Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että ...

PäivänsanaSRO

Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.
Ps. 86:17

Me olemme Kaikkivaltiaan Jumalan rakkaita lapsia. Vain sana Herraltamme ja kaikki olisi toisin. Tätä ajatellen on joskus vaikea seurata, miten Jumalan vastaiset ajatukset ja teot näyttävät menestyvän paremmin kuin oikeudenmukaisuus ja totuudellisuus. Psalmin kirjoittajat antavat tällaistenkin rankkojen tuntemusten vuotaa Jumalan eteen: anna merkki, aseta vihamieheni häpeään, saakoot he nähdä, kenellä on valta! Näin saa sanoa Jumalalle silloin, kun rehellisesti niin tuntee. Tunteiden kieltäminen ei asiaa miksikään muuta. Jumala kestää vuodatuksemme ja lupaa, että oikeudenmukainen tuomio saatetaan kerran voimaan ja kaikki väärä korjataan. Kerran kyllä, mutta ei ehkä aivan vielä. Vielä nyt on armon aika, vielä on vihamiehilläkin mahdollisuus kääntyä ja löytää suojansa Vapahtajan luota. Vielä nyt saa anteeksi, vielä armoa tarjotaan niillekin, jotka eivät siihen näytä taipuvan. Vielä nyt minäkin saan anteeksi anteeksiantamukseen taipumattoman sydämeni.

5

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokutyyppivantaalta

      Häpeä vihamiehelleni ja anonyymina heittää tällasta! Jo on aikoja eletty.

      • VaiAnonyymina

        ''Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.''
        Ps. 86:17
        Päivänsana SRO
        Vähäsarja.


      • jokutyyppivantaalta
        VaiAnonyymina kirjoitti:

        ''Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.''
        Ps. 86:17
        Päivänsana SRO
        Vähäsarja.

        Oleks sä tyhmä vai vähä vajakki? Rosenius eli kai 1800 luvulla, eikä haamuile palstalla.


      • VääräketuRoseniukselle

        Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että ...
        PäivänsanaSRO
        15.5.2016 10:49
        Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.

        Ps. 86:17

        Me olemme Kaikkivaltiaan Jumalan rakkaita lapsia. Vain sana Herraltamme ja kaikki olisi toisin. Tätä ajatellen on joskus vaikea seurata, miten Jumalan vastaiset ajatukset ja teot näyttävät menestyvän paremmin kuin oikeudenmukaisuus ja totuudellisuus. Psalmin kirjoittajat antavat tällaistenkin rankkojen tuntemusten vuotaa Jumalan eteen: anna merkki, aseta vihamieheni häpeään, saakoot he nähdä, kenellä on valta! Näin saa sanoa Jumalalle silloin, kun rehellisesti niin tuntee. Tunteiden kieltäminen ei asiaa miksikään muuta. Jumala kestää vuodatuksemme ja lupaa, että oikeudenmukainen tuomio saatetaan kerran voimaan ja kaikki väärä korjataan. Kerran kyllä, mutta ei ehkä aivan vielä. Vielä nyt on armon aika, vielä on vihamiehilläkin mahdollisuus kääntyä ja löytää suojansa Vapahtajan luota. Vielä nyt saa anteeksi, vielä armoa tarjotaan niillekin, jotka eivät siihen näytä taipuvan. Vielä nyt minäkin saan anteeksi anteeksiantamukseen taipumattoman sydämeni.


      • VääräketuRoseniukselle kirjoitti:

        Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että ...
        PäivänsanaSRO
        15.5.2016 10:49
        Anna merkki, joka lupaa minulle hyvää. Häpeä vihamiehilleni! Saakoot he nähdä, että sinä, Herra, autat ja lohdutat minua.

        Ps. 86:17

        Me olemme Kaikkivaltiaan Jumalan rakkaita lapsia. Vain sana Herraltamme ja kaikki olisi toisin. Tätä ajatellen on joskus vaikea seurata, miten Jumalan vastaiset ajatukset ja teot näyttävät menestyvän paremmin kuin oikeudenmukaisuus ja totuudellisuus. Psalmin kirjoittajat antavat tällaistenkin rankkojen tuntemusten vuotaa Jumalan eteen: anna merkki, aseta vihamieheni häpeään, saakoot he nähdä, kenellä on valta! Näin saa sanoa Jumalalle silloin, kun rehellisesti niin tuntee. Tunteiden kieltäminen ei asiaa miksikään muuta. Jumala kestää vuodatuksemme ja lupaa, että oikeudenmukainen tuomio saatetaan kerran voimaan ja kaikki väärä korjataan. Kerran kyllä, mutta ei ehkä aivan vielä. Vielä nyt on armon aika, vielä on vihamiehilläkin mahdollisuus kääntyä ja löytää suojansa Vapahtajan luota. Vielä nyt saa anteeksi, vielä armoa tarjotaan niillekin, jotka eivät siihen näytä taipuvan. Vielä nyt minäkin saan anteeksi anteeksiantamukseen taipumattoman sydämeni.

        Jumala SANOO . . .

        . . . KOULUTUKSEN AIKANA - Profetiat PALSTA - näyttää TULEVAISUUDEN . . .

        . . . VAINOA, PILKKAUSTA ja TOTUUDEN "vääristelyä" . . .

        . . . PIMEYDEN VOIMIEN avulla, mutta - SE - on vain TEIDÄN PARHAAKSENNE . . .

        . . . RAKKAAT LAPSENI . . . :)

        . . . KOULUTUS ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

        . . . . . . . .

        Jumala SANOO . . .

        . . . tässä sananpaikkaa, tuolle edelliselle SANOMALLE !

        Roomalaiskirje 1 : 18-21 ---> Jumala vapauttaa - TOTUUDEN - pimeydeltä

        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.

        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.

        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        . . . . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      647
      4966
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      127
      3828
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3720
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3091
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      14
      2894
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2484
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2361
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2240
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2147
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2134
    Aihe