Anopin pikku kultti

abc2016abc

Anopilla on oma pikkukultti, jonka periaate on "tehkää aina kuten äiti sanoo".

Kultti ei ole suuren suuri, vain 3 ydinjäsentä, 4 jos lasketaan anopin "Hällä väliä niistä, mutta mitä ruokaa on, katson nyt urheilua" -mies mukaan.

Jäseniä ovat siis anoppi, anopin 2 lasta ja anopin mies. Kultti ei tästä tule laajentumaan, koska a) lapsenlapsia ei ole kenellekään tulossa ja b) anopin veli on useasti kieltäytynyt noudattamasta, mitä siskollaan on sanottavanaan. Anoppi on koettanut määrätä veljensä menoja ja mitä veljensä ja tämän perheen pitäisi tehdä. Seurauksena ollut se, että anopin 1. suosikkilapsi on katkaissut välinsä tähän anopin veljeen, eivätkä voi olla samassa tilassa.

Kultista on ajat sitten irtaantunut myös mieheni, äitinsä vanhin poika.

Mitä tämä 2 lapsen ydinryhmä sitten tekee kun ei ole enää äitikomentajaa, joka sanelee mitä pitää äitinsä hyväksi tehdä, sitä en tiedä, enkä, frankly, oikeasti välitäkään.

Tilanne on kehkeytynyt juuri siihen suuntaan kuin mieheni kanssa ounastelimmekin.

9

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierailijavierailija

      Olisko vahingossa ja väärinkäsityksiä?

      • abc2016abc

        En tiedä mistä riita tuli, oliko vahinko ja/vai väärinkäsitys, tiedän vaan, että miehen äiti ollut riidoissa veljensä perheen kanssa yli 5 vuotta. Ei puhu koskaan veljestään positiivisesti, eikä siis ole kutsunut kylään vuosiin. Jos näkevät toisensa niissä harvoissa sukujuhlissa / hautajaisissa, eivät ole samassa huoneessa kauaa.

        Miehen veli taas ei koskaan puhu siskostaan pahaa, pitää ne tilanteen yksityiskohdat omana tietonaan. Ei ole muutenkaan sellaista tyyppiä, että jäisi vatvomaan asioita.

        Luulen, että kaiken tämän taustalla on siis se, että anoppi ja sen veli ovat vaan luonteeltaan niin täysin erilaisia. Kuten mieheni ja sisaruksensa. Ihan skaalan ääripäitä.

        Sisaruksensa muistuttavat todella paljon äitiään luonteen piirteiltään. Vatvovat, ja valittavat, ja miettivät työasioita myös äitinsä luona, ja haukkuvat työkavereita.

        Kun kävimme vielä anoppilassa, oli aika raskas tunnelma, kun paikalla oli miehen sisaruksetkin. Miehen sisko ja veli marmattivat ja marmattivat, ihan kuin kilpaa kummalla oli rankempaa töissä. Sitä ei uskoisi ellei olisi ollut paikalla. Anoppi ei keksi elämästä oikeastaan mitään positiivista sanottavaa. Aina on jokin ongelma. Jos ei hänellä, niin jollain toisella sukulaisella.

        Samaan aikaan appiukko katsoo kaikessa rauhassa telkkua tai tekee jotain muuta, irrottautuu näin tilanteesta, ja mieheni ei juuri ota tuohon sisarustensa kilpavalitukseen mitään kantaa, koska turhaa siihen olisi energiaa tuhlannutkaan.
        Sanoi välillä jotain äidilleen, koetti etsiä sitä keskitietä, mutta aina oli jokin seuraava ongelma tuloillaan.

        Nyt ollaan irrallaan heistä kaikista ja elämä on huomattavan paljon kevyempää, kun ei tarvitse, ei yksinkertaisesti jaksa enää kuunnella aina näiden 3 ihmisen samoja murheita ja meuhkaamista vierailun aikana.

        Tulin vaan kertomaan tänne tuntoja, kun huomenna on äitienpäivä. Se ei päivinä ole erottunut muista vierailupäivistä, muuten kuin viemisten suhteen. Nyt ei ole menoja sinne vuosiin, jos milloinkaan.


      • ankeatäti

        Tuota tuota - uskon kyllä, että anoppisi on melkoinen tapaus ja että etäisyyden ottaminen on viisasta. Sitä vaan en ymmärrä, miksi anoppi pyörii mielessäsi niin paljon, että uudelleen ja uudelleen teet täällä avauksia häneen liittyen.

        Kalvaako siinä irtiotossa kuitenkin jokin niin että haet täältä hyväksyntää ja vahvistusta. Vai mikä hitto siinä on, että aikuinen ihminen joka on päättänyt jättää anopin sivuun ja on myös tehnyt sen, näyttää vatvovan anoppiaan aina vaan. Antaisit olla ja menisit eteenpäin.


      • thatswhy
        ankeatäti kirjoitti:

        Tuota tuota - uskon kyllä, että anoppisi on melkoinen tapaus ja että etäisyyden ottaminen on viisasta. Sitä vaan en ymmärrä, miksi anoppi pyörii mielessäsi niin paljon, että uudelleen ja uudelleen teet täällä avauksia häneen liittyen.

        Kalvaako siinä irtiotossa kuitenkin jokin niin että haet täältä hyväksyntää ja vahvistusta. Vai mikä hitto siinä on, että aikuinen ihminen joka on päättänyt jättää anopin sivuun ja on myös tehnyt sen, näyttää vatvovan anoppiaan aina vaan. Antaisit olla ja menisit eteenpäin.

        Sen verran mitä tunnen suomi24.fi on se, että täältä on aika mahdotonta saada hyväksyntää varsinkin kun on anoppiongelmia. Siksi en tänne kirjoitakaan, saadakseni hyväksyntää, vaan siitä syystä, että tiedätte, että tällainen anoppiongelma on yhä olemassa. Se, että pysyisin poissa, ei ratkaise ongelmaa.

        Anoppi on yhä elossa, ja häiriköi meitä soitoillaan.


      • ankeatäti
        thatswhy kirjoitti:

        Sen verran mitä tunnen suomi24.fi on se, että täältä on aika mahdotonta saada hyväksyntää varsinkin kun on anoppiongelmia. Siksi en tänne kirjoitakaan, saadakseni hyväksyntää, vaan siitä syystä, että tiedätte, että tällainen anoppiongelma on yhä olemassa. Se, että pysyisin poissa, ei ratkaise ongelmaa.

        Anoppi on yhä elossa, ja häiriköi meitä soitoillaan.

        Siis että tiedettäisiin, että sinulla on anoppiongelma vai että yleisesti tiedettäisiin, että anoppiongelmia on?
        No kyllähän se tiedetään - molemmat asiat tiedetään. Minullakin on ollut anoppiongelmaa ja olen kyllä saanut täältä arvokasta pohdinta-apuakin. Eli olen eri mieltä siitä etteikö näiltä palstoilta voisi saada tukeakin. Helmiä on kommentien joukossa useinkin.


      • abckissakävelee2
        ankeatäti kirjoitti:

        Siis että tiedettäisiin, että sinulla on anoppiongelma vai että yleisesti tiedettäisiin, että anoppiongelmia on?
        No kyllähän se tiedetään - molemmat asiat tiedetään. Minullakin on ollut anoppiongelmaa ja olen kyllä saanut täältä arvokasta pohdinta-apuakin. Eli olen eri mieltä siitä etteikö näiltä palstoilta voisi saada tukeakin. Helmiä on kommentien joukossa useinkin.

        Samat sanat takaisin sulle, Ankeatäti, mitä itse teet tällä palstalla, karista ankeatäti vihdoinkin ne omat anoppiongelmat taaksesi, mitä tänne tulet sättäämään turhia omasta elämästäsi.

        Sinähän olet saanut sitä tukea ja niin paljon helmiä, mikset ottanut oppia niistä ja pysynyt poissa palstalta? Ongelmasihan on pitänyt poistua kaikilla saamillasi hyvillä neuvoilla.

        Vai eivätkö neuvot olleetkaan tarpeeksi hyviä, kun edelleen kirjoittelet täällä?


      • ankeatäti
        abckissakävelee2 kirjoitti:

        Samat sanat takaisin sulle, Ankeatäti, mitä itse teet tällä palstalla, karista ankeatäti vihdoinkin ne omat anoppiongelmat taaksesi, mitä tänne tulet sättäämään turhia omasta elämästäsi.

        Sinähän olet saanut sitä tukea ja niin paljon helmiä, mikset ottanut oppia niistä ja pysynyt poissa palstalta? Ongelmasihan on pitänyt poistua kaikilla saamillasi hyvillä neuvoilla.

        Vai eivätkö neuvot olleetkaan tarpeeksi hyviä, kun edelleen kirjoittelet täällä?

        Okei rauha rauha. En minä halunnut sinua ärsyttää vaan ihan oikeasti olen kiinnostunut mikä sinut laittaa uudelleen ja uudelleen laittamaan avauksia, vaikka toisaalta viestität että anoppi on nyt karistettu seurapiiristä ja kaikki on paremmin kuin hyvin.

        Omaan anoppiasiaani olen saanut näkökulmia ja hyviäkin pointteja. Ne eivät ole ratkaisseet mitään, mutta aika on myös tehnyt tehtäväänsä. Minä en ole enää niin herkkä eikä minua enää heilauta mitä mieltä anoppi on. Toisaalta hän on vanha ja hauras eikä jaksa enää täristä asioista. Hän sai onneksi seesteisen mielen lopultakin.

        Miksi olen palstalla? Seuraan joitakin aiheita säänöllisen epäsäännöllisesti. Tämä anoppipalsta on yksi niistä. Kiinnostaa muiden tilanteet ja elämä. Joskus osallistunkin niinkuin nyt. Sorry jos aiheutin mielipahaa.


    • jouppi

      Ap:lle. No nyt me kaikki täällä tiedämme, että sinulla on tällainen anoppiongelma.

      Olemme siis hyvin tietoisia.

      Vieläkö on jotain, mitä meidän pitää tietää?

      Ja mitä me sillä mahdollisella tiedolla teemme, kun emme oikeastaan tee mitään noilla aikaisemmillakaan tiedoillasi? Mitenkäpä me voisimme täällä käsitellä asiaa, joka on ratkennut jo kauan sitten. Olet lopettanut yhteydenpidon anoppiisi ja sinulla on nyt hyvä ja levollinen olo.

      Ongelmia ei maailmasta puutu eivätkä ne koskaan lopu.

    • anoppi1

      Minä olen anoppi, jonka puhelimessa lukee muru soittaa. Olenko siis "kieroutunut" tai jotain? Vävy on rakas, hieno persoona. Olisin toivonut itselleni vastaavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe