törkeää arvostelua mummolta

perseennoloa

miksi mummoni petti minut juuri, kun olin rahapulan rahapulassa. Yleensä tulee syntymäpäivänä lahjarahaa eikä nyt niin paljon, mutta kuitenkin. Että hän on osoittanut muistavansa. Mutta nyt oli röyhkeää. Pari ryppyistä kahden kympin seteliä kirjekuoressa ja tällä mummolla on rahaa. Mitäs minä siitä, jos en olisi kuin yksi lapsenlapsi, mutta kun hänellä on paljon rahaa ja hän on antanut sen aina myös näkyä… niin että mitä olen tehnyt nyt ?? Lopuille lapsenlapsille kyllä rahaa annetaan ja silleen riittävästi. Onko se nyt niin, että kun mulla ei ole komeaa miestä ja liutaa lapsia, niin mummo kääntää selkänsä. Ettäs kehtaa… koska sitä se on.

6

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryhtiätohonvitinään

Ei mummon ole mikään velvollisuus sulle antaa yhtäön mitään. Opettelisit nöyryyttä ja kiitollisuutta.. ei ole sun tehtävä arvioida ja vertailla mitä kukin on häneltä saanut. Itsekyyttäsi kiukuttelisit. Olisit vaikka kysynyt mitä kotihommia -kevätsiivousta-ikkunoidenpesua-mattojen pesua -voisit hänen avukseen tehdä ja siinä reippaasti nuorempana puuhastellessasi avoimesti kertoa taloudellisesta tilanteestasi. Mihin rahaa tarvisit ja miten jatkossa ajattelit halusi, himosi ja tarpeesi maksaa. Ei se paljosta varmaan kiinni olisi että isovanhempasi haluaisi tukea reipasta, rehellistä ja käytöstapaista lastenlasta.

• perseennoloa

KOvasti tuli kyseenalaiseen aikaan tämä jo vain … ja nyt on sillee vähän huono taloudellinen tilanne, koska opiskelen ja pennejä nyt sataa taivaasta vain hyvin harvoin.

• tarpeetonraha

Fantastinen mummo sinulla! Olisipa kaikki mummot noin fiksuja! Itse mummona annoin juuri kymppitonnin nuorukaiselle, ei edes kiitosta tullut! En koskaan edes odottanut enkä yhäkään odota sitä saavani takaisin, annoin sen koska hän todella tarvitsi sitä.
        Mutta kiitoksen olisi kyllä voinut välittää joko tekstarilla, puhelimella, paperikortilla tjms.

Tiedä että raha meni todelliseen tarpeeseen, ei humpuukkiin, mutta se kiitos......

• TalousKuntoon

Sinä olet aikuinen ihminen, jonka pitää itse huolehtia taloudestaan. Ei ole mummon tehtävä rahoittaa sinun elämääsi. Miksi syyttelet mummoasi siitä että sinulla ei ole rahaa? Ei se hänen syynsä ole. Vaikka jollain olisi rahaa, niin ei se tarkoita että ne pitäisi aina muille lahjoittaa. Ei sinun raha-asioitasi sillä korjata että mummo maksaa menojasi.

• Jakajalle.luu.käteen

"Rikkaita" mummoja ei juurikaan ole. Ihmiset kuvittelevat, että eläkeläisillä on rahaa kuin roskaa, mutta tiedoksi, että monet kesätöihin menneet opiskelijatkin saavat saman palkan kuussa kuin keskivertoeläkeläinen eläkettä. Isovanhemmilla voi olla työelämässä säästetty asunto ja hyvin pidetty vanha auto. Huonekalut on hankittu jo kauan sitten, joukossa voi olla hyvinkin tyylikäs nahkasohva, mutta ei se tee mummua rikkaaksi.
      Isovanhempien omaisuus on vuosikymmenien tulos, eivätkä talo ja tavarat suinkaan rikastuta ketään. Yritäpä myydä arvohuonekalut tai keräilyharvinaisuudet. Niistä ei ammattiostaja maksa mitään. Vie pois kuljetusliikkeen hinnalla. Jälleenmyyjä käärii voitot, ei se eläkeläinen, jonka kaapeista aarre on lähtenyt kiertoon.
      Monelle mummulle ne pari ryppyistä seteliä saattaa olla iso uhraus.
      On myös aika arveluttavaa "tietää", että omainen suosii jotakuta toista sukulaista enemmän. Mistä sen kukaan tietää? Menetkö itse leuhkimaan serkuillesi, kun olet saanut raha-avustuksen mummulta? Tuskin, pistät lompsaasi vähin äänin. Jos summa on pieni, et kehtaa, jos iso, niin arvaat, että toiset olisivat kateellisia, etkä sano mitään.

• turhaarvostella

Törkeää arvostelua mummosta!

Ai sinä oot vain rahan perään?
      Ehkäpä mummosi on huomannut sen?

Kyllä terve nuori ihminen saa itse hankkia rahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      50
      2942
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      92
      2860
    3. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      39
      2476
    4. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      130
      2112
    5. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1728
    6. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      102
      1566
    7. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      82
      1556
    8. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1474
    9. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      288
      1445
    10. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1294
    Aihe