Zypadhera piikitys

pakkolääkitty

Minulle määrättiin osastolla tuo lääke, eli zyprexa 300 mg joka toinen viikko. Olen käynyt kiltisti piikillä ja paino on noussut 15 kg neljässä kuukaudessa. Nyt n suostu enää piikille vaan tahdon lääkkeen vaihtoa. Mieluiten olisin ilman lääkitystä.
Voiko lääkäri pakottaa piikille? Tuleeko hoitajat kotiin pistämään, jos en mene tk:seen? Lääkäri ei tiedä että olin ainakin vuoden ilman lääkitystä ja voin silloin hyvin. Psykoosin muistan hyvin enkä usko lähteväni harhoihin enää.

12

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bfjxllxöxöcpxöxöxpccc

      Jos lopetat, hanki lääke pillerimuodossa ja vähennä lääke hiljaa(esim.3kkssa tai jopa hitaammin pienentäen annosta pikku pala kerrallaan säännöllisesti tuntemuksia kuunnellen. Avainsana hitaasti. Vain näin voit turvallisesti lopettaa). Näin vähennät riskiä psykoosiin ja totutat aivosi hitaasti kemialliseen muutokseen ja et ole kohta taas lääkittävänä.nämä myrkyt voi aiheuttaa tardiivin psykoosin (supersensitivity psychosis : lue), millä ei ole mtn tekemistä sairauden kanssa vaan lääkelopetuksen kanssa. Lääkevaihdokset on usein stressaavia kropalle, muista se ja seuraavasta lääkkeestä voit saada vielä kamalamman oireiston. Ei kai lääkärisi voi, ellet ole tahdonvastaisessa hoidossa. Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus siihen, vetääkö myrkkyjä, jotka on haitallisia vaikka lääkärien mukaan ne "hoitavat". Voisivat itse kokeilla myrkkyjäänja sanoa sitten mikä olo on. uskon ja toivon että tulevaisuudessa nämä myrkyt kielletään terveydelle haitallisina.Kaikkien ketkä ei aiheuta muille vaaraa ei vastoin tahtoaan tarvi syödä mitään.

      • pakkolääkitty

        Ei onnistu muuttaminen pillereiksi. Lopetin aiemmin ja olin pitkään oireeton. Lääkäri pelkää, että lopetan lääkkeen ja siksi piikitys.


      • Vinotrol
        pakkolääkitty kirjoitti:

        Ei onnistu muuttaminen pillereiksi. Lopetin aiemmin ja olin pitkään oireeton. Lääkäri pelkää, että lopetan lääkkeen ja siksi piikitys.

        Eli lääkärihän kohtelee sinua orjanaan. Lopettamisesi ei kuulu lääkärille tai psykiatrille lainkaan. Käyttö tai käyttämättömyys on sinun asiasi ja oikeutesi, ei lääkärin tai psykiatrin.

        Oma suositukseni on lopettaa myrkyttäminen välittömästi. Injektiomuotoiset neuroleptit ovat huomattavasti vaarallisempia käyttöön. Pillerimuodossa otettavat aineet voi hätätilanteessa lopettaa kesken. Injektoitu vaikuttaa jatkuvasti ja esimerkiksi sydänkohtaukseen kuoleminen on isona vaarana. Pillerit voi lopettaa, mutta injektio vapautuu loppuun asti. Toiseksen injektiot ovat moninkerroin kalliimpia, minkä vuoksi teollisuus pushaa niitä kovasti psykiatreille.

        Älä alistu vaan vaadi oikeuksiasi. Outoa, että ylipäänsä olet suostunut moiseen alistussuhteeseen.


      • Vinotrol

        Lisään vielä, että tarvittaessa tee rikosilmoitus pahoinpitelystä ja uhkailusta, jos kiristys jatkuu. Joskus pitää vaan osata sanoa ei. Usein psykiatrit painostavat ja uhkailevat käyttöön, mutta jos laittaa kovaa kovaa vasten he luovuttavat. Erikseen ovat ne natsit, jotka iskevät M1-aseella.


      • pakkolääkitty
        Vinotrol kirjoitti:

        Eli lääkärihän kohtelee sinua orjanaan. Lopettamisesi ei kuulu lääkärille tai psykiatrille lainkaan. Käyttö tai käyttämättömyys on sinun asiasi ja oikeutesi, ei lääkärin tai psykiatrin.

        Oma suositukseni on lopettaa myrkyttäminen välittömästi. Injektiomuotoiset neuroleptit ovat huomattavasti vaarallisempia käyttöön. Pillerimuodossa otettavat aineet voi hätätilanteessa lopettaa kesken. Injektoitu vaikuttaa jatkuvasti ja esimerkiksi sydänkohtaukseen kuoleminen on isona vaarana. Pillerit voi lopettaa, mutta injektio vapautuu loppuun asti. Toiseksen injektiot ovat moninkerroin kalliimpia, minkä vuoksi teollisuus pushaa niitä kovasti psykiatreille.

        Älä alistu vaan vaadi oikeuksiasi. Outoa, että ylipäänsä olet suostunut moiseen alistussuhteeseen.

        Ei ole outoa. Osastolla pakottivat injektioon. Varmasti olisi laitettu väkisin, jos en olisi suostunut. Nyt lääkäri tietää että olen lääkevastainen ja arvaa miksi aluan tablettilääkityksen. Ei ole hirveästi vaihtoehtoja enää.


      • Vinotrol
        pakkolääkitty kirjoitti:

        Ei ole outoa. Osastolla pakottivat injektioon. Varmasti olisi laitettu väkisin, jos en olisi suostunut. Nyt lääkäri tietää että olen lääkevastainen ja arvaa miksi aluan tablettilääkityksen. Ei ole hirveästi vaihtoehtoja enää.

        Oletko tällä hetkellä vapautettu vai ehdonalaisessa? Toisin sanoen, joudutko takaisin vangittavaksi, jos et noudata psykiatrian määräyksiä vai onko kyseessä vain painostus, jonka taustalla ei ole aitoa uhkaa uudelleen vangitsemiseen? Sitä voi olla vaikea tietää etukäteen, joten joudut arvioimaan asiaa itse. Muista, että psykiatria manipuloi tunnetusti lukuisia ihmisiä, mutta eivät suurimman osan kohdalla toteuta uhkauksiaan vaikka määräyksiä ei noudata.

        Jos arvioit uhkan todelliseksi, tee rikosilmoitus. Ihmisoikeuksien nimissä sinulla on oikeus valita mitä suuhusi laitat ja mitä et. Pidä kiinni oikeuksistasi ja tee aktiivisesti ilmoituksia rikollisesta toiminnasta. Valituksen voi tehdä myös eduskannan oikeusasiamiehelle. Potilasasiamiehet ovat usein hampaattomia tai toimivat psykiatrian oikeutuksen tukena, joten sitä kautta harvoin saa mitään aitoa apua. Ymmärrän, että valitukset psykiatrian rikoksista kaikuvat usein kuuroille korville, mutta ilmoitus kannattaa silti tehdä.

        Mikäli rikkomuksiin ei puututa Valviran eikä Poliisinkaan toimesta, harkitse tosissasi eri paikkakunnalle muuttamista, jotta "hoitosuhde" katkeaa. Siten voit välttyä todelliselta elämän tuhoutumiselta. Meillä on vain yhdet aivot ja toisia emme saa. Jos saat toksiineista aivovaurion, sinun on opittava elämään aivovaurioituneena lopun elämäsi, käytännössä ilman tukia. Sellaista riskiä ei kannattaisi minusta ottaa. Asuinalueen vaihto on pieni elämänmuutos vapauden menetykseen tai aivovaurioon nähden.


      • pakkolääkitty

        Nyt sain vaihdettua abilifyyn. Taitaa olla paras syödä lääke.


    • zjdkzlldldldld

      tardiivin psykoosin oireet eivät tule välttämättä heti,vaan viiveellä ja usein se on liian nopean lopetuksen seuraus.Psykoosilääkkeitä ei tule lopettaa seinään,se on vaarallista, ja uudelleenaloittelu on vaarallista ja stressavaa kehollesi/aivoillesi/keskushermostolle. ainut tapa vieroittautua niistä turvallisesti, pysyvästi on hidas vieroitus, jos et halua kokoajan osastolle. monet ohjeet neuvovat -10prosentinkin/kk lopetusvauhtia eli hyvin hitaasti.Jos vaihdat lääkettä, olosi voi huonontua entisestään(edellisen lääkkeen viekkarit ja uuden aloitusoireet) ja laitat itsesi mahdollisesti lääkekierteeseen jos uusi ei sovi, joka on pahempaa kuin painonnousu, jota olantsapiini kyllä tekee tunnetusti . Tai sitten käy hyvin,mutta riskipeliä se on.Mikset vaihda lääkäriä. Ei kai ketään voi pakottaa lääkitykseen vaikka oireet olisikin uusineet, varsinkin jos tilasi on nyt stabiili saatika injektioihin jos haluaa lääkkeen pillerimuodossa. Kamalaa jos noin on.ja on kyllä kamalaa jos olet lääkitty vastoin tahtoasi, mutta luulisi että joku ratkaisu asiaan olisi! Toivottavasti löydät mieluisan vaihtoehdon.

      • Anonyymi

        Miten selvisit zybadhera lopettamisesta? Mulla ihan hirvet oireet, eilen oksensin 27h tuntia ja nyt olo kuin lääketokkurassa ja nyt oksettaa kun hengittää, vaarallista lopettaa kyseinen lääke


    • Elina32

      Mulle on paras lääke Zypadhera. Onko muita, joilla toimii injektio paremmin kuin pillerit?

      • Anonyymi

        Mulla on myös Zyphadera. Ja toimii kaksisuuntaiseen kuin unelma. Pilleri lääkkeet, vaikka otin enkä jättänyt ottamatta, eivät tasanneet olotilaa. Olen ollut tyytyväinen tähän mennessä. On kuin uusi elämä olisi alkanut. Mulla ei ole ollut painonnousua ollenkaan


    • Anonyymi

      Ihan letkeeks vetää ku ei tarvi mitään tehä:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe