Ostin verhot

ja kaivoin ompelukoneen esiin, mutten kuitenkaan viitsinyt ryhtyä enää häiritsemään naapureita, sillä ompelukoneen ääni kulkee rakenteissa aika pitkälle.
(siis ne verhot on vasta leikattu paloiksi ja päät pitää päättää)

26

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millainen ompelukone sinulla on?

      • Bernina 707.
        Ikivanha, mutta vähän käytetty ja lähes täysin metallisena periaatteessa ikuinen.


      • Tosin mieluummin käyttäisin konetta jossa on differentiaalisyöttö, mutta sitä ei ole ilmeisesti koskaan ollut kotikoneissa.


      • Luolamadonna
        buddy-love kirjoitti:

        Tosin mieluummin käyttäisin konetta jossa on differentiaalisyöttö, mutta sitä ei ole ilmeisesti koskaan ollut kotikoneissa.

        Saumureissa on. Rakenteissa taas on se hausko puoli, että kun lekalla lyö valurautaisen kylpyammeen laitaan, niin kaikki talon asukkaat ovat hereillä.

        Itsekin tahdon verhot. Varmaan kissakin tahtoo.

        (Hihitystä)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Saumureissa on. Rakenteissa taas on se hausko puoli, että kun lekalla lyö valurautaisen kylpyammeen laitaan, niin kaikki talon asukkaat ovat hereillä.

        Itsekin tahdon verhot. Varmaan kissakin tahtoo.

        (Hihitystä)

        Rempan jälkeen pikkumakkariin jäi jostain syystä laittamatta verhotanko. Ehkä tein siitä trapetsin itselleni, tai ehkä en. Kuitenkin ikkuna avautuu itään. Idästä taas tuleekaupunkiin sekä aurinko että itäliikenne. Kaihtimien asennus ikkunan sisälle pölypakoon on hieman hankalaa, mutta ei mahdotonta, jos kissa nuoleskelee suupieliään nähdessään verhokankaan.

        (Naurua)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Rempan jälkeen pikkumakkariin jäi jostain syystä laittamatta verhotanko. Ehkä tein siitä trapetsin itselleni, tai ehkä en. Kuitenkin ikkuna avautuu itään. Idästä taas tuleekaupunkiin sekä aurinko että itäliikenne. Kaihtimien asennus ikkunan sisälle pölypakoon on hieman hankalaa, mutta ei mahdotonta, jos kissa nuoleskelee suupieliään nähdessään verhokankaan.

        (Naurua)

        Kaihtimen populääriarvo verhoon verrattuna on sen dekkarimaisuudessa; kaihtimien raosta vikaistaan kadulle, samalla kun ne nuottiviivoittavat huoneiston pahaa enteilevälle sävelkululle. Ilmassa on kliinistä dramatiikkaa.

        Verhot ovat taas hieman homssuiset ja femiinit, puolen vuoden kuluttua häiritsevän pölyiset. Mutta erona kaihtimiin on se, että niissä saattaa olla jokin teema, jokin aihe tai viittaus. Värit ja kuositkin ovat pääosassa metalliseen veitsenterävyyteen verrattuna.

        (Reps)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Kaihtimen populääriarvo verhoon verrattuna on sen dekkarimaisuudessa; kaihtimien raosta vikaistaan kadulle, samalla kun ne nuottiviivoittavat huoneiston pahaa enteilevälle sävelkululle. Ilmassa on kliinistä dramatiikkaa.

        Verhot ovat taas hieman homssuiset ja femiinit, puolen vuoden kuluttua häiritsevän pölyiset. Mutta erona kaihtimiin on se, että niissä saattaa olla jokin teema, jokin aihe tai viittaus. Värit ja kuositkin ovat pääosassa metalliseen veitsenterävyyteen verrattuna.

        (Reps)

        Tuosta tulikin mieleen, että edellisessä kämpässä oli edellisen omistajan merbau (tumma puulaji) -kaihtimet makkarissa.

        Prkl meno oli heti kuin olisi ollut Trnidadilla rantasandaaleissa pällistelemässä aaltoja drinsulasi kourassa.

        Ihan hirveän pölyinen feikki - jos kapine on pinta-asennus.

        (Naurua)


      • palstalla-Kokoomusvastai
        Luolamadonna kirjoitti:

        Saumureissa on. Rakenteissa taas on se hausko puoli, että kun lekalla lyö valurautaisen kylpyammeen laitaan, niin kaikki talon asukkaat ovat hereillä.

        Itsekin tahdon verhot. Varmaan kissakin tahtoo.

        (Hihitystä)

        .

        "Palstalla on selkeää kokoomusvastaisuutta, Suomessa ei saa # VALMISTAA MITÄÄN OMIN KÄSIN#"

        watch out kokoomusvastaisuus

        har!11

        .


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Saumureissa on. Rakenteissa taas on se hausko puoli, että kun lekalla lyö valurautaisen kylpyammeen laitaan, niin kaikki talon asukkaat ovat hereillä.

        Itsekin tahdon verhot. Varmaan kissakin tahtoo.

        (Hihitystä)

        Saumuri on vielä hankkimatta. Olen kyllä harkinnut sitä, mutta väittävät ettei halvoilla tee mitään, eikä käyttöä ole niin usein että kannattaisi varsinaisesti investoida.


      • Korjautin viimekesänä saumurin äidille. Ompelukonetta ei kannattanut korjata, vaikka äidin muistin takia olisi sitä tahtonut. Ostin Lidlstä 99eur Singerin. Kokeilin sitä pari viikkoa sitten ja se toimi kuin unelma... verrattuna siihen verta-hikeä-hermot.riekaleina.säädöt äidin entiseen koneeseen :)


    • Siis mitä ihmettä, osaat ommella.oot sitten minua parempi joka asiassa.

      • En koskaan ajattele osaanko vai en.
        Kun on tehtävää, niin sitten vain teen.
        Yleensä jälki on siedettävää.
        (verhoista tuli ihan kohtuulliset)


    • Minkälaiset verhot (materiaali, väri, pituus, jne.)? Voisitko hieman kuvailla?

      terv: utelias :)

      • Puuvillaa (tosin en muistannut tarkistaa pakan lappua, sillä migreeni oli vielä hiukan päällä).
        Vaalea pohja, vihertäviä ja harmahtavia pyöreähköjä kuvioita. 50-luvun tyylinen väreiltään ja kuvioiltaan.
        Pituus patterin yläreunaan.


    • verhorunoilija

      Itse yleensä ostan verhot, mitkä leveydeltään sopivat ja korkeintaan pituudessa lyhennettävä

      • Näissä ei ollut yhtään valmista reunaa.


    • Mun tarttis kans lyhentää muutamat verhot, vaan jostaki syystä tulee aina lykättyä. Mut onneksi ei ole vielä mikään hoppukaan. :)

      • Jos ei tarvitse lyhentää paljoa, niin voi ne kääntää ylhäältä kaksinkerroinkin, jos vain verholauta on riittävän leveä peittämään ylimääräisen. (siis jos on perinteinen nipsusysteemi).


      • Luolamadonna
        buddy-love kirjoitti:

        Jos ei tarvitse lyhentää paljoa, niin voi ne kääntää ylhäältä kaksinkerroinkin, jos vain verholauta on riittävän leveä peittämään ylimääräisen. (siis jos on perinteinen nipsusysteemi).

        Verholauta sisustusteknisenä yksityiskohtana on asunnon arvon kyseenalaistamista.

        Verholauta sopii niille kuin nenä päähän, ketkä haluavat pienentää elinaluettaan visuaalisilla feikeillä ja optisilla harhoilla.

        Kallein verhotanko, johon olen törmännyt, oli siinä 780€ luokkaa.

        (Kuivaa hihitystä)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Verholauta sisustusteknisenä yksityiskohtana on asunnon arvon kyseenalaistamista.

        Verholauta sopii niille kuin nenä päähän, ketkä haluavat pienentää elinaluettaan visuaalisilla feikeillä ja optisilla harhoilla.

        Kallein verhotanko, johon olen törmännyt, oli siinä 780€ luokkaa.

        (Kuivaa hihitystä)

        Verkokotelot on todellaki out, mutta eikös niiden verhokoteloiden alta paljastu kuparisia vesiputkia samalla jos ne poistaa? Niiden jos minkä luulisi näyttävän rumilta. Eihän niitä voi edes maalata?


      • Luolamadonna
        sxth kirjoitti:

        Verkokotelot on todellaki out, mutta eikös niiden verhokoteloiden alta paljastu kuparisia vesiputkia samalla jos ne poistaa? Niiden jos minkä luulisi näyttävän rumilta. Eihän niitä voi edes maalata?

        Mä piirrän nyt sulle harvinaisen kuvan kotelon ja laudan erosta.

        Ole hyvä.

        (Naurua)


      • Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

        Mä piirrän nyt sulle harvinaisen kuvan kotelon ja laudan erosta.

        Ole hyvä.

        (Naurua)

        Ja muuten (näin kantakaupunkilaisena), kaikenlaiset koteloinnit on toimitettava porraskäytäviin, sillä kuka niitä nyt himaansa haluaisi.

        (Naurua)


      • Luolamadonna kirjoitti:

        Verholauta sisustusteknisenä yksityiskohtana on asunnon arvon kyseenalaistamista.

        Verholauta sopii niille kuin nenä päähän, ketkä haluavat pienentää elinaluettaan visuaalisilla feikeillä ja optisilla harhoilla.

        Kallein verhotanko, johon olen törmännyt, oli siinä 780€ luokkaa.

        (Kuivaa hihitystä)

        Nuo laudat ovat olleet tuossa ilmeisesti jo kuutisenkymmentä vuotta.
        Edelleen yhtä toimiva ratkaisu kuin asennushetkellä.
        (odotan siis että ne tulevat jälleen kerran muotiin)


    • Tulee verhotankoihin. Verholaudat lähti rempan yhteydessä veks. :)

      • No niin ja sitten kun muoti muuttuu, niin seuraavassa remontissa on pakko hankkia taas laudat. ;)


      • buddy-love kirjoitti:

        No niin ja sitten kun muoti muuttuu, niin seuraavassa remontissa on pakko hankkia taas laudat. ;)

        En usko, että tulee. Isäntä on tarkka näistä jutuista. Mulle taas on ihan sama kummat on tangot vai kiskot, laudat vai ei. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe