Olen yhdessä aika hirveässä tehtaassa töissä tuotantotöissä. Ongelma on, että virheisiin ei puutuja ja jos jotain olen tehnyt väärin, siitä kuulee viimeistään tyyliin kahvihuoneessa vanhempien työ"kavereiden" supistellessa toisilleen, että taas toi yks veti koko satsin suteen. Ensimmäinen tapaus oli, että tein yhden satsin valmiiksi, se lähti asiakkaalle ja sen jälkeen oli kuukausien tauko, sen jälkeen tein samanlaisen satsin, ja molemmat olikin virheellisiä, kun kukaan ei missään vaiheessa kertonut, että käyttämässäni menetelmässä oli ollut virhe, jota en itse olisi mitenkään voinut yksin päätellä!! Sama meno ihan kaikessa. Laadunvalvontaa ei ole ja jokainen vastaa itse kaikesta. Aina kun yritän tiedustella toisilta työntekijöitä että onko homma nyt varmasti näin, niin vastaus on "en mä tiedä, oon vain töissä täällä". En saanut edes minkäänlaista koulutusta koko työpisteelle vaan kaikki piti kokeilemalla kokeilla että pääsee alkuun.
Virheistä ei kerrota!
5
172
Vastaukset
- urakkatyössä
Valitettavasti työkaverisi ovat oikeassa. Heidän tehtävänä on tehdä omat työt, jotka jäävät tekemättä, jos he rupeavat vahtimaan toisten töitä.
Sinun perehdyttäminen ja opastaminen kuuluu esimiehelle tai jollekin sellaiselle työntekijälle, jonka kanssa on sovittu opastamisesta ja jolle maksetaan siitä. - Tuottavuusloikka
Kunnon tehtaassa on laadunvalvontajärjestelmä ja erillinen tarkkuusmittauspaikka. Niksien oppimiseen ja kokemuksen kertymiseen menee muutama vuosi. Ongelmia takuulla tulee eteen ja tulee virheitä ja törmäyksiä koneilla. Niiltä ei kukaan voi välttyä, nähty on.
- Idearikas
Eipä ne tehtaat mitään paratiiseja olekaan. Jos se olis helppoa ja mukavaa niin pomo tekis itse ne hommat.
- eimulmuuta
Kuulostat epäpätevältä työhösi.
- työluuseir
Muakin alkoi nyt vituttaa kun olen kysynyt neuvoa yhdeltä työkaverilta mun tekemisistä, eli tarkistuttanut ne hänellä. Olen nimittäin vielä uusi ja työni on aika monimutkaista ja on paljon poikeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia. Työkaveri sanoi vaan että ok, pistä eteenpäin. Tämä työkaveri on ollut tuolla töissä jo vuosia joten hänen olisi kyllä pitänyt huomata nämä virheet. Virheet olivat vielä näin jälkikäteen aika ilmeisiä kun tiedän nyt miten asia olisi pitänyt tehdä, mutta aikaisemmin en tiennyt, osittain tein vähän vääriä päätelmiä kun kokonaisuuden hahmottaminen on vielä aika haastavaa. No viime viikolla tuli sitten bumerangina pari mun työtä takaisin korjattavaksi ja vielä mukavien komennttien saatteleman, ettei tommoisia virheitä oikein saisi tehdä. No opinpahan kun teen työni kahteen kertaan, työnantaja kiittää kun menee aikaa. Saapas nähdä montako tulee ensi viikolla takaisin. Tämä vaan vähän lisää ressiä kun asiakkaa ei oikein tykkää kun menee heilläkin tähän aikaa ja rahaa. Tällä hetkellä ei tekisi mieli mennä ollenkaan töihin ja tunnen itseni idiootiksi. Jotenkin ajattelen että mun olis pitänyt osata noi virheet itsekin tajuta, mutta kun ei kun asiaa on ollut niin pirusti opeteltavana. Tunnen että ole liian epäpätevä työhöni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915