Jos olette vaikka muuttaneet yhteen ja sitten olettekin miettineet että ei olisi pitänyt kelpuuttaa sitä kumppanianne?
Oletteko koskaan katuneet kumppanin valintaanne?
20
255
Vastaukset
Otsikkoon, olen. Yhteenmuuttoa olen katunut tilanteessa, jossa jäin yksin kaiken kustantajaksi. Toinen kulutti ja kirmasi, minä hölmö lmaksoin ja mahdollistin kaiken.
Kysy vaan kuinka paljon ollaan akduttu aikoinaan. Onko opittu mitään? On.- Ikis__M
Tuollaisia ne kaikki naiset on. Ne ottaa renttuelätin jolle parhaat tekee vielä lapsenkin ja sitten myöhemmin joku kiltti & kunnollinen mies saa maksaa korkojen kanssa takaisin. Nainen on ylpeä menneisyyden virheistään koska oppi niistä ja on "uskaltanut elää".
Ikis__M kirjoitti:
Tuollaisia ne kaikki naiset on. Ne ottaa renttuelätin jolle parhaat tekee vielä lapsenkin ja sitten myöhemmin joku kiltti & kunnollinen mies saa maksaa korkojen kanssa takaisin. Nainen on ylpeä menneisyyden virheistään koska oppi niistä ja on "uskaltanut elää".
Niinno, ei kaikki. 19-vuotias poika ei oikeastaan ole vielä mies, joten voidaanko siitä sanoa että se on edes renttu? :)
No, pojan äiti oli osittain takana. Hänen pojan ei kuulu maksaa mistään, jos maksaa ne pitää maksaa hänelle takaisin jos ero tulee.sönkkö kirjoitti:
Niinno, ei kaikki. 19-vuotias poika ei oikeastaan ole vielä mies, joten voidaanko siitä sanoa että se on edes renttu? :)
No, pojan äiti oli osittain takana. Hänen pojan ei kuulu maksaa mistään, jos maksaa ne pitää maksaa hänelle takaisin jos ero tulee.Ja kyllähän puhe ja sopimus oli, että yhdessä kaikki maksetaan. Kummasti kuitenkin koskaan ei ollut rahaa, kun tuli "miehen" vuoro maksaa laskuja tai ostaa ruokaa. Hmm.
No tuo renttu on tänä päivänä ihan omillaan toimeen tuleva aikuinen mies lähessä nelikymppinen, mutta edelleen naiset vaihtuu tiuhaan. Liekö johtuu naisista tai sitten vaihtelu on miehestä mukavaa. :)
- vakauttasuhteisiin
En oo joutunut katumaan yhteenmuuttoa, sen verran hidas hämäläinen olen käänteissäni.
uskon ihan tosissani et nuoruuden tampereelta opitut seurustelukuviot ovat vielä tänä päivänäkin ihan päteviä:
1. Yhteisestä sopimuksesta aletaan seurustella ihmisen kanssa, josta on aidosti kiinnostunut ja jonka kans on kiva olla, eli jonkinlaista aikaisempaa kokemusta henkilöstä tarvitaan, esim ystäväpiirin tai nykyään vaikka facebookin välityksellä. Sopimus seurustelusta on selvä, ei mitään epämääräistä kai me ollaan sit jotenkin pari-meininkiä. yksinkertaista: seurustellaan tai ei.
2.Seurustelu johtaa seksuaaliseen kanssakäymiseen kun molemmilla on hyvä olo asian suhteen, selvinpäin. Alkoholin kanssa läträäminen ja sen yhdistäminen ihmissuhteisiin oli säälittävää ja paheksuttavaa. Yhdessäolo tarkoitta yhteistä tekemistä esim urheilua ja kaverien kans parina olemista, ei pelkästään kuhertelua. Pariskunnan seksuaalisuus on heidän välisensä asia.
3. Yhteen muutetaan monen vuoden (3-5) seurustelun jälkeen. Jos on kyse aikuisista, niin yhteen muutetaan kihlautumisen takia, mikä on todellakin jo vakavaa.
4. Raskaaksi hankkiudutaan suunnitelmallisesti vakiintuneessa suhteessa, jossa ei ole mitään toisen persoonallisuuteen liittyviä yllätystekijöitä, joiden takia päätöstä pitäisi katua.
Nämä oli käytösnormit, joista tietysti poikettiin kumpiinkin suuntiin ihan normaalisti, mutta normit on normit. Mun mielestä mukava asenne seurusteluun. Tampereella vielä tänäpäivänäkin jännämiehiä paheksutaan ja heidän uhrejaan pidetään säälittävinä ja typerinä. Toisin täällä Helsingissä, jossa moinen käytös on päässyt kunnia-asemaan.
Mut ei kaikkien mielestä.- harkintaaMuttaNopeasti
Muuten samaa mieltä, mutta 3-5 vuotta on tolkuttoman pitkä aika harkita yhteen muuttoa. Kyllä toiseen pitäisi kyetä tutustumaan nopeamminkin, ja kun lasten saamisen aika käy vähiin niin ei siinä ole varaa vuosikausia ihmetellä.
harkintaaMuttaNopeasti kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, mutta 3-5 vuotta on tolkuttoman pitkä aika harkita yhteen muuttoa. Kyllä toiseen pitäisi kyetä tutustumaan nopeamminkin, ja kun lasten saamisen aika käy vähiin niin ei siinä ole varaa vuosikausia ihmetellä.
Biologinen "nakutus" ei ole hyvä syy kiirehtiä ja jos "nakuttaa" jo tutustumis hetkellä kovin, niin ei se ainakaan hyväksi suhteen tulevaisuuden kannalta ole.....miehestä voidaan hakea silloin enemmän tai vähemmän vääriä asioita ja/tai jätetään huomioimatta asioita, jotka tulevat olemaan suhteen tuhoksi myöhemmin....se on myös miehen huijaamista, koska mies voi naiviuttaan luulla, että nainen on jotain muuta kuin oikeasti on ja/tai naisen tarkoitusperät ovat selkeäjärkiset ja vilpittömät.... ;P
- atännä
MGTOW kirjoitti:
Biologinen "nakutus" ei ole hyvä syy kiirehtiä ja jos "nakuttaa" jo tutustumis hetkellä kovin, niin ei se ainakaan hyväksi suhteen tulevaisuuden kannalta ole.....miehestä voidaan hakea silloin enemmän tai vähemmän vääriä asioita ja/tai jätetään huomioimatta asioita, jotka tulevat olemaan suhteen tuhoksi myöhemmin....se on myös miehen huijaamista, koska mies voi naiviuttaan luulla, että nainen on jotain muuta kuin oikeasti on ja/tai naisen tarkoitusperät ovat selkeäjärkiset ja vilpittömät.... ;P
Ihmisillä voi olla erilaisia tavotteita parisuhteelle. Joillekin se on perheen perustaminen. Eikä se mun mielestäni ole huono syy parisuhteeseen ryhtymiseen. Ei ainakaan sen huonompi, kuin itsekäs ja ehdoton hyväksytyksi tulemisen tarve.
- 12121212
harkintaaMuttaNopeasti kirjoitti:
Miksi se aika kävisi vähiin?
Ellei nainen sitten ole käyttänyt vuosikymmentä juoksujen juoksemiseen. atännä kirjoitti:
Ihmisillä voi olla erilaisia tavotteita parisuhteelle. Joillekin se on perheen perustaminen. Eikä se mun mielestäni ole huono syy parisuhteeseen ryhtymiseen. Ei ainakaan sen huonompi, kuin itsekäs ja ehdoton hyväksytyksi tulemisen tarve.
JäKäTiJäKäTi......kyllä ehdottomasti liian kova "nakutus" VAAN ON!!!... ;P
Paitsi jos sen tuo selvästi ilmi.....mutta harvoin näin käy....tai mies välttämättä oikeasti tajuaa mistä jutussa nyt oikeasti on kyse....hakekoot ne siemenet vakoon vaikka sieltä postimyynnistä ennemmin kuin alentuu sille tasolle, että miehestä haetaan suurimmaksi osaksi vain siementäjää ja/tai hyväksikäytettävää esinettä, jos ei sitä niin selvästi tuoda ilmi, niin että mies varmasti tietää mistä hommassa on oikeasti kysymys...... ;P
No sä oletkin nainen ja vieläpä tietynlainen joten eipä tule yllätyksenä tuokaan kommentti.... ;P- atännä
MGTOW kirjoitti:
JäKäTiJäKäTi......kyllä ehdottomasti liian kova "nakutus" VAAN ON!!!... ;P
Paitsi jos sen tuo selvästi ilmi.....mutta harvoin näin käy....tai mies välttämättä oikeasti tajuaa mistä jutussa nyt oikeasti on kyse....hakekoot ne siemenet vakoon vaikka sieltä postimyynnistä ennemmin kuin alentuu sille tasolle, että miehestä haetaan suurimmaksi osaksi vain siementäjää ja/tai hyväksikäytettävää esinettä, jos ei sitä niin selvästi tuoda ilmi, niin että mies varmasti tietää mistä hommassa on oikeasti kysymys...... ;P
No sä oletkin nainen ja vieläpä tietynlainen joten eipä tule yllätyksenä tuokaan kommentti.... ;PKerrohan miksi sinä sitten ryhtyisit parisuhteeseen, jos siihen ei kuulu perheen perustaminen eikä muu mainitsemani. Ihan asiallisti, kykenetkö?
- atännä
Niin sen miljoona kertaa... Tosin kyseessä ei ole "kelpuuttaminen" parisuhteeseen, vaan rakas kumppani. Milloin se on tiputellut pissaa pöntön ympärille, ei ole huuhdellut lavuaaria hampaiden pesun jälkeen, nostanut likaiset sukat tai kalsarit ruokapöydälle, aloittanut auton huollon kun on luvannut käydä vanhempiaan auttamassa, jättänyt jälkensä siivoamatta lupauksista huolimatta... Eipä noi nyt niin vakavia harmistuksia ole.
Negatiivisetkin fiilikset kuuluu parisuhteeseen. Ajattelen niin, että parisuhteessa pitää jäädä positiivisuuden puolelle pitkällä tähtäimellä, muuten ei sellaisessa kannata kituuttaa. Hyvillä ensimmäisillä vuosilla ei kateta paskaa loppuelämää.- atännä
Oikeasti en ole koskaan katunut kumppanin valintaani. Tai siinä erotessa on ollut huonojakin fiiliksiä, mutta kun olen päässyt erosta yli, niin olen jo ollut kiitollinen hyvistä asioista.
Ihania ihmisiä omine vikoineen. On ollut hyviä ja huonoja aikoja. Hyviä ja huonoja kokemuksia. Mitään en vaihtaisi pois, rakastin ja minua rakastettiin. Aikansa kaikkea.
- kokenutmies--
Olen kerran katunut. Olin armeijasta päässyt ja seurustelin yhden naisen kanssa ja se toimi meille kaikenlaista hämärä tyyppejä jotka juopotteli ja riitaa haastavia tyyppejä. Irtisanoin vuokrasopimuksen ja muutin toiselle paikkakunnalle, nainen jäi siihen asuntoon ja kerroin vasta 2 päivää myöhemmin että se ei saa asua siinä enää.
- poikaraukka
En ole mutta minkäs teet kun naiset vaan jättää.
Tottakai olen niin kuin moni muukin.... ;P
- Fdsfsdflfsdlöfklsd
Kyllä. Aika kusista tajuta olevansa väärän naisen kanssa kun asuntolainat hankittu ja penska pistettu tulille.
"Sori, sä et oo mun tyyppiäni" ja repiä itsensä irti.
Tuon tempun jälkeen en ole pitänyt itseäni enää hyvänä jätkänä. - eimullamuuta
Nuorempana kun seurustelin niin tytöt oli kuin vauhkoontuneita hevosia että eivät millään tiennyt mitä tehdä eivätkä sitoutuneet yhteen mieheen ja kaduin aina kun ihastuin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2342180Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse611456Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215- 611085
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89994TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832