Miten saada vielä jostain lisää rahaa?

Tarvitsenrahaa

Jooh olen 14-vuotias poika eli siis -02. Olen ajattelut vuoden päästä hommaa mauton mutta tarvitsen rahaa siihen. En saa viikkorahaa tai kuukausirahaa mut aatellu pyytää vanhemmilta ehkä 25e kuukausi tai jotain tommoista muttei hirveää summaa. Mut sen lisäks tarvin jotain hyvii ideoita miten saada helposti rahaa? Tässä omat ideani jo tulevaksi kesäksi ja jne.. :D

-Pullojen vienti, ajattelin mennä kaverin kans keräämään tapahtumista pulloi josta voi saada paljon rahaa ja sitten muutenkin kotoa video paljon...

-Kotityöt, eli siivoamista ja nurmenleikkuuta.

-Marjojen poiminta, mummu ja paappani tienasit tällä viime kesänä melkein 1000e.

-Isän veljelle duuniin josta voi saada kans jotain summia.

Eli onks teillä vielä jotain ideaa? Näillä hommilla menee aika tiukalle et tuo on mahdollista toi mauton hankkiminen.. .____. riippuu paljonko saa esim. pullojen keräyksestä kun paikallisesta tapahtumasta jotkut saanu 700e....

4

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi vitun autisti.. Mautot on turhaa paskaa, osta jotaki hyödyllistä

    • Kaapelineuvos

      Älä hanki mautoa, osta vaa halpa mopon ruoska. Mopo tulee halvemmaksi. Mulla kyllä olisi myynnissä nettimotossa Peugeot XPS, kun autokortti tuli jouluna...

    • Jotkut ikäisesi jakelevat mainoksia ja lehtiä. Rankkaa duunia, mutta kai silläkin jotain tienaa.

    • beyourselfnowandtomorrow

      Okei, ensimmäiseksi kannattaa sopia vanhempiesi kanssa yhteiset pelisäännöt: mistä hyvästä saat viikottain tai kuukausittain rahaa -> mitä/kuinka paljon kotitöitä sinun tulee tehdä. Tämä pullojen kerääminen on hyvä idea, mutta ilman tapahtumia rahan keräämisessä voi kestää - pidä kuitenkin positiivinen asenne ylhäällä ! Voit kysyä naapureilta ja tuttavilta, voitko tehdä jotain pientä työtä pientä palkkaa vastaan, kuten siivota tai ajaa nurmikon. Voit myös laittaa kaupan ilmoitustaululle yhteystietosi, jossa kerrot etsiväsi töitä ja esittele siinä vähän mitä voisit tehdä. Sinun iässäsi, ilman työkokemusta on vaikea saada töitä mutta lehtienjako on yksi hyvä vaihtoehto. Puhelinmyynti on toinen, mutta miettisin kaksi kertaa kannattaako sinne lähteä ! JA TALKOOTYÖ - se ei vaadi työkokemusta mutta jossain paikoissa on ikäraja, voit talkootyöstäsi saadun festarilipun myydä eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe