törkeää arvostelua mummolta

perseennoloa

miksi mummoni petti minut juuri, kun olin rahapulan rahapulassa. Yleensä tulee syntymäpäivänä lahjarahaa eikä nyt niin paljon, mutta kuitenkin. Että hän on osoittanut muistavansa. Mutta nyt oli röyhkeää. Pari ryppyistä kahden kympin seteliä kirjekuoressa ja tällä mummolla on rahaa. Mitäs minä siitä, jos en olisi kuin yksi lapsenlapsi, mutta kun hänellä on paljon rahaa ja hän on antanut sen aina myös näkyä… niin että mitä olen tehnyt nyt ?? Lopuille lapsenlapsille kyllä rahaa annetaan ja silleen riittävästi. Onko se nyt niin, että kun mulla ei ole komeaa miestä ja liutaa lapsia, niin mummo kääntää selkänsä. Ettäs kehtaa… koska sitä se on.

6

265

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryhtiätohonvitinään

Ei mummon ole mikään velvollisuus sulle antaa yhtäön mitään. Opettelisit nöyryyttä ja kiitollisuutta.. ei ole sun tehtävä arvioida ja vertailla mitä kukin on häneltä saanut. Itsekyyttäsi kiukuttelisit. Olisit vaikka kysynyt mitä kotihommia -kevätsiivousta-ikkunoidenpesua-mattojen pesua -voisit hänen avukseen tehdä ja siinä reippaasti nuorempana puuhastellessasi avoimesti kertoa taloudellisesta tilanteestasi. Mihin rahaa tarvisit ja miten jatkossa ajattelit halusi, himosi ja tarpeesi maksaa. Ei se paljosta varmaan kiinni olisi että isovanhempasi haluaisi tukea reipasta, rehellistä ja käytöstapaista lastenlasta.

• perseennoloa

KOvasti tuli kyseenalaiseen aikaan tämä jo vain … ja nyt on sillee vähän huono taloudellinen tilanne, koska opiskelen ja pennejä nyt sataa taivaasta vain hyvin harvoin.

• tarpeetonraha

Fantastinen mummo sinulla! Olisipa kaikki mummot noin fiksuja! Itse mummona annoin juuri kymppitonnin nuorukaiselle, ei edes kiitosta tullut! En koskaan edes odottanut enkä yhäkään odota sitä saavani takaisin, annoin sen koska hän todella tarvitsi sitä.
        Mutta kiitoksen olisi kyllä voinut välittää joko tekstarilla, puhelimella, paperikortilla tjms.

Tiedä että raha meni todelliseen tarpeeseen, ei humpuukkiin, mutta se kiitos......

• TalousKuntoon

Sinä olet aikuinen ihminen, jonka pitää itse huolehtia taloudestaan. Ei ole mummon tehtävä rahoittaa sinun elämääsi. Miksi syyttelet mummoasi siitä että sinulla ei ole rahaa? Ei se hänen syynsä ole. Vaikka jollain olisi rahaa, niin ei se tarkoita että ne pitäisi aina muille lahjoittaa. Ei sinun raha-asioitasi sillä korjata että mummo maksaa menojasi.

• Jakajalle.luu.käteen

"Rikkaita" mummoja ei juurikaan ole. Ihmiset kuvittelevat, että eläkeläisillä on rahaa kuin roskaa, mutta tiedoksi, että monet kesätöihin menneet opiskelijatkin saavat saman palkan kuussa kuin keskivertoeläkeläinen eläkettä. Isovanhemmilla voi olla työelämässä säästetty asunto ja hyvin pidetty vanha auto. Huonekalut on hankittu jo kauan sitten, joukossa voi olla hyvinkin tyylikäs nahkasohva, mutta ei se tee mummua rikkaaksi.
      Isovanhempien omaisuus on vuosikymmenien tulos, eivätkä talo ja tavarat suinkaan rikastuta ketään. Yritäpä myydä arvohuonekalut tai keräilyharvinaisuudet. Niistä ei ammattiostaja maksa mitään. Vie pois kuljetusliikkeen hinnalla. Jälleenmyyjä käärii voitot, ei se eläkeläinen, jonka kaapeista aarre on lähtenyt kiertoon.
      Monelle mummulle ne pari ryppyistä seteliä saattaa olla iso uhraus.
      On myös aika arveluttavaa "tietää", että omainen suosii jotakuta toista sukulaista enemmän. Mistä sen kukaan tietää? Menetkö itse leuhkimaan serkuillesi, kun olet saanut raha-avustuksen mummulta? Tuskin, pistät lompsaasi vähin äänin. Jos summa on pieni, et kehtaa, jos iso, niin arvaat, että toiset olisivat kateellisia, etkä sano mitään.

• turhaarvostella

Törkeää arvostelua mummosta!

Ai sinä oot vain rahan perään?
      Ehkäpä mummosi on huomannut sen?

Kyllä terve nuori ihminen saa itse hankkia rahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      274
      2432
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1304
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1211
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1155
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1106
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      972
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      907
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      777
    Aihe