Israel tuhosi Hamasin tunnelin

IsraelHi

Israelin armeijan tietojen mukaan IDF tuhosi viime maanantaina pari viikkoa sitten löytämänsä pitkän tunnelin, joka oli kaivettu Hamasin hallinnoimasta Gazasta Etelä-Israelin puolelle.
Tunnelin aukko löytyi joitakin kymmeniä metrejä Gazan raja-aidasta Israelin puolelta. Tunneli oli samanlainen, jollaisia Hamas käytti viimekertaisen Gaza-konfliktin aikana.
Vuoden aikana kerättyjen tietojen mukaan Hamas takavarikoi joka kuukausi merkittävä määrä Gazaan lähetetyistä avustus- ja rakennusmateriaaleista käyttääkseen siten samansa materiaalin tunneleiden rakentamiseen.

Lähde: Israel Today (18.4.2016)

13

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru.puserossa

      Kuinkahan monta lasta tapettiin tämänkin tunnelin takia. Hamas tappaa kaivajina käyttämänsä lapset etteivät pääse paljastamaan tunnelin paikkaa. Tärkeää myös tiedostaa, että Kirkon ulkomaanapu auttaa gazalaisia ja näin säästyneet resurssit sijoitetaan näihin tunneleihin. On surullista, että Kirkon ulkomaanapu osallistuu epäsuoraan näiden tunnelikaivaja lasten murhiin.

      • IsraelHi

        Isarel on kehittänyt uuden poraussysteemin jolla tunnelit voidaan havaita. Kohta varmaan tulee lisää löytöjä.



      • kiitos.linkistä

    • Vahanukke

      Kyllä tämän laatuista uutisointia tulee aktiivisesti. Mitä tulee israelilaisten tekemiin julmuuksiin ja laittomuuksiin, ei niistä uutisoida tähän malliin. Kyllä juutalaiset osaavat toisia arvostella vaikka oma pesä ei todella ole puhdas. Se, joka haluaa tästä tietoa, saa sitä, mutta jos haluaa kuunnella vain israelilaisten uutistorvea, jää näkemättä se pahuus, julmuus ja raakuus. Viime kesän hyökkäys Gazaan oli sentään niin röyhkeä, että moni heräsi, joka ei vielä ole tajunnut mistä on todella kyse. Ei ketään kiinnostaisi tehdä itsemurhia, jollei todella pahaa ole tehty näille ihmisille.

    • Masi31

      Kuka ei haluaisi vankilasta karata? Gaza on varmasti maailman suurin avovankila. Ihmetellä täytyy, että turistit Israeliin matkustavat! Minusta ajattelematonta, kun näkee mihin ne rahat käytetään! Siitä on turha antaa esimerkkejä, sen tietävät varmasti kaikki uutisia hiemankin seuranneet. Tukea gazalaisille pitäisi lisätä, mutta Israel vie siitä sievän siivun, kun raha kiinnostaa!! Välikäsiä riittää ja suonta isketään, häijyä toimintaa. Raha ei mene lyhentämättömänä apua tarvitseville, vaan hyvinvoivat ottavat siitä helppoa rahaa.

      • silmänlumetta

        Israelista viedään rekkalasteittain avustuslähetyksiä gazalaisille, mutta Hamas ei jaa niitä vaan varastoivat ne jakamattomina halleihin. Tästä tuli dokumenttia joku aika sitten. Näin Hamas haluaa näyttää kuinka kansa elää kurjuudessa, jotta ulkomaailma tuomitsisi Israelin.


      • eiollapumpulissa

        Vai sievän siivun vie Israel gasalaisten varoista ja höh sanon minä.Kyllä ne rahat ja varat menevät niille klaaneille ja terrorisoluille. Pitäs mennä ite paikanpäälle kyselemään ja kahtelemaan. Kyllä siellä Gasassakin on se hulppeampi puoli,jossa nämä rosvot asuvat. Terroristit ampuvat niitä raketteja aina köyhempien perheiden pihoilta,että saatas jonkin laista terroria tas näytettyä. Kyllä niitä videoidakin on niin paljon mistä katsella terroristien kauheuksista.Israel ainut demokraattinen maa lähi-idässä.


      • ihan.oikein

        Rikolliset on tapana eristää vankiloihin. Miksi Hamas saa hallita Gazaa?


    • Anton23

      Olisivat kaikki yhtä huolestuneita palestiinalaisten toimeentulosta kuin ovat tunneleista, niin jotain hyvääkin saataisiin aikaan.

      • loisia.elätetään

        Sinnehän syydetään miljardeja vuodessa. Miksi eivät itse tee muuta kuin terrorisoivat Israelia?


    • mikävikapalestiina

      Mikä estää palestiinalaisia pärjäämästä tässä maailmassa? Ei Israel voi mitään, jos palestiinalaiset alkaisivat oikeasti tekemään ja tuottamaan.

      • RauhaJerusalemille

        Joo, saivat Gazan vuonna 2006 Israelilta. Sen piti lopettaa kaikki vihamielisyydet Israelia kohtaan mutta mitenkäs on käynyt. Nyt vaaditaan Länsi-rantaa ja Itä-Jerusalemina eikä Gazassa ole tehty muuta kuin kaivettu tunneleita ja ammuttu raketteja Israeliin.
        Aikaisemin Israel luovuttanut mm. siinain Egyptille.
        Eikö maailma näe mikä arabian tarkoitus on- tuhota Israel!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1834
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1544
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1311
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1125
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1094
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      923
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      845
    Aihe