut, vaikka olisi itse vain nukkunut tai vain odotellut minun saapuvan. Minun pitäisi aina ymmärtää, että hän vain oli vihainen ja siksi häipyi paikalta.
Ja riidat siis ovat olleet sellaisia, että samalla tavalla minulla on ollut oikeus olla hänelle loukkaantunut, kuin hänen minulle.

45

2814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksioooo

      Mikä ihme pakottaa teitä vierailemaan viinaräkälöissä joista poistumisjärjestyksen tiedätte jo edeltäpäin. ( toinen lähtee mitään sanomatta jättäen toisen kännäämään, voiko typerämpää käytöstä odottaa kummaltakaan!)

      Selvinpäin vieraillessanne esim.peheittenne luona, on täysin käsittämätöntä että puolisosi vie ajoneuvonne ja yksin poistuu paikalta sinulle siitä edeltäkäsin mitään ilmoittamatta.

      Joko hänen korvien välissä on jotain vinksahtanut hyvin pahasti tai sitten hän on harkitusti hyvin ilkeä ja paha ihminen.
      Sinä et ole paljoa parempi kun VALITSET tuon taso ihmisen seuralaiseksesi!

      Joten ehkä sittenkin vakka taas on kantensa valinnut!

      • Eivoiymmärtää

        Kuka on puhunut mitään viinaräkälöistä...
        Ja ajoneuvoa minulta ei ole viety.
        Vaan poistuttu paikalta, tai käsketty minun poistua paikalta. Tätä ei missään sukulaisissa ole tapahtunut, vaan silloin kun olemme kahdestaan jossain olleet.
        Vakka ei ole kanttansa valinnut, kun itse en pystyisi toista ihmistä jättämään vain jonnekkin, oli paikka tai tilanne mikä tahansa.
        Mutta kiitos tulkinnasta.


    • hohhoijaaaaa

      sinulle ap, joo voi suuttua niin paljon että lähtee pois paikalta, ja ei halua kuulla toisesta mitään tunteihin jos toinen sanonut jotain tosi vittumaista, mielummin silloin on itsekseen muualla.

      olette taineet riidellä niin monta kertaa ettei puolisosi enää jaksa välittää kohtalostasi.

      Siispä kysyn sinulta, koska vaikutat olevan nainen. Mitä sanot puolisollesi että noin suuttuu. Sitä paitsi jos tiedät hänen noin käyttäytyvän,älä lähde hänen mukaansa paikkoihin jos tiedät et kyyti katoaa ja ennen kaikkea miksi pitää riidellä joka paikassa? se ei ole normaalia.

    • dumpme

      Toivottavasti olen väärässä, mutta tilanne ei ehkä tule paranemaan. Minua jokin sisimmässä varoitti jo seurusteluaikana, kun välinpitämättömyys pilkahteli kumppanin taholta tietyissä tilanteissa. En uskonut, vaan keskityin onnellisiin hetkiin, joita tietysti oli niitäkin. Uskottava oli, kun fysiikka yhdessä vaiheessa totaalisesti petti ja tunsin jääväni täysin yksin. Vika ei ollut puolisossa, vaan omissa odotuksissani, hän ei koskaan enempiä luvannutkaan eikä varmaan ymmärtänyt koko asiaa. Heikkoutta ei saanut olla tai sitä ei ainakaan saanut näyttää. Parinkymmenen vuoden liitto antoi paljon, mutta tällä järjellä harkitsisin kahdesti tai ainakin pidättäytyisin odottamasta ihmeitä. Parempi yksin yksin kuin kaksin yksin.

      • dumpme

        Vielä tuli mieleen, että voisiko esim. alko kuviossa saada puolisollesi noin voimakkaan tunnereaktion, joka pakottaa toimimaan käsittämättömällä tavalla ja pakenemaan tilanteesta jättämällä sinut ilmeiseen vaaraan?


    • Millamillamilla

      Itse olen tehnyt samaa mutta siinä on vastapuoli on käyttäytynyt jo todella agressiivisesti, ja ollut älyttömän kännissä, nyrkkiä jo puitu ja haukkuminen ollut aivan ala-arvoista. Oman turvallisuuden vuoksi olen tehnyt pesäeron.

      • Alkuperäinen

        No minä en ole nyrkkiä heilutellut.
        En viitsi sen tarkemmin riitoja analysoida täällä. Molemmissa on ollut vikaa, välillä toisessa enemmän, toisessa vähemmän.


    • lastentarha-touhua

      Ei ole kokemusta vastaavasta eikä tule koskaan olemaan, sillä mun mies ei pääsisi tuollaisesta käytöksestä kuin koira veräjästä, vaan minä piirittäisin sitä tasan niin kauan, että se selittäisi MIKSI se häippäsi mäkeen ja jätti mut yksin. Se joutuisi analysoimaan logiikkaansa ääneen mun seurassani, eikä me lähdettäisi yhtään mihinkään ennen kuin se asia olisi käsitelty ja selvä.
      Tuollainen käytös on naivia ja vastuutonta, sellasta pikkupojan kiukuttelua, jota aikuinen mies EI tee - ellei sen nainen vain siedä sellaistakin. Ja miksi sietäisi, sitä sun kannattaa kysyä itseltäsi, etenkin, kun tuollaista on tapahtunut jo useasti! Pian se on "huono tapa" joka jatkuu ja jatkuu vaan, koska kumpikin tuijottaa vain omaa oloaan.
      Ihminen ei voi ajelehtia vain omien tunteidensa mukaan kuin sinkku, jos elää parisuhteessa! Minä ja mun tunteet eivät voi hallita parisuhteessa. Ja riidat on opittava myös lopettamaan niin, ettei niistä jää hampaankoloon mitään kummallekaan osapuolelle. Sillä tavalla katkaistaan huonon käytöksen kierre.

      • sivustavaan

        Tässäpä napakka kirjoitus meille kaikille lampaille:) Totta on, että jos kaikessa venyy , sopeutuu ja alistuu, ei saa kirkkaampaa kruunua, vaan toinen oppii olemaan kaikessa huomioimatta ja arvostamatta ja opettaa siihen lapsetkin.


      • Twelvepoints

        Juuri noin, hieno kommentti. Luojalle kiitos että on olemassa viisaitakin naisia jotka eivät niiaa ja pyydä olemassaoloaan anteeksi.


      • Alkuperäinen

        Olen samaa mieltä. Enkä minä olekaan päästänytkään toista niin kuin koira veräjästä.
        Tai olenko sittenkin, kun sama on toistunut monta kertaa...
        Aina on ollut samat selitykset siitä, miten meillä oli riita ja tämän vuoksi pystytään lähtemään, oli tilanne mikä hyvänsä.
        Joku täällä puhui siitä, että joskus voi suuttua niin paljon, että ei halua toista nähdä moneen tuntiin.
        Kyllä minä sen ymmärrän.
        Kyse onkin siitä, että ei olla millään tavalla kiinnostuneita edes sen monen tunnin jälkeen selvittämään, missä toinen on.
        Olen siis itse käyttänyt samaa, että jään sitten sinne, missä ikinä olimmekaan kun toinen on häipynyt.
        Ja joku jo ehti ottaa esille sen, että minä olisin sanonut jotain niin kamalaa, että annan syyn tähän käytökseen. No, kyllä sitä on kaikenlaisia asioita itsekkin toiselta kuullut. Aina riittää näitä ihmisiä, että kaikki on vain toisen vikaa.
        Lähinnä pohdin sitä, mikä saa toisen olemaan täysin välinpitämätön. Riidoissa on aina kaksi osapuolta.
        Nähtävästi taidan olla ainut jolle tällaista on tapahtunut. "Lohduttavaa".... ja lastentarhatouhuahan tämä onkin.
        En ole itse vastaavaan koskaan voinut kuvitellakaan törmääväni.
        Kai hain jotain vertaistukea, jos joku olisi kokenut samanlaista.
        Se tunne, minkä se tekee omasta arvostasi toiselle.... ja turvattomuus.
        Silti toinen sanoo rakastavansa ja on ollut huolissaan.
        No, olenko hölmö, kun minusta huolissaan olo näytetään.
        Ehkäpä tämä ei ole edes oikea paikka asiaa miettiä.
        Hämilläni vain olen.


    • onmuitakinkuinsinä

      Mies pakenee toisin naisiin lähtiessä, uskon näin

      • Yksinkertaisuudenylistys

        Onko pakko ilmoittaa yksinkertaisuutensa julkisesti?


    • äläkuluttaaaikaasiihen

      oleteko nuoria tai aikuisia - 50 kympisiä? On siinnä tapaus

    • Esimerkinvoima

      Silmä silmästä, hammas hampaasta: tee joku kerta samalla lailla ja häviä niin, että et varmasti löydy vähään aikaan.

      • Alkuperäinen

        Niin olen tehnyt. Ei ole paljoa liikuttanut. Minun syy sekin, että miksi en ilmoita itsestäni mitään tai miksi en tule kotiin tai missä nyt ikinä olemme yöpyneetkään.
        Ja totta kai menisin, jos minulle vaikka soitettaisiin tms.
        Mutta kun lähdetään vain itse nukkumaan, oli minulla kyytiä tai ei, puhelinta tai ei. Sehän se tässä sattuukin...
        Kyllä nukkumaan voi lähteä, jos minulle sen kertoo.


      • Siisjosvälitäteimuuten

        Ehkä sun pitää sitten pistää vain ranttaliksi kun mieäs häviää. Juhli niiin perusteellisesti aamuun ja vielä vaikka seuraavaankin ja veisaa viis tuollaisesta kääpiöstä. Välinpitämättömyys saa joskus aikaan pieniä ihmeitä.


    • täydelpari

      Seli, seli,seli,se... sinä olet VALINNUT juuri sinulle sopivan partnerin. Te olette täydelliset toisillenne. Kumpikin samalla tavalla korvien välistä vinksahtaneita.

      • Alkuperäinen

        Millähän tavalla sinä olet vinksahtanut. Et ainakaan empaattisuudella siunattu. Toivottavasti sinä ja sinun parisuhteesi on täydellinen.
        Etkä joudu koskaan vastaavaan tilanteeseen. Tai mihinkään, joka vaatisi monisyisempää ajattelutapaa.


    • Pleasedontshootmessenger

      Esitäpä tämä sama kysymys aihealueella "narsisti", niin löytyy vertaistukea! Pulma on juuri siinä, että narsistisen henkilön kanssa et voi mielekkäästi keskustella rakentavasti. Hän toimii, niin kuin toimii, eikä katso toimineensa väärin. Hän kyllä kääntää sen sinun käytöksesi provosoimaksi. Jos itse olet ns. normaali ihminen, niin ei tuollaista käytöstä voi mitenkään käsittää. Eikä sillä, hyväksytkö vai et, ole mitään merkitystä. Ainoa valinta, minkä voit tehdä, on joko jatkaa samaa rataa, tai jättää koko kuvio. Ja todennäköisesti, tilanteesi tulee muuttumaan aina vain oudommaksi, jos päätät jatkaa.
      Toivottavasti olen väärässä.

    • Pelinainenko

      ap.lle vastaisin ,että kun kännisen kanssa riitelee tarpeeksi monta kertaa ja itse ei ole kännissä tekee noin. olen kyllä kertonut ,että välitän ja toivon ettei juo niin paljon ,että tulee riita. Jos tulee ja en jaksa häivyn ja suojelen itseäni mutta myös tätä suhdetta älyttömältä jänkkäämiseltä joka ei mihinkään johda.älä sysää vastuuta toiselle ja harhaile ympäriinsä. kyllä aikuinen ihminen osaa liikkua vaikka ulkomailla tuntemattomassa paikassa. Navit on keksitty,taksi kulkee. Tee itse aloite sopuun .Jos näyttää ettei oikein suju ,toinen mököttää,tee johtopäätös. Sinua ei kohdella näin ja ala elämään omaa elämää. katso koska se toinen ottaa yhteyttä. kysy suoraan miksi nyt ottaa yhteyttä kun ei aiemminkaan ottanut. että mikä hätänä? Jos joku näin pelaa sinun kanssasi tunnista se ja vastaa samalla mitalla. Ja kerro ettet halua pelejä ,torjumista ja välinpitämättömyyttä. Jos tilanne ei mene jakeluun ,jätä se.

    • vanha_luuska_opastaa

      huokaus.
      Ap, olet käsittääkseni aikuinen ihminen ja sen myötä vastaat 100% omasta juomisestasi ja liikkumisestasi.
      Jos mies on useamman kerran jättänyt sinut kännisenä jonnekin ja häipynyt paikalta, tiedät kuvion. Koeta ymmärtää, että aikuisen ihmisen olisi hyvä oppia viimeistään toisesta kerrasta, ei kannata hakata päätä seinään sataa kertaa samasta asiasta.

      Tiesitkö, että ryypätä ja juhlia voi riitelemättäkin?
      Jos riidaton kännääminen on teille kahdelle mahdotonta, seuraavan kerran kun lähdet miehesi kanssa viihteelle, ota vanhan tädin neuvot huomioon:

      1) ota vähemmän viinaa, niin pystyt paremmin huolehtimaan itsestäsi.

      2) varaa omaa rahaa sen verran pankkikortille tai kukkaroosi, että pääset taksilla takaisin kotiin tai hotellille.

      3) selvitä etukäteen tarkka osoite missä olet, laita vaikka lapulle ja hakaneulalla takin hihan sisälle kiinni, jos olet niin kännissä ettet osoitetta muuten muista.

      4) tarvittaessa tallenna paikkakunnan taksin numero puhelimeesi jos et kännissä osaa puhelimen nettihakutoimintoja käyttää.

      Näillä vinkeillä pääset seuraavan kerran ilman itkua ja hammasten kiristystä takaisin kotiin tai minne ikinä haluatkaan mennä ja vaikka kuinka pitkän matkan kunhan massia vaan piisaa.

      Näin lopuksi kysyn silkasta uteliaisuudesta, millä miehesi suutuspäissään menee kotiin, omalla autollako?
      Eikö hän juo alkoholia ollenkaan, vai ajaako hän autolla kännissä pois paikalta?
      Vai käyttääkö hän taksia?

      Kysymykseen, jätetäänkö ystävä/puoliso/kaveri/vihamies kännissä yksin. Voi kuule, hyvin monet nuoret jättävät parhaan kaverinsa vaikka 20 asteen pakkaseen vähissä vaatteissa, jos ihminen on riittävän vittumaisella tuulella. Ei ketään kiinnosta, jokainen pitää huolen itsestään ja se on voi voi jos ei siihen kykene vaan kuukahtaa hankeen.

      • Vanhanluulisiymmärtävän

        Ehkä "luuska" sitten kertoo olennaisen. Vaikka muut ohjeesi ovat ihan hyviä, niin inhimillinen ihminen ei jätä ketään mihinkään mistä voi seurata jotain ei-niin-hyvää-ja-mukavaa kenellekään. Inhimillistä ja empaattista ihmistä kiinnostaa ainakin sen verran, että ei kuoleta ketään. - Et vissiin ole ikinä kuullut heitteillejätöstäkään mitään.


      • vanha_luuska
        Vanhanluulisiymmärtävän kirjoitti:

        Ehkä "luuska" sitten kertoo olennaisen. Vaikka muut ohjeesi ovat ihan hyviä, niin inhimillinen ihminen ei jätä ketään mihinkään mistä voi seurata jotain ei-niin-hyvää-ja-mukavaa kenellekään. Inhimillistä ja empaattista ihmistä kiinnostaa ainakin sen verran, että ei kuoleta ketään. - Et vissiin ole ikinä kuullut heitteillejätöstäkään mitään.

        kasvakaa aikuisiksi.

        ...ketään ei jätetä.... on samanlainen klisee kuin ketään ei saa lyödä.
        Joka ilta poistuu useampi ihminen kapakasta kiukuspäissään ja jättää kaverinsa. Ja vaikka jokaiselle opetetaan jo hiekkalaatikolla ettei ketään saa lyödä, joka ilta joku saa turpiinsa jossakin päin Suomea. Mistä tämä johtuu? Siitä kun ihminen on vajavainen.
        Itse en ole koskaan jättänyt ketään enkä ole myöskään lyönyt ketään, mutta ei se etten minä ole tehnyt niin, tarkoita sitä, etteikö joku toinen voisi kävellä pois jonkun luota sanomatta mitään.

        Ensinnäkin, palataan perusjuurille.
        Ei ole selvyyttä, mistä syystä apn kaveri on paikalta poistunut ja millä pelillä.
        Eikä ole selvyyttä, mistä ja miksi heidän pitää tapella joka kerran kun ovat pitämässä hauskaa. Mistä riidat alkavat? Selitäpä se.

        Eikä ole ap kertonut, mitä järkeä on mennä ryyppäämään ja riitelemään - herran kuuseen - ei niin turvalliseen paikkaan - eikö sitä voisi vetää viinaa ja tapella kotona tai jos ollaan ulkomailla, siinä hotellin aulabaarissa, olisi kummallakin lyhyt matka omaan huoneeseen.

        Jos joka ryyppyreissun aikana on pakko tapella ja sen jälkeen etsiskellä parisuhteen toista osapuolta, kannattaisiko ottaa aikuisten oikeasti järki käteen ja miettiä mitä sitä parisuhteeltaan haluaa. Mitä järkeä on vetää kännejä, tapella, sitten itkeskellä ja toistaa tätä kerrasta toiseen. Puolialkkisten hommaa.
        Kukaan ei riitele yksin. Syytä on yleensä molemmissa osapuolissa.
        Jos apssä ei ole mitään vikaa, hänen kannattaa jättää puolisonsa saman tien.

        Kannattaisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja miettiä enemmänkin sitä
        - mistä riidat alkavat
        - miksi itse käyttäytyy niin kuin käyttäytyy
        - miksi ap ei pidä puhelinta ja rahaa mukana
        - miksi asiat menevät toistuvasti pattitilanteeseen puolison kanssa juhliessa.

        Itse olen oppinut elämän varrella, että ketään toista ei voi paimentaa eikä kasvattaa loputtomiin mieleisekseen. Se toinen on sellainen kuin on, joko hyväksyn hänet sellaisenaan tai eroan.
        Olen oppinut myös sen, että minä vastaan itse itsestäni ja siitä missä kunnossa milloinkin olen, en minä voi kenellekään vastuuta itsestäni ulkoistaa.
        Olen ikävuosina 17-28 interrailannut 7 eri kertaa maailmalla pelkän rinkan kanssa ja kohdannut vaikka ja mitä tilanteita elämäni aikana. Ei tullut silloin, eikä tulisi näin vanhempanakaan mieleenkään vetää viinaa kaksin käsin missään - ei niin turvallisessa paikassa - , niin paljoa ettenkö pystyisi huolehtimaan itse itseäni.
        Minulla on itsesuojeluvaisto ja järki päässä myös ryypätessä.


      • Kaikenpahanalkujajuuri

        Juuu, kyllä käsnään. Mutku ma luin jutun sillä lailla että kännäämisestä ei ollut kyse, se esitettiin vain esimerkkinä. Ehkä siksi en ymmärtänyt, kun känni ei kuulu elämääni millään lailla.


      • vanha_luuska

        ihan sama onko kuvioissa viinaa mukana vai ei.
        Jos ollaan hauskaa pitämässä, miksi ja mistä syystä siellä pitää alkaa tappelemaan?
        Mikseivät he voi pitää hauskaa ilman riitaa?

        Jos ap ja puoliso menevät juhlimaan = lue riitelemään, selvinpäinkin jonnekin - ei niin turvalliseen paikkaan jossa ap ei pysty huolehtimaan itsestään, niin olisihan tuo tosi outoa.

        Ei ole tietoa, onko mies sanonut aplle että lähdetään pois, mutta ap ei ole halunnut ja sen takia mies lähtee nostelemaan yksin.


      • Kaveriaeijätetä

        Tooota, hmmm ... Unohdetaan nyt kaikki muut jutut ja aiheet ja ajatellaan vain ihmisyyttä tai inhimillisyyttä tms. tuubaa. En minä pystyisi jättämään. Olen tullut huonosti kohdelluksi 'miljoona' kertaa ja niin olisi pitänyt oikeasti tehdä, muka opettaa, mutta en kykene, pysty, osaa ...


      • vanha_luuska
        Kaveriaeijätetä kirjoitti:

        Tooota, hmmm ... Unohdetaan nyt kaikki muut jutut ja aiheet ja ajatellaan vain ihmisyyttä tai inhimillisyyttä tms. tuubaa. En minä pystyisi jättämään. Olen tullut huonosti kohdelluksi 'miljoona' kertaa ja niin olisi pitänyt oikeasti tehdä, muka opettaa, mutta en kykene, pysty, osaa ...

        sinä olet sinä ja sun puoliso on oma persoonansa. Sinä et jätä, sun puoliso jättää, eikös tää ole fakta joka toistuu. Ei se sun puoliso näitä meidän juttuja käy täällä lukemassa ja vaikka kävisikin, mitä sitten, hän tekee niinku tekee meistä huolimatta.

        Näin maalaisjärjellä ajatellen luulisi, että jos ootte menneet kimpassa - ei niin turvalliseen paikkaan - niin te olisitte sen verran vierekkäin että sen toisen poislähdön huomaa. Mutta ilmeisesti sun huomiosi on kiinnittynyt johonkin muuhun aktiviteettiin tai ihmiseen kuin sun puolisoon, kun et sen poislähtöä hoksaa koskaan, et vaikka riitelitte just vähän ennen sitä.


      • Selväpäinen

        Sori etten ollut aloittaja. Ollaan joskus menty samoihin paikkoihin eikä kumpikaan ole jättänyt huolehtimatta toisesta vaikka ei kummassakaan ole mitään huolehtimista ollutkaan (humalaa tms.).

        Minun huomioni kyllä useinkin on kiinnittynyt "muihin aktiviteetteihin" kuin siihen, joka kotona näkyy joka ainut armas päivä. Ehkä siksi emme nykyään niin kovin usein yhdessä minnekään menekään, molemmilla on mukavampaa yksikseen tai aivan eri seurassa. Itse ainakin haluan olla vapaa ja vapaasti enkä jonkun syyttävän katseen ja arvostelun kohteena kun olen viihteellä.


    • vanha_luuska_opastaa

      jäi puuttumaan se, että tänä päivänä jokaikinen pitää OMAA PUHELINTAAN 24/7 mukanaan. Sitä vartenhan käsilaukut ja taskut on keksitty, että niihin voi laittaa tavaraa :)!!!! Jos huulipuna kulkee, niin kulkee pankkikortti ja puhelinkin!

    • Karoooooo

      Mulle tuli mieleen et syy miksi tämä sun puoliso lähtee paikalta varmaa kielii siitä, että hän haluaa välttää riitatilanteet ja kokee paikalta poistumisen parhaana keinona. Ei halua että koko ilta menee pilalle tai teille tulee kauhea riita julkisella paikalla. Ymmärrän miksi toi turhauttaa, ja teidän pitäs ottaa asia käsittelyyn kunnolla kun olette kummatkin hyvällä tuulella ja selvinpäin. Kysy suoraan miksi hän toimii näin ja kerro miltä se susta tuntuu. Oletan että oot nainen ja miehille pitää asiat vaa joskus vääntää rautalangasta. Mieti nyt oikeesti sit myös sun käyttäytymistä tilanteissa, jonka jälkeen se on jättänyt sut yksin ja mieti ootko tehnyt jotain väärää. Näytä halukkuutes korjata nää tilanteet jatkossa ja vältellä käyttäytymistä joka ajaa hänet näihin tekoihin. Jos ette kumpikin muuta jotain niin häviätte kumpikin. Suhteessa ei ole voittajia. Jos häviätte niin häviätte kumpikin.

    • PeaCHpOWER

      Tuo on vallankäyttöä ja näkyy sinuun tepsivän. Siksi sitä tekee.
      Eliminoi vallankäytön vaikutukset omalla pärjäämisellä niin ei kannata hänenkään jatkaa. Mulle on tehty vähän vastaavaa, ja parasta on ollut viettää yksin hauska päivä ja palata pursuten jännittäviä tarinoita seikkailuista. Olen saanut tuolla aikaan tosi myrtyneen kumppanin, mutta lopulta hänen on ollut pakko yrittää ratkaista asioita puhumalla, kun ei vallankäyttö olekaan tepsinyt.
      Parin kuukauden raittius auttaisi sua myös näkemään mikä osuus viinalla on riidoissannne - ja kumman juomisella. Vaikkei mitään alkoholiongelmaa olisikaan.

    • Vaikuttaa siltä että tilanteenne ei tule muuttumaan riita tilanteessa. Kuitenkin kun olet aikuinen niin jokaisen tulee huolehtia itsestään siten että on aina sitä omaa rahaa ja känny ladattuna ettei se akku lopu jos kerran riita kännit on noin ilmeisiä. joka vuosi joku jää heitteille kun on ollut liian vittumainen kaveriporukassa tms . vastaavaa on tapahtunut. Sitten on parisuhteita joissa ei koskaan lähdetä taksilla muualle jos siitä ei sovita puolison kanssa.

      Jos mies on vaikka näitä persoonallisuushäiriöisiä niin oli diagnoosi mikä tahansa niin säälittää niiden puolisot koska ne on aina niitä syyllisiä kaikkeen. Tietämättä enempää ja kun et tilannetta edes avannut mitä oikeesti tapahtui ja millaisessa tilanteessa ei voi auttaa.

      Itse jokainen tekee valintansa milloin se huonokohtelu on se viimeinen kerta. Kannattaisi miettiä kannattaako tuollaista suhdetta jatkaa.

    • se_kävelemään_lähtenyt

      minä olen lähtenyt nostelemaan useammankin kerran ja jättänyt kumppanini juhlimaan, sillä erotuksella, että minä olen nainen ja juhlimaan jäi mies.

      1) minua vitutti se, että jos mennään paikalle yhdessä, ihan sama minne, konserttiin ravintolailtaa viettämään, kaveriporukan kanssa, sukujuhliin tms. niin sinne mennään - yhdessä ja silloin se oma kumppani pitää huomioida vähintäänkin tasavertaisesti vieraiden ihmisten kanssa.

      Meillä oli niin, että kun päästiin paikalle, mies katosi 5-10 minuutin jälkeen pitämään hauskaa ja minä jäin kuin nalli kalliolle taakse. .
      Esim. miehen sukujuhlissa joissa käytiin yht. noin 10 kertaa seurustelun aikana, minun olisi pitänyt viihtyä täysin vieraiden ihmisten kanssa 5-8h tuosta noin vaan, vaikka en tuntenut niistä alussa ketään eikä mies edes vaivautunut esittelemään minua kenelläkään.
      Toki minä muutaman tunnin pystyn kekustelemaan hyvää päivää kirvesvartta vaikka kenen kanssa, mutta, hei camoon, jos useampi ihminen kysyy, että kukas se sinä oikein olet ja siinä selität, että minä olen tuon Juhon tyttöystävä, tosin nyt Juho itse istuu tuolla 10 pöytää kauempana jo toista tuntia muiden ihmisten kanssa keskustelemassa. Jos minä menin paikalle, niin mies näytti vähän siltä, että mitä sinä nyt siihen tulet heidän juttujaan sotkemaan.
      Eikä siinäkään mitään, kyllä minä vieraiden ihmisten kanssa pärjään erittäin hyvin, mutta kun huomaa että se oma kulta ei kiinnitä minuun minkäänlaista huomiota tuntikausiin, ei edes muista, että olen mukana, niin kyllähän se pistää jurppimaan ja vetää väkisinkin hiljaiseksi, että olenko minä tosiaan niin mitätön tai häpeääkö mies minua kun ei koskaan esittele kenellekään, että hei tässä on mun tyttöystävä.
      Ei minua tartte hävetä vaikka olen tavallisen näköinen hoikka blondi, en mikään missikaunotar mutta en todellakaan mikään susiruma.

      2) mies otti kuppia humalaan asti. Ei sellaista juhlaa ettei olisi ollut kännissä, ihan sama käytiinkö ulkona kerran kuukaudessa tai joka viikko, viinaa piti ottaa, kuskiksi ei ruvennut koskaan, minä sain kyllä ajaa hänen puolestaan vaikka joka kerta. Mitä kännisemmäksi tuli, sitä riehakkaammaksi muuttui, tanssi mielellään muiden naisten kanssa, oli juhlintakertoja jolloin ei tanssinut kertaakaan kanssani tai yhden kerran vähän niin kuin pakosta, koska pitäähän sitä kaverimuijia tanssittaa, oman emännän kanssa saa olla muutenkin aina. Sama taas sillonkin, ei sillä minulle mitään asiaa ollut, täysin ventovieraiden ihmisten jutut olivat sille kiinnostavampia kuin minä. Ja kyllä minä voin tanssia muiden miesten kanssa, mutta hei, jos ollaan 3-5h kuin ei tunnettaiskaan tai oltaisi pari, niin se oli mun mielestä aika perseestä.

      3) mistään ei päästy pois kuin viimeisten lähtijöiden joukossa ja kun itse en ole mikään pesusieni sen viinan suhteen, niin aika ikävää oli lähes selvin päin kuunnella aamuneljään saakka kännisten juttuja. Ei ollut merkitystä silläkään vaikka minulla olisi ollut työpäivä edessä, niin viis siitä, kun hänellä on niin kivaa, ettei sitä voinut kesken jättää.

      Kolme kertaa ilmoitin miehelle, että kuule, mulla särkee nyt pää, minä lähden kotiin, tule sitten kun tulet. Mies kiukutteli, että on se kumma kun en pysty olemaan edes yhtä iltaa viihteellä kiukuttelematta, joten minun vikahan se oli.

      Viimeinen niitti tuli tässä.
      4) Olimme Italiassa 1 vuotis-kihlajaispäivää juhlistamassa. Ravintolaillallisella mies hoksasi viereisestä pöydästä saksalaisporukan joka kannatti samaa futisjoukkuetta kuin hän itse. Ja siinä se mun romattiseksi kuvittelemani kihlajaisilta meni miehen ja saksalaisten keskenään hehkutellessa ja olutta ottaessa. 2 tunnin kuuntelemisen jälkeen pistin sormuksen raflan pöydälle ja sanoin, että tää meidän parisuhde oli tässä. Mies oli ihan että mitä!!!!
      Se jätkä oli niin ajattelematon ja minä olin sille kun joku pumpattava barbara tai huonekalu jonka päälle istuttiin sillon kun sitä tarvittiin, muuten ei mitään välii, riitti kun olin ns. saatavilla silloin kun herra tarvitsi.

      Meidän suhde päättyi siihen Italian reissuun 3 vuoden yhdessä asumisen jälkeen. Vaihdoin lentoliput ja lähdin 2 päivää etuajassa pois, vuokrasin asunnon ja muutin pois. En ole päivääkään katunut eroa.

    • gbkg

      Taitaa olla itserakas narsisti, joka ei välitä muuta kuin itsestään
      Minullakin mies, joka on vähän saman sorttinen, joka näkee vain itsensä.

      • Narsissi-ilmiöeiaina

        Ihan hirrrveän typerää iskeä tuota narsisti-sanaa joka lähtöön. Persoonallisuushäiriöitä on muunkin nimisiä olemassa ja paljon enemmän, jokaisella omansa.


    • Mietiensin

      Eihän tuossa mitään outoa ole. Poistumalla paikalta jää toinen viettämään aikansa miten tahtoo, kun ei tahdo ottaa huomioon toisen tunteita. Poistuva ei ilmiselvästi halua keskustella aiheesta eikä ketään voi pakottaa kuuntelemaan toisen kuittailuja. Hänellä on oikeus poistua. Eri asia on, jos poistuminen aiheuttaa heitteillejätön mutta nythän ei ole siitä kyse. Jos ei ymmärrä vaieta, kun toinen niin haluaa, niin poistuminen on vähemmän vahingoittavat kuin vaikka turpa tukkoon käytös mihin nalkutus voi johtaa.

    • entinensuhde

      päinvastoin, mieshän näkee tilanteen just sellasena kuin mitä se on.
      Ap haluaa viettää aikaa muiden ihmisten parissa juoden ja hauskaa pitäen.
      Mies huomioi koko porukan, ei halua riidellä muiden nähden apn juomisesta eikä käytöksestä, eikä halua kattella miten se oma kulta häpäisee ittensä roikkumalla esmes vieraitten miesten kaulassa.
      Ap_llä ei ole itsekontrollia, koska hän juo ittensä överhumalaan sellasissakin paikoissa missä ei ole turvallista. Ap olettaa toistuvasti että miest toimii hänen lapsenlikkanaan ja kuljettelee kotiin umpikännistä kultaansa.

      Kuka sellasta viittii kattella kerrasta toiseen etenkään selvinpäin.
      Meinaan kai se mies on selvinpäin jos kerran omalla autolla pois lähtee?
      Ilmeisesti mies ei muutenkaan juo yhtä paljon kuin ap, eikä mies jaksa umpihumalaista tyyppiä vierellään. En minäkään jaksaisi.

      • tuskinkukaan

        niin kuka haluaa jäädä riitelemään? en mä ainakaan jäisi enkä jaksaisi.


    • Anonyymi

      seksisuhteehteensa, luulen nsanalla, töissä olevbat syytäjät, kantakaakuittimaksunne seksin tekijät i8tser

    • Anonyymi

      Kiva oli tulla töistä kotiin, akka saatana alkaa nalkuttamaan saman tien. Syököön perkele piirakkansa keittiössä yksin.

      Vituttaa niin ettei veri kierrä. Taitaa olla viisaampi kun alkaa pikkuhiljaa valmistautua siihen että saa pistää lusikat jakoon.

    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta tuollaisesta kumppanista, mutta kaverista.

      Tämä kaveri tuli tuttavakseni silloisen mieheni kautta. Mieheni oli tosi lämmin ja välittävä persoona, mutta hänen kaveripiirinsä oli ylipäätään jotenkin reppanoita ja jotenkin välinpitämätöntä porukkaa.

      Joskus sitten erään hänen kaverin polttareissa teloin itseni pahasti ja heräsin kun minua vietiin ambulanssiin. Olin ihan yksin, kukaan ei kysellyt perään. Eipä siinä, selvisin hyvin ja edelleenkin henki pihisee, mutta jäin miettimään tuota porukkaa. Jos olisin ollut liikkeellä omien kavereiden tai kenen tahansa tutun kanssa, olen varma, että nämä olisivat huolehtineet minusta eivätkä olisi päästäneet lähtemään yksin. Mutta tässä porukassa en ollut yllättynyt. Mietin miten surullista, noin heitäkin on varmasti aina kohdeltu, ja siksi ovatkin niin reppanoita. Pikkuhiljaa ajankuluessa tuollainen kohtelu menisi ihon alle, alkaisi tuntea arvottomuutta ja itselläkin solidaarisuuden osoittaminen muita kohtaan vaikeutuisi.

      En tiedä mikä kumppaniasi vaivaa, mutta veikkaan, ettei hän oikein tiedä mitä ystävyys ja välittäminen voi parhaimmillaan tarkoittaa. Ehkäpä sen takia hänen persoonassaan on jotain lämpöä jäänyt kehittymättä, ja pahimmillaan se on jo liian myöhäistä tässä vaiheessa oppiakaan.

      • Anonyymi

        Korjaus tuohon tekstiini: tämä polttarityyppi oli siis se mieheni kaveri, johon tekstin alussa viittasin. Ajatus ehti katketa välissä ja siksi tuli kirjoitettua epäselvästi.


    • Anonyymi

      Kyllä mä tuon ymmärrän. Mutta, se on niin, että aikansa etsii.

      Ei tarvita saappaita.

      Sinunkin piteisi pysyä turvallisilla alueilla . Eikä lähteä minnekkään kunnes olet löytänyt edes itsesi.
      Tie ei välttämättä ole helpp8, mutta ystävä hyvä.

      Jokainen joutuu elämään vain itselleen. Ja pärjeemään omillaan.

      Kyllä siinä silloin jiä turhat masennukset ja joikuttelut pois

    • Anonyymi

      Meillä tuota samaa. Tosin ei ole lui kerran nuorena lähtenyt asunnosta. Silloin uhkasin erota. Joskus mietin että olisi silloin pitänyt noin tehdäkin. Muistan lukuisat yön kun olen yksin itkenyt ja itkenyt. Useita päiviäkin viime vuosina. Selittänyt ja kysellyt miksi tekee niin mutta oikein vastausta saa. Välillä tilanne muuttuu. Mutta tuntuu että palaa aina samaan kaavaan. En en oikein muuta odota. Välillä eron partaalla kun se tuntuu niin pahalta. Kuin minulla ei olisi merkitystä. Mutta jotenkin saa taas puhuttua tai ajattelen että ehkä se siitä. On se siinä se että ei tule oiken mistään riideltyä kun tietää että yksin sen asian kanssa jää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe