Olen vuosien varrella käynyt monilla laulunopettajilla ja oppijana olen sen luontoinen, että nuo tunnit ovat olleet lähinnä kiusallista piinaa - nuotteihin ja tavuihin tuijottamista, hengittämisen ylitarkkaa kontrollointia, jne...
Olen rakastanut laulamista aina, mutta siitä huolimatta jouduin lopettamaan laulutunnit, koska menin laulutunneilla entistä enemmän lukkoon, kun ideahan olisi ollut omaan instrumenttiin liittyvän itsetuntemuksen lisääntyminen.
Itselle merkittäviä oivalluksia laulamiseen on tuonut näkökulma Äänen syvästä ymmärtämisestä, jota pariisilainen professori Iégor Reznikoff käy Suomessa opettamassa. (suomeksi) Tämän niin kutsutun harmonisen laulun äärellä ollaan jonkinlaisen laulullisuuden luonnollisen alkukodin lähteillä; ääntä tutkitaan itsestä käsin kuunnellen kehon värähtelyä selkeitä ääniharjoitteita tehden.
Reznikoff tule ensi kuussa Suomeen ja Valamon luostariin opettamaan. Suosittelen. Lisätietoja kurssista:
http://www.valamo.fi/kaikki-kurssit/event/633-aanen-syva-ymmartaminen.html
Laulutunnit - iloa vai piinaa
Qultakurkkuko
1
161
Vastaukset
- surkua
Todella ikävä kuulla, että vielä tänä päivänäkin on tuollaisia opettajia :( Nykyisin laulunopettajat ovat onneksi enimmäkseen hyvin kannustavia, eivätkä todellakaan halua aiheuttaa kenellekään lisää jännityksiä ja esteitä. Minusta voisit vaikka vuosien jälkeenkin harkita antavasi rakentavaa palautetta, ehkä jotakin menisi jakeluun .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442992Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1022258Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482094Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421893- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175