Jooh olen 14-vuotias poika eli siis -02. Olen ajattelut vuoden päästä hommaa mauton mutta tarvitsen rahaa siihen. En saa viikkorahaa tai kuukausirahaa mut aatellu pyytää vanhemmilta ehkä 25e kuukausi tai jotain tommoista muttei hirveää summaa. Mut sen lisäks tarvin jotain hyvii ideoita miten saada helposti rahaa? Tässä omat ideani jo tulevaksi kesäksi ja jne.. :D
-Pullojen vienti, ajattelin mennä kaverin kans keräämään tapahtumista pulloi josta voi saada paljon rahaa ja sitten muutenkin kotoa video paljon...
-Kotityöt, eli siivoamista ja nurmenleikkuuta.
-Marjojen poiminta, mummu ja paappani tienasit tällä viime kesänä melkein 1000e.
-Isän veljelle duuniin josta voi saada kans jotain summia.
Eli onks teillä vielä jotain ideaa? Näillä hommilla menee aika tiukalle et tuo on mahdollista toi mauton hankkiminen.. .____. riippuu paljonko saa esim. pullojen keräyksestä kun paikallisesta tapahtumasta jotkut saanu 700e....
Miten saada vielä jostain lisää rahaa?
4
303
Vastaukset
Voi vitun autisti.. Mautot on turhaa paskaa, osta jotaki hyödyllistä
- Kaapelineuvos
Älä hanki mautoa, osta vaa halpa mopon ruoska. Mopo tulee halvemmaksi. Mulla kyllä olisi myynnissä nettimotossa Peugeot XPS, kun autokortti tuli jouluna...
Jotkut ikäisesi jakelevat mainoksia ja lehtiä. Rankkaa duunia, mutta kai silläkin jotain tienaa.
- beyourselfnowandtomorrow
Okei, ensimmäiseksi kannattaa sopia vanhempiesi kanssa yhteiset pelisäännöt: mistä hyvästä saat viikottain tai kuukausittain rahaa -> mitä/kuinka paljon kotitöitä sinun tulee tehdä. Tämä pullojen kerääminen on hyvä idea, mutta ilman tapahtumia rahan keräämisessä voi kestää - pidä kuitenkin positiivinen asenne ylhäällä ! Voit kysyä naapureilta ja tuttavilta, voitko tehdä jotain pientä työtä pientä palkkaa vastaan, kuten siivota tai ajaa nurmikon. Voit myös laittaa kaupan ilmoitustaululle yhteystietosi, jossa kerrot etsiväsi töitä ja esittele siinä vähän mitä voisit tehdä. Sinun iässäsi, ilman työkokemusta on vaikea saada töitä mutta lehtienjako on yksi hyvä vaihtoehto. Puhelinmyynti on toinen, mutta miettisin kaksi kertaa kannattaako sinne lähteä ! JA TALKOOTYÖ - se ei vaadi työkokemusta mutta jossain paikoissa on ikäraja, voit talkootyöstäsi saadun festarilipun myydä eteenpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634