Suhde ja vanhempien tapaaminen

TINTTI78

Hei!

Olenko minä nyt jotenkin liian moderni, kun en 9 kk suhteen jälkeen ole vienyt miestä vanhempien eteen? Tai ole käynyt tapaamassa miehen vanhempia. En tykkää ajatuksesta yhtään, mutta tänään sain kuulla ettei mies ota suhdetta niin "vakavasti" kuin jos olisi tavannut vanhemmat. Voi kääks tätä uusioperheiden elämää. Eli olenko ainut joka vaan pitää tätä tapaa turhana.

6

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyssäripyssäri

      Miksi se on sinusta turhaa?
      Miksi et tykkää ajatuksesta yhtään, oletko erakko, toivotko että miehen vanhemmat, sisarukset ja ystävät eivät kuulu sinun elämääsi jatkossakaan millään tavalla?

      Eikö miehen läheiset ole tervetulleita teidän yhteiseen kotiin, pitääkö miehen tavata läheisiään yksin myöhemminkin, vai eikö miehesi saa pitää yhteyttä näihin ihmisiin ollenkaan?

    • Eräsmiesjostakin

      Jokainen ihminen on erilainen. Joillekin suku on todella tärkeä ja läheinen, joillekin riittää kun näkee esim vanhemmat kerran vuodessa. Jotkut taas eivät halua nähdä vanhempiaan enää koskaan, jos on ollut kurja lapsuus. Ei ketään voi pakottaa samaan muottiin sillä perusteella että niin muka kuuluu tehdä.

      Pariskunnan täytyy keskenään sumplia mikä on hyvä tapa. Minä olen seurustellut kohta 2v nykyisen naiseni kanssa. Hän on tavannut minun vanhempani ja sisarukseni, minä vain hänen sisaruksensa ja pari muuta sukulaista. Hänen vanhempiaan en ole tavannut, koska hän ei itsekään heitä pahemmin tapaa, koska hänellä ei ole kovin hyvät välit äitiinsä. En todellakaan aio häntä painostaa jotta hän veisi minut vanhempiaan tapaamaan. Tapahtuu sitten kun hän haluaa, jos haluaa. Meidän suhteemme toimii ilman vanhempien hyväksyntääkin.

    • normaalissa_perheessä

      ei kai nyt kaikilla ole paskat vanhemmat ja sukulaiset.
      Minä en edes tunne yhtään ihmistä jolla olisi niin huonot välit vanhempiensa kanssa, etteivät näe koskaan toisiaan.
      Kai sitä nyt suurin osa meistä on kasvanut ns. normaaleissa perheissä joissa pidetään yhteyttä, soitellaan ja tapaillaan toisiaan muulloinkin kuin 20 vuoden välein hautajaisissa.

      • loistavanäyttelijä

        Se, että tapaa vanhempiaan muutaman kerran vuodessa, ei tarkoita, että heihin olisi hyvät välit. Se ehkä kertoo sitä, että lapsi on valinnut pienimmän riesan tien ja näyttelee hyviä välejä.


      • Sepässenii

        Suurin osa varmaan onkin. On silti niitäkin, jotka eivät ole väleissä vanhempiensa kanssa. On esim alkoholistiperheissä kasvaneita, niitä joita on lapsena pahoinpidelty, tai niitä joilla vain on ollut esim erittäin kontrolloivat vanhemmat, jotka yrittävät kontrolloida vielä aikuisen lapsensakin elämää. Ei sellaisten kanssa varmaan tee mieli olla tekemisissä. On myös tapauksia joissa lapsi vain tuntee vanhempiensa seuran ahdistavaksi esim. siksi että vanhemmat ovat hyvin uskonnollisia, mutta lapsi ei.

        Normaali on myös suhteellinen käsite. Joissain perheissä välit sukulaisiin ovat tosi tiiviit. Soitellaan monta kertaa viikossa, käydään jatkuvasti kylässä jne. Toisissa taas keskitytään suurimmaksia osaksi ihan omaan elämään ja soitellaan tai tavataan silloin tällöin, lähinnä juhlien yms. yhteydessä. Ei noista kumpikaan voi toisella sanoa, että me olemme normaalimpia kuin te.


    • hdhdhdjksksk

      En vie herkästi seurustelukumppania tapaamaan vanhempiani. Mutta joo, mulle se liittyy suhteen vakavuuteen... pitäisi olla jo suhteessa sillä asteella, että yhteen muutto tai avioliitto on ajankohtainen. Ja musta tää ei ole modernia, vaan mieluumminkin vanhanaikaista... vanhempani ovat vanhanaikaisia ja ottaisivat esittelyn tosi vakavissaan, joten siksi en kevyempiä seurustelusuhteita heidän tietoonsa tuo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe