H:gin kaupunkipyörät käyttöön 2.5.-16 -mutta...

Keltaiset_fillarit

... vain REKISTERÖITYMÄLLÄ ennalta, joko netissä tai paikanpäällä omilla henk. koht. tunnistetiedoillanne pankkikortilla tai luottokortilla ja matkakortilla!

Tuoreiden käyttäjähavaintojen mukaan pyörät helppoja ottaa haltuun siis rekisteröidä /kirjautua paikan päällä ja tuntuvat mukavalta ajaa. Käyttäjä voi valita joko koko vuoden käyttö-lainaus oikeuden tai kertaluontoisen lainaamisen.
Keltaisen värin ja tukensa uusille tukeville polkupyörille on taannut ja mahdollistanut mainonnan kautta HOK-Elannon Alepa-elintarvikekauppa ketjun antama avustus eli sponsorointi Helsingissä!
Alepa-kauppaa ei pyörän lainaajan luultavasti tarvitse suosia, mutta suotavaa olisi?

Milloin näemme jälleen ensimmäiset Eestin Tallinaan matkanneet city-fillarit?
------------------------§§§

Helsingin uudet kaupunkipyörät ajoon – ensimmäisen pyöräjärjestelmän käyttöönotosta 16 vuotta

Helsingin uusi kaupunkipyöräjärjestelmä otettiin käyttöön maanantaina. Aluksi ajossa on 500 pyörää, joita saa lainattua 50 pyöräasemalta.

Cityfillari on lainattavissa alueella, joka ulottuu keskustasta Ruoholahteen, Taka-Töölöön ja Sörnäisiin. Pyöräverkko tulee laajentumaan tulevaisuudessa.

Kaupunkipyörän lainaaminen vaatii tunnistautumisen pankki- tai luottokortilla tai matkakortilla. Pyöristä maksetaan etukäteen joko koko kesäkauden kattava 25 euron käyttömaksu, kymmenen euron viikkomaksu tai viiden euron päivämaksu.

Pyörää saa käyttää kerrallaan enimmillään viisi tuntia.

Helsingin ensimmäinen kaupunkipyöräjärjestelmä otettiin käyttöön vuonna 2000, mutta siitä ei sukeutunut menestystarinaa. Viimeisetkin kömpelöistä, jatkuvaa ilkivaltaa kokeneista pyöristä poistettiin käytöstä vuonna 2010.

http://www.metro.fi/uutiset/a1387817585888
Lisää aiheesta HS.fi:ssä.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kullkuri

Pitäis pistää arvauskisa pystyyn koska eka kaupunkipyörä löytyy Tallinnasta.

• ksjdkjd

eka löytyy kolera-altaasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe