Tulin jätetyksi reilut puoli vuotta sitten. Tuntuu edelleen pahalta. Pakotan itseni töihin ja harrastuksiin. Silti joka ilta itken ja ikävöin. Mies ei halua minua takaisin. En tiedä mitä tein väärin. En halua elää elämääni jatkuvassa ikävässä, mutta en tiedä miten tästä eteenpäin, kun mikään ei helpota.
Miten jatkaa eteenpäin?
22
608
Vastaukset
Hei "Sattuu"
Kirjoitat eron jälkeisestä kriisistä, joka ei ole mennyt ohi vaan pitää sinua edelleen otteessaan.
Kerrot tulleesi jätetyksi, ilmeisesti vastoin omaa tahtoasi ja kenties yllättäen. Tälläinen tilanne ravisuttaa ihmistä aina sydänjuurille. Moni menee pois tolaltaan. Vähitellen kuitenkin tapahtuneen aiheuttama suru ja ahdistus pitäisi loitota, ja tilalle tulla orientoitumista uuteen elämään omillaan, ilman tuota toista.
Jätetyksi tuleminen aktivoi myös usein menneitä, tästä riippumattomia kokemuksia. Onko sinulla elämässäsi kenties ollut hylätyksi tulon kokemuksia aikaisemmin? Voiko olla, että osa nykyisestä surustasi onkin jotain vanhaa, tuolloin surematonta surua?
Voisitko hyötyä siitä, että käyt elämäntarinaasi läpi vaikkapa ammattimaisen keskusteluavun kanssa? Josko saisit jäsennettyä nyt tapahtuneen jättämisen osaksi elämäsi suurta tilkkutäkkiä, voisit hyvästellä tämän ihmisen ja jotenkin saada tarinanne valmiiksi ja sitten päästää hänestä irti? Hyväksyä, että tämäkin episodi on yksi osa sinun omaa elämääsi, mutta tarina jatkuu uusilla 'tilkuilla' eikä pääty tähän?
Merja, diakoni- Sattuu
Kiitos Merja. Olisko minun mahdollista kirjoittaa sähköpostia Sinulle tai jollekin kollegallesi asiasta tai saada joltain Teiltä kirkon työntekijältä apua?
Hei Sattuu.
Sinun kannattaa etsiä netistä oman asuinseurakuntasi diakoniatyöntekijän yhteystiedot ja meilata tai soittaa hänelle, ja varata keskusteluaikoja.
Yksi vaihtoehto alkuun pääsemiseksi on myös Kirkon Chat. Se löytyy täältä, on nimetön, anonyymi ja ei vaadi mitään rekisteröitymistä
https://www.facebook.com/kirkkosuomessa/app/177794048978925/
Huomioi kuitenkin, että Chat on vain kertaluontoinen keskustelu sillä hetkellä päivystävän vastaajan kanssa, sinne ei voi sopia jatkokäyntejä tms.
Toivottavasti saat toimivan kontaktin tueksesi
Merja diakoni
- hurlumheikuulevaan
Been there, seen that. Hanki laastarimies!S ellainen jonka kanssa sovit heti että ei mitään vakavaa. Voi tuntua pahasta mutta on hyvä shokkihoito herättämään että meressä on kaloja. Meinasin nääntyä erosuruun, itkin kaksi vuotta, terapiat käyty. Tuo laastarikundi-taktiikka oli ainut mikä helpotti kun 20 vuotta kestänyt suhde päättyi.
- Erohajoitti
Hei.
Haluaisitko jutella saman kokeneen kanssa? Itse erosin pari kuukautta sitten. Tyhjyyden tunne ja sitä seuraava toivottomuus ei jätä rauhaan. Itse käyn terapiassa ja yrittänyt etsiä kaltaisiani ihmisiä juttuseuraksi, huonolla menestyksellä.
Olen kylläkin mies, toivottavasti se ei haittaa. :) Jos sulla on skype tai joku muu priva viestittelypaikka ja uskallat laittaa tänne mihin ottaa yhteyttä niin voisimme ainakin kokeilla.
Jos et uskalla/halua, niin hyvää kevään jatkoa ja kesää kaikesta huolimatta.
Ja et todellakaan ole yksin asian kanssa! :)- 48v
Minulle mieheni kertoi kesällä tavanneensa toisen naisen. Elämäni romahti sillä hetkellä sillä luulin että meillä on kaikki hyvin. Olin ollut liian sinisilmäinen ja luottanut häneen 110%! Olimme kasvaneet aikuisiksi yhdessä, saaneet lapsia, meillä on kiva koti ja mökki mutta nämä eivät riittäneet enkä minä kelvannut enää kymmenien vuosien jälkeen.
Olen täysin maahan poljettu ja itsetunto on viety.
Tämä minun paha olo ei vain helpota eikä ole päivääkään etten ole asiasta itkenyt eikä minua lohduta se että minua kannustetaan etsimään uusi mies siihen minulla ei ole voimia eikä tällä hetkellä kiinnostustakaan. Välillä tuntuu aamuisin todella raskaalta nousta ja kaikki minun olemus ulospäin on esittämistä, sisältä olen täysin tyhjä ja surua täynnä, pelkkä kuori jonka pelkään murenevan kun siihen joku koskee. - surunselätys
48v kirjoitti:
Minulle mieheni kertoi kesällä tavanneensa toisen naisen. Elämäni romahti sillä hetkellä sillä luulin että meillä on kaikki hyvin. Olin ollut liian sinisilmäinen ja luottanut häneen 110%! Olimme kasvaneet aikuisiksi yhdessä, saaneet lapsia, meillä on kiva koti ja mökki mutta nämä eivät riittäneet enkä minä kelvannut enää kymmenien vuosien jälkeen.
Olen täysin maahan poljettu ja itsetunto on viety.
Tämä minun paha olo ei vain helpota eikä ole päivääkään etten ole asiasta itkenyt eikä minua lohduta se että minua kannustetaan etsimään uusi mies siihen minulla ei ole voimia eikä tällä hetkellä kiinnostustakaan. Välillä tuntuu aamuisin todella raskaalta nousta ja kaikki minun olemus ulospäin on esittämistä, sisältä olen täysin tyhjä ja surua täynnä, pelkkä kuori jonka pelkään murenevan kun siihen joku koskee.Sama tilanne, mutta sattunut jo aiemmin. Itkin kolme vuotta joka päivä. Sitten ehkä n. kerran viikossa jatkuva alakulo seurana. Nyt ajoittain kun jotain lohdutonta, kuten äitienpäivä. Olisitko halukas kirjoittamaan minulle? Sain täältä vertaistuekseni aikoinaan jätetyksi tulleen naisen, mutta voimani kirjoittaa ehtyivät matkalla. Hänellä ei myöskään ollut lapsia ja käsittääkseni hän oli jo toisesta liitostaan eroamassa, joten en tilanteemme olivat erillaisia. Minulla ei ole tuttuina jätettyjä naisia. Puolisonsa jättäneitä naisystäviä minulla kyllä on, mutta tunnen itseni niin yksinäiseksi heidän onnellista uutta elämää seuratessani. Minulle riittäisi, etten olisi enää sirullinen.
- Sattuu
Moraali. Estää laastarisuhteet ja yhden yön jutut. Vertaistuki on varmasti hyvä apu. Kohtalotoverit: [email protected] on osoitteeni. Asialliset sähköpostinne ovat tervetulleita.
- Erohajoitti
Sama juttu. Ei tee muutenkaan hyvää lähteä uuteen suhteeseen, kun edellinen on juuri päättynyt. Varsinkin kun tietää, ettei se ole oikein "laastariaKAAN" kohtaan.
- laastaroitu
Ei laastarointi välttämättä tarkoita toisen ihmisen hyväksikäyttöä. Itse hommasin laastarisuhteen vaimon lähdettyä puhtaasti sen takia, että saan ravistettua itseni hereille, ja toinen osapuli on täysin tietoinen tilanteesta ja myöskin itsekkäällä asenteella liikkeellä. Ei tästä ikinä oikeaa suhdetta tule eikä sitä kumpikaan edes odota.
- MP7
Täällä kanssa ero meneillään, mies lähtenyt reissuun ties minne. Ero ei tullut yllätyksenä vaan itse olen joltain osin sitä halunnut. Mies tykkää reissaa aina yksin ja on välinpitämätön ja etäinen, ei jaksa tehdä/ kiinnosta mikään tekeminen minun kanssa. Vaikka ehkä tiedän, että näin parempi nin silti tuntuu todella pahalta ja tulee mieleen onko oikea ratkaisu.
- Sattuu
Meillä myös oli pitkään sama tilanne, ettei mies halunnut tehdä mitään yhteistä kanssani,ei edes seksiä. Itkin, anelin ja jopa huusin, kunnes turruin. Silti olisin halunnut jatkaa siinä tutussa ja turvallisessa mieluummin kuin yksin ja uuden elämän rakentamisessa, koska rakastin ja rakastan niin paljon.
- Nainenisollanllä
Voimia sinulle alkuperäinen. Katso elämääsi ja niitä ihmisiä jotka todella välittävät sinusta, varmasti tiedät keitä he ovat. Keskity heihin. he ymmärtävät tuskasi. Ero on täyttä helvettiä mutta rakasta itseäsi edes sen verran että anna itsellesi aikaa ja älä anna periksi. Olet hieno ihminen ja hän ei ole ansainnut sinua.
- Sattuu
Kiitos. Ei ole ystäviä, sillä elin vain miehelleni ja tekisin niin edelleen. Tuntuu, ettei hän edes ymmärtänyt rakkauteni määrää tai sitten ymmärsi ja halusi satuttaa. Haluan vain keskittyä kumppaniini, oli hän kuka tahansa jota rakastan. Toivon, että vielä jonain päivänä tapaan miehen joka rakastaa myös minua takaisin yhtä paljon kuin minä häntä.
- Exonexuskose
Kaikista eniten tekee hallaa itselleen eron jälkeen kun jää roikkumaan ex.ään.
Kukaan uusikaan ei jaksa kiinnostua, jos vaan jauhaa ex, ex, ex, ex, sitä sun tätä.
Ex ei palaa ja jos palaa, mikään ei ole kuin silloin ennen. - olenherännytjo
Muutaman vuoden päästä nauraa näille, kun rakastin niin paljon et olis ollut valmis kestämään?
Niin tein itsekkin ja nyt onnellinen siitä et rakastan viimeinkin itseäni, enkä ole kenenkään kynnysmatto. - Suulastulos
Keväällä eronnut minäkin, tulin jätetyksi nuoremman naisen vuoksi. Tosin oli miehenikin vähän nuorempi minua.
Erosuru on vähitellen selätetty, olen viettänyt aikaani yksin jotta saan asiani järjestykseen ja muistan millaista silloin vielä elämä oli kun en ollut miestäni tavannut. Onneksi on kesä.
Mieheni elämä on ollut pelkkä baarikierrosta, juo suruunsa ja hengaa uuden kumppaninsa kanssa. Miehellä tepsii, mutta itse en halua juoda murheisiin koska se ei yleensä kuin pahenna murheita. Enkä tykkää olla krapulassa.
Voimia sulle, elämä kyllä siit paranee kun aikasi murhedit ja suret. Vuoden päästä asiat on jo paremmin, jaksa uskoa vaan. - trytrytry
Mitäpä jos opettelisit rakastamaan itseäsi? Vain siten voi aidosti rakastaa muita ihmisiä. Kun rakastaa itseään ja rakastettu jättää > sen hyväksyy huomattavasti paremmin. Kätevää ;)
- Sattuu
Kiitos. Ei ole asiat yhtään paremmin enkä ole hänestä päässyt yli. Kamala ikävä vaan koko ajan ja haluaisin vain kuolla koska ei elämässäni ole mitään miksi minun pitäisi enää itkeä tai kärsiä yhtään enempää. En vaan tiedä miten lopullisen lähtöni tekisin varmalla ja kivuttomalla tavalla.
- Selviytymistäkö
Tässäpä toisenlainen tarina mies haluaa takaisin. Ja se mikä on hirveintä etten voi vastustaa sitä vaan suostuin yrittämään uudelleen ja koska yksinkertainen asia on tuo rakkaus. Nyt pienin palasin ihan tipuaskelein eteenpäin. Ymmärrän että tuo ihastumisen tunne on voimakas saa jalattomaksi ja saa sekoilemaan. Näin ainakin mies kertoo syyt toiseen naiseen. Pakko ottaa riski ja katsoa Miten käy ja jos sydämeni särkyy uudelleen en voi sille mitään. Lupauksia on tehty ja anteeksi annettu. Alusta aloitamme. Sydän kylmänä pelkään kuitenkin tuon toisen naisen takia. Enhän voi tietää ovatko vielä salassa? Eli nyt luotan ja hiljaa rukoilen että selvitään. Toivon teille muillekin hyvää jatkoa ja parempaa elämää. Tämäkin on varsin raskasta aikaa.
- Sattuu
Entä kun teillä koittaa taas se arki mikä kaikissa suhteissa tulee vastaan, niin etkö koko ajan pelkää että tulee taas joku nainen joka saa miehesi ihastumaan? Itse tosin olisin valmis exäni kanssa ryhtymään vastaavaan kuin sinä, koska oon hänen takia valmis tekemään ihan mitä vaan jotta saan edes rippeet hänestä kun kerta sydämeni on jo särkynyt niin ei olisi mitään menetettävää. Mutta muuten en uskaltaisi tohon ryhtyä kun pelkäisin koko ajan menettäväni miehen jollekin toiselle.
- ljadfa
Minä tein tuon virheen. Otin uskottoman takaisin ja suhde lähti toimimaan. Menimme lopulta naimisiin ja perustimme oman perheen, talo ja kultainen noutaja jne. Olimme onnellisia. Tai niin luulin. Kun kaikki oli rakennettu valmiiksi, niin sieltä sitten historiasta sama mies tuli takaisin ja vaimo jatkoi suhdettaan häneen.
Minun tapauksessani ei siis todellakaan kannattanut. Nyt ero on joka tapauksessa todellisuutta ja se on paljon vaikeampaa kuin mitä olisi ollut aikaisemmin.
En tiedä taustojasi, mutta kannattaa muistaa, että pelissä on todella todella paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851