En voi sietää tapailuni "kaveria"

raksamestari

Terve,

Olen tapaillut erästä naista useiden kuukausien ajan. Tapailu on mennyt jo hieman pidemmälle ja ei ehkä enää voisi suoraan tapailusta puhua. En silti pysty sietämään erästä naisen miespuolista kaveria. On kuulemma naisen erittäin hyvä ystävä. Mies flirttailee ja kiusoittelee naista erittäinkin paljon. Haluaa olla tekemisissä ja laittaa usein myöhäänkin viestiä naiselle. Olen sanonut asiasta ja kysynyt, että minkälainen kaverisuhde heillä on. Nainen sanoo, että hyviä kavereita ovat ja ei mitään sen kummempaa. Olen turhaan mustasukkainen. Mutta ei se kovin hyvältä silti tunnu, että isoissa asioissa kuitenkin nainen kääntyy ensin tuon toisen miehen puoleen, entä kuin minun puoleen. Olen pitänyt mölyt tämän meidän keskustelun jälkeen mahassani, mutta en voi enää oikein sietää tilannetta. Eikait kovinkaan moni kaveri yritä jatkuvasti olla yhteyksissä ja tekemisissä ja flirttaile kaverilleen? Nainen tietää, että tämä häiritsee minua, mutta ei ole tehnyt asialle oikein mitään. Kummanko tässä pitäisi nyt kasvaa? Minun vai naisen? Omalta osalta olen koittanut ohittaa asiat olan kohautuksella, mutta kun tuota tarpeeksi usein ja lähes jatkuvasti tapahtuu ja jonkin verran viettävät aikaakin yhessä, niin alkaa tulla olo, että teen itsestäni vielä narrin tässä. Pitäisikö tässä nostaa vielä kerran kissa pöydälle vai ihan suosiolla lähteä epämukavasta tilanteesta pois? Olisiko jotain toista ratkaisua? Asiasta kerran puhuminen naisen kanssa ei tuonut ainakaan minun kannalta toivottua tulosta. Ei tässä ihan hirveän välitetty taikka rakastettu olo tule.

20

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PahaSuvi

      Moi, mun miehellä oli myös tapailuaikana tuollainen "kaverinainen". yritti selitellä kaikenlaista viatonta jopa perusteluna yökyläilylle tämän naisen luo sen jälkeen kun minä olin mennyt kotiin yhteisen illanviettomme jälkeen. Needless to say, kenkää sai hän ja arvaa kenen helmoihin juoksi....

      Parasta on että ilmoitat suoraan että tämä häiritsee, ja sen vuoksi olet katsonut parhaaksi lopettaa ajoissa ettei mene vakavammaksi. Jos jäät, niin älä sitten valita etteikö varoitusmerkkejä olisi ollut ilmassa. Voitko elää sen ajatuksen kanssa että jonain päivänä heidän välillää tapahtuu vahingossa jotain, ja pystyisitkö antamaan anteeksi silloin? Vai haluatko suhteen jossa et koskaan voi olla varma.

      Epäilys voi olla liian raskas kantaa, vaikka sen riskin olisi itse halunnut ottaa.

    • Hei

      Luin moneen kertaan kirjoituksesi ja mietin asiaa. Tämä on varsin visainen pulma. Ymmärrän huolesi oikein hyvin. Samalla olen sitä mieltä, että meillä voi olla hyvinä ystävinä eri sukupuolta olevia ihmisiä. Kirjoituksestasi ei ilmennyt, onko heillä ollut aiemmin suhde vai miltä pohjalta ystävyys on alkanut. Se että mies flirttailee hänen kanssaan, ei kuulosta hyvältä. Toisaalta kokeeko mies itse käytöksensä flirttailuna, vai onko se heidän tapansa olla kaverisuhteessa. Jos se on heidän tapansa, tämän ei silti tarvitse olla sinulle ok.

      Olipa miten oli, mielestäni kannattaisi ottaa asia vielä puheeksi. Sittenpä ainakaan ei jää harmittamaan aloittepa seurustella kunnolla tai ette. Kyllä mielestäni on täysin oikeutettua ihmetellä myöhäisiä tekstareita ja sitä, että nainen kääntyy aina ensin asioissaan miespuolisen ystävänsä puoleen. Voihan asia olla niinkin ettei nainen oikein vielä luota sinuun tai koe teidän seurustelevan. Olipa miten oli, asiat selkenevät vain avoimella keskustelulla. Jos nainen ohittaa täysin sinun huolesi eikä ole valmis mihinkään vastaantuloon, kertoo se omaa kieltään hänen asenteestaan ja kasvamishalustaan.

      Tsemppiä!
      Pappi Elisabet

    • oppeliini1

      Kerroit että olet puhunut naisesi kanssa jo tuosta. Hän on täysin tietoinen että käytoksensä häiritsee sinua.

      Olisiko parasta laskea tuo nainen tuon toisen miehen käyttoon? Sinä edustat korkeatasoisempaa jota tuo nainen yksinkertaisesti ei kykene ymmärtämään. Hän valitsee kuulua aivan eri ryhmään, tasoon.
      Tuskin on mitään mitä sinä enää pystyt tuolle naiselle kertomaan mitä hän ei ole jo kuullut ja nähnyt sinun käytoksestä ja verbaalisuudesta.

      Hän vain ei kuulu sinun tasolle. laske hänen pois seurastasi ja seuralaisistasi.
      Usko, on olemassa ihmisiä jotka kunnioittavat toista ja antavat arvoa ystävyydelle ja hienotunteisuudelle.

    • sydänystävä_ei_pari

      näin se vaan menee, että esim. minun ja lapsuuskaverini (miespuolinen) ystävyyden väliin ei mahdu muita ihmisiä. Rinnalle mahtuu, mutta ei meidän väliin.
      Enkä tarkoita sitä että mun ja lapsuudenkaverin välillä olisi rakkausrakkautta, me ollaan bestikset, parhaat ystävät. Emme tule ikinä "sillai" rakastamaa, ollaan kuin sisko ja veli, mutta vielä paremmissa väleissä kun ei ole tarvinnu tapella samojen vanhempien huomiosta keskenään.

      Me ollaan oltu kavereita 2 vuotiaasta. Asuttiin vierekkäin, oltiin samassa päiväkodissa, käytiin koulut kimpassa, nykyään ollaan samanlaisissa ammateissakin, tosin eri työpaikoilla.

      Kummallakin meistä on omat seurustelusuhteet, mutta molemmilla sen verran tuoreet, että ainakin minä kerron enemmän asioistani, ja etenkin niistä isommista asioista, tässä vaiheessa lapsuudenystävälleni mieluummin kuin seurustelukumppanille. Seurustelukumppani on sen verran uusi, että en tiedä vielä kuin pitkälle tai syvälle tää meidän suhde jatkuu.

      Esim. työpaikan vaihdosta olen jutellut ystävälleni paljonkin ja vastaavasti poikaystävälle hyvin vähän. Hän on aivan muulla alalla eikä oikein käsitä edes mitä teemme ja kuinka paljon työ välillä rassaa. Jutut on helpompi jakaa ihmisen kanssa joka tietää tasan tarkkaan mitä töissä on ollut vastassa.

      Samaten minä en tässä vaiheessa kerro omien vanhempien tai siskojen juttuja enkä keskustele syvällisempii omia asioita poikaystävälle, koska en ole vielä niin syvästi rakastunu häneen, että voisin sanoo, että hän on se ihminen jonka kanssa mä haluun muuttaa esmes yhteen asumaan.

      Onneksi mun poikaystävä ei ole apn typpisiä mustisoireita näyttänyt. Jos näyttäis tai vittuuntuis mun ja lapsuudenystävän keskinäisistä jutuista, poikaystävä sais mennä menojaan. Saatan halata tai suukottaa mun lapsuusystävää poskelle ja päinvastoin hän minulle, kyse on sisarellisesta halista ja pususta, ei rakkaussuutelusta tai seksuaalisesta halailusta. Ainaskaan minä en lapsuudenystävästäni luovu vaan sen takia, että hän on miespuolinen jos joku huonon itsetunnon omaava seukkauskumppanini ei sellasta ystävyyttä kestäis.

      • Hei
        Tavallaan ymmärrän oikein hyvinkin sinua. Oletko tullut ajatelleeksi, että mitä jos poikaystävälläsi olisi vastaavanlainen tyttöbestis? Olisiko se sinulle ihan ok?
        Me olemme erilaisia. Se mikä sopii yhdelle, ei käy toiselle. Kyse ei tarvitse olla aina huonosta itsetunnosta, vaan siitä, millaisena parisuhteen kokee. Minkä painoarvon antaa parisuhteelle, onko se elämän läheisin ja tärkein suhde vai vaan yksi muiden ihmissuhteiden joukossa. Ajattelen, että kaikkia omenoita ei kannata laittaa samaan koriin. Ystävät ja läheiset ovat tärkeitä. Mutta parisuhde on se kaikkein tärkein ja läheisin ihmissuhde.

        Pappi Elisabet


      • dfyjkged
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei
        Tavallaan ymmärrän oikein hyvinkin sinua. Oletko tullut ajatelleeksi, että mitä jos poikaystävälläsi olisi vastaavanlainen tyttöbestis? Olisiko se sinulle ihan ok?
        Me olemme erilaisia. Se mikä sopii yhdelle, ei käy toiselle. Kyse ei tarvitse olla aina huonosta itsetunnosta, vaan siitä, millaisena parisuhteen kokee. Minkä painoarvon antaa parisuhteelle, onko se elämän läheisin ja tärkein suhde vai vaan yksi muiden ihmissuhteiden joukossa. Ajattelen, että kaikkia omenoita ei kannata laittaa samaan koriin. Ystävät ja läheiset ovat tärkeitä. Mutta parisuhde on se kaikkein tärkein ja läheisin ihmissuhde.

        Pappi Elisabet

        Kyllä ihmisten pitäisi kasvaa mustasukkaisuudesta ja muusta pikkumaisuudesta eroon. Pitää voida luottaa, olla luotettava. Ualan polkeminen tyyliin "mä tai toi! Mä tai kaveris!" on sanalla sanoen naurettavaa. Mä tein itse virheen ja laitoin välit poikki muutaman ihanan vastakkaista sukupuolta edustavan ystäväni kanssa seurustelukumppanini toiveesta. Tuosta kasvoi ajan myötä sisälleni katkeruutta, eikä kumppanin epäluuloisuus siitä lievittynyt. Lopulta lopetin suhteen. Ei ollut enää bestiksiä, ei kumppania. Ystävistä ei tule luopua, ikinä. Mä opin tämän läksyni.


      • raksamestari

        On totta ettei ystävistä kannata eikä pidä luopua. En itse sellaista koskaan vaatinut, mutta kyllä tietyt rajat pitää olla, jos jonkun kanssa on vain pelkkä ystävä tai kaveri. Mun tilanteessa tuota rajaa ei enää ollut. Lisäksi itse koen sen, että kyllä sen parisuhteen täytyy kaikesta huolimatta olla se kaikista tärkein suhde, jotta se voisi edes toimia. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä, että ystävistä pitäisi luopua. Omassa suhteessani epäilyt alkoivat siinä vaiheessa, kun en saanut toiselta sitä huomiota ja välittämistä mitä oletin ja kun vahvemmin ja vahvemmin tuntui ja vaikutti siltä, että se huomio ja välittäminen meni eri osoitteeseen. Mun mielestä tällainen on ihan ymmärrettävä syy epäluuloisuuteen ja mustasukkaisuuteen. Etenkin, kun nyt vielä näkee sen, että epäilykset oli ihan täysin aiheellisia.


      • Elämäjatkuu3
        raksamestari kirjoitti:

        On totta ettei ystävistä kannata eikä pidä luopua. En itse sellaista koskaan vaatinut, mutta kyllä tietyt rajat pitää olla, jos jonkun kanssa on vain pelkkä ystävä tai kaveri. Mun tilanteessa tuota rajaa ei enää ollut. Lisäksi itse koen sen, että kyllä sen parisuhteen täytyy kaikesta huolimatta olla se kaikista tärkein suhde, jotta se voisi edes toimia. Kuitenkaan se ei tarkoita sitä, että ystävistä pitäisi luopua. Omassa suhteessani epäilyt alkoivat siinä vaiheessa, kun en saanut toiselta sitä huomiota ja välittämistä mitä oletin ja kun vahvemmin ja vahvemmin tuntui ja vaikutti siltä, että se huomio ja välittäminen meni eri osoitteeseen. Mun mielestä tällainen on ihan ymmärrettävä syy epäluuloisuuteen ja mustasukkaisuuteen. Etenkin, kun nyt vielä näkee sen, että epäilykset oli ihan täysin aiheellisia.

        Kyllä sen naisen pitäisi tässä tilanteessa alkaa huomioimaan ja arvostamaan sinua ja seuraasi enemmän kuin sitä kaveriaan. Sinun kannattaa lopettaa suhteenne itsesi vuoksi, jos nainen ei ala tekemään teidän suhteen eteen enemmän. Ei kannata jäädä odottamaan, että tilanne paranisi, se jatkuu varmasti samanlaisena ja voi olla, että nainen ei haluakaan suhteeltanne enempää kuin tapailla.


    • toimintaaaa

      Mölyt mahassa tulee itselle vaan huonompi olo. Koska se ei toimi, vaihda asennetta ja ota asia puheeksi. Järjetöntä yrittää vaan sietää, koska se ei kerran onnistu.

    • HeksaS

      Lainaan tässä tuota Pappi Elisabethin tekstiä, siinä on viisaus: "Me olemme erilaisia. Se mikä sopii yhdelle, ei käy toiselle. Kyse ei tarvitse olla aina huonosta itsetunnosta, vaan siitä, millaisena parisuhteen kokee. Minkä painoarvon antaa parisuhteelle, onko se elämän läheisin ja tärkein suhde vai vaan yksi muiden ihmissuhteiden joukossa. Ajattelen, että kaikkia omenoita ei kannata laittaa samaan koriin. Ystävät ja läheiset ovat tärkeitä. Mutta parisuhde on se kaikkein tärkein ja läheisin ihmissuhde."

      Ja tuosta tuo viimeisin lause. Jos ajattelet että sinulle parisuhde on tärkein ihmissuhde, mutta tyttöystävällesi se on esim. tuo kaverisuhde, niin teidän tulevaisuus ei tule toimimaan. Tunnet jatkuvasti itsesi ulkopuoliseksi, ihan vaikka tuo tyttöystäväsi kaveri olisi naispuolinenkin. Jos tyttöystävä kunnioittaa ja arvostaa sinua niin kuin pitäisi, niin hän jarruttaisi kaverisuhdettaan (huom. ei tarvitse lopettaa kokonaan) ja tekisi enemmän tilaa parisuhteelle. Arvottaisi teidät niin kuin kuuluisikin, mutta jos ei niin sitten sinun ei kannata tässä jatkaa.

      • Lämmin kiitos palautteestasi. Se lämmitti todella mieltä, sillä aika usein meitä kirkon ihmisiä vain haukutaan ja kirotaan täällä.

        Kaikkea hyvää elämääsi!
        Pappi Elisabet


      • HeksaS

        Kiitos itsellesi viisauden sanoista, joista oli helppo ottaa "koppi"! :)

        Tämä menee alkuperäisen aiheen ohitse, mutta pakko kommentoida, kun tuota uskontojen ja uskonnottomien välistä "sotaa" aina välillä väkisin lietsotaan. Itsekin olen ateisti, joka kylläkin on uskonnoista kiinnostunut noin historiallisessa ja kulttuurisessa mielessä, mutta ei tunnustuksellisesti.
        Kuitenkin meillä on tässäkin asiassa kuten monissa muissakin ajatuksissa, mitä täältä olen lukenut, niin meillä on hyvin yhteneviä ajatuksia ja arvoja. Ja se tietysti on konkreettisesti arvokasta että ihmisillä on yhteistä näkemystä miten asiat eritilanteissa on ihan maalais/kaupunkilais-järjellä ajateltavissa. Siitä syntyy yhteiskunta jossa me kaikki voimme olla, ihan riippumatta uskonnollisesta taustasta ja kaikki tuollaiset haukkumiset ihan vaan uskonnolliseen taustaan liittyen on turhia. Ajatukset on tärkeämpiä!


      • Hei
        Kiitos, ja kiitos itsellesikin koska viisauden sanoja puhut! Olen huomannut joskus, että ns. ateisti tai agnostikko voi olla tavallaan paljon kristillisempi kuin monet itseään kristittyinä pitävät ja sitä korostavat. Ainakin jos mittarina käytetään suhtautumista muihin, humaaniutta, avarakatseisuutta, kunnioitusta erilailla ajattelevia kohtaan, rakkautta, hyviä tekoja..
        Olimmepa uskonnollisia tai uskonnottomia, olemme silti ihmisiä samanlaisine tunteinemme ja inhimillisyyksinemme. Täydellinen ei ole kukaan, mutta sehän olisi tylsyyttä! Uskon, että yhteinen jakaminen, toistemme ymmärtäminen ja kunnioittaminen tekee elämästä elämisen arvoista.

        Kesää!!
        Pappi E


      • HeksaS

        Täydellinen ei ole kukaan, mutta täydellisyyteen tietysti voi pyrkiä. Sitä ei vaan kannata ottaa liian vakavasti, ettei tule itselle turhia pettymyksiä! :)

        Ja näin on, toistemme kunnioittaminen, ymmärrys ja kokemusten jakaminen lähentää ihmisiä ja tuo omaankin elämään tervettä sisältöä!

        Hyvää kesää!


    • raksamestari

      Paljon hyviä ajatuksia ja vastauksia.

      Tässähän kävi kuitenkin sitten niin, että paljastui etteihän tuo kaveri ollutkaan pelkkä kaveri. Eikä tainnut olla ainoa tällainen "kaveri".

      Naisen eräs naispuolinen kaveri ei enää halunnut pitää asioita piilossa ja kertoi toisen toiminnasta tässä kuluneena vuonna. Naisen toiminta alkanut hänen oikeita kavereitaan ihmetyttämään. Juo itsensä lähes joka viikonloppu kovaan humalaan, kunnes ei enää tajua oikein mistään mitään ja baarista lähtee ensimmäisen houkuttelijan matkaan. Tämän onnistunut peittämään erittäin hyvin läheisiltään ja minulta ja kenties näiltä muiltakin "kavereilta". Viime kesänä ja keväänä jatkuvasti etsinyt ja hakenut huomiota muilta miehiltä, vaikka oli silloin parisuhteessa.

      Että sellaista. Helvetin pettynyt ja vihainen olen. Oli kyllä halutessaan upein kohtaamani nainen, mutta totuus olikin sitten toista. Todella vaikea nyt päästää irti siitä mielikuvasta, jonka onnistui minulle aluksi luomaan.

      • HeksaS

        OK. Eli kyseessä sitten olikin tällainen pelinainen ja ei osannut ja halunnutkaan ottaa parisuhdetta tosissaan... Hyvä että edes tässä vaiheesa sait tietää! Vaikka nyt sattuu, niin paras kun päästät vaan irti, vaikka hän vielä sinua yrittäisikin hurmata niillä paremmilla puolillaan. Hän vaan ei ole ns. "seurustelu-ainesta"...


      • raksamestari

        Niin. Ei tässä oikein tiedä mitä ajatella. Olin jo jossain määrin valmistautunut tällaiseen uutiseen, mutta kyllä toi silti sattu pahasti. Enkä ainakaan vielä osaa ajatella asiaa kovin järkevästi vaikka yritän. Itellä ehti kuitenki kasvaa tunteet melko vahvoiksi tässä.


      • Voi kuinka ikävää kuulla. Tuntuu varmasti pahalta ja petetyltä, ja ihan syystä. Ainoa lohdunpoikanen tässä lienee, että onneksi asia selvisi tässä vaiheessa eikä vaikka viiden vuoden kuluttua.
        Jaksamista sinulle, päivä ja hetki kerrallaan. Surun jälkeen tulee aika, jolloin tapaat vielä uskollisen, sinua tärkeimpänä pitävän, arvoisesi naisen.

        Pappi Elisabet


    • 20191

      Tässäkin ketjussa aloittaja kerittiin tuomitsemaan mustasukkaiseksi ja pikkumaiseksi.
      Totuus olikin taas tarua ihmeellisempi.

      • slkdjfslkfj

        Olettaen, että kyseinen "eräs naispuolinen kaveri" puhui täyttä totta. En epäile, etteikö näin (alkoholia ja vieraita miehiä) voisi käydä, mutta toisinaan tuollaisia juttuja syntyy ihan ihmisten omissakin päissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe