Luottamuspula (ei pettämistä)

wattodooo

Olemme asuneet yhdessä päälle pari vuotta. Huomasin suhteen alussa että mies oli jotenkin hiljainen aina kun minulla oli omia menoja, en tiedä kuvittelinko vain. Se vaikutti kuitenkin, että menoista sanominen alkoi olla hankalaa. Muutenkin oli tietenkin opettelemista kun olin tottunut asumaan yksin, että miten toinen huomioidaan. Saatoin sanoa, että menen yhille vaikka tiesin, että menemme kavereitten kanssa kunnolla juhlimaan. Jotenkin ajattelin, että se ei ole niin paha ja mies on helpottuneempi, vaikka lopputuloshan on pahempi. Kuvittelin, että miestä haittaa nimenomaan minun menoni vaikka oikeasti häntä haittasi totuuden kiertely. En siis näe kavereita kovin usein, varmaan aika harvoinkin moniin verrattuna ja jotenkin se on kai ajanut siihen että näimme useimmiten tyttöjen illan merkeissä. Miehestä se taas tuntui kuin haluaisin jättää hänet ulkopuolelle vaikka en tietenkään halunnut, ei hän silti itsekään ehdottanut voitaisiinko vaikka nähdä porukassa, mökötti vain. Mies karsi omia menojaan koska ajatteli, että en tykkäisi ja hän halusi olla minun kanssa.. ja useimmiten olin aina mukana (miehen pyynnöstä). Jossain vaiheessa kun tästä puhuttiin mies tuntui ottavan itseensä ja sanoi "uhmakkaasti", että alkaa sitten käydä kavereitten kanssa enemmän, niinkuin minua pitäisi haitata se. Joskus tuntui, että hän sitten kiusallaan kävikin juuri niinä päivinä jossain kun minä olisin halunnut olla miehen kanssa. No, nyt tämä on saatu jotenkin balanssiin, mutta tasaisin väliajoin meille tulee sanomista tästä. Ja syynä siis aina minun menoni, koska en vieläkään osaa kunnolla sanoa suoraan. Mies myös tekee siitä hankalaa. Jos sanon että menen työkavereiden kanssa syömään hän vastaa "meinaatko ryypätä, mites rahatilanne jne". Hän ottaa esiin vanhoja juttuja, "kun sillon vuosi sitten kävit siellä ja siellä vaikka ei ollu rahaa". Tulee lytätty olo ja niinkuin en osaisi huolehtia itsestäni. Kuitenkin samassa lauseessa painottaa että mene vaan, MUTTA.... Joskus olisi tosi kiva kuulla iloinen reaktio. Välillä tuntuu että kaikki muut pitävät minua tosi tunnollisena ja kilttinä paitsi mies. Mies on tosi järkevä ja minä taas vähän boheemimpi. Mies kyllä ymmärtää minun kantani kun ollaan tästä aika paljon puhuttu ja minäkin ymmärrän kyllä häntä, koska itselleni olisi varmaan myös tullut luottamuspula. Mutta kun seuraava meno tulee eteen minua alkaa stressaamaan ja mietin miten sen sanon. Ääh, purimpahan ajatuksiani ja kommentoikaa jos on samoja tilanteita /jotain sanottavaa :)

2

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luotatoiseen.com

Me olemme mieheni kanssa olleet yhdessä kohta 6v ja edelleen luottamuspula molemmin puolin. ALkuun luotin mieheeni, mutta miehen luottamattomuus minuun on saanut minunkin oloni epävarmaksi. Miksi mies ei luota minuun? No siksi kun olen kerran elämäni aikana pettänyt seurustelukumppaniani, aikaa on kulunut tuosta 26 vuotta...olin sillon 19v. Mielestäni olen jo osoittanut, etten enää ole epäluotettava, mutta näköjään olisi tuo pitänyt jättää sanomatta, jotta elämä olisi helpompaa.

• Hei wattodoo,

Kerroit siitä, miten sinulla ja puolisollasi on luottamuspulaa. Kiinnitin huomioni kertomuksessasi siihen, miten näytti, että teillä ei keskinäinen kommunikaatio täysin toimi: omista menoista on vaikeaa kertoa toiselle ja toisaalta mies nokittelee sinulle menneistä.

Mietin, auttaisiko se, jos avoimesti keskustelisitte siitä, millaista yhdessäoloa ja yhteistä tekemistä kumpikin kaipaa että myös siitä, millaisia asioita haluaa tehdä yhdessä kavereiden kanssa. Kertomuksesi perusteella näyttää siltä, että kumpikaan teistä ei oikein tiedä mitä toinen kaipaa ja arvaaminen ei puolestaan ole osunut nappiin.

Jos kumpikin tietäisi mitä toinen kaipaa ja myös missä mennään yhdessäolon suhteen, se voisi auttaa myös luottamuspulaan.

Toisaalta olisi ehkä myös hyvä nostaa avoimesti pöydälle nokittelu menneistä. Se ei pitkällä tähtäimellä yleensä johda mihinkään hyvään.

Toivottavasti luottamuspula selviää.

Vilppu H.
      pappi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe