Madison, Tunturi vai Helkama?

Pyörä123456

Olen ostamassa pojalle pyörää. Onko nuissa merkeissä juuri mitään muuta eroa kuin muutaman kympin hintaero? Nämä kaikki tehdään ulkomailla Madison unkarissa, Tunturi ja helkama kiinassa.

15

11412

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narskis

Kauheita kaikki.

• näinhäsevaanon

joo noista varmaan kannattaa ostaa minkä halvimmalla saa...kuitenkaan laatupyöriä noista ei ole yksikään..se on hyvä ohje että halvalla ei saa hyvää....se pitää fillareissakin...tonni on ihan minimi..sillä alkaa saada jo siedettäviä mutta paremmat onkin sitten kahdesta tonnista ylöspäin

• Nuuskis274

Täysin totta, tai ehkä ei, ei kaksikaan tonnia riitä pojan pyöräksi mitä vit ei tuollakaan saa kun allukkaroskaa prkl. Pitää olla minimissään Shimpin Dura-Ace setti ja täysi hiilukuitu, jotta voi lähikauppaan polkea hajoamatta ja menon olevan siedettävää. Ja täydet pelletrikoot AINA päälle pojallekin, niin osaa mummotkin osaa ottaa sinut vakavasti pro peloton cyclorriksi.

Ostin 200€:n markettipyörän Tourney-vaihteistolla ja olen polkenut sillä vuodet ympäri 5000 km ja 200 km päiväretkiä. Hyvin sillä polkee 25 km/h keskinopeudella ilman mitään vaivoja. Ainoat huollot on ollut ketjuöljyn lisääminen ja jarrujen kiristys/palojen vaihto. Hobbarin Raleigh. Tämä on mahdollista, koska itseltäni löytyy enemmän järkeä, kun rahaa.

• alle-kouluikäisellekö

Minkäs ikäiselle pojalle oot pyörää hankkimassa?
      1-vaihteista, monivaihteista, moniko tuumaista, jne?
      Ois varmaankin mielekästä tietää ennenkuin ehdotusta heittää...

• Soffalta_satulaan

Mä oon ostanu pojille Frogin ja nyt Islabiken ja itelleni Madisonin.
      Kaikki on toimineet hyvin

• Alkup_maantiepyöräi

Lastenpyörissä Islabike on ykkönen ja Frog haastaa sitä. Spessulla on hyviä ja huonoja malleja. Frogia kuulemma saisi jostain Suomesta. Spessun parempia malleja satunnaisesti. Islabikes on ostettava joko käytettynä tai verkosta.

http://www.islabikes.co.uk

Islabikes on hyvä vertailukohta kaikille muille lastenpyörille.

• Alkup_maantiepyöräi

• Soffalta_satulaan

No ehkä, mutt esim 24" yksivaihteinen Jopo maksaa saman verran kuin 7 vaihteinen 24" Islabike... Molemmat reilun 400€

• Alkup_maantiepyöräi
        Soffalta_satulaan kirjoitti:

No ehkä, mutt esim 24" yksivaihteinen Jopo maksaa saman verran kuin 7 vaihteinen 24" Islabike... Molemmat reilun 400€

Ne eivät kilpaile ollenkaan samoista ostajista!

• Soffalta_satulaan

Miten niin? Kyll moni junnupoika 'kuolaa' 24":n, 7-vaihteista enemmän kuin vaihteetonta 24" Jopoa ...ainakin, jos olisivat tietoisia vaihtoehdosta... Oli vaihteille sitt oikeeta tarvetta tai ei.

• Soffalta_satulaan

...mutt valiinnan ratkaisevat toki useimmiten täysin tietämättömät vanhemmat, joiden rahapussin avulla kauppa tehdään

• Alkup_maantiepyöräi

Miten niin? Kyll moni junnupoika 'kuolaa' 24":n, 7-vaihteista enemmän kuin vaihteetonta 24" Jopoa ...ainakin, jos olisivat tietoisia vaihtoehdosta... Oli vaihteille sitt oikeeta tarvetta tai ei.

Monelle junnupojalle Islabikes onkin paljon fiksumpi vaihtoehto. Jopo on täysin eri kohderyhmälle. Jopo sopii lyhyemmille matkoille nurkilla pyörimiseen.

• Samalla viivalla ovat kaikki. Itse tekisin valinnan vaa'an perusteella eli kevyin pyörä on mukavin polkea.

• Soffalta_satulaan

Erinomaisen hyvä ja merkittävä kommentti pienten lasten pyörävalinnassa. Mun 3-v lapsenlapseni oli hätää kärsimässä Tunturin lastenpyörän kanssa, kun ei saanut sitä nostettua maasta ylös, johon se usein jää tai vain välillä kaatuu, vaikka talutusyrityksissä. Jolloin isoisä tuli apuun hankkimalla pojalle silloin Frog, jota myydään Suomessakin. Sen ergonomia ei kuitenkaan ole yhtä hyvä kuin Islabiken, mutt kevyt on Frogikin ja sillähän poika pärjäilee jonkun aikaa ...lapset kun kasvavat (liki ;) ) joka vuosi... Frogin helposti havaittava vika on turhan pitkät poljinkammet, josta syystä polvet alkavat nousta ohjaustangon korkeudelle ja haittaavat pyörän käsittelyä.
        Miksi polkimet ovat niin pitkin tankojen päässä, en tiiä, mutt olisko sillä pyritty keventämään polkemista, tms...

• Soffalta_satulaan

Erinomaisen hyvä ja merkittävä kommentti pienten lasten pyörävalinnassa. Mun 3-v lapsenlapseni oli hätää kärsimässä Tunturin lastenpyörän kanssa, kun ei saanut sitä nostettua maasta ylös, johon se usein jää tai vain välillä kaatuu, vaikka talutusyrityksissä. Jolloin isoisä tuli apuun hankkimalla pojalle silloin Frog, jota myydään Suomessakin. Sen ergonomia ei kuitenkaan ole yhtä hyvä kuin Islabiken, mutt kevyt on Frogikin ja sillähän poika pärjäilee jonkun aikaa ...lapset kun kasvavat (liki ;) ) joka vuosi... Frogin helposti havaittava vika on turhan pitkät poljinkammet, josta syystä polvet alkavat nousta ohjaustangon korkeudelle ja haittaavat pyörän käsittelyä.
        Miksi polkimet ovat niin pitkin tankojen päässä, en tiiä, mutt olisko sillä pyritty keventämään polkemista, tms...

Ps. Joten seuraavat, tänä kesänä, hankittavat pyörät ovatkin Islabikeja. Noita uusia pyöriä kaipaavia lastenlapsia kun on kaksi. Kolmas joutuu tyytymään veljeltään jäävään Frogiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18744
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      68
      5705
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5287
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      37
      5166
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      5001
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      77
      4909
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4443
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4117
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3413
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3095
    Aihe