Viisaudenhampaat

tuskainen

Mulla on ilmenny viisaudenhampaista johtuva tulehdus suussa. Kupua ja tuskaa on ja suun alueella ja kipu säteilee korvaan ja jne. Siihen sain tavalliselta lääkäriltä viikon antibioottikuurin jonka jälkeen sitten heti sinne hammaslääkärille pitäisi saada aika poistattamaan tulehdukdsen aiheuttaja. Kun 1. viisauenhampaan tyvessä oleva ien oli tulehtunut niin siitä jonkin ajan kuluttua tulehtu jo toinen ja aika pian sen jälkeen oli jo kolmas tulehtumassa. Särkylääkkeitä on tullu syötyä. Kun antibioottit ei vielä vaikuta. Miten sitten kun poistamisen aika on otetaanko hampaat yksitellen? vai mikä on käytäntö ajatellen kun minulla alkaa kaikissa olla tulehdus.Aikasemmin oli oireina pahanhajuinen hengitys ja maku suussa.(Tai hengitys haisi omasta mielestä) Nämä ovat varmaan siihen viittaavia oireita näin jälkeen ajateltuna. sitten vielä mulla on kauken lisäksi pelko mennä hammaslääkärille. Tätä päivää olen pelänny oikeastaan siitä asti kun sain tietää että viisaudenhampaat tarttee mahdollisesti poistaa..=0(

4

850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sara-sofia

Multa on poistettu kaikki viisaudenhampaat, kun eivät mahtuneet. Ihan hyvin voivat poistaa kaikki kerralla, hammasta kohden mulla meni aikaa n. 2 minuuttia ja sitten jälkeen päin puudutuksen hävitessä piti syödä särkylääkkeitä, mut kivempihan sunkin on varmaan niitä syödä, kun tiedät, et hampaat on jo pois ja tällä kertaa hoidat ohimenevää kipua joka kyllä ajan kanssa häviää... Söin buranaa pari päivää poiston jälkeen (kaksi kertaa päivässä puolikkaan 400:sesta buranasta, että ei kipu kyllä mikään hirmuinen ollut. Olisin voinut olla syömättäkin lääkkeitä jo seuraavana päivänä, koska kipu oli lievempi, mutta otin, että voisin kunnolla keskittyä seminaariin) ja sitten oli jo ok mitä nyt vähän jänskältä tuntu hölkätessä, kun hammaskolot "täristi", mutta simppeli juttu oli minun viisurien poisto. Ison reiän paikkaaminen on inhottavampaa...=)

• Erykah

Minullakin on alaleuassa vasemmalla olevaa viisaudenhammasta ympäröivä ien tulehtunut. Viisaudenhammas ei ole vielä kokonaan puhjennut, ja juuri siksi tiellä oleva ien on tulehtunut. En voi kunnolla purra ruokaa vasemmalla puolella, koska kipu on karmea. Kävin hampulääkärillä ja hän ehdotti hampaan poistoa. Mutta kun eihän se ole edes vielä kunnolla näkyvissä. Pelottaa kamalasti jos se joudutaan poistamaan.. Aion nyt odotella, josko se kipu/tulehdus helpottaisi (sain mm. penisilliinikuurin, en tiedä syönkö sitä, ei välttämättä auta). Tosiaan jos vaan mitenkään tuo paranee niin poistoon en mene! Olen kuullut pelkkää pahaa koko viisaudenhammasoperaatioista. Ja minulla kun vielä kaikkiaan on kaikki 4 viisaudenhammasta olemassa tuolla suussa...

• täälläkin

olen koko ikäni pelännyt hammaslääkäriin menoa =( ja joka kerta sinne meno aiheuttaa vaikka minkälaista päänvaivaa =) huomenna olisi aika hammaslääkärille, on varmaan reikiä joka hampaassa sekä 4 viisaudenhammasta joista 2 on ien läpän alla..eiköhän tässä ole viel hampaitten poistokin edessä=( tuskaisaa...
        nimim. et ole ainut =)

• ongelmallista

Itselläni kesti vuosikausia (n. 8 v)viisaudenhampaiden puhkeaminen, ne kasvavat kummasti pätkissä:) Tulehdukset ikenissä ovat kipeitä, mutta paranevat yleensä itekseen - palatakseen, kun tulee seuraava kasvupyrähdys.
        Pahalla sisulla vedet silmissä pesin niitä kipeitä paikkoja, ettei bakteerit ihan villiintyisi. Desinfioiva suuvesi olisi varmaan hyvä juttu, mutta eipä silloin tullut mieleen.
        Nykyään ovat kaikki neljä täysikasvuisia, ehjiä ja siististi purennassa. Jes!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1644
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26