Kesäloma vuokratyössä

makrilli

Olen työssä vuokratyöfirmalla. Kertyykö meille vuokratyöntekijöille siis kesälomaa?
Olen staffpointilla töissä ja tehnyt tosi paljon keikkaa. Nyt kun niin moni sitä minulta on kysellyt miten kesäloman suhteen tällä työpaikalla menee niin täytyy sanoa että en ollut perehtynyt asiaan. Joten joku kuka osaa neuvoa niin keroisiko minulle kuinka on tälläisen kanssa, kertyykö kesälomaa tälläisessa vuokratyöpaikassa?

5

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertyyyyyyyyyyyy

      Vuosilomalakia sovelletaan jokaiseen työsuhteessa olevaan työntekijään sekä virkasuhteessa olevaan virkamieheen ja viranhaltijaan. Myös pätkätyöntekijöillä (osa-aikaiset, määräaikaiset, vuokratyöntekijät ja muut työsuhteessa olevat) on oikeus vuosilomaan tai sitä vastaavaan korvaukseen.

      Lue lisää mm. siitä, miten vuosiloma kertyy http://www.vuosilomaopas.fi/

    • Jayna86

      Yleensä vuokratyöläisille tai tuntipalkkaisille (tarvittaessa työhönkutsuttavat ns. 0-tuntilaiset) kertyvä vuosiloma maksetaan vuosilomakorvauksena jokaisen tilin yhteydessä/työsuhteen päättyessä. Riippuu toki työsopimuksestasi, jos sinulla on kokoaikainen työ tai sovitut tunnit per kk->sinuun voidaan soveltaa joko 14 päivän (kuukausipalkkaiset) tai 35h (tuntipalkkaiset) lomalaskentasääntöä...

      Yleensä vuokrafirmassa työssä olevat ovat ns. nollatuntisopimuksella joten kumpaakaan laskentasääntöä ei voi heihin soveltaa.

      • samassajamassa

        Eli ei kerry lomaa?


      • Ex-vuokratyöläinen

        Itse kun olin Staffpointilla niin lomakorvaus maksettiin joka palkan päälle eli palkallisia lomapäiviä ei kertynyt. Jos taas halusi saada ns. lomaltapaluurahan (kaupan alan TES), piti ilmoittaa jäävänsä lomalle ja palata lomalta eli buukata työvuoro tietyn ajan kuluessa, jotta oli oikeutettu lomaltapaluurahaan. Ja tuo loma ei siis ollut palkallista vaan yksinkertaisesti piti olla pois töistä "lomalla" ja ilmoittaa tästä Staffpointille. Näin Helsingissä vuonna 2012


    • ymmärryshoi

      Saat työnantajaltasi ns. tilinauhan, josta näkyy palkkasi, ennakonpidätykset yms.
      Etkö tarkista sitä koskaan?

      Jos et, suosittelen tarkistamaan jatkossa ja kysymään palkanlaskennasta ne kohdat mitä et tilinauhassasi ymmärrä!

      Yleensä vuokra- ja keikkatyöläisillä lomakertymästä tulevat korvaukset maksetaan pois joka tilissä.
      Jos haluat palkallista lomaa pitää, säästät lomarahoiksi merkityt summat ja, kas, sinullakin on palkallinen kesäloma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1335
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      75
      878
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      63
      733
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe