Toistuva kuukautistuska?!

Helpsis!

Nyt on tilanne se, että kolmatta kertaa kuukauden sisään iski menkat, nyt jälleen kivuliaammat kuin kahdet edelliset. Ensimmäiset tulivat ajallaan, toiset iskivät n. 5 päivää jälkiehkäisypillerin nappaamisen jälkeen, n. 2vko edellisten menkkojen jälkeen, ja tuon ketutuksen johdosta aloitinkin jälleen minipillerit kaksi viikkoa sitten, nyt on taas ihan kamalaa.

Vuoto on pääasiassa todella kirkasta, kuin avohaavasta tulisi, ei siis sitä ihan normaalia. Google ehdottaa vaihtoehdoiksi vaan että olen paksuna (testi tehty ja negatiivinen) tai kuolemassa (toivottavasti en).

Voiko tällänen jatkuva punaisen meren housuunsa laskeminen oikeasti johtua vain stressistä tai olla muuten normaalia? Hormonit? Lääkäriltä tulen tiistaina asiaa kysymään joka tapauksessa, mut ihan tälleen mielenkiinnosta aattelin huudella että mikähän hemmetti.
264
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Hyvä, että menet lääkäriin. En nyt ihan ensimmäisenä kuitenkaan kuolemaa ennustaisi, vaikka google niin väittäisi. Jossain keskustelussa joskus sanottiin, että kuukautisvuodon väri korreloi hormonipitoisuuteen: kirkas = matala estrogeenitaso, viininpunainen = normaali estrogeenitaso, mustikanvärinen = korkea estrogeenitaso. Jos hormoneiden keskinäiset suhteet eivät ole ok, voi tulla eriasteisia välivuotoja. Ehkä pillereiden hormonitasot ovat sinulle sopimattomat?

Toinen, mikä tulee mieleen on, että siellä on joku suoni, joka vuotaa. Eli esim. puhjennut kysta tai hajonnut polyyppi, joka on jäättänyt avoimen suonenpään. Toki kohdunulkoinen raskauskin olisi mahdollinen, mutta olisit saanut positiivisen raskaustestituloksen.

Joka tapauksessa älä alistu, jos gyne sanoo että "seurataan". Mielestäni naisen ei tarvitse länsimaissa vuotaa kuiviin, pitää olla olemassa hoitokeinoja.

Äänestä

Kai nyt tuollaisella hormonimäärällä saakin menkat menemään vähän sekaisin...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sattuusaakeli kirjoitti:

Helpsis!

Nyt on tilanne se, että kolmatta kertaa kuukauden sisään iski menkat, nyt jälleen kivuliaammat kuin kahdet edelliset. Ensimmäiset tulivat ajallaan, toiset iskivät n. 5 päivää jälkiehkäisypillerin nappaamisen jälkeen, n. 2vko edellisten menkkojen jälkeen, ja tuon ketutuksen johdosta aloitinkin jälleen minipillerit kaksi viikkoa sitten, nyt on taas ihan kamalaa.

Vuoto on pääasiassa todella kirkasta, kuin avohaavasta tulisi, ei siis sitä ihan normaalia. Google ehdottaa vaihtoehdoiksi vaan että olen paksuna (testi tehty ja negatiivinen) tai kuolemassa (toivottavasti en).

Voiko tällänen jatkuva punaisen meren housuunsa laskeminen oikeasti johtua vain stressistä tai olla muuten normaalia? Hormonit? Lääkäriltä tulen tiistaina asiaa kysymään joka tapauksessa, mut ihan tälleen mielenkiinnosta aattelin huudella että mikähän hemmetti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu