Luottamuspula (ei pettämistä)

wattodooo

Olemme asuneet yhdessä päälle pari vuotta. Huomasin suhteen alussa että mies oli jotenkin hiljainen aina kun minulla oli omia menoja, en tiedä kuvittelinko vain. Se vaikutti kuitenkin, että menoista sanominen alkoi olla hankalaa. Muutenkin oli tietenkin opettelemista kun olin tottunut asumaan yksin, että miten toinen huomioidaan. Saatoin sanoa, että menen yhille vaikka tiesin, että menemme kavereitten kanssa kunnolla juhlimaan. Jotenkin ajattelin, että se ei ole niin paha ja mies on helpottuneempi, vaikka lopputuloshan on pahempi. Kuvittelin, että miestä haittaa nimenomaan minun menoni vaikka oikeasti häntä haittasi totuuden kiertely. En siis näe kavereita kovin usein, varmaan aika harvoinkin moniin verrattuna ja jotenkin se on kai ajanut siihen että näimme useimmiten tyttöjen illan merkeissä. Miehestä se taas tuntui kuin haluaisin jättää hänet ulkopuolelle vaikka en tietenkään halunnut, ei hän silti itsekään ehdottanut voitaisiinko vaikka nähdä porukassa, mökötti vain. Mies karsi omia menojaan koska ajatteli, että en tykkäisi ja hän halusi olla minun kanssa.. ja useimmiten olin aina mukana (miehen pyynnöstä). Jossain vaiheessa kun tästä puhuttiin mies tuntui ottavan itseensä ja sanoi "uhmakkaasti", että alkaa sitten käydä kavereitten kanssa enemmän, niinkuin minua pitäisi haitata se. Joskus tuntui, että hän sitten kiusallaan kävikin juuri niinä päivinä jossain kun minä olisin halunnut olla miehen kanssa. No, nyt tämä on saatu jotenkin balanssiin, mutta tasaisin väliajoin meille tulee sanomista tästä. Ja syynä siis aina minun menoni, koska en vieläkään osaa kunnolla sanoa suoraan. Mies myös tekee siitä hankalaa. Jos sanon että menen työkavereiden kanssa syömään hän vastaa "meinaatko ryypätä, mites rahatilanne jne". Hän ottaa esiin vanhoja juttuja, "kun sillon vuosi sitten kävit siellä ja siellä vaikka ei ollu rahaa". Tulee lytätty olo ja niinkuin en osaisi huolehtia itsestäni. Kuitenkin samassa lauseessa painottaa että mene vaan, MUTTA.... Joskus olisi tosi kiva kuulla iloinen reaktio. Välillä tuntuu että kaikki muut pitävät minua tosi tunnollisena ja kilttinä paitsi mies. Mies on tosi järkevä ja minä taas vähän boheemimpi. Mies kyllä ymmärtää minun kantani kun ollaan tästä aika paljon puhuttu ja minäkin ymmärrän kyllä häntä, koska itselleni olisi varmaan myös tullut luottamuspula. Mutta kun seuraava meno tulee eteen minua alkaa stressaamaan ja mietin miten sen sanon. Ääh, purimpahan ajatuksiani ja kommentoikaa jos on samoja tilanteita /jotain sanottavaa :)

2

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luotatoiseen.com

      Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä kohta 6v ja edelleen luottamuspula molemmin puolin. ALkuun luotin mieheeni, mutta miehen luottamattomuus minuun on saanut minunkin oloni epävarmaksi. Miksi mies ei luota minuun? No siksi kun olen kerran elämäni aikana pettänyt seurustelukumppaniani, aikaa on kulunut tuosta 26 vuotta...olin sillon 19v. Mielestäni olen jo osoittanut, etten enää ole epäluotettava, mutta näköjään olisi tuo pitänyt jättää sanomatta, jotta elämä olisi helpompaa.

    • Hei wattodoo,

      Kerroit siitä, miten sinulla ja puolisollasi on luottamuspulaa. Kiinnitin huomioni kertomuksessasi siihen, miten näytti, että teillä ei keskinäinen kommunikaatio täysin toimi: omista menoista on vaikeaa kertoa toiselle ja toisaalta mies nokittelee sinulle menneistä.

      Mietin, auttaisiko se, jos avoimesti keskustelisitte siitä, millaista yhdessäoloa ja yhteistä tekemistä kumpikin kaipaa että myös siitä, millaisia asioita haluaa tehdä yhdessä kavereiden kanssa. Kertomuksesi perusteella näyttää siltä, että kumpikaan teistä ei oikein tiedä mitä toinen kaipaa ja arvaaminen ei puolestaan ole osunut nappiin.

      Jos kumpikin tietäisi mitä toinen kaipaa ja myös missä mennään yhdessäolon suhteen, se voisi auttaa myös luottamuspulaan.

      Toisaalta olisi ehkä myös hyvä nostaa avoimesti pöydälle nokittelu menneistä. Se ei pitkällä tähtäimellä yleensä johda mihinkään hyvään.


      Toivottavasti luottamuspula selviää.

      Vilppu H.
      pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3161
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1652
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1446
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      983
    Aihe