Mieheni sairastui kaksi vuotta sitten vakavasti ja sen jälkeen seksielämämme on ollut... tai sitä ei käytännössä ole. Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla, mikään ei toimi. Olen tavallaan mieheni omaishoitaja ja sairaanhoitaja. Sinällään miehen sairaus ei oletettavasti aiheuta impotenssia. Eikä ole kysymys etenevästä sairaudesta, vaan kuntoutumismahdollisuus on.
Olen vasta 38-vuotias ja en haluaisi elää loppuelämääni selibaatissa. On vain niin kurjaa, kun ei ole seksielämää ja kaipaan kovasti kosketusta. Olen jo miettinyt vieraisiinkin menemistä, vaikka se tietysti olisi väärin. Turhauttaa.
Vieraisiinko
16
378
Vastaukset
- minäjamuntarpeet
Jos tiedät jo nyt, että tuntisit syyllisyyttä syrjähypystä, olisi aika tyhmää lähteä ainakaan sille tielle. Eikä se jäisi yhteen kertaan, joten turha valehdella itselle.
Tuskinpa miehesikään on erityisen tyytyväinen omaan tilanteeseensa, joten sinä et todellakaan ole yksin tyydyttämättömine tarpeinesi.
Kuntoutukaa nyt yhdessä tämän uuden elämäntilanteenne tahdissa, eihän sekään ikuisesti kestä. Joskus elämässä vain tulee eteen vastamäkiä, joiden aikana arki ei suju vanhaan maliin. Silloin joustetaan, mukaudutaan, käytetään mielikuvitusta, opetellaan uutta ja sovelletaan oppeja.- näin.on.näreet
Todella hyvin krjoitettu! Olen täysin samaa mieltä. Joskus todellakin vaan tulee eteen tilanne jossa ei voi ajatella vain omia tarpeita ja niiden tyydyttämistä ja odottaa kumppaniltakin automaattista ymmärrystä sen suhteen.
- sexigirl
Onhan noita aikuisten lelukauppoja. Noilla nykyajan vempeleillä saa paljon paremmat fibat kuin tavallisen kumppanin kanssa. Luulin toisin ennenkuin kokeilin! Kannattaa tutustua!
- Sad-But-true
Tietysti se pettäminen on aina heti mielessä eikä eroaminen.
- Vieläsurullisempaa
Sairaan ihmisen jättäminen, eroaminen hänestä, on paljon pahempi juttu kuin ns. pettäminen joka jo pelkkänä sanana on väärä ja aiheuttaa vajaimmissa yksilöissä tuntemuksia, joita he eivät pysty kehittymättömyytensä takia käsittelemään.
- Loop21424
Jos olet yrittänyt parantaa tilannetta ja miehesi ei ole tehnyt mitään asian eteen on syytä siirtyä toiseen keinoon. Voitte miehesi kanssa sopia että hankit jonkun vakipanon siksi aikaa kunnes miehesi on kuntoutunut. Luulisin että mies suostuu jos rakastaa sinua. Eihän mies menetä siinä mitään kun ei seksiä kaipaa. Riskinä tietysti on että ihastut tai rakastut tähän toiseen mieheen.
Sinulla on sentään selvä syy, miksi ei ole seksiä.
Itselläni vaimoni vain totesi, että ei vaan kiinnosta.
Ei siis kertonut miksi ei kiinnosta tms.
Ja useaan vuoteen, hän ei ole antanut millään tavalla edes koskettaa. Ei saa halata, ei suudella, ei pitää kiinni, ei siis mitään kosketusta, koska häntä ei vaan kiinnosta.
Asiasta puhuminen aiheuttaa aina riidan, eikä asia etene mitenkään.
Joskus hän totesi, että jos sitä pillua haluat, niin hae muualta
En kuitenkaan ole hakenut, koska uskon että tuntisin pettäväni häntä, vaikka siihen lupa onkin.
Ja toinen pelko on, etten pystyisi pitämään sitä pelkästään seksinä, jos usean vuoden selibaatin jälkeen saisin tuntea naisen lämmön ja kiihkon.
Et ole yksin ongelmiesi kanssa.- omaonni
Elämä on tässä ja nyt ja vain teidän oma. Tehkää asioille tarvittavat toimenpiteet niin saatte elämäänne sisällön. Itse tein edellisessä suhteessa asiat selviksi ja ratkaisun. Nyt elän jälleen rikasta elämää johon kuuluu kaikki tuo mitä teiltä puuttuu. Kovin raskaita ja isoja päätöksiä mutta oman elämän eteen niitä on tehtävä. Kukkahatuille terveisiä: Elämä on :)
- parisuhteen_säännöt
omaonni kirjoitti:
Elämä on tässä ja nyt ja vain teidän oma. Tehkää asioille tarvittavat toimenpiteet niin saatte elämäänne sisällön. Itse tein edellisessä suhteessa asiat selviksi ja ratkaisun. Nyt elän jälleen rikasta elämää johon kuuluu kaikki tuo mitä teiltä puuttuu. Kovin raskaita ja isoja päätöksiä mutta oman elämän eteen niitä on tehtävä. Kukkahatuille terveisiä: Elämä on :)
Vielä parempi on molemmille ja kaikille osapuolille, kun sopii asioista jo silloin kun menee avo tai avioliittoon. Miksi ei voisis sopia kaikesta kaiken varalta ja tiedän, että nykyään jopa niin tehdään.
Miten toimitaan jos jompikumpi haluaa erota. Miten jos on uskoton. Miten jos sairastuu/vammautuu, jos toinen lihoo tynnyriksi...? "Pelisäännöt" kaikkia mahdollisia elämäntilanteita varten ja jos syntyy lapsia heidät huomioidaan kaikessa. sääntöjä ja sopimuksia voi tarkistaa viiden vuoden välein. - mekkk
Jos nainen noin sanoo niin eropaperit pöytään niin helpottaa ja normaalimies hakee seksiä muualta jos kuukauteen ei tapahdu mitään puheesta huolimatta. Kerran täällä eletään ja sitä ei kannata tuhlata naiseen jota seksi ei kiinosta.
- Lelutkaapissa
No ihan ensimmäisenä neuvona kyllä kehottaisin hankkimaan hyvän dildon. Sitä voi kyllä itsekseenkin harrastaa hyvää seksiä. (Joskus mieluummin valitsen lelun kuin miehen, nopeaa ja siistiä eikä ole hiki, ei tarvitse pesulla käydä jälkeenpäin, paljon hyviä puolia.)
Tietysti toinen vaihtoehto on toisen varatun seura, vain seksi ystävä. Mutta vain jos miehesi sen sallii, en kannata selän takana touhuamista.- Mielilukossa
Pettämiskammoisten pitäisi muuttua todella paljon jotta heistä tulisi sallivia eikä niin tapahdu ikinä. Tai jos, niin vuosisatojen kuluttua kunhan joku ensin alkaa puhua ja jutella aiheesta aivan toisella tavalla ja muista lähtökohdista kuin nyt tapahtuu.
En usko että dildo mitenkään voisi helpottaa hellyyden ja hyväilyjen kaipuuta. Uskon aloittajan kaipaavan myös niitä, vaikka seksinpuutteesta kirjoittaakin.
Aivan samoin itse joskus puhun seksistä, vaikka kaipaan hellyyttä, hyväilyjä ja tunnetta, että olen hyväksytty ja haluttu.
Siihen ei mikään tekopimpero anna minkäänlaista helpotusta
- kokenut_saman
Ei vieraissa käynti kenestäkään ihmisestä toista huonompaa tee...jokaisella on tarpeet ja hoitaa ne kuten parhaimmaksi näkee. Turha täältä mitään hyväksyntää on hakea, eivät muut elä sinun eläämääsi eivätkä voi kertoa miten sinun pitää elää...teet itse päätöksesi vain silloin olet elänyt omien valintojesi mukaan ei toisten.
- omamielipiteeni
Todella hyvä aloitus. Huomiona voisin sanoa, että on monia avioliittoja, joissa on ihan terveitäkin ihmisiä ja silti liitot ovat seksittömiä. Kovasti toitotetaan sitäkin, että ei niistäkään liitoista ihmisten pidä lähteä seksittömyyden vuoksi. Lisäksi on paljon sinkkuja, jotka seksiä harjoittavat ehkä kerran vuodessa. Itse ymmärrän kyllä, että liitoista voidaan erota seksittömyyden vuoksi, pettää tms, mutta sitä en ymmärrä, että se tehtäisiin toisen sairauden varjolla ja itselle perusteltaisiin se hyväksytyksi sitä kautta.
Minun mielestä reilua olisi keskustella kumppaninsa kanssa, että lähtee vieraisiin ja saada siihen suostumus ja silloinhan se ei olisi enää pettämistä. Ongelmaksi vieraisiin lähtemisessä voi tulla se, että joko itselle tai sille toiselle osapuolelle voi tulla tunteet mukaan. Kaikki ei pysty elämään niin tai ainakin voisi olla kovin raskasta. Suhdehan olisi aina salasuhde tai sitten se voisi loukata sitä omaa kumppania tai sitten sitä toista ihmistä. Vaikeita kuvioita. Ehkä joissakin tapauksissa se ero varsinkin noin nuorena voisi olla parempi ratkaisu, riippuen tietysti mistä sairaudesta on kyse.- järki.ensin
Normaalijärkinen pettäjä ei kestä salasuhdetta pitkään. Mutta jos omaa jonkin persoonallisuushäiriön niin heiltä onnistuu kahdella pallikka istuminen yhtaikaa. Tiedän monien tuttujen kokemuksista ja itselläkin on kokemusta.
Pettämisessä vieraissa käynnistä on aina riski, että tunteet tulevat mukaan ja rakastuu ja tulos voi kääntyä jonkun ajan kuluessa itseään ja kaikkia vastaan. Toinen osapuoli voi ottaa seksin seksinä, mutta jos on varattu ei ole oikeasti vastaamassa tunteisiin eikä jättämässä omaa "puolisoaan" ja lapsiaan jos heitäkin on. Hyvin arveluttavaa ja vaarallista peliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik196120- 173666
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1193046Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1662259Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6452255Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja721515Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421465Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31258Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061176Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641147