Olen vuosien varrella käynyt monilla laulunopettajilla ja oppijana olen sen luontoinen, että nuo tunnit ovat olleet lähinnä kiusallista piinaa - nuotteihin ja tavuihin tuijottamista, hengittämisen ylitarkkaa kontrollointia, jne...
Olen rakastanut laulamista aina, mutta siitä huolimatta jouduin lopettamaan laulutunnit, koska menin laulutunneilla entistä enemmän lukkoon, kun ideahan olisi ollut omaan instrumenttiin liittyvän itsetuntemuksen lisääntyminen.
Itselle merkittäviä oivalluksia laulamiseen on tuonut näkökulma Äänen syvästä ymmärtämisestä, jota pariisilainen professori Iégor Reznikoff käy Suomessa opettamassa. (suomeksi) Tämän niin kutsutun harmonisen laulun äärellä ollaan jonkinlaisen laulullisuuden luonnollisen alkukodin lähteillä; ääntä tutkitaan itsestä käsin kuunnellen kehon värähtelyä selkeitä ääniharjoitteita tehden.
Reznikoff tule ensi kuussa Suomeen ja Valamon luostariin opettamaan. Suosittelen. Lisätietoja kurssista:
http://www.valamo.fi/kaikki-kurssit/event/633-aanen-syva-ymmartaminen.html
Laulutunnit - iloa vai piinaa
Qultakurkkuko
1
198
Vastaukset 1
- surkua
Todella ikävä kuulla, että vielä tänä päivänäkin on tuollaisia opettajia :( Nykyisin laulunopettajat ovat onneksi enimmäkseen hyvin kannustavia, eivätkä todellakaan halua aiheuttaa kenellekään lisää jännityksiä ja esteitä. Minusta voisit vaikka vuosien jälkeenkin harkita antavasi rakentavaa palautetta, ehkä jotakin menisi jakeluun .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t831017Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää228830Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️71801- 49664
On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien61618Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞34574Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh28538- 46527
Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä29519- 36512