palstanaisille inhon asia

pärjää.pitkälle

joutuisi hommaamaan ja lukemaan joka kodin keittokirjaa ja joutuisi tekemään viikon sinkkumiehelle hyvää ruokaa kaikkia on luettu muttei keittokirjaa ja eikö äitinne ole opettanut miten mies isketään iki omaksi niin eikä se ole vaikeaa olla kiltti

45

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätä.mietin

kukahan heille tekee ruokaa vanhemmatko isä tai äiti tai ravintoloissa kavereilla sukulaisissa yms niin tekeekö joku toinen nainen heille ruokaa vai kuka tekee lapsetko

• turhakemake

Jos mies on niin kuin sinä niin turhaa rahan tuhlausta ostaa kodin keittokirjaa ja sen lukeminen vieläkin pahempi ajan tuhlaus unohtamatta sitä kokkausta hyvä että äiti ei ole mitään opettanut kun ei turhakkeille ole mitään hyödyllistä käyttöä kyllä parempi olisi lukea kuinka lopettaa turhakkeen elintoiminnot naiset voisivat herkullisista kärpässienistä tehdä sinulle keiton tai riittävän kauan hieroa kaulavaltimoita että sydän pysähtyy eikä siitä jäisi edes jälkeä olisi luonnollinen kuolinsyy jopa kaikille turhakkeille

• ihananainenolet

tyypillisen naisen kommentti. aivan ihania ihmisotuksia kerrassaan. miehestä saatava hyöty on se tärkein asia.

• turhakemake
        ihananainenolet kirjoitti:

tyypillisen naisen kommentti. aivan ihania ihmisotuksia kerrassaan. miehestä saatava hyöty on se tärkein asia.

Miehissä kun ei ole mitään saatavaa hyötyä ikinä tiedäkin sä se ainoastaan jos lapsia haluaa niin ainoa asia on sperma ja siihen se auttamattomasti jääkin kaikki loput voi ihan itse kerätä ja haalia miehiä ei tarvitse yhtään mihinkään turhia vässyköitä

• Ex----------PUA

Minusta tuntuu ettei palstanainen saa aikaiseksi hyvää annosta perunaa ja kastiketta miehelle kun miehelle tulee nälkä vaan nainen vaan raivoa koska sillä on ikäkriisi

• Hmmm....onko expuakin yksi monista välimerkittömistä?.... ;P

No niitä on monia joten miksipä ei expuakin olisi yksi niistä aina välillä... ;D

• 876
        MGTOW kirjoitti:

Hmmm....onko expuakin yksi monista välimerkittömistä?.... ;P

No niitä on monia joten miksipä ei expuakin olisi yksi niistä aina välillä... ;D

Onko? Musta on pitkään tuntunut: Miljoona, miljoona, miljoona viestiä, kymmenen, kymmenen, kymmenen kirjoittajaa...

Taas trollit käy kukkimaan,
        tai noh senkun kuuntelet Veera Teleniusta.

• 876 kirjoitti:

Onko? Musta on pitkään tuntunut: Miljoona, miljoona, miljoona viestiä, kymmenen, kymmenen, kymmenen kirjoittajaa...

Siltä se itsestäkin monesti tuntuu... ;P....ja itsekin olin hetken puskassa piilossa kokonaan...ja jätin itsellekin nyt oikeuden välillä tarpeen mukaan heittää trollina huumoria tai sitten käyttää sitä silloin jos on pelkona, että saa rekattuun nimimerkkiin liian ärsyttäviä lahkeessa roikkujia....syystä tai toisesta... ;D

• 2626
        876 kirjoitti:

Ihana nähdä, että joku vielä muistaa Veran :)

• 2626

Miksi ihmeessä naisen pitäisi saada aikaan miehelle annos perunaa ja kastiketta? Jollei normaali ruoka miehelle kelpaa, niin kipi kapi, kuppiloita riittää, tai ottaa pannun kätöseensä ja tekee. Ovat miehet avuttomia nykyisin, yksinkertaisimmissakin asioissa pitää neuvoa. Tainnut mami paapoa kullannupun piloille.

• ollaläsnä

En jaksa passata ketään. Haluan nauttia yhteisestä ajasta ja tehdä ruokaa yhdessä. Läheisyyttä ja seksiä. Harrastaa yhdessä luotettavan ihmisen kanssa.

• Ihanan romanttista ja muutenkin ihanainen mielipide....jos siis sanat ja teot ovat sopusoinnussa.... ;P

• molemminpäin

Mä tykkään laittaa ruokaa ja passata välillä, mutta niinhän sinäkin vuokseni tekisit, eikös?

• No äläs nyt taas, eiköhän täällä ole itseni lisäksi monta muutakin kokkaajaa ja leipojaa.

• 2626

Jokakodin keittokirja on aikansaelänyt opus. Nykyisin painetaan houkuttelevia ja monipuolisia keittokirjoja kaikkiin tarpeisiin ja mieltymyksiin.

• Netistä varmaankin nykyään reseptit etsitään? Niin ainakin itse teen, silloin kun johonkin uuteen reseptiä/ideoita tarvitsen...

• 2626
        SikaHelmi kirjoitti:

Netistä varmaankin nykyään reseptit etsitään? Niin ainakin itse teen, silloin kun johonkin uuteen reseptiä/ideoita tarvitsen...

Netistä löytyy reseptejä tarpeeseen, mutta nykyaikaiset keittokirjat ovat ihania ja houkuttelevia selailu- ja katselukirjoja, teki ruokaa tai ei.

• 2626 kirjoitti:

Netistä löytyy reseptejä tarpeeseen, mutta nykyaikaiset keittokirjat ovat ihania ja houkuttelevia selailu- ja katselukirjoja, teki ruokaa tai ei.

Ystävällä on Sopranos keittokirja, samoin Täykkäreiden :) Taisi olla tietyn ajan buumi tehdä tv-sarjoista kokkauskirjoja. Meillä taitaa vieläkin olla Pula-ajan keittokirja, pettuleipää jne.
        Olen joskus ajatellut, että voisin perustaa sellaisen Sulo Wilenin huoltoaseman, voisin kokata siellä "vanhanaikaisia" safkoja :)
        Sitten pitäisi vaan se Sulo löytää <3

• vihatipunen

Mulla onkin mun äidin vanha keittokirja vuodelta miekka&kypärä, ja niissä leivontaohjeissa voi pestään kesälämpimällä vedellä. Eli en voi leipoa mitään ennenkuin tulee sitä kesälämmintä vettä. Tänään tuli pirun kylmää vettä taivaalta.

• 2626

Minäkin muistan miten ihmettelin voin pesemistä. Kotonani oli keittokirjoja kolmelta sukupolvelta, niitä oli kiehtovaa lukea tapakuvauksena. Otetaan sorsa, kynitään jne... Kaupunkilaiskakara luki ihmeissään.

• vihatipunen
        2626 kirjoitti:

Minäkin muistan miten ihmettelin voin pesemistä. Kotonani oli keittokirjoja kolmelta sukupolvelta, niitä oli kiehtovaa lukea tapakuvauksena. Otetaan sorsa, kynitään jne... Kaupunkilaiskakara luki ihmeissään.

Juu, se on kyllä ihan kiintoisa kirja. Enkä mä siitä oikeasti toistaiseksi ole tehnyt muuta kuin lusikkaleipiä, ja hyviä niistä on aina tullutkin kyllä.

• kumpikin.leipoo
        vihatipunen kirjoitti:

Juu, se on kyllä ihan kiintoisa kirja. Enkä mä siitä oikeasti toistaiseksi ole tehnyt muuta kuin lusikkaleipiä, ja hyviä niistä on aina tullutkin kyllä.

vihatipunen onkin jauhopeukalo niin leivot joskus tulevalle miehellesi jotain hyvää niin miehesi leipoo leipurittaren tissejä ja peppua ja pussaa

• xxxzzzccc

Ei kai kokkaamiseen mitään kirjoja tartte. Itse kokkaan mitä milloinkin, maku on sitten toinen asia. Jos tuon yhden lapsen olen saanut pidettyä hengissä ilman eineksiä, niin en kai mä ihan metsään olen mennyt.

• 2626

Ensimmäisellä kerralla uutta ruokalajia valmistaessa on hyvä seurata reseptiä. Kunhan ideasta saa kiinni, voi jatkossa varioida. Ei koske kakkuja, kakut on syytä tehdä tarkasti mitaten ohjeen mukaan.

• xxxzzzccc
        2626 kirjoitti:

Ensimmäisellä kerralla uutta ruokalajia valmistaessa on hyvä seurata reseptiä. Kunhan ideasta saa kiinni, voi jatkossa varioida. Ei koske kakkuja, kakut on syytä tehdä tarkasti mitaten ohjeen mukaan.

En leivo tai syö leivonnaisia ja ruuat mitä teen on aika peruspöperöä. Omassa kotona lähinnä opetettiin miten keität makaronit ja paistat makkaraa. Joten koulun köksäntunnit opetti enemmän. Tänä päivänä lähinnä netistä selaillut gluteenittomia ruokia ja niihin uusia makuja. Mutta kantapään kautta täälläkin toisinaan menty. Kyllä perunatkin voi palaa pohjaan todistettu enemmän kuin kerran.

• kokki.saa.aina.pusun

no myönnettävä on kun luin niin tykkäsin vastauksistanne ehkä liioittelin asiaa kyllä täällä hyviäkin naisia on

• jämäjenna

Kyllä sitä ainakin kinkkukiusauksia sun muita laatikkoruokia voi ihan hyvin tehdä ilman kirjaa jos on tehnyt samantyyppisiä ruokia aiemminkin. Kunhan tietää nestemäärät, niiden imeytymisen, kypsymisajat jne. Mutta no tietysti hyvien ruokien tekeminen vaatii muutakin kuin kirjan ohjeiden tarkkaa noudattamista (paitsi leivonnassa) eli pitää olla myös maustamisen taito ja hieman rakkautta ruuanlaittoa kohtaan. Tietysti myös tarkka nenä on hyvä koska uunit voivat olla hyvin erilaisia. Itse tykkään hemmotella hyvällä ruualla ja leivonnaisilla.

• hormoonithyrrää

Minä myös tykkään laittaa ruokaa miehen kanssa yhdessä, mutta haluan myös hemmotella häntä uusilla ruoilla. Ja uusilla, enpä kerrokaan...

• Nenä on paras, maustamisessa sekä kypsyyden haistamisessa.
        Naapurillani oli taito haistaa alkavat tulipalot sekä kalmot.. :s

• tarralenkkari666

On yksi homma olla kiltti ja toinen homma että pitäisi tehdä jotain, vain koska on nainen.

Kokkaan kyllä mielelläni mutten tapaile miehiä, jotka odottavat minun kokkaavan heille.

• tarralenkkari666

On myös eri asia kokkaila tykkäämälleen henkilölle, kuin toimia tuon henkilön kotiorjana viikon, jotta hän tykkäisi sinusta.

• Ikis__M

Mitäpä sitten jos onkin semmoinen mies treffeillä joka ei odota tuota kokkausta mutta on myös sellainen että nikkaroi mielellään kodin pikku askareita, korjaa autoa, tekee lumitöitä ym. mutta on vakaasti päättänyt ettei tapaile naista odottaa hänen tekevän noita asioita niin että nainen niistä pätkääkääkään hyötyy. Olisiko ihan juntti vai ihan ok?

Jos ok niin sulle varmaan sitten kävisi että mies nikkaroi kodista kuntoon aina osion minkä rikkinäisyys häntä häiritsee, korjaa vain omaa autoaan, tekee lumitöitä sen verran että itse pääsee liikkumaan jne. Mahtaisi olla unelmaliitto semmoisen miehen kanssa.

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Mitäpä sitten jos onkin semmoinen mies treffeillä joka ei odota tuota kokkausta mutta on myös sellainen että nikkaroi mielellään kodin pikku askareita, korjaa autoa, tekee lumitöitä ym. mutta on vakaasti päättänyt ettei tapaile naista odottaa hänen tekevän noita asioita niin että nainen niistä pätkääkääkään hyötyy. Olisiko ihan juntti vai ihan ok?

Jos ok niin sulle varmaan sitten kävisi että mies nikkaroi kodista kuntoon aina osion minkä rikkinäisyys häntä häiritsee, korjaa vain omaa autoaan, tekee lumitöitä sen verran että itse pääsee liikkumaan jne. Mahtaisi olla unelmaliitto semmoisen miehen kanssa.

Osaan nikkaroida kerrostaloassunnossa sen mitä tarvitsee. Autoni oli uusi, joten ei sitä korjaa mies eikä nainen kotikonstein, auton pitää olla tosi vanha, jos oli kotikonstein korjattavissa, huoltamoon oli vietävä, nyt olen pari vuotta ollut autoton. Huoltoyhtiö on niitä lumitöitä ja muuta huoltoa varten, siitä niille maksetaan. Muuta kysyttävää?

Asiallisesti puhuen, kukin tekee mistä tykkää, ainakin kahden aikuisen liitossa, lapsiperheiet errikseen.

• tarralenkkari666
        Ikis__M kirjoitti:

En ole koskaan odottanut tapailemani ihmisen nikkaroisi tai korjaisi olematonta autoani ym. Seksistisesti oletat, että naisena en osaisi itse tehdä näitä asioita tai että olettaisin kumppanini hoitavan näitä puolestani.

Sekoitat muuten asioita. Enhän missään vaiheessa sanonut, etten kokkaisi kumppanilleni. Outoahan se olisi. Samaten, jos se kumppani ei koskaan kokkaisi minulle yms. Kyse oli seksistisistä sukupuolirooleista, jotka sinäkin olet ostanut täysin niitä kyseenalaistamatta.

• Ikis__M
        tarralenkkari666 kirjoitti:

En ole koskaan odottanut tapailemani ihmisen nikkaroisi tai korjaisi olematonta autoani ym. Seksistisesti oletat, että naisena en osaisi itse tehdä näitä asioita tai että olettaisin kumppanini hoitavan näitä puolestani.

Sekoitat muuten asioita. Enhän missään vaiheessa sanonut, etten kokkaisi kumppanilleni. Outoahan se olisi. Samaten, jos se kumppani ei koskaan kokkaisi minulle yms. Kyse oli seksistisistä sukupuolirooleista, jotka sinäkin olet ostanut täysin niitä kyseenalaistamatta.

En minä mitään sen kummemmin oleta mutta jos lähdet siitä ajatuksesta että "en varmasti...." vaikka hyvin itsekin tiedät että kyllä jokainen mies vähän odottaa että leipoisit josku pullaa tms.. Minusta on ihan hyvä että on jonkinlaiset roolit ja itsekukin tekee mitä paremmin osaa laskematta sen kummemmin tekemisiään mutta teidän nykynaisten kanssa semmoinen jako lienee mahdotonta kun sitä olisi sovinistisen seksistinen vaatija sitten heti jos tulee räntäsateesta vaihdettuaan naisensa autoon renkaat ja kuvittelee että nainen olisi sillä aikaa keittänyt vaikka kahvit valmiiksi niin ettei sitäkin tarvise itse tehdä.

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

En minä mitään sen kummemmin oleta mutta jos lähdet siitä ajatuksesta että "en varmasti...." vaikka hyvin itsekin tiedät että kyllä jokainen mies vähän odottaa että leipoisit josku pullaa tms.. Minusta on ihan hyvä että on jonkinlaiset roolit ja itsekukin tekee mitä paremmin osaa laskematta sen kummemmin tekemisiään mutta teidän nykynaisten kanssa semmoinen jako lienee mahdotonta kun sitä olisi sovinistisen seksistinen vaatija sitten heti jos tulee räntäsateesta vaihdettuaan naisensa autoon renkaat ja kuvittelee että nainen olisi sillä aikaa keittänyt vaikka kahvit valmiiksi niin ettei sitäkin tarvise itse tehdä.

Laitan mielelläni rakastetulleni ruokaa, kunhan se ei ole päivittäinen velvollisuus, tai rakastettu olettaisi minun tekevän ruokaa koska olen nainen. Minulla on viimeaikoina ollut harvinainen onni saada ruoanlaitosta pitäviä amatöörikokkeja seurustelukumppaneikseni. Pullaa en leivo.

On muuten aika avutonta jatkuvasti ottaa esille renkaidenvaihto ja autonhuolto. Varsinkin viimemainittu. Kummallista, jolleivat mieskirjoittajat tiedä, ettei autoja enää voi huoltaa takapihallaan.

• Ikis__M
        2626 kirjoitti:

Laitan mielelläni rakastetulleni ruokaa, kunhan se ei ole päivittäinen velvollisuus, tai rakastettu olettaisi minun tekevän ruokaa koska olen nainen. Minulla on viimeaikoina ollut harvinainen onni saada ruoanlaitosta pitäviä amatöörikokkeja seurustelukumppaneikseni. Pullaa en leivo.

On muuten aika avutonta jatkuvasti ottaa esille renkaidenvaihto ja autonhuolto. Varsinkin viimemainittu. Kummallista, jolleivat mieskirjoittajat tiedä, ettei autoja enää voi huoltaa takapihallaan.

"Kummallista, jolleivat mieskirjoittajat tiedä, ettei autoja enää voi huoltaa takapihallaan."

Minusta taas on ihan yhtä kummallista että ihmiset on valmiita maksamaan öljynvaihdosta ja taskulampulla osoittelusta useita satoja euroja kun sille öljynvaihdolle laitetaan nimeksi "määräaikaishuolto".

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

"Kummallista, jolleivat mieskirjoittajat tiedä, ettei autoja enää voi huoltaa takapihallaan."

Minusta taas on ihan yhtä kummallista että ihmiset on valmiita maksamaan öljynvaihdosta ja taskulampulla osoittelusta useita satoja euroja kun sille öljynvaihdolle laitetaan nimeksi "määräaikaishuolto".

Kummallista uskoa autoliikkeen painostukseen merkkihuoltamon käytöstä. Minkä tahansa autohuoltamon suorittama määräaikaishuolto pitää takuun voimassa, kolmanneksella merkkihuoltamoiden hinnasta.

• ainapareee

ken tullo mun kyökkiihin saapi se kaulliimmesta!!!

poijes siittä jaloista pyörimästä ukko ja kakaarat kun mamma hoitaa asiiaat niin tuuloo pohojoosesta.

ite oon tullut pitkässä suhteessa siihen tulokseen 13 v, et parempi on, kun mies hoitaa miesten hommat ja nainen naisten. ei tarvi sen parempaa käsitystä vaihtotaseesta. koti on semmonen kun minä haluan eikä mies sano siihen mitään, joskus kehasee, kun oon nätisti laittanut ja ina kehuu et on ruoka hyvää, paitsi sillon, kun makkara on liian halpaa. mut silloin syon ruuat iten ja mies laihduttaa.

• Riiiiiiiiii

Miten voi hommata keittokirjaa? Onko hommata samaa kuin duunata?

• hankkia.ostaa

oletkohan suomalainen etkö osaa suomea mitähän hommata mahtaa tarkoittaa oletko kiinalainen vai romanialainen nyt kyllä joku ei ole ollut äidinkielen tunnilla

• atännä
        hankkia.ostaa kirjoitti:

oletkohan suomalainen etkö osaa suomea mitähän hommata mahtaa tarkoittaa oletko kiinalainen vai romanialainen nyt kyllä joku ei ole ollut äidinkielen tunnilla

Hommata keittokirjaN. Lukea keittokirjaA. Ei voi hommata osaA tuollaisesta keittokirjasta, mutta voi lukea vain osaN. Tai voi lukea koko keittokirjaN.
        Tuota kai tarkoitettiin? ;)

• Riiiiiiiii

Juuri näin. Ironia on vaarallinen taitolaji.

• ei.osa.kirjaa
        atännä kirjoitti:

Hommata keittokirjaN. Lukea keittokirjaA. Ei voi hommata osaA tuollaisesta keittokirjasta, mutta voi lukea vain osaN. Tai voi lukea koko keittokirjaN.
        Tuota kai tarkoitettiin? ;)

mitä mitä ei nyt mennyt jakeluun ätännä eli hommata keittokirjan tarkoittaa esim ostaa keittokirjan kirjakaupasta ja kotona lukee sitä ja kokkailee kirjassa olevan reseptin mukaan eli hommata on ostaa tai hankkia ja ruveta hommiin on ruveta työhön eli aloittaa kokkaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      70
      1664
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1275
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1038
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1030
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      884
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe