kaikki hyvin, vaikka ei ole.

stm-

Olen nyt 8vuotta seurustellut mieheni kanssa ja 2vuotta ollaan oltu naimisissa. Meillä on kaksi ihanaa pientä lasta. Joku ulkopuolinen tietämätön voisi sanoa että meillä on kaikki hyvin....

...mutta se todellisuus mitä elän, ei ole sellaista mitä joskus aikoinaan luulin elämäni olevan siinä vaiheessa kun on mies ja lapset...ja on perheellinen.
En todellakaan uskonut kasvattavani ja hoitavani lapsiamme yksin.... luulin että kun on yhteinen päätös perustaa perhe molemmat sitoutuu siihen 100% ...Näin ei käynyt. Saan pyytää, rukoilla ja ruinata mieheltäni apua lasten hoidossa.... jos haluan saada omaa aikaa joudun pyytämään lasten isovanhempien apua, vaikka lasten isä olisi vapaalla ja kotona...apua ei tule.

Mies on itse myöntänyt että jos pitäisi valita alkoholi tai me(perhe) ...Hän ei tiedä kumman valitsisi...
Minusta tuntuu että olen yhden tekevä miehelleni. Lapsia hän kyllä rakastaa... Luulisin.. mutta siitäkään huolimatta ei heidän kanssaan suostu jäämään "yksin" ilman minua. Eli olen täysin kiinni lapsissa.. ilman mahdollisuutta päästä hetkeksi edes omaan rauhaan..lenkille tai kauppaan jne.

Mulla on jatkuvasti paha olla... kotona en halua olla jos mies on kotona. En jaksa hoitaa kun pakolliset kotityöt... joskus en niitäkään. Itken yksin pahaa oloani. On meillä tietenkin niitä hyviä hetkiä aina välillä... mut liian harvoin koska mies ei ole kotona kun hetken silloin tällöin.
En haluaisi kuulostaa siltä että syytän miestäni kaikesta, sillä kyllä minussa on myös pakko olla vikaa.
Mutta kyllä se syö ihmistä kun ei saa arvostusta eikä huomiota... illat mies viettää mieluummin kaljaa juoden poissa kotoa, kun minä olen yksin kotona lastemme kanssa.

Riidellään tosi paljon.. Varsinkin kun hän on juonut niin tulee niin idiooteista asioista riitaa... esim. Kahvikupin olen jättänyt hetkeksi liian kauaksi aikaa olohuoneen pöydälle. Tai jos on vaikka nenäliina tai joku muu roska lattialla, tai puhtaat astiat jäänyt koneeseen ..saan huudot siitä miksi MINÄ en ole tehnyt kyseisille asioille mitään. Hän ei viitsi huomatessaan jotain siinä samalla esimerkiksi juuri tyhjentää sitä tiskikonetta tai nostaa roskaa sinne roskikseen.
...Sitten niinä iltoina kun jaksan pitää puoliani sanoa vastaan jne. Alkaa aivan mieletön huuto.. joka päättyy siihen että uhkailee erolla ja vastaavilla asioilla.... aamulla sitten kun on päänsä nukkunut selväksi asioista ei voi puhua eikä niistä saa mainita sanallakaan..... ja anteeksi sana on täysin vieras käsite hänelle. Pitäisi vain unohtaa...

En oikein tiedä enää mitä tekisin... Olen niin väsynyt tähän mitä elämäni nyt on... en halua valittaa... mutta en siitä huolimatta enää jaksa tätä.
Jos otan eron...Onko se sitten oikein lapsien kannalta? Pärjäänkö yksin..? ...no muuten kyllä, mutta entä taloudellinen puoli? töihin paluu tarkoittaa nelivuoro työtä... miten saan hoidettua lasten hoidon? Kysymyksiä..ajatuksia ja miettimisen aiheita riittää!
Mutta yksi asia on varma, lapsista en suostu luopumaan!!
...ja luulen niin että jos minulla ei oli mieheni kanssa lapsia.. En olisi näin kauaa katsonut tätä touhua.


Täytyi saada edes vähän purkaa itseäni tänne. Kun ei ole oikein ketää joka kuuntelisi ja ymmärtäisi ilman että tuomitsee heti... läheisille kun edes vihjaisee ero mietteistä tai muusta pahasta olosta... tulee perus settiä kyllä se ajan kanssa helpottaa... mut entäpä jos ei helpota?

8

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tennaritane

      Iso luja nopea ja voimakas potku persuksiin menolipun kera!

    • öokåpekoqå

      Vastauksia mietteisiisi:

      -Miehesi käyttäytyy todella väärin sinua kohtaan. Sinun TÄYTYY sekä itsesi että lastesi takia arvostaa itseäsi enemmän ja erota. Mieti minkälaisen mallin elämästä lapset tuossa perheessä saavat? Mieti missä kunnossa itsetuntosi on 10 vuoden päästä?

      -Pärjäät taloudellisesti. Miksi et pärjäisi? Suomessa pärjää kaikki, joilla ei ole kohtuutonta velkataakkaa niskassa. Esimerkiksi itse erosin järkyttävästä perhehelvetistä ollessani kahden pienen lapsen äiti ja opiskelija. Opintotukea sain 270e/kk. Selvisin. Miksi siis sinä et selviäisi?

      -Jos koet että sinun on erotessa pakko mennä töihin, niin katso muitakin vaihtoehtoja kuin 4 vuototyö. Kenties vanha työpaikkasi on sellainen, mutta mitäs jos uusisit muutakin kuin kotielämän, miten olisi uusi työ? Jos väität että ei ole muita töitä, niin ota vaikka reippaasti yhteyttä puhelinmyyntifirmoihin. Rankkaa hommaa, mutta päivällä ja ihan riittävällä palkalla. Sitä tehdessäsi voit toki hakea sitten muihin töihin, ja kenties joskus tärppää!

      -Kun sinä kärsit, lapset kärsii. Ymmärrä tämä.

      -Miten niin et pärjäisi yksin, kun pärjääthän nytkin? Oikeasti. Esimerkiksi itselleni oli suunnaton helpotus se, kun eron jälkeen ymmärsin, että KUKAAN EI OLE LATISMASSA MINUN ENERGIAA VALITTAMALLA JA HAUKKUMALLA JOSTAIN. Minä jaksoin siivotakin paremmin, ja niin jaksaisi sinäkin. Luultavasti muuttaisit myös pienempään asuntoon, joten siivottavaa olisi vähemmän.;)

      -Lasten isän on maksettava elaria. Se helpottaa vähän taloudellista puolta.

      -Ei sinun tarvitse lapsistasi luopua. Sen sijaan lasten ja isän suhde saattaa eron myötä jopa parantua, kun isä jossain vaiheessa tajuaa, että hänen on PAKKO välillä huolehtia lapsista, jotta voi heitä edes tavata. Jos sinua pelottaa paljonko mies juo tapaamisten aikana, kysy jo ENNEN ERO asiasta apua lastensuojelusta.

      -Älä eroa suunnittelematta. Ala NYT etsimään sopivia kämppiä, työpaikkoja, neuvoja... Katsele tarhapaikkoja lapsille, laske valmiiksi miten avioeron ositus suunnilleen menisi jos olette naimisissa, laita talteen käteistä rahaa siltä varalta että mies alkaa eropäätöksesi kuullessaan hankalaksi jne..

      -Ilmoita erosta miehelle siinä vaiheessa, kun sulla on kaikki valmiiksi suunniteltuna.

      Tsemppiä.

      ps. Minä olen elänyt jo muutaman vuoden todella onnellisessa parisuhteessa. Lapseni ovat saaneet upean isäpuolen, joka kohtelee meitä kaikkia hyvin. Et sinäkään ehkä ikuisesti yksin olisi...;) Mutta on hyvä olla yksin ainakin vuosi, jotta pääsee oikeasti jaloilleen ja itsetuntoa kuntoon, ettei vahingossa ajaudu ojasta allikkoon.

    • oppeliini1

      Kerroit jatkuvasta riitelystä. Tuo ei ole hyväksi kenellekään, varsinkaan lapsille. Mies ei ole hyväksynyt "isä"-velvollisuuttaan eikä näytä tulevan hyväksymään.
      Aivan lasten takia sinun on saatava heidät rauhallisempaan kotiin. Hyotyisit siitä itsekin!
      Suomessa ON apua ja tukea saatavana, ota selvää kuinka toimia saadaksesi oman asunnon ja taloudellista tukea. Oliko se pari vuotta erossa asumisen jälkeen jolloin eron vaoi saada välittomästi ilman toisen suostumusta?

      Muista että mies on myos osittain vastuussa taloudellisesti aikaansaamistaan lapsista joten sinä tulet aivan varmasti pärjäämään ilman riitelyja ja miestäsi saman katon alla.
      -Silloin sinulle jää aikaa ja energiaa opettaa lapsiasi, ohjata heitä ja luoda kuva rakastavasta, turvallisesta ja rauhallisesta kodista!
      -Silloin sinä voit käyttää jokaisen energiamolekyyliin VAIN lapsiisi jotka tarvitsevat ja ansasitsevat sen.
      -Silloin sinä tulet huomaamaan miten tärkeä asema äidillä kasvattajana on.
      -Silloin sinä saat omanarvontunteesi takaisin, sinä tarvitsest sitä pystyäksesi edustamaan luotettavaa kuvaa äidistä! (kuva jonka nyt annat, ei ole terveellinen: riitelevä, huutava jne...)

      • öskwoökw

        Eron voi saada ilman toisen suostumusta ihan normaalisti 6 kuukaudessa. Erohakemuksen voi jättää myös yksin. Ei siihen tarvita molempien nimiä.

        (Parissa vuodessa erossa asumisen jälkeen eron voi saada ilman 6kk lisäodotusta, mutta tämä on siis hitaampi tapa.)


    • mekkk

      Mitä sinä miehelt' kysaelet hoitaako lapset vai vaan ilmoitat että menet lenkille ja häivyt ovesta niin mies huolehtii lapsista ja muissakin jututissa sanot vain että olet isä ja sinullakin on oikeus huolehtia kunnosta ja saada omaa aikaa ja älä anna periksi vaan otat sen oman ajan vaikka väkisin. Mistä tuollaisia miehiä on jotka ei lapsistaan halua huolehtia että nainekin saa ja hänelle kuuluu oma aika että pitää itsestään huolta. Laita lapset päiväkotiin ja vaikka eroat niin silloin kun olet töissä niin lapsien isän kuuluu huolehtia lapsista koska on se toinen vanhempi.

    • Lellu_5671

      Kuvauksesi perusteella vaikuttaa siltä, että miehellä on alkoholiongelma. Soita vaikka AA- AL-Anon auttavaan puhelimeen ja keskustele jonkun alkoholistin läheisen kanssa.
      Saat muilta käytännön kokemuksia kuinka kannattaa toimia.

      Jos mies humalassa haastaa riitaa, niin ei kannata provosoitua ja lähteä mukaan riitelemään. Mies voi myös haastaa riitaa, kun häntä 'janottaa', jotta saa syyn lähteä kaljalle.

      Sinun kannattaa omalta osaltasi miettiä millaista elämää Sinä haluat. Miestä et voi muuttaa ellei hän itse halua muuttua. Miehen kanssa kannattaa keskustella kotitöiden jaosta ja sinulle vapaa ajan järjestämisestä silloin, kun hän on selvin päin. Miten mies reagoi keskusteluyrityksiisi ?

    • Dggjlkdsd

      Miehesi on itsekäs kusipää..... tee jotain, älä kärsi..... mieti ratkaisuja ja kerro ne miehellesi, ettet suostu enää siihen elämään. Mies jatkaa edelleen poikamiespäiviä vaikka hän on perheen isä... se ei kertakaikkiaan käy..... taloudellinen puoli ja lastenhoito tulee järjestymään jos ero tulee..... mutta ensiksi anna miehellesi mahdollisuus muuttua, ellei hän halua muuttaa itsekkäitä elämäntapojaan, ei sinulle jää vaihtoehtoja....... ei pidä elää kärsien....

    • faktaonfakta

      alkoholisti on alkoholisti ja viina menee aina perheen edelle. Alkoholistiin ei voi luottaa missään asiassa. Tai voi, työnsä yleensä hoitaa hyvin pitkälle kunnolla, mutta kaikki muut ovat sivuseikka, viina vie.
      Joko hyväksyt sen että hoidat yksin arjen pyörittämisen tai eroat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2462
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2257
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1094
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe